Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dominar 400 Arka Maşa (Salıncak) Ses Sorunu ve Çözümü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    HappyPuppy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2005
    Merhaba arkadaşlar
    2017 Model Bajaj Dominar 400 sahibiyim. Uzun süredir motosikletimin arka tarafından ses geliyordu. Ses çoğu zaman hafif şıngırtı-tıngırtı şeklinde olsa da kasis ve çukurlardan geçince aşırı rahatsız edici oluyordu. Sesin kaynağının egzoz susturucusu veya katalitik konvertör olduğundan şüpheliydim. Her ikisini de kontrol ettikten sonra sesin salıncaktan geldiğini kesin olarak tespit ettim ve özel servise gittim.

    Serviste salıncağı söküp sallayarak da kontrol ettik. İçinde bir parça olduğundan ve bu parçanın çok da küçük olmadığından emin olduk. Salıncağın arka amortisöre bağlantı yerinin altında, yani katalitik konvertöre bakan yüzeyde yaklaşık sigara paketi büyüklüğünde bir pencere açtık. Bu bölgede 4 tane küçük tahliye deliği var. Sonra oradan maşanın sağ bacağına erişim olmadığını farkettik. Bu kez sağ bacağının lastiğe bakan yüzeyine yine sigara paketi büyüklüğünde bir pencere açtık. İçeriden sesin kaynağı olan metal bir parça çıktı. Bu parçanın salıncağı kaynatırken unutulduğunu düşünüyorum. Üzerinde herhangi bir kaynak izi veya cıvata yoktu. Belki de şablon veya destek olarak kullanılmıştı. Metal parçayı çıkarıp açtığımız pencereleri elektrot kaynağı ile kapattık. Spiral motor ile keserek açtığımız için kesici taş kalınlığında bir boşluk kaldı. Bu boşlukların kapanması ve dayanımı için usta punto atarak kaynattı. Her iki pencereyi tamamen kapatana dek kaynak curuflarını çekiçle kırarak kaynatmaya devam etti. Sonrasında oluşan yüzeyi taşlayarak düzeltti. Malzeme soğuduktan sonra kaynak yerlerini paslanmaması için boyayarak koruma altına aldık.

    Daha önce ne forumda ne de başka bi mecrada böyle bir sorunla karşılaşan birini görmemiştim. Açıkçası bende marka imajını da kalite imajını da fazlasıyla zedeledi. Bu salıncağın kaynağı muhtemelen makineler tarafından yapılmıştır fakat kalite kontrolden nasıl geçebilir orası muamma. Ayrıca salıncak malzemesinin sacı da fazla ince. Ölçmedim fakat 2 veya 3 mm kalınlığında olduğunu tahmin ediyorum. Kazası, düşmesi bile olmayan bir motosiklette salıncağı kesip kaynatarak işlem yapma zorunluluğu beni fazlasıyla üzdü. Salıncağın yenisini alsam güncel fiyatı 8083 TL
    Umarım benzer bir sorun yaşamazsınız, yaşarsanız da çözümü bu şekilde oluyor.

    Maşanın ve çıkan parçanın görsellerini ekliyorum. Sorunun çözümüne fikir ve önerileriyle katkıda bulunan Kural [ Z ] abime çok teşekkür ediyorum.





    Mr.wind, tommygun, espresso ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Ocak 2017
    Motosikleti
    Artık yok
    Sorun ve çözüm paylaşımı için tşeekkürler, bayağı şanssızmışsınız. Bilmediğimden soracağım.Bu tarz bir işlem maşayı zayıflatır mı? Zayıflarsa bu güç ve ağırlıktaki bir aracı etkiler mi?

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Zayıflatmaz, bütün halinde kesilseydi ve maşa 2 parçaya ayrılıp tekrar birleştirilseydi zayıflardı, bu işlem sadece can sıkar.
    Gouranga bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Açık konuşmam gerekirse benim arka maşa içinde bir parça unutulacağı hiç aklıma gelmezdi. Sizin sıkıntınız başıma gelse muhtemelen sorunun çözümünü başka yerlerde arardım.

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Tebrik ediyorum. Ellerinize emeklerinize sağlık.Güzel iş çıkarmışsınız..
    Burada da fayda görülsün diye paylaşmışsınız ama bu tür konular goy goy olmadığından ilgi görmüyor,görmeyecek.
    Defalarca tecrübe ettim,oradan biliyorum.

  6. #6
    HappyPuppy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2005
    Benim de aklıma öncelikle egzoz içindeki bir parçanın kırılabileceği, kaynak kopabileceği geldi. Onu kontrol ettim, söktüm salladım sorun yok. Egzozsuz olarak motosikleti sürdüm, ses devam etti. Egzozcuya gittim, katalitik konvertörün peteklerinde bi çatlak, kırık falan oluşmuş olabilir diye, onda da bi sorun çıkmadı. Salıncak içine tahliye deliğinden basınçlı yalıtım köpüğü sıkıp içerideki parçayı sabitlemeyi düşündüm. Bu kez de delikler tıkanacağı için içine girecek olan su ve nem tahliye olamayıp paslanmaya ve belki de dışarıdan farkedilmeyecek çürümeye sebep olacaktı. Hoş, kesme ve kaynaklama sonrası iç yüzey tekrar boyanmadığı için paslanmaya karşı daha savunmasız kalmış oldu. Fakat böyle bi parça ile motosikletten zevk alamaz olmuştum, çözümü de böyle bulabildik.

    Maşanın sağlamlığına gelirsek, kısa vadede bir sorun olacağını sanmıyorum ama zaman ilerledikçe içimdeki tedirginlik giderek artacak. Gönül isterdi ki 0 km olarak satın aldığım, henüz 27xxx kmde olan motorumda böyle bi kalite sorunu yaşamasaydım. Rahmetli AEA'ya Altınlı Gece programlarında "Biz motorcuların kronik baş ağrısı sorunu var. Herkes bana abi başımı ağrıtmayacak motor önerir misin diyor." demişti. Bu motor daha önceki problemleriyle başımı çokça ağrıttı aslında ama çözülmeyen bir sorunu da olmadı hiç. Bi yandan diyorum oğlum sat motoru al bi Japon kafan rahat etsin. Bi yandan da yakıtı falan uygun, her ihtiyacını karşılayacak yeterlilikte, ne kadar mantıksız olsa da metal ve plastik yığınıyla bi bağ da kurdum.

    Parçanın 8083 TL olması da bi başka saçmalık. Tamam önemli bi parça, boyut olarak küçük bişi sayılmaz ama sonuçta ben bu motoru 2018'de 17700 TL'ye almıştım. Belki ileride yeni salıncak alır devam ederim. Belki de satıp başka bi modele geçiş yaparım. Zaman gösterecek artık, ilginiz için teşekkürler.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Çok ilginç bir durum gerçekten, geçmiş olsun. Japona geçme konusunda bende aynı durumdayım. Bir adet DL-650 V-strom alayım Nirvana'ya ulaşayım diyorum, kısmet.

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Ameliyat sırasında gazlı bezin hastanın midede unutulması gibi.Bajaj'a dava açılmalı veya yeni maşa istenmeli.Nasıl bir imalat hatası bu?
    Maşanın içersinde parçanın ses yapmasından dolayı maşaya o şekilde müdahale etmezdim,son seçenek olarak düşünülebilir.İçerideki parçanın ne tür metal olduğunu tespit eder,eğer çelikse ona göre zincir ayar civatasının deliğinden veya başka bir ufak delik varsa içine 3,5,10 tane neodyum mıknatıs atardım,bir daha hareket etmezdi.Pastan korumanız lazım.Orası en zayıf nokta oldu.

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sorun baş ağrıtıcı olsa da çözüme kavuşmuş elinize sağlık daha önce ybr 125 te egzoz içi dağılmıştı akıllı vida atıp işi çözdük fakat tekrar düştü bu sefer vida atıp vidaya da kaynak yaptık tekrar düşmesin diye
    aslında sizde hazır söküp kaynak yaptıktan sonra kumlatıp tekrar toz boya attırsaydınız çünkü oraya attığınız boya yağmur çamur su görünce oradan atıp paslanma yapacak bu daha fazla can sıkacak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler