İş için kullandığım Mondial Z-One 180 üst kapak contasından yağ kaçırıyor. Kimse bu durumu umursamadığı için yağ ekleye ekleye kullanılıyor. Bu durumun motor ömrüne zararı veya tehlikeleri yok mudur? Yoksa gereksiz yere mi pimpirikleniyorum?
İş için kullandığım Mondial Z-One 180 üst kapak contasından yağ kaçırıyor. Kimse bu durumu umursamadığı için yağ ekleye ekleye kullanılıyor. Bu durumun motor ömrüne zararı veya tehlikeleri yok mudur? Yoksa gereksiz yere mi pimpirikleniyorum?
ekleyerek elbet devam edersiniz ama fazla ya da eksik yağ ikmali de sıkıntı çıkarabilecek bir husus, en iyisi conta değişimi diye düşünüyorum
ya eklenecek kadar çok kaçak varsa onu yaptır. terleme olsa sıkıntı değil ama bu durumu yaptır.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Bir zamanlar kullandığım Cg de bu durum vardı, hiç önemsemedim hiçte bişe olmadı ama bendeki sadece dışa terleme yapıyordu ve hiç yağ eklemezdim normal şekilde kullanırdım (yağ eksiltmezdi), kullanılan motosiklet büyük ihtimal çok zorlanılarak kullanılıyor ve oradan kaçırıyor başka bir ihtimalde fazla yağ koyulduğu için oradan kaçak veriyor olabilir. Büyük ihtimal o conta artık görevini eskisi gibi yerine getiremiyodur ve yağ kaaçırıyordur, yanma odasının içine yağ kaçırıyorsa uzun vadede kurum bağlayıp çekişten düşürecektir.
Kaçak değil terlemedir o
Zorlayarak kullanimdan kaynaklanir
Veya kalın viskozite yağda yapar.(blok iç basinci artacagi icin,yağ contadan terleme suretiyle eksilir)
Ekleye ekleye devam,birşey olmaz.
Hee,bu arada ne kadar eksilttiğide önemli
1000km de 100ml eksiltmesi var 200ml eksiltmeside var.
Fazla yağ koymanın da conta patlattığını okumuştum.
Ben şu an kullanmakta olduğum motoru nereden baksanız 30000 km yağ ekleye ekleye kullandım. Bende düzenli kontrol vardı. Aşağı yukarı kaç km.de ne kadar yağ eksilttiğini bilirdim. Yağ eksiltiyor derken öyle segmandan falan sanmayın, bildiğiniz yere şıp şıp damlıyordu Hep motor inecek korkusuyla beklettim, birgün bir baktık çok basit bir yerden yağ kaçırıyormuş, keçeyi vs yeniledik sıkıntı kalmadı.
Üst kapak derken silindir mi, subapların olduğu külbütör kapağı mı, kaçak net olarak tespit edilip conta yenilenmelidir, yağ eklemeyi ihmal ederseniz daha büyük masraflı yara açabilir.
Yukarıdan külbütör kapağından. Terleme şeklinde değil. Kaçak şeklinde. Bütün motor bloğunu yağa bulayacak kadar çok miktarda. Geçenlerde yarım litre 20w50 traktör yağı ekledik dediler. Düzgün bakılan bir motor değil. 1000 km.de 500 gr akıtıyor tahminen. Binerken motor kitleyebileceğini düşünerek biniyorum. Sanırım acilen üst kapak, conta elden geçirilmesi lazım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)