Motorsiklet innova 125 normalde duman atma gibi hic bi sorun yok tertemiz yaylaya ciktigimda kompresör iniyorum gaz verince mavi duman atiyor sonra kesiliyor normalde yoksa duman atma felan yok sorunu nedir ustalar
Motorsiklet innova 125 normalde duman atma gibi hic bi sorun yok tertemiz yaylaya ciktigimda kompresör iniyorum gaz verince mavi duman atiyor sonra kesiliyor normalde yoksa duman atma felan yok sorunu nedir ustalar
Motor sıcakken kullanmazken rolantideyken 3 4 defa tam gaz ver bırak o zaman bak mavi duman atıyormu...Çok az Siyah gibi duman karbon atığı (yanmış benzin)de normaldir...
Mavimsi duman varsa gözle görünür sibop yağ keçelerinden veya piston segman aşınmasından yapabilir...
Kompresyonda gaz açınca duman atıyorsa subap lastiklerinden yağ emiyordur motor , bunun sebebi ya gaz kelebeği tamamen kapalıdır yani rölanti çok düşüktür yada subap kılavuzlarıyla beraber lastiklerde aşınmıştır..
Dediginiz sekilde yaptim hic bi sikinti yok ne siyah ne mavi sadece rampa asagi kompresör bindikten sonra gaz acinca yapior belli bir miktarda sonra geciyor zaten ustam
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
Rölanti yüksek normal yani kompresyonda gazi acinca atiyor sonra geciyor normanlde sehir icinde yapmiyor sadece rampa asagiya inerken
Çok anormalmi gözle görünür mavi duman o?
Yok cok anormal degil normalde mavi duman 3ila 5 saniye kadar sürüyor geçiyor sonra
Kompresyonda yokuş inerken gaz kelebeği kapalı olduğundan piston hava emecek yer arar , emme supabının sapıyla klavuz arasındaki boşlukdan bloğun içindeki hava azar azar emilir bir miktar yağda subap sapından aşağı yürür , gaz kelebeğini açtığımız anda tekrar yakıt gelmesiyle beraber içeri sızan yağda silindire girer yanıp egzozdan mavimsi renkte çıkar , hatta devirli motorlarda vites yükseltirseniz bir anda yükselen devirle beraber yağ aniden silindire girip egzozdan anlık duman atar , bu hava soğutmalı motosikletlerde daha çok yaşanıyor çünkü kullandıkları yağ daha kalın , içeri sızan yağın viskozitesi yüksek olduğu için subap sapında daha çok birikiyor ve gaz açtığımız yada vites düşürdüğümüzde bir anda yükselen manifold içi vakumuyla egzozdan yoğun duman şeklinde çıkıyor..komresyonda inerken motoru stop edip bırakırsak biriken yağ yavaş yavaş silindire süzülür bujiyi yağlar bir iki saat sonra motoru çalıştırmak istediğimizde sorun yaşatırdı..
Cok bilgilendirici çok sağolun inşallah tamirciye söyledim kimisi segmandan kimiside subab keçeler kecirir dediler
Bazen süratli giderken çevre yollarındaki ışık kırmızıya döner aniden gaz keser vites düşünürsün biraz motor akar sonra bir iki vites daha düşünürsün ya işte o an benim motorda hafiften duman yapıyor , bunu arkadan gelen arkadaşım söylediğinde fark ettim deneme için 6 dan 3 e çektim bariz duman yapmıştı , benim motorda üretici bir miktar yağ eksiltmeyi normal görüyor ki birçok markanın kataloğunda da yazar , bu sürekli olan bir durum değil motor bitik muamelesi yapmak yanlış olur ama yinede haftada bir yada 500 km de bir yağ seviyesini kontrol etmek bunu alışkanlık haline getirmek yağ kapasitesi düşük motorlarda ciddi masraftan kurtarır..
Bide söylemedim motor 2006 model 2binde aldim gecen sene motor yatmiş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)