APRILIA Scarabeo 250 ie (09) - Bir takim sorunlar
Reklamlar
-
Arkadaslar herkese merhabalar, adim Oguz. Budapestede yasiyorum, sorunlari anlatirken bir kacini ingilizce kullanmak zorunda kalir isem affola, Turkcede mekanik terimini cikartamayabiliyorum. Kendimi cok uzatmayim soruna geciyorum..
Aprilia Scarabeo 250 ie
1 ay once kayisi degistirdim, sliderlar ile beraber. Ancak kayis degistiginde devam eden bir sorunum daha vardi.
1) Sogukken daha nadir olmakla beraber trafikte durdugumda, ilk kalkis yaparken bir surtme sesi geliyor, sanki bir kavrayamama hissi gibi. 1 - 1,5 saniyelik bir olay. Gazi kes ac yapinca surtunen aksam tutunuyor ve devam ediyor. Fakat bunu gunde 6-7 kere tecrube ediyorum. Bu sorunu yasamadan kalkis yapsam bile sanki sele bana tekme atiyor gibi bir kalkis yapiyorum. Sarsintili. Sorunun ben debriyajda oldugunu dusunuyorum ama teknik bir bilgim scooterda yok denecek kadar az.
2) Ikinci bir sorunum Silent Block oldgunu tahmin ettigim, sert cukurlarda gicirdama yapiyor. Motoru yikadim biraz azaldi gibi ama hala sert bir cukurda motorun tam orta alt kismindan bir gicirdama duyuyorum. SilentBlock veya Swing Arm demirinde birsey oldgunu tahmin ediyorum, ama kesinlikle emin degilim.
3) Bir de isiklarda beklerken eger on freni degilde dengeli on arka freni sikarsam motor titremeye basliyor. Balatalar bitik biliyorum, ama bunun sebebi balatalarin bitik olmasi mi ondan emin degilim.
Motorum 31000 km de. Agir bakimi yapilmadi cok deli fiyatlar cikartildigi icin. Bende sorunlari kendim tanimlayip parcalari kendim alarak cozebildigimi kendim, cozemedigimi bir ustaya goturerek yaptirmayi dusundum. Bu yuzdende burda bilgisi olan arkadaslara sormak istedim.
Aprilia scarabeo 250 ie (2009) Turkiyede yok diye biliyorum, ama sistem asagi yukari aynidir diye dusundum. Yanildigim, yanlis kullandigim bir kelime veya terim olduysa affola. Simdiden vaktini ayirip okuyan herkese tesekkurler.
Yardimi dokunabilecek bir arkadasimiz varsa cok sevinirim, isin icinden cikamiyor gibiyim
Reklamlar
-
Sorun bence varyatörde varyatörü aç varyatörü temizle kayışı değiştir sorun çözülür . youtube ruhi usta dan bakabilirsin.
-
Kayisi degistirdim zaten hocam eger ayni kayistan bahsediyorsak. Triger kayisi gibi ayni. Temizlemeyi deneyecegim tesekkur ederim tavsiye icin. Umarim sorun sadece pis oldugundandir.
-
bagalara bakmak gerekli...birde kayış orjinalmi değilse ebatlari uyumlu olmayabilir lap lap boşluk yapar
-
Kayis orjinal hocam kendi servisinde degismisti slider ile beraber. Bagalarin ne oldugunu bilmiyorum arastirip inceleyecegim. Varyator setini komple degismek mantikli gelmedi, sorunun neresinde oldugunu saptayabilirsem super olacak. Buradanda bilgi veririm
-
Kalkıştaki ses varyatör balataları ve yaylarından gelebilir temizler yağlarsın kesebilir yada değişim gerekiyordur...alttan gelen ses orta ayağın yan bağlantılarından yahut lastik dayanma takozundan gelebilir , her iki freni sıktığınızda titreme varsa ya rölanti yüksektir varyatör ilerlemeye çalışıyordur yahut şarj yetersizdir akü zayıflıyordur , görmeden duymadan yazabileceğim bu kadar kolay gelsin..
-
Dostum senin aradığın cevap bu videoda bence. Senin varyatör daha farklımıdır bilmiyorum ama varyatörün dağıtılıp detaylı temizlik ve ilgili yerlerin greslenmesi gerekiyor.
https://www.youtube.com/watch?v=1-R6...nel=TamirciAbi
-
Hocam kalkis icin soyledigin tavsiyeyi harfiyen uygulayacagim. Varyatorun bir temizlik bakimina ihtiyaci olduguna eminim cunku motoru garajdan aldim 2 sene duzgun calismadi bile. Yalniz tek sorum su, degisim gerekip gerekmedigini anlayabilmek icin verebilecegin herhangi bir tavsiye var midir?
Gicirdama sesinin ne oldugunu cozdum simdi degisimi icin servise verdim. Tam olarak 4500 lira tuttu degisimi iscilikle beraber. Cuma gunu alacagim. Sorun Silent Block dedikleri motorun altinda bir plastik var motorun ileri geri hareketini suspanse eden, o ve onun demiri ve Bearings (turkcesini bilmiyorum) Baga olabilir, degisecek cuma gunu alacagim motoru. Varyator kisminida dediginiz gibi temizleyip yaglamayi dusunuyorum. Yag icin bi onerinizde varsa sevinirim.
Hocam diger arkadasimin paylastigi vidyo cok isabetli olmus. Bu scarabeo 200 benim motorun bir alt kasasi ama varyator dizayninda bi degisiklik oldugunu dusunmuyorum cunku benim motor ile scarabeo 500 unde tamamen ic detay nerdeyse ayniydi. Vidyo yardimci oldu tesekkurler.
-
Varyatör konusunda paylaştığım kanalda birçok video var . İzlediğinde nelerin değişip değişmediğine sende karar verebilirsin. Genel olarak balata yada bagaların durumuna göre değişim yapabilirsin. Kayışı yeni değiştirmişsin zaten, Gres olarak skf nin mavi tüp gresini kullanabilirsin. Bu bakımı her 10.000 km de bir yapman gerekiyor. Motorun gidişi ve kalkışı inanılmaz değişiyor. Yakıt tüketimini bile etkiliyor.
-
Kanali inceleyecegim hocam. Vidyonun hem aprilia olmasi hemde aciklayiciligi cok isimi gordu. Balalari ozel olarak degistirebiliyor muyum bilmiyorum. Yani o balatalarin sabit oldugu urunu direkt almam gerekiyorsa o da tuzlu bayagi. Ama temizlik ve yaglama ilk yapacagim is olacak. Cok tesukkur ederim.
Son bir sorum daha var, on ve arka tekerleklerin rulmanlarinin bozuk oldugunu anlamak icin sadece tekeri bosta dondurerek mi anlayabiliriz yoksa farkli yollarida var mi? (Vidyo e farkli kaynaklarda da okudum bunu ama sizin fikirlerinizide almak acisindan sormak istedim)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler