Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Ek aydınlatma hakkında ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    Henüz bir çözüme ulaşamadım aydınlatma konusunda...Öneriler çok güzel ama yapımı zor ve masraflı deneyimlerim:
    1-55w aküyü bitiryor alternatörü yoruyor
    2-xenon çok pahalı (arabalarda 500 ytl den başlıyor)
    3-duy farklı (S1) olduğu için halojen, h3,h4 gibi ampuller takılamıyor

    O halde duyu h4 yaparak satılan mavi kaplamalı nisbeten beyaz ışık veren daha güçlü ampul takmak(5 watt gibi bir yüksek değerin zarar vereceğini sanmam)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    as 125 t ye halojen ampul aldım 5 ytl aydınlatmada pek bişey fark etmedi ve ampul 1 ay içinde balon yaptı eridi.2 adet 50 watt lık sis farı taktım ön panelden kontaktan elektrik aldım ön konsolun soluna bir anahtar monte ettim
    sisler tamamen bağımsız bir şekilde yanıyor.artı kontak kapalıyken çocuklar anahtarı açsa bile yanmıyor 8 aydır güzel çalışıyor.kabloları çekerken oynayan metal parçaların arasına sıkışmamasına dikkat edin kısa devre yapıp sigorta attırıyor.sisleri açık unutupta marşa basarsanız motor marş almıyor.şu ana kadar aküden bir sıkıntı yaşamadım

  3. #23
    feritsolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    Şehir
    GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    HONDA CBF150
    ya bu aydınlatma sorununa bir çözüm bulalım arkadaşlar
    [B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]

  4. #24
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı mehmethan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim Honda Activa 100cc.nin Elektirik Sistemi degerleri aşağıdaki fotoğrafta var. Ön aydınlatmanın daha güçlü olmasını istiyorum. Aşagıdaki bilgiler ışığında bana ne önerirsiniz.
    Yukarıdaki bilgilerden 100cc Honda scooter'ın alternatörünün 5000 devirde 133 Watt maksimum güç ürettiğini görüyoruz. Daha düşük devirlerde bu güç azalır, rölantide çok düşük rakamlara iner.
    Toplam üretilen Watt'ın, toplam tüketilen Watt'tan büyük olduğu anlarda aradaki fazlalık ile akü şarj olur.
    Toplam üretilen Watt'ın, toplam tüketilen Watt'tan küçük olduğu anlarda aradaki eksik akü tarafından karşılanır.
    Aküde alternatör için bir yüktür, büyük akü daha çok akım ister, boş aküde daha fazla akım ister. Motor sürekli farklı devirlerde kullanıldığı ve sinyal fren vs sürekli değişken olduğu için sürekli olarak aküde ileri geri bir dönüşüm söz konusudur.
    Otomobil motosiklet vs sistemler evimiziden farklı olarak DC akım (doğru akım) ile çalışır. Doğru akımda voltaj ile amper'in (akım) çarpımı watt'ı verir (güç). Voltaj yüke göre 11-14.5 arasında değişkendir. Bu sebeple 133Watt 12Volt tabir edilen oto/motosiklet sistemlerinde yaklaşık 10Amperdir. Ana sigortanın 10A olmasınında sebebi bu. 10A'lik bir sigorta 10A'i geçtiği anda anında yanmaz, ne kadar geçildiğine göre yanma süresi kısalır, kısa devrede (sonsuz amper) anında yanar.
    Akülerün üstündeki amper değerleri ise "h" eki ile yazılır. Yani ampersaat. Örnekte 5Ah bir akümüz var. Yani bu aküden 5A talep edersek akümüz 1 saatte biter, 10A talep edersek yarım saatte, 2.5A talep edersek 2 saatte biter. (Pek tabiki bu kadar mükemmel tutmaz, yaklaşık olarak)
    Bildiğim kadarıyla Honda motorlarda far söndürülemiyor. Yukarıdaki tablodan kabaca bir hesapla scooterımız çalışırken ortalama yaklaşık 60Watt civarında elektrik çekiyor. Ortalama kelimesi önemli. Aynı anda hem frene basıp hem sinyalleri yakıp hemde butonu yarıda tutup uzun farı kısa ile birlikte yakarsanız anlık tüketim artacaktır.
    Motorunuza eklediğiniz her ek far ısıtıcı buzdolabı vs bu tüketime eklenecektir. Sonuçta ortalama tüketim 133Wattı geçince ana sigorta yanmasa ve alternatör ile elektrik sistemi arızalanmasa bile motor çalışıyor ve hareket halinde olmasına rağmen bir süre sonra akü bitecektir.
    133Wattlık alternatörümüzün 5000 devirde 133 watt olduğunu unutmayalım. 5000 devirin altındaki her an daha düşük watt üretecektir. Ayrıca sinyalleri yaktığınız kornayı çaldığınız frene bastığınız her anda tüketim artacaktır. Şehir içinde ortalama 5000 devirin altında gidiyorsanız, alternatörünüzü 70-80Wattlık gibi düşünebilirsiniz.
    Sonuç olarak bir scootera 2 tane 50 wattlık ek sis farı takmak pek akıllıca olmayacaktır. Bu bilgiler ışığında hesabınızı kitabınızı yapın. Motorunuzun boyutuyla alternatörünün boyutunun orantılı olduğunu unutmayın. Alternatör değiştirmek kolay birşey değildir. Hem alternatör pahalıdır hemde uydurmak zordur.
    Deneme yanılma yapmadan motorunuzun tam gerçek değerlerini ölçmek istiyorsanız 5 liraya alacağınız bir multimetreyi amper modunda ana sigortayı çıkarıp sigortalık deliklerine SERİ bağlayıp (sigortayı söküp deliklere multimetrenin problarını takmanız gerekir) kaç amper geçtiğini görebilirsiniz. Motorunuz orta sehpa üzerindeyken gaz verip deviri yükselterek voltaj amper değişimlerini görebilirsiniz. (Tabi voltajı ölçmek için ikinci bir multimetreyi volt modunda PARALEL bağlamak gerekir yani bir ucu sigortalığın bir deliğine bir ucu metal bir yüzeye) Bunu yaparken pek sağlıklı bir hareket olmasada akü bağlı olmazsa daha sağlıklı ölçüm yapılır. (Akünün voltajı yumuşatma özelliği vardır, ucuz multimetreler aküsüz sistemi sağlıklı ölçemeyebilir) Bu kadar tantanaya deymez tabiki, en iyisi ek far vs takarken çok coşmayın. Xenon renkli ampüller ile gerçek Xenonları karıştırmayın. Gerçek xenonlarda büyük ballast kutuları bulunur parmağınız kadar kablolar geçer fiyatıda 500 dolar civarında. Xenon taklidi sadece rengi xenona benzeyen ampüller çok watt çekebilir. Çünkü mavi yada beyaz-mavi renkli bu "şekil" ampüller bu rengi verebilmek için ışık gücünden feragat ederler (Çünkü mavi dışındaki renklerin çoğunu bir filtre ile bloke ediyorsunuz) Aradaki farkıda wattla kapatabilirler. (Üstünde yazana çok güvenmeyin!)
    KISACA: EK ELEKTRİK AKSAMINIZI BESLEMEK İÇİN AKÜ EKLEMEK, AKÜ BÜYÜTMEK ÇÖZÜM DEĞİLDİR. Ayrıca akülerin amper kapasiteleri ile fiziksel büyüklükleri orantılıdır. Büyük aküyü nereye sokacaksınız? Birde yüksek wattlı ampüller daha çok ısınır. Çekilen watt'ın ışığa dönüşmeyen tüm bölümü ısıya dönüşür. Bazı arkadaşların yazdığı gibi yüksek watt için dizayn edilmemiş far, far kutusu vs eriyebilir.

  5. #25
    dunpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    Şehir
    SAMSUN / İZMİT-KOCAELİ
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9B & IZHPLANET5 350cc-2zamanlı

    Ek Aydinlatmaya Dikkat

    Valla arkadaşlar ek aydınlatma taktırmayı düşünüyorsanız bir kere daha düşünün derim.Ben bu yaz motosikletimi genel bakıma soktugumda korkulukların üzerine sis lambası eklettim ve istediğim zaman çalıştırmak içinde elektrik bağlantısını ayrı bir düğme ile ön konsala eklettim.Süper çalışıyordu, ön farın neredeyse 3 misli daha fazla aydınlatıyordu ve bir sorunda göstemedi.Taki bir gece aydınlatmasız bir yolda onlara ihtiyaç duyduğumda...Köy yoluna girmiştim yolda hiçbir aydınlatma yoktu ve deli gibi gelen farsız traktörler ve üzerime direksiyon kıran kamyonetlerde cabası.Sis lambalarını yaktım görüş mesafem süperdi.20 dakika sonra lambalar birden karardı ve motosiklet istop etti.Akü iyice boşalmış marşlada çalışmadı, allahtan çalıştırma kolu vardı, ama 350cc lik bir motorun çalıştırma kolunun insanı sakat edecek kadar tepme gücünüde işe kattığımızda yapabilecek bişey yoktu.Allahtan 2. kollada motor çalıştı ve kısa farlarla yola devam ettim.Modifiye olarak sis lambaları güzel bir estetik katıyor ama kullanışlılığı şüpheli...
    ...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
    ...55VATAN41MEKAN...

  6. #26
    DAYI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA-250 MTC-SYM 125
    selam arkadaşlar bu tür uygulamalarda öncelikle iyi bir oto elektrikçiye
    far rölesi monte ettirmeniz gerekli sonra 55w bulue coral ampul
    takıp ikinci bir kuru aküyü eski aküye paralel bağlayarak bu sorundan
    kurtulabilirsiniz.zira benim makinede 1.5 yıldır kullanıyorum akü sorunu
    aydınlatmada zayıflama sorunu kesinlikle yok arabaları bile dize getiriyor.

  7. #27
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    @memin1857
    üşünmeyip bukadar yazmışssın elektrik konusunda bilgisi olmayan arkadaslar için süper bir kaynak!
    @dayı
    dediğini bende çok düşündüm ama alternatörün bir şarj kapasitesi var ikinci akü paralel olsa ikisi şarj olacak ama şarj dinamosu bu yüke en sonunda isyan edecektir

  8. #28
    merttunax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara - İzmir - TR
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı EMO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw arkadaşlar bende ybr min farından pek memnun deilim.trafikte sorun yok ancak dağda arazi şartlarında ve siste kullandığımda sorun oluyor.xenon far taksam nası olur? olurmu?
    xenon 25.000v ile çalışan bişey bir ara ben de niyetlendim ama onun için çok iyi bir usta, para ve bilgi gerek yani zor bir olay en deneme derim ama sen bilirsin
    Kaza Anında Sizi Korur...

  9. #29
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı merttunax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xenon 25.000v ile çalışan bişey bir ara ben de niyetlendim ama onun için çok iyi bir usta, para ve bilgi gerek yani zor bir olay en deneme derim ama sen bilirsin
    25000 (yirmibeşBİN) voltu gözünüzde büyütmeyin önemli olan voltaj ile akımın çarpımı sonucu oluşan GÜÇtür. (watt)
    Xenon lambalar normal scooter ampüllerinden DAHA AZ elektrik çekerler. Gerçek xenonlardan bahsediyorum tabi. Yani kalın kabloları ve ballast kutuları olup 400-600YTL civarı fiyatı olanlar. Xenon takmanın bir olayı yok, bir elektrikçi kısa sürede takar. Ama 500YTL civarı maliyet onun olayı. 25bin volt lambanın yanabilmesi için gerekli voltajdır, ama akımı düşüktür sonuçta watttır önemli olan. Bujilerinizde o civarda voltla çalışıyor, matah bir olay değil yani.
    5 liralık Xenon taklidi sırf rengi mavimtırak beyaz olan ampüllerin normal ampüllerden bir farkı yok, onlarla karşılaştırmayalım.

  10. #30
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    25.000v miliamper,microamper seviyesinde ise adam öldürmez sadece gıdıklar aynı çakmak manyetoları gibi xenon sistemlerde trafolar balastlar sadece gerilimi(voltaj) yükseltir akmı yükseltecek bir devre yoktur bu nedenle xenon sistemler çok mantıksız geliyor.

    aklıma şöyle bir şey geliyor fkat bu da maliyetli ;hepiniz bilirsiniz LED leri bu lambalar çok az akım çekerler çünkü ampullerdeki gibi elektrik enerjisini ısıya dönüştüren flamanları yoktur ultrabright denilen son teknoloji ledlerin 20 tanesi ile 100 wattlık ev ampulunun verebileceği kadar ışık vermekte bunları ufak bir devre ile farın içine bağlayabilirsek sorun ortadan kalkar diye düşünmekteyim
    (memin1857 bey 0 tecrübelerinize dayanarak böyle bir şeyin mümkün olup olmadığını açıklar mısınız? arkadasları yanlış yönlendirmeyeyim) saygılar...

  11. #31
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı umutpoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25.000v miliamper,microamper seviyesinde ise adam öldürmez sadece gıdıklar aynı çakmak manyetoları gibi xenon sistemlerde trafolar balastlar sadece gerilimi(voltaj) yükseltir akmı yükseltecek bir devre yoktur bu nedenle xenon sistemler çok mantıksız geliyor.

    aklıma şöyle bir şey geliyor fkat bu da maliyetli ;hepiniz bilirsiniz LED leri bu lambalar çok az akım çekerler çünkü ampullerdeki gibi elektrik enerjisini ısıya dönüştüren flamanları yoktur ultrabright denilen son teknoloji ledlerin 20 tanesi ile 100 wattlık ev ampulunun verebileceği kadar ışık vermekte bunları ufak bir devre ile farın içine bağlayabilirsek sorun ortadan kalkar diye düşünmekteyim
    (memin1857 bey 0 tecrübelerinize dayanarak böyle bir şeyin mümkün olup olmadığını açıklar mısınız? arkadasları yanlış yönlendirmeyeyim) saygılar...
    LED ön far konusu şu anda yeni gelişmekte olan bir konu ve direk sonuç yazmak güç. Henüz seri üretim bir motosiklet modelinde fabrika çıkışı LED ÖN FAR göremedik. Evler içinde LEDli spotlar üretiliyor ama yine yaygınlaşmış değil. Otomobil/motosikletlerin stop ve sinyal farlarında, trafik lambalarında LED'ler yaygın olarak kullanılıyor ama bunlar iyi görülür olmalarına rağmen ciddi bir aydınlatma sağlamıyorlar.
    En başta bir ampülün ışık yayma açısı ile led'inki aynı değil. Yani ışık değerleri aynı olsa bile otomobil/motosiklet farının içinde doğru açıda aydınlatma elde edilemeyebilir. Yani normal bir ampülde yanlara ve arkayada giden ışık farın içindeki yansıtma ile yola aktarılırken ledde sanki hiç arka yansıtıcı yokmuş gibi ortasından odaklanmış bir ışık hüzmesi çıkabilir. Yol normal bir fark gibi genişçe aydınlanmayıp ortada küçük bir alan çok aydınlanabilir.
    Bahsettiğin ledler ufak az elektrik çeken sıradan ledlerden farklı olarak ışıkgücü/watt değerleri normal ampüllerle yaklaşık aynı ama maliyeti 10-20 katına kadar çıkabilir. Ayrıca lumen/watt değerlerinin aynı olması demek, aynı wattı çekecek demektir yani ön far olarak led takarak bir avantaj sağlayamayabiliriz. Ayrıca ledlerin ucu değil arkası ısınır yani o güçte bir led normal farın arkasını eritebilir. Ön tarafı ısınmadığı için kar birikebilir.
    Bu AYDINLATMA yerine geçebilen LEDLERİ bulmak, far kadar ufak yere sığdırmak, güç kaynağı sorunlarını çözmek biz amatörler için biraz umutsuz gibi.
    Sonuç olarak 2006 yılı itibariyle bu konuda pratik çalışabilen bir şeyler yapabileceğimizi düşünmüyorum.
    Bildiğim kadarıyla dünyada ilk defa Lexus LS600 ve Audi R8 otomobillerin 2007 modellerinde ledli ön far kullanılacak, yani teknoloji daha yeni çıkıyor. Yukarıda bahsettiğim led problemleri bu otomobillerin dizaynırları tarafından halledilecektir tabiki.
    Biz motosikletimize şu an kendimiz yapamayız. Ön farda LED olayını şimdilik unutalım.

    Not: 25000Volt doğru akım 35Wattta yaklaşık 1.5 MİLİAMPER yapıyor. (AC yani alternatif akımda watt cihaza göre değişir ama aşırı oynamaz)

  12. #32
    essenceturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2006
    arkadaşlar eger elektronikçi arkadaşınız varsa
    ve size zaman ayırırsa gidin yanına
    ışığın kırılmasını ve yansımasını bozmadan led ampul takın.
    %95 daha az yakıyor ve neredeyse asla bozulmuyor.
    hem %50 daha fazla ışık veriyor
    [RIGHT][B][I][SIZE="2"][COLOR="Silver"]..[COLOR="Gray"]::[COLOR="DimGray"]TO[COLOR="Black"]L[COLOR="DimGray"]GA[COLOR="Gray"]::[COLOR="Silver"]..[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/SIZE][/I][/B][/RIGHT]

  13. #33
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı essenceturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar eger elektronikçi arkadaşınız varsa
    ve size zaman ayırırsa gidin yanına
    ışığın kırılmasını ve yansımasını bozmadan led ampul takın.
    %95 daha az yakıyor ve neredeyse asla bozulmuyor.
    hem %50 daha fazla ışık veriyor
    O kadar yazdık, dünya henüz beceremedi essenceturk'ün elektronikçi arkadaşı becermiş. Bizi lütfen fotoğraf, adres ve fiyat olarak aydınlatırmısın? (Hiç sanmıyorum tabiki)
    Bir dünya açıklama yaptım orda basit bir "elektronikçi arkadaş" ile %95 az yakan ve %50 fazla ışık veren ve asla bozulmayan LED YOK. Hayaller aleminde geziyorsun. Kendin bir yap önce bizede göster ondan sonra buraya yaz öyle süper oluyo diye. Fren yada sinyal lambalarından bahsetmiyoruz ÖN FAR'dan bahsediyoruz.
    Elektronikçi arkadaşınızla yapacağınız led PARK FARI gücünde olur.
    ÖNEMLİ NOT: Fotoğraf makinası ile far ışığı çekildiğinde ÇOK PARLAK çıkabilir. Fotoğraf göster derken fotoğrafta farın parlaklığını göster demiyorum farın ampülünü göster diyorum.

  14. #34
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    arkadaşlar deneme yanılma yoluyla herhalde kabloları ve düğmeleri yakmaya niyetlisiniz. Bunu onlemek için role taktırmanız gerekiyor.Her oto elektrikçi bunu takar ve sisteminize bir zarar gelmez. Elktrik işi deneme yanılmayla olmaz. Tüm kablo sistemini değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Role takmakla yani sadece akımı yükselteceksiniz gerilim sabit kalacak.İşin ehline yaptırmak daha doğrudur.
    memin1857 bu konuda daha tecrübeli.

  15. #35
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    röle konusunda aydınlatayım sizi röle denilen şey aakım kontrollü mekanik bir anahtarlama elemanıdır oyle akımı falan yükseltmez(keşke böyle bir devre olsa ) far konusunda tek yararı far anahtarının bozulmasını engeller. role bir adet elektro mıknatıs ve bir adet kontak denilen metal parçalardan oluşur elektromıknatısa akım verilince mıknatıs kontakları çeker anahtar iletime geçer

  16. #36
    mtoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650
    arabalar için kullanılan standart far ampulleri 40/50W olur. Yani kısa farda 40W uzun farda 50W çeker.

    isterseniz far ampulunu değiştirdiğimizi kabul edip küçük bir hesap yapalım.

    Gece sürdüğümüzü düşünürsek far açık ve uzun da olsun, arka park yanıyor, frene bastık kabul edelim
    Far 50W
    PArk 10W;
    Fren 5W
    Kilemotre saati aydınlatma 2x1.7=3.4W
    Uzun devre gösterge 1.7 W
    TOPLAM 70.1W yani ;~5.3 A (70.1/13.2)
    Sinyal yakılırsa 2x21=42W
    TOPLAM 112W yani ;~8.5 A
    ederki buna ateşleme sistemini de dahil ederseniz 10A ana sigorta sınırına yaklaşırsınız. Eğer 4'lü sinyal yakarsanız ana sigorta kesin atacaktır. (Not motor çalışırken akü gerilimi 14V'a kadar çıkabilir biz hesapta 13.2V olarak aldık)

    Çözüm belkide sinyal lambalarının ampullerini yeni LED'li ampullerle değiştirerek çözülebilir.
    Diğer bir altrenatif olarak da LED'li sinyal lambalar kullanmak olabilir.

    Motorda fabrika tarafından belirtilenden daha yüksek akü kullanmak veya aşırı akım çekmek konjektörün yanmasına neden olur. Knojektörle birlikte şarj dinamosu da hasar görebilir. Bu nedenle dikkatli olmak gerekiyor.

  17. #37
    DAYI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA-250 MTC-SYM 125

    benim makinede aydınlatma budur ve sorunsuz çalışıyor...

  18. #38
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250

    Teşekkür

    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıdaki bilgilerden 100cc Honda scooter'ın alternatörünün 5000 devirde 133 Watt maksimum güç ürettiğini görüyoruz. Daha düşük devirlerde bu güç azalır, rölantide çok düşük rakamlara iner.
    Toplam üretilen Watt'ın, toplam tüketilen Watt'tan büyük olduğu anlarda aradaki fazlalık ile akü şarj olur.
    Toplam üretilen Watt'ın, toplam tüketilen Watt'tan küçük olduğu anlarda aradaki eksik akü tarafından karşılanır.
    Aküde alternatör için bir yüktür, büyük akü daha çok akım ister, boş aküde daha fazla akım ister. Motor sürekli farklı devirlerde kullanıldığı ve sinyal fren vs sürekli değişken olduğu için sürekli olarak aküde ileri geri bir dönüşüm söz konusudur.
    Otomobil motosiklet vs sistemler evimiziden farklı olarak DC akım (doğru akım) ile çalışır. Doğru akımda voltaj ile amper'in (akım) çarpımı watt'ı verir (güç). Voltaj yüke göre 11-14.5 arasında değişkendir. Bu sebeple 133Watt 12Volt tabir edilen oto/motosiklet sistemlerinde yaklaşık 10Amperdir. Ana sigortanın 10A olmasınında sebebi bu. 10A'lik bir sigorta 10A'i geçtiği anda anında yanmaz, ne kadar geçildiğine göre yanma süresi kısalır, kısa devrede (sonsuz amper) anında yanar.
    Akülerün üstündeki amper değerleri ise "h" eki ile yazılır. Yani ampersaat. Örnekte 5Ah bir akümüz var. Yani bu aküden 5A talep edersek akümüz 1 saatte biter, 10A talep edersek yarım saatte, 2.5A talep edersek 2 saatte biter. (Pek tabiki bu kadar mükemmel tutmaz, yaklaşık olarak)
    Bildiğim kadarıyla Honda motorlarda far söndürülemiyor. Yukarıdaki tablodan kabaca bir hesapla scooterımız çalışırken ortalama yaklaşık 60Watt civarında elektrik çekiyor. Ortalama kelimesi önemli. Aynı anda hem frene basıp hem sinyalleri yakıp hemde butonu yarıda tutup uzun farı kısa ile birlikte yakarsanız anlık tüketim artacaktır.
    Motorunuza eklediğiniz her ek far ısıtıcı buzdolabı vs bu tüketime eklenecektir. Sonuçta ortalama tüketim 133Wattı geçince ana sigorta yanmasa ve alternatör ile elektrik sistemi arızalanmasa bile motor çalışıyor ve hareket halinde olmasına rağmen bir süre sonra akü bitecektir.
    133Wattlık alternatörümüzün 5000 devirde 133 watt olduğunu unutmayalım. 5000 devirin altındaki her an daha düşük watt üretecektir. Ayrıca sinyalleri yaktığınız kornayı çaldığınız frene bastığınız her anda tüketim artacaktır. Şehir içinde ortalama 5000 devirin altında gidiyorsanız, alternatörünüzü 70-80Wattlık gibi düşünebilirsiniz.
    Sonuç olarak bir scootera 2 tane 50 wattlık ek sis farı takmak pek akıllıca olmayacaktır. Bu bilgiler ışığında hesabınızı kitabınızı yapın. Motorunuzun boyutuyla alternatörünün boyutunun orantılı olduğunu unutmayın. Alternatör değiştirmek kolay birşey değildir. Hem alternatör pahalıdır hemde uydurmak zordur.
    Deneme yanılma yapmadan motorunuzun tam gerçek değerlerini ölçmek istiyorsanız 5 liraya alacağınız bir multimetreyi amper modunda ana sigortayı çıkarıp sigortalık deliklerine SERİ bağlayıp (sigortayı söküp deliklere multimetrenin problarını takmanız gerekir) kaç amper geçtiğini görebilirsiniz. Motorunuz orta sehpa üzerindeyken gaz verip deviri yükselterek voltaj amper değişimlerini görebilirsiniz. (Tabi voltajı ölçmek için ikinci bir multimetreyi volt modunda PARALEL bağlamak gerekir yani bir ucu sigortalığın bir deliğine bir ucu metal bir yüzeye) Bunu yaparken pek sağlıklı bir hareket olmasada akü bağlı olmazsa daha sağlıklı ölçüm yapılır. (Akünün voltajı yumuşatma özelliği vardır, ucuz multimetreler aküsüz sistemi sağlıklı ölçemeyebilir) Bu kadar tantanaya deymez tabiki, en iyisi ek far vs takarken çok coşmayın. Xenon renkli ampüller ile gerçek Xenonları karıştırmayın. Gerçek xenonlarda büyük ballast kutuları bulunur parmağınız kadar kablolar geçer fiyatıda 500 dolar civarında. Xenon taklidi sadece rengi xenona benzeyen ampüller çok watt çekebilir. Çünkü mavi yada beyaz-mavi renkli bu "şekil" ampüller bu rengi verebilmek için ışık gücünden feragat ederler (Çünkü mavi dışındaki renklerin çoğunu bir filtre ile bloke ediyorsunuz) Aradaki farkıda wattla kapatabilirler. (Üstünde yazana çok güvenmeyin!)
    KISACA: EK ELEKTRİK AKSAMINIZI BESLEMEK İÇİN AKÜ EKLEMEK, AKÜ BÜYÜTMEK ÇÖZÜM DEĞİLDİR. Ayrıca akülerin amper kapasiteleri ile fiziksel büyüklükleri orantılıdır. Büyük aküyü nereye sokacaksınız? Birde yüksek wattlı ampüller daha çok ısınır. Çekilen watt'ın ışığa dönüşmeyen tüm bölümü ısıya dönüşür. Bazı arkadaşların yazdığı gibi yüksek watt için dizayn edilmemiş far, far kutusu vs eriyebilir.

    çok teşekkürler arkadaş cevabını bir buçuk yıl sonra gördüm. kusura bakma.
    bu arada benim sorun devam ediyor. kısa far yetersiz kalıyor. arka park, fren, sinyal lambalarını ledli lambalarla değiştirip, ön farı araya röle bağlantıları koyarak 55 W olanla değiştirsem sorunum çözülürmü?


    HONDA ACTİVA ELEKTRİK TESİSATI DEĞERLERİ

    ELEKTRİK
    Akü --------------------------- 12V – 5Ah
    Alternatör --------------------- 0.133 KW/5,000 dev./dak.

    LAMBALAR
    Far ----------------------------12V – 35/35 W
    Fren/Arka Park Lambası -------- 12V – 5/10 W
    Dönüş Sinyal Lambası – Ön ---- 12V – 21 W
    Dönüş Sinyal Lambası – Arka ---12V – 21 W
    Kilometre Saati Aydınlatması ---12V – 1.7 W X 2
    Dönüş Sinyal Göstergesi -------12V – 3 W
    Uzun Devre Göstergesi --------12V – 1.7 W

    SİGORTA
    Ana Sigorta ------------------ 10 A

    benim activa 2004 model olduğu için üzerinde farları açık konuma getirmek için sağ tarafta ayrı bir düğme var. yani motoru çalıştırdığımda farlar kendiliğinden yanmıyor. bunu "sis farı ekleme durumunda ayrı bir düğme koymam gerekmez galiba" şeklinde düşündüğüm için yazıyorum. benim asıl sorunum kısa farı güçlendirebilmek. saygılar.

  19. #39
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    benim popcorn varken extra olarak 1 adet (onlar çift satılıyo) h3 sis farı almıştım otolara takılandan yuvarlar 20 ytl filan 55w tabi kısayı sis e uzunu kendi farına takmıştım tabi 2si aynı anda olmuyordu yani sönük yanıyordu ama tek 55 w çalıştırabilirseniz baya farkediyo
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  20. #40
    kdzli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2008
    Şehir
    07AntalyA,·81½·AkçakocA
    Motosikleti
    Yamaha Bw's100'den X-max 250 & Suzuki TR50

    led h4

    led h4 h7 ve sis lambalarını hasretle bekliyoruz

    ·sevgi eylem ister·


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler