Sorum başlıktaki gibi. 100 cc kuba cg motorum. Değiştirmek mantıklı mı sizce? Boğulma falan yapar mı?
Sorum başlıktaki gibi. 100 cc kuba cg motorum. Değiştirmek mantıklı mı sizce? Boğulma falan yapar mı?
Performans istiyorsanız silindir gibi parçaları yükseltin, sonrasında yakıt akışını yükseltin.
karbüratör çapı farklı devirlerdeki torku ve hızı etkiliyor. Yani alt devirlerde daha fazla tork istiyorsanız mesala, 26mm'lik karbüratör yerine 24mm kullanabilirsiniz, ya da daha fazla hız istiyorsanız, 24mm yerine 26-28mm kullanabilirsiniz ama bu da alt devirdeki torktan vazgeçmeniz demek oluyor.
Yani ihtiyaca göre karbüratör çapı değişir.
atmosferik emişli 100cc 200cc dört zamanlı motorlarda karbüratörü değiştirmek pratikte pek fayda sağlamaz.
aletin atmosferik basınçta yanma odasına alacağı yakıt hava oranı belli zaten.
karbüratörümü büyüttüm motorum uçuyor diyen arkadaşın eski karbüratörü arızalıdır.
performans istiyorsan en basitinden silindir hacmini büyütmen gerekiyor.
işin hakkı port genişletme, hacim büyütme ve sıkıştırma oranının oynanmasıyla olur.
bununla birlite avans ile de oynamak gerekiyor. hatta imkan var ise supaplar bile büyütülebilir.
performans artışı için daha iyi bir motora geçmek daha sağlıklı olacaktır ne kadar uğraşırsanız swap yaparsanız yapın herşeyin bir ölçüsü var öyle masraf yapacagınıza model yükseltmek daha sağlıklı ve sıkıntısız olur
hem bu piyasada moturu değiştirmek daha iyi sonuçta tüm fiyatlar yarından ucuz deli gibi fiyatlar artıyo seneye ne olacak belli değil
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)