Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Vespa et4 karbüratör değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    faka71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gv650
    Merhaba arkadaşlar,
    2000 model Vespa et4 150 scooter aldım. Rölanti de çalışırken dalgalanma yapıyor ve rölanti ayarı çok yüksek çalışıyordu. karbüratör üzerinden rölanti düşürünce stop ediyordu. Emme manifoldundan hava aldığını fark ettim. Manifoldu söküp güzelce sıvı conta ile tekrar monte ettim. İlk gün herşey normaldi ama bugün motor gaz kesince stop etmeye başladı. Karbüratörü komple söküp temizledim fakat karbüratör üzerinde ısı müşürünün arızalı olduğunu fark ettim. Bu parçayı araştırdım ama bulamadım. Sorum şu:150 cc scooter için herhangi bir karbüratör taksam sorun olurmu? Yada sizlerin başka bir çözüm tavsiyeniz varmı. Şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Isı müşürü motorun çalışmasına etki etmiyorsa değiştirilmesi mantıklı olabilir, internette biraz araştırdım karbüratöre 5.000 tl civarı fiyat çekiyorlar, aliexpressde ise 600 civarıydı. Manifoldlarda kaçak olmadığından emin olun (egzoz ve emme) kaçak yok ise karbüratöre geri dönülebilir, bulabiyorsanız tamir kiti ile revize edin ama bulamıyorsanız yeni farklı karbüratör den ayrı çözüm yok gibi (Daha bilgili abilerim yorum yaparsa bende öğrenmiş olurum). Ama tahminimce çalışacağını düşünüyorum.
    faka71 bunu beğendi.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Manifoldda sıvı conta pek iş görmez hocam , düzgünce traşladıktan sonra klingrit yada dayanıklı lastik conta kullanmalısın..

  4. #4
    faka71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gv650
    Teşekkür ederim cevaplarınız için. Karbüratörü değişmeye gerek yok o zaman . Karbüratör ısıtıcı müşür arızası çalışmasına engel teşkil etmez ise manifold elden geçirmek sorunu çözer diyorsunuz.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Hocam sana bir tavsiyemde İstanbul Taksim de Vespa ve Piaggio orijinal parçalarını ithal eden Davut bey'e ulaşın , kendisi Piaggio ve Vespa konusunda duayendir , tamirhanesi yok ama her türlü arızayı yorumlar yada yönlendirir vede uygun fiyatlı orijinal parçaları tedarik eder , 0542 581 89 54 Davut

  6. #6
    just4techno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Piaggio Skipper, Sym Fiddle 3
    merhaba benim piaggio skipper 150 ım var motor kısmı aynı bilirsiniz. Ben karbüratör sorununa tek bir çözüm bulabildim o da aliexpress den keihin pe28 sipariş verdim. Takmadan önce uzun süreler araştırıp ölçüp biçmiştim neyseki tam uyumlu oldu. Yaklaşık 100km kullandım bir problem olmadı. Ayrıca gaz teli ve gaz kolunu da değiştirmelisiniz ve bu karbüratörün çıkışına uyumlu açık hava filtresi takmalısınız. Burada beni üzen tek konu gaz kolu bırakırken kendini biraz zorluyordu ama çok fazla değil ama değdi diyebilirim.

  7. #7
    faka71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gv650
    Yardımınız için teşekkür ediyorum. Galiba karbüratör değişmesi gerekecek. Bir türlü rölanti ayarı tutmuyor. Kısıyorum stop ediyor, biraz yükseltiyorum aşırı devirli çalışıyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)