Dominar 400 Arka Maşa (Salıncak) Ses Sorunu ve Çözümü
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Sorun ve çözüm paylaşımı için tşeekkürler, bayağı şanssızmışsınız. Bilmediğimden soracağım.Bu tarz bir işlem maşayı zayıflatır mı? Zayıflarsa bu güç ve ağırlıktaki bir aracı etkiler mi?
-
Zayıflatmaz, bütün halinde kesilseydi ve maşa 2 parçaya ayrılıp tekrar birleştirilseydi zayıflardı, bu işlem sadece can sıkar.
-
Açık konuşmam gerekirse benim arka maşa içinde bir parça unutulacağı hiç aklıma gelmezdi. Sizin sıkıntınız başıma gelse muhtemelen sorunun çözümünü başka yerlerde arardım.
-
Tebrik ediyorum. Ellerinize emeklerinize sağlık.Güzel iş çıkarmışsınız..
Burada da fayda görülsün diye paylaşmışsınız ama bu tür konular goy goy olmadığından ilgi görmüyor,görmeyecek.
Defalarca tecrübe ettim,oradan biliyorum.
-
Benim de aklıma öncelikle egzoz içindeki bir parçanın kırılabileceği, kaynak kopabileceği geldi. Onu kontrol ettim, söktüm salladım sorun yok. Egzozsuz olarak motosikleti sürdüm, ses devam etti. Egzozcuya gittim, katalitik konvertörün peteklerinde bi çatlak, kırık falan oluşmuş olabilir diye, onda da bi sorun çıkmadı. Salıncak içine tahliye deliğinden basınçlı yalıtım köpüğü sıkıp içerideki parçayı sabitlemeyi düşündüm. Bu kez de delikler tıkanacağı için içine girecek olan su ve nem tahliye olamayıp paslanmaya ve belki de dışarıdan farkedilmeyecek çürümeye sebep olacaktı. Hoş, kesme ve kaynaklama sonrası iç yüzey tekrar boyanmadığı için paslanmaya karşı daha savunmasız kalmış oldu. Fakat böyle bi parça ile motosikletten zevk alamaz olmuştum, çözümü de böyle bulabildik.
Maşanın sağlamlığına gelirsek, kısa vadede bir sorun olacağını sanmıyorum ama zaman ilerledikçe içimdeki tedirginlik giderek artacak. Gönül isterdi ki 0 km olarak satın aldığım, henüz 27xxx kmde olan motorumda böyle bi kalite sorunu yaşamasaydım. Rahmetli AEA'ya Altınlı Gece programlarında "Biz motorcuların kronik baş ağrısı sorunu var. Herkes bana abi başımı ağrıtmayacak motor önerir misin diyor." demişti. Bu motor daha önceki problemleriyle başımı çokça ağrıttı aslında ama çözülmeyen bir sorunu da olmadı hiç. Bi yandan diyorum oğlum sat motoru al bi Japon kafan rahat etsin. Bi yandan da yakıtı falan uygun, her ihtiyacını karşılayacak yeterlilikte, ne kadar mantıksız olsa da metal ve plastik yığınıyla bi bağ da kurdum.
Parçanın 8083 TL olması da bi başka saçmalık. Tamam önemli bi parça, boyut olarak küçük bişi sayılmaz ama sonuçta ben bu motoru 2018'de 17700 TL'ye almıştım. Belki ileride yeni salıncak alır devam ederim. Belki de satıp başka bi modele geçiş yaparım. Zaman gösterecek artık, ilginiz için teşekkürler.
-
Çok ilginç bir durum gerçekten, geçmiş olsun. Japona geçme konusunda bende aynı durumdayım. Bir adet DL-650 V-strom alayım Nirvana'ya ulaşayım diyorum, kısmet.
-
Ameliyat sırasında gazlı bezin hastanın midede unutulması gibi.Bajaj'a dava açılmalı veya yeni maşa istenmeli.Nasıl bir imalat hatası bu?
Maşanın içersinde parçanın ses yapmasından dolayı maşaya o şekilde müdahale etmezdim,son seçenek olarak düşünülebilir.İçerideki parçanın ne tür metal olduğunu tespit eder,eğer çelikse ona göre zincir ayar civatasının deliğinden veya başka bir ufak delik varsa içine 3,5,10 tane neodyum mıknatıs atardım,bir daha hareket etmezdi.Pastan korumanız lazım.Orası en zayıf nokta oldu.
-
sorun baş ağrıtıcı olsa da çözüme kavuşmuş elinize sağlık daha önce ybr 125 te egzoz içi dağılmıştı akıllı vida atıp işi çözdük fakat tekrar düştü bu sefer vida atıp vidaya da kaynak yaptık tekrar düşmesin diye
aslında sizde hazır söküp kaynak yaptıktan sonra kumlatıp tekrar toz boya attırsaydınız çünkü oraya attığınız boya yağmur çamur su görünce oradan atıp paslanma yapacak bu daha fazla can sıkacak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler