Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü Şarj Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Merhaba
    Göstergede akü uyarısı çıkınca motorun grenajlarını söktüm, akü (kontak kapalıyken) ve kondenjektör voltajını kontrol ettim. Motor marş alıyor. Anladığım kadarıyla dinomometre ve kondenjektör sağlam. Fakat akü bitik olsa bile motor çalışırken aküden kondenjektör voltajı ölçmem gerekmez mi? Kısa devre ile baktığımda + ve - kablosunda kopukluk görmedim. Motor henüz 19000 km de ve hiç boş yatırmadım en fazla 3 gün yatmıştır. Akü bittiyse normal mi?



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    https://ibb.co/0MpkX3g]
    https://ibb.co/yp2kkTW


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Evet, motor çalıştığı sürece, hatta marş esnasında dahi şarj sistemi elektrik üretir. Eğer ölçümleriniz doğruysa tesisat(kopukluk, soketlerde oksidasyon-temassızlık, kısadevre v.b), konjektör ve/veya stator arızasından söz edebiliriz.

    Ölçüm tekniklerini dikkatlice inceleyin. Stator ve konjektör voltajlarını motor devrini de gözeterek ölçün. Değerlerde sorun varsa onarım veya değişim gerekecektir.

  3. #3

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, motor çalıştığı sürece, hatta marş esnasında dahi şarj sistemi elektrik üretir. Eğer ölçümleriniz doğruysa tesisat(kopukluk, soketlerde oksidasyon-temassızlık, kısadevre v.b), konjektör ve/veya stator arızasından söz edebiliriz.

    Ölçüm tekniklerini dikkatlice inceleyin. Stator ve konjektör voltajlarını motor devrini de gözeterek ölçün. Değerlerde sorun varsa onarım veya değişim gerekecektir.
    Aynen ek olarak motora sis farı akseuar falan takılıysa şaşe yapmış olabilir..

  4. #4

    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Sabah aküyü motordan söktüm full doldurdum. 12,98V ölçtüm akü motora bağlı değil. 2 saat geçti tekrar ölçtüm 12,89 akşam tekrar ölçüceğim. Bu şekilde küçük voltaj farkları normal mi?

  5. #5

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı mesyen47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sabah aküyü motordan söktüm full doldurdum. 12,98V ölçtüm akü motora bağlı değil. 2 saat geçti tekrar ölçtüm 12,89 akşam tekrar ölçüceğim. Bu şekilde küçük voltaj farkları normal mi?
    12.3'lere falan düşmediği sürece normal.

  6. #6

    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12.3'lere falan düşmediği sürece normal.
    Yok düşmedi şuan kafamda 2 soru var.
    1. Pil dışarda şarj oluyor ve motor çalışıyor.
    2. Kondenjektör voltajı 14,04 fakat aküye bağlayıp ölçtüğümde akü voltajını görüyorum.

    Kabloda kopukluk yok neden kondenjektör voltajını göstermiyor?

  7. #7

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı mesyen47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok düşmedi şuan kafamda 2 soru var.
    1. Pil dışarda şarj oluyor ve motor çalışıyor.
    2. Kondenjektör voltajı 14,04 fakat aküye bağlayıp ölçtüğümde akü voltajını görüyorum.

    Kabloda kopukluk yok neden kondenjektör voltajını göstermiyor?
    Motoru 4-5 bin devir civarına getirip kontrol edin.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    14 v gördüğünüze göre siz konjektorün çıkışını ölçüyorsunuz , alternator çıkışı motosikletlerde yanlış hatırlamıyorsam 35-40 volta kadar yükselir , akü sağlamsa ve şarj ışığı yanıyorsa sargıda kısa devre olabilir , bakır tellere izolasyon sağlayan vernik katmanda minicik bir çatlak varsa zamanla voltaj düşer , sargıyı söküp belirli bir noktada kararma varmı kontrol edin , varsa sanayide işin erbabı bir ustaya yeniden sardırın..

  9. #9

    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Bugün tamire gittim bütün parçaları değiştirdiler. Stator Konjektör ve Akü. Bence akü sağlam bozuksada kurtarmaya çalışacağım.
    Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi? Konjektörde durum ne bilmiyorum.
    https://imgur.com/a/6bxc29i
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı mesyen47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi?...
    Evet yeniden sardırılabilir. Facebook'ta "Statör Tamiri" isimli arkadaşı bulun, sayfasını inceleyin. 1 yıldır takip ediyorum, yaptığı işi paylaşıyor ve işini iyi yapıyor gördüğüm kadarıyla.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı mesyen47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün tamire gittim bütün parçaları değiştirdiler. Stator Konjektör ve Akü. Bence akü sağlam bozuksada kurtarmaya çalışacağım.
    Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi? Konjektörde durum ne bilmiyorum.
    https://imgur.com/a/6bxc29i
    https://imgur.com/a/6bxc29i
    Statörünüz sağlamsa müdahele edip sardırmak çok doğru olmayabilir. 2 defa statör sardırdım, 2sinde de yanık ve kopuktu teller. İlk sardırışımda 20.000 km dayandı, 2. sardırışımda 10.000 km dayandı ve en sonunda gidip yeni statör aldım. Benim sardırdığım bobinajcının işçiliği kelek olabilir ama başıma gelen bu şekildeydi. Sadece statör sardırmakla da bitmiyor, yağ değişiyor, conta değişiyor, hadi yağı değiştirirken yağ filtresini de değiştiriyorsun vs.
    espresso ve maktama bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)