Kışa girerken soğutma sıvısı değişimi sonrası kaçak
Reklamlar
-
Merhabalar iyi forumlar,
Başlıkta belirttiğim üzere wr 125 motorumda kış için eski soğutma sıvısını boşaltıp yarı yarıya antifriz su karışımı koydu ustamız. Sonuç olarak su kaçakları başladı. Konu ile alakalı internette pek çözüm bulamadım. motor bloğundan ve hortumlardan kaçak var. Hortumlar sorun değil ancak motoru kullandıktan sonra ertesi gün kontrol ettiğimde motor üst kapak contasının etrafı nemli gözüküyor. Yağda köpüklenme yok şu an. Egzostan da beyaz duman atmıyor. Usta şimdilik kontrol ederek kullan, birkaç güne kaçaklar kesilebilir. Kesilmezse sıkıntı büyük dedi.
Kaçaklar kesilmezse en az zararla nasıl tamir ettirebilirim? Bu şekilde kullanmak doğru mu? tamir durumunda sadece contalar mı değişiyor? Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
aliozturk36 adlı üyeden alıntı
Merhabalar iyi forumlar,
Başlıkta belirttiğim üzere wr 125 motorumda kış için eski soğutma sıvısını boşaltıp yarı yarıya antifriz su karışımı koydu ustamız. Sonuç olarak su kaçakları başladı. Konu ile alakalı internette pek çözüm bulamadım. motor bloğundan ve hortumlardan kaçak var. Hortumlar sorun değil ancak motoru kullandıktan sonra ertesi gün kontrol ettiğimde motor üst kapak contasının etrafı nemli gözüküyor. Yağda köpüklenme yok şu an. Egzostan da beyaz duman atmıyor. Usta şimdilik kontrol ederek kullan, birkaç güne kaçaklar kesilebilir. Kesilmezse sıkıntı büyük dedi.
Kaçaklar kesilmezse en az zararla nasıl tamir ettirebilirim? Bu şekilde kullanmak doğru mu? tamir durumunda sadece contalar mı değişiyor? Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Sıvıyı fazla koysa tahliyeden gider fazlası. Sistemi kezzapla mı duruladı ustan ne yaptı?
Keşke kendin değiştirseydin suyu şimdi kafanda bin tane düşünce oluşur. Radyatörün kapağını aç motoru 5 10 dakika çalıştır hava kaldıysa gider.
Havadan değilse geçmiş olsun.
-
İşte bu gibi sebeplerle ne ustalar soğutma sıvısı, fren hidroliği veya şanzıman yağını(otomabillerde) değiştiriyorlar ne de kullanıcılar bunu istiyor. Usta, değiştirme sırasında dolumda, sıkmada hata yaptığı için gelen adama "bu sıvılar ömürlüktür değiştirmeye gerek yoktur" diyor. Oysa başına iş almak istemiyor. Şimdi sen herkesin yapması gerektiği gibi o ustanın başına ekşiyeceksin, adam yeniden antifriz su koyacak, onun parasını alamayacak bir sürü iş.
Ben bu tip işlemlerde genelde sirkülasyonun çok olduğu yerleri tercih ediyorum. Veya yetkili servisleri. Daha önceden bu işlemi çok defa yapmış, başı ağrımamış usta bulmak lazım.
Senin ilk etapta yapman gereken hortum bağlantı noktalarını ve kapağı kaçaklara karşı kontrol etmek. Eksiltme varsa mutlaka kaçak da vardır. Tüm bağlantı noktalarını temizle-kurula. Motoru çalıştırım 3-5 km gezin. Sonra durup 3000-5000 devirde gazı sabitleyip durduğun yerde fan açmasını sağla. Sonra gazı bırakıp motorun her tarafını incele. KAçak olacaktır mutlakaç Veya kapaktan buharlaşma vardır. Usta kapak contasını falan düşürmüş-takmamış olabilir.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Arabalarda genelde inorganik antifriz varsa onun yerine organik konulduğunda ya da yalnızca su olan motora antifiriz konulduğunda kaçaklar oluşur. Uygun olan ürün kullanmamış olabilir mi
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Sıvıyı fazla koysa tahliyeden gider fazlası. Sistemi kezzapla mı duruladı ustan ne yaptı?
Keşke kendin değiştirseydin suyu şimdi kafanda bin tane düşünce oluşur. Radyatörün kapağını aç motoru 5 10 dakika çalıştır hava kaldıysa gider.
Havadan değilse geçmiş olsun.
umarım öyledir. Hala bir çözüm önerisine denk gelemedik sanırım gittiği kadar böyle kullanıp sonra motor yaptıracağız başımıza iş aldık.
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
İşte bu gibi sebeplerle ne ustalar soğutma sıvısı, fren hidroliği veya şanzıman yağını(otomabillerde) değiştiriyorlar ne de kullanıcılar bunu istiyor. Usta, değiştirme sırasında dolumda, sıkmada hata yaptığı için gelen adama "bu sıvılar ömürlüktür değiştirmeye gerek yoktur" diyor. Oysa başına iş almak istemiyor. Şimdi sen herkesin yapması gerektiği gibi o ustanın başına ekşiyeceksin, adam yeniden antifriz su koyacak, onun parasını alamayacak bir sürü iş.
Ben bu tip işlemlerde genelde sirkülasyonun çok olduğu yerleri tercih ediyorum. Veya yetkili servisleri. Daha önceden bu işlemi çok defa yapmış, başı ağrımamış usta bulmak lazım.
Senin ilk etapta yapman gereken hortum bağlantı noktalarını ve kapağı kaçaklara karşı kontrol etmek. Eksiltme varsa mutlaka kaçak da vardır. Tüm bağlantı noktalarını temizle-kurula. Motoru çalıştırım 3-5 km gezin. Sonra durup 3000-5000 devirde gazı sabitleyip durduğun yerde fan açmasını sağla. Sonra gazı bırakıp motorun her tarafını incele. KAçak olacaktır mutlakaç Veya kapaktan buharlaşma vardır. Usta kapak contasını falan düşürmüş-takmamış olabilir.
Hocam yorumun için teşekkürler yarın tekrar bakacağım.
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Arabalarda genelde inorganik antifriz varsa onun yerine organik konulduğunda ya da yalnızca su olan motora antifiriz konulduğunda kaçaklar oluşur. Uygun olan ürün kullanmamış olabilir mi
Hocam motorun içindeki mavi renkli antifirizden koymuş usta. rahmetli barkın bayoğlu derdi antifiriz su karışımı da olsa sistemde su kaldığından korozyona sebep olur diye. büyük ihtimalle önceki sahibi uzun yıllar değiştirmemiş sıvıları belki de antifiriz özelliğini kaybetmiş. Biz yeni antifiriz koyunca korozyonu felan patlattı muhtemelen
-
Daha önce de yazılmış, eğer antifriz boşaltılıp sadece su konursa ve bir süre sonra tekrar antifrizli su konursa radyatörden sızıntı oluyor. Yıllar önce 98 model Opel Astra'da başıma gelmişti. Yani radyatöre hiçbir zaman sadece su koymamak lazımmış sanırım. Hep yarı yarıya koymalı demek ki.
-
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
İşte bu gibi sebeplerle ne ustalar soğutma sıvısı, fren hidroliği veya şanzıman yağını(otomabillerde) değiştiriyorlar ne de kullanıcılar bunu istiyor. Usta, değiştirme sırasında dolumda, sıkmada hata yaptığı için gelen adama "bu sıvılar ömürlüktür değiştirmeye gerek yoktur" diyor. Oysa başına iş almak istemiyor. Şimdi sen herkesin yapması gerektiği gibi o ustanın başına ekşiyeceksin, adam yeniden antifriz su koyacak, onun parasını alamayacak bir sürü iş.
Ben bu tip işlemlerde genelde sirkülasyonun çok olduğu yerleri tercih ediyorum. Veya yetkili servisleri. Daha önceden bu işlemi çok defa yapmış, başı ağrımamış usta bulmak lazım.
Senin ilk etapta yapman gereken hortum bağlantı noktalarını ve kapağı kaçaklara karşı kontrol etmek. Eksiltme varsa mutlaka kaçak da vardır. Tüm bağlantı noktalarını temizle-kurula. Motoru çalıştırım 3-5 km gezin. Sonra durup 3000-5000 devirde gazı sabitleyip durduğun yerde fan açmasını sağla. Sonra gazı bırakıp motorun her tarafını incele. KAçak olacaktır mutlakaç Veya kapaktan buharlaşma vardır. Usta kapak contasını falan düşürmüş-takmamış olabilir.
Hocam dediğin gibi motoru çalıştırdım fan açtı epey bi inceledim rolantide gaz verdim. herhangi bir kaçak yok şu an. Ertesi gün baktığımda sağında solunda akan sıvı yoktu. Sanırım kaçak kesildi inşallah öyle olmuştur. Hortum kelepçelerini sıkmıştık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler