Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Ek aydınlatma hakkında ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    selamlar
    motorun farlarından memnun olmadığım için sis farları takmayı düşünüyorum. ama akü konusu canımı sıkıyor takan arkadaslar aydınlatmadan mesut fakat akü zayıflamasından muzdarip. Ben şöyle bir şey düşündüm: 2.bir aküyü mevcut aküye paralel bağlamak yani artı artıya eksi eksiye şeklinde , alternatör ikisinide şarj edebilir mi? Yada bu sorunu (aydınlatma, akü) nasıl çözebiliriz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    bu konuyu bende merak ediyorum. honda activa 100cc. nin ön aydınlatmasını nasıl güçlendiririm?

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Aydınlatma malzemesi için kullanılan ekipmanların yerine daha kalitelilerini (aynı değerde) takmak en mantıklısıdır.

    Ek elektrik ekipmanları takmak için, akünün değerini alternatörün aşırı yüklenmeden ve kolayca ne kadar elektrik üretip aküyü şarj edebildiğini ve motorun orjinal elektrik ekipmanlarının ne kadar harcadığını öğrenebilirseniz arada kalan fazlalık var ise bu değeri aşmamak kaydıyla ek ekipman takabilirsiniz.

    Mevcut elektrik sisteminin kaldıramayacağı yükler elektrik tesisatında problem yaratacak, büyük ihtimalle alternatörü yada konjektörü yakacaktır.

    Ek akü takmak bir sorunu çözmez, alternatörün üst limitini öğrenip (eğer orjinal akü bu değerden az ise) akümüzü alternatörümüzün üst limite uygun başka bir değerle değişebiliriz.

  4. #4

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    bende aynı dertten muzdaribim. 100kh mondial in aydınlatmasını sıradan bir ampul sağlıyor. H4 tipi halojen ise iki kat güç tükettiği için ısınacak ve malzemeyi eritecektir. ondan takamıyorum. ciddi bir sorun bence. nedense scooter ve cub lara markadan bağımsız şekilde basit ampullü ön farlar takıyorlar.

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Daha yüksek wattlı yada daha fazla sayıda ampul takmak sorunu çözebilsede Eyongunda dediği gibi alternatörün bir çıkış gücü var tesisattaki sigortalar bile mevcut sisteme göre ayarlanmış durumda. Yine de deneme yanılma yoluyla da sonuca gidebilirsiniz. Daha yüksek güçlü ampul deneyin. sonuçta ampul 3 liralık bişey. Birsüre sonra akünün şarj durumunu kontrol edin. eğer sorun yoksa böyle devam edebilirsiniz. Akünün şarjı zayıflamaya başladıysa eski farınıza geri dönmeniz gerekecektir.

  6. #6
    LBD'sGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2006
    Şehir
    Pc'nin başında
    arkadaşlar cahillikten belkide bu alternatör değişemezmi? Yani bunların daha güçlüsü yok mudur?

  7. #7
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    alternatörün değiştirildiğini duymadım eğer değişiyorsa bu sefer güçten feragat edeceksiniz anlamına gelir. Biraz daha fazla yakıtı elektrik üretimine veriyor olmanız anlamına geldiği gibi bide kısıtlı alan sözkonusu. Elektrik çok hassas bir konu. Dikkatli olunmazsa çok tehlikeli olabilir
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk

  8. #8
    LBD'sGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2006
    Şehir
    Pc'nin başında
    yakıt tüketiminden bir korkum olmazda dediğin gibi bir sakatlık çıkarsa hoş olmaz. saol cevabın için.

  9. #9
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    peki aküyle far arasına gerilimi sabit tutup akımı yükseltecek elektronik bir devre koysak nasıl olur acaba?

  10. #10
    Spatula - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2006
    Şehir
    Edremit/Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 100KM siyah
    En iyisi ni-cd pillere balıycan bu lambaları
    hatta yeni çıkan doldurma aletleri çakmak gözüyle filanda dolduruo ama onu motora nasıl uyarlıycaz onu düşünmek lazım bağla dursun işte ara sıra evde şarj edersin olur biter
    İyi kötü kazanırım para ama kaltptir asıl kumabara bi sevgilim yoksa kollarımda napiim Mondiali altımda :P

  11. #11
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Benim Honda Activa 100cc.nin Elektirik Sistemi degerleri aşağıdaki fotoğrafta var. Ön aydınlatmanın daha güçlü olmasını istiyorum. Aşagıdaki bilgiler ışığında bana ne önerirsiniz.

  12. #12
    EMO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki bandit sa 650 s abs,Yamaha ybr125,Bajaj chetak classic
    yaw arkadaşlar bende ybr min farından pek memnun deilim.trafikte sorun yok ancak dağda arazi şartlarında ve siste kullandığımda sorun oluyor.xenon far taksam nası olur? olurmu?

  13. #13
    enis89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    .................
    benimde merak ettiğim bir şey var şimdi misal ampulden yeterli verim alamıyorsak veya fazla aydınlatmıyorsa yüksek watlı ampul koyduk diyelim buda akünün daha çabuk bitmesine yol açar değilmi bunu söyle çözebilirmiyizki misal 12v 5Ah
    akü var bunu 12v10Ah yaptık ozaman bir yararı olurmu acaba ?

  14. #14
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    dokunur o kadar akım motora servisten alternatörün konjektörün, sigortanın max. kaç amper akım çekeceğinin öğrenilmnesi gerekir

  15. #15

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    xenon far olur çünkü xenon farlar daha düşük watajdadır.

  16. #16
    EMO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki bandit sa 650 s abs,Yamaha ybr125,Bajaj chetak classic
    hımm öyleyse xenon far kullanışlı bi alternatif görünüyor.. uygun enerji, güçlü ışık, yüksek fiyat

  17. #17
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    xenon en uygunu, 55w ın altında elektirik çekiyor, beyaz aydınlatma sağlıyor. illada sis farı isterseniz aküyü 12h / 12A kuru almanız yeterli. Ama aynı anda sisleri ve farları uzun süre kullanırsanız farlarınızın aydınlatmasında zayıflama olur.alternatörede fazla yüklenmemek lazım.

  18. #18
    wavedancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    Bursa-Ankara
    Motosikleti
    Bisan-Lifan Shalter 125
    ben şu çakmaklık olayına takıldım. gerçi arkadaş dalga geçmiş ama ben sormak itiyorum. motoruma çakmaklık taktırsam bir sorun olur mu?

  19. #19
    fantom76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul-üsküdar
    Motosikleti
    dragstar650 sport
    bende istiyorum ama far değil daha cok mavi ısıklardan onların amperleri falan nedir ledli ısıklar nekadar güççeker.

  20. #20

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ek elektrik ekipmanları takmak için, akünün değerini alternatörün aşırı yüklenmeden ve kolayca ne kadar elektrik üretip aküyü şarj edebildiğini ve motorun orjinal elektrik ekipmanlarının ne kadar harcadığını öğrenebilirseniz arada kalan fazlalık var ise bu değeri aşmamak kaydıyla ek ekipman takabilirsiniz.


    Limitleri aşmazsan ; sorun çıkmayacaktır!


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler