merhaba,
motorunun modeline bakılırsa 12v 35w/35w çift filamanlı ampul kullanıyorsun(evde kullandığımız ampulere benzer hatta
).istediğin h4 ve h7 model lambalar oturduğu duy'u tamamen farklı,bir elektrikçiye gidip h4 veya h7 araba farı iç yuvasını kendi farına uydurabilip uyduramayacağını sorman lazım.
Diyelim ki uydurdun,takacağım ampul tek filamanlıdır yani sadece kısa far için kullanılır,sellektör yapamazsın çünkü lambanın içinde daha güçlü ikinci bir kademe filaman yok(55w lık h4 lamba arabaların kısa far ampulü olarak kullanılır,uzun hüzme lambası 90w lık olur genelde).senin motorundaki lamba 35/35 olduğu için kısa yakarsan 1. filamanı yakar,uzun farı yakmak istersen 2. 35w lık filamanı da yakar yani toplamda 70w güç elde edersin..Sana lazım olan çift filamanlı sivri uclu h7 lambalardır 55w/90w olması lazım,tabanı yuvarlak bahsettiğin lambadan daha geniş ve ucunda civadan şapkası var
takacağın yeni lamba kısa 55w uzun da 90w olacağı için en az 12amperlik bir aküye ihtiyacın olacaktır,motorunun dinamosunu ve aküsünü zorlayacaksın.
Bu kadar yazıyorum çünkü benim de aklıma gelmişti böyle birşey yapmak
yapabilirsin zor değil ama akün sürekli şarjlı olmalı çünkü az şarjlı olursa bu sefer alternatöründen çok akım çekiyor ve dinamonu yakabiliyor(her ne kadar ender rastlansa da
)..
h7 tip lambalar metal lamba (halogen) olduğu için çok ısınıyorlar,far içindeki yansıtıcı kısmı eritebilir ve farın camı da plastikse onu bile eritebilir
ha birde büyük ihtimal motorunun ana sigortası 20 amperliktir,uzunları yakınca sigortan yanabilir ve yolda kalabilirsin
25 amperlik takarsın sende
sadece lambayı değil,komple farı değiştirmen senin için daha mantıklı olacaktır(camı plastik olmayan ve lambası h7 yuvaya sahip)
yolda yürürken bütün yuvarlak farlı çinlilerin far duylarına bakıyorum h7 tip lamba kullanan görürsem o markanın servisine gidip farı komple değiştireceğim,35w çok yetersiz kalıyor çünkü
far bulursan mutlaka bana da haber ver
saygılar..