Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

TPS - Lastik basınç göstergesi uyarı...ı KULLANMAYIN !!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Bim markette satılan TPS, tire prssure sensor adı altında satılmış olan ve ya benzer versiyonları tehlike içermektedir.
    Sibop üzerine takılan aparat sibobu esnetip koparıyor.
    100 - 120 arası bir hızda seyrederken arka lastik sibop kesti.
    Lütfen dikkatli olalım.
    Çok kullanmak istiyorsanız sibopları çelik sibop ile değiştirip balans düzeltme sonrası kullanılabilir.
    Diğer seçenek lastik içinde kalan sensör kullanılabilir.



    espresso ve fazil bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Zaten orjinali lastik içidir bunlar aftermarket ürünler ..

  3. #3
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Ben kullaniyorum bu mereti, 5000km kadar kullandim sanirim herhangi bir yamugu yok henuz ama dediginiz durumlar olabilir, dusunmeden edemedim simdi.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Plastik sibopların malzemesi güneş altında kalmaktan, yağmurdan vb. zamanla eskiyince fazladan ağırlığın yükünü kaldıramamış olabilir. Zaten normalde de güvensiz geliyorlar bana.

    ilk fırsatta lastik değişiminde çelik sibop taktırmayı tavsiye ederim. Ben lastikleri yenilerken ucu L şeklinde olanlardan taktırmıştım, hem sağlam hem de ucu açılı olduğu için lastik şişirirken de rahatlık oluyor.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bende o sensör yokkende sibop çatladı kaçırdı ufak ufak.Neyle alakalı?Hava basarken L şeklinde sibop olmaz bu şekilde düz sibop olunca esneterek bastırdığımız için bir süre sonra çatlayıp esniyor vs vs.yani o sensörle alakası yok.Ayrıca o kauçuk sibop gövdesini noırmalde bıçakla zor kesersiniz.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende o sensör yokkende sibop çatladı kaçırdı ufak ufak.Neyle alakalı?Hava basarken L şeklinde sibop olmaz bu şekilde düz sibop olunca esneterek bastırdığımız için bir süre sonra çatlayıp esniyor vs vs.yani o sensörle alakası yok.Ayrıca o kauçuk sibop gövdesini noırmalde bıçakla zor kesersiniz.
    L şeklinde sibop hava basılacak ucu yana doğru bakıyor, haliyle pompa ucu da zorlanmadan rahat takılıyor. zaten çelik olduğu için esneme falan yok. paslanmaz çelik bir malzeme gibi görünüyor, geçen eylül ayında taktırmıştım, hala bir eskime belirtisi yok.

    şo fotodakine benziyor bendekiler. Buz motor'da lastikleri değiştirirken taktırmıştım.
    bassturbin, Voltaren, maktama ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    L şeklinde sibop hava basılacak ucu yana doğru bakıyor, haliyle pompa ucu da zorlanmadan rahat takılıyor. zaten çelik olduğu için esneme falan yok. paslanmaz çelik bir malzeme gibi görünüyor, geçen eylül ayında taktırmıştım, hala bir eskime belirtisi yok.

    şo fotodakine benziyor bendekiler. Buz motor'da lastikleri değiştirirken taktırmıştım.
    https://n11scdn.akamaized.net/a1/216...7291314769.jpg
    Bunun düz olanından taktırtım.
    espresso bunu beğendi.
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun düz olanından taktırtım.
    Benim motor scooter olduğu için özellikle arka teker tarafında lastik şişirirken düz olanda araya elle pompa ucunu takmak falan zor geliyordu bu yüzden L şeklinde olanı taktırttım.
    L şeklinde olmasının tek avantajı pompa ile şişirirken rahat erişmek. Düz olanı malzeme bükülürken sağlamlık kaybı vb. rsikini de azaltabileceği için daha sağlamdır sanırım.

  9. #9
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Yav hiç sormayın benim bu olayla ilgili anımı.
    Bimden aldım. Gittim multistradaya taktım. Motoru elimde az öne getireyim dedim. Bi anda motor kitlendi. Ulan dedim heralde debriyaj sıktı motoru(soğukken olur ya) az sert iteyim dedim. Bi ittim. Baaaam diye ses. Meğersem arka kalipere sıkışmış kafası. Motor bahçede kaldı resmen lastiğin üstünde. Çekiciyle servise gittik falan.
    Şimdi tekrar aldım. Diğer motora taktım. Onda bir sorun yok kullanıyorum. Çelik sübap şart.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Merhabalar,
    Konu sibopla ilgili olduğu için ben de sibop tavsiyesi rica ediyorum.

    Çelik sibop satın almak istiyorum; biraz baktım da üstten somunlu sıkmalı ve allttan somunlu sıkmalı var. Üstten somunlu olanlar tavsiye ediliyor, alttaki somun gevşeyip hava kaçırabiliyor ve müdahale zor olur haliyle.

    Bir de sibobun dişlerin pompaya uymadığı, standart dışı diş kullanıldığı için şişirme esnasında hava kaçırdığı yazılmış.

    Tavsiye edebileceğiniz çelik sibop var mı?


  11. #11
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Bende L iken düze çevirttim 2018 de karadenize giderken L sibop varken arka sibop lastiği kestiği için düz e çevirdim. Hava basarkende zorlanmıyorum. Xmax ten daha ufak teker ebatı olmasına rağmen. Geçen yıl sonu lastikleri taktırırken l çelik sibop var diye mecbur kauçuk düz taktırmak zorunda kaldım. çelik düz olsa 10 numara olurdu benim için.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ben aşağıdakilerden birini kullanıyorum. (Motorumda hangi versiyon var bilmiyorum, Motolastik İstinye'de uygun olanı takmışlardı. Alacaksanız sorun... Markasının Alligator olduğunu biliyorum ama.)

    https://www.motolastik.com/alligator...nisin-pmu30394
    https://www.motolastik.com/aluminyum...nisin-pmu31868

    Ben aldığımda çifti 90₺ idi, şimdi teki 100₺ olmuş. Bence değer, ömürlük mal. (2018'den beri aynı motorda aynı supapları kullanıyorum...)

    Bunlar gibi tamamen metal ve esnemeyen açılı supap varken düzde israrı açıkçası anlayamıyorum, kafalar değişik vallahi...
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben çelik L sibopları Buz motor 4. levent şubesinde lastikleri değiştirtirken taktırmıştım. Eski sibopları değiştirin elinizde en iyisi hangisiyse ondan takın demiştim, onlar da L sibopları gösterince hah tam da istediğim gibi hava basması da kolay deyip taktırmıştım.

    Hem benzincilerdeki pompalarda şişirdim hem de xioami şarjlı pompa kullanıyorum, onunla da çok rahat oluyor vidası standart dışı değil yani. Zaten stardat dışı bir ürün olsa motosiklet lastiği konusunda iyi bilinen bir yerde satılmazlardı.

  14. #14

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Benim motorumda da aynısı oldu. Sanırım Dominar başlığında yazmıştım. Bunun için çelik sibop şart. Ya da jant içine takılanları tercih edeceksiniz.Ben çıkarttım.
    (Belirtmeden geçemedim; motor içindeki supap'a ağzı dönmeyip genelde sibop diyen milletimiz burada sibop'a da sübap/subap vs demiş Anlamadım ben bu işi )

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorumda da aynısı oldu. Sanırım Dominar başlığında yazmıştım. Bunun için çelik sibop şart. Ya da jant içine takılanları tercih edeceksiniz.Ben çıkarttım.
    (Belirtmeden geçemedim; motor içindeki supap'a ağzı dönmeyip genelde sibop diyen milletimiz burada sibop'a da sübap/subap vs demiş Anlamadım ben bu işi )
    Hepsi aynı şey aslında: Valf demek. Ortamda lastiktekine sibop, motordakine supap demeyi uygun görmüşler. Ben hepsine supap diyorum çünkü iki kelimenin de çıkış noktası ortak. Sibop gibi mabattan bir uydurma kelime kullanmayı tercih etmiyorum, en azından ünlü uyumuna uygun bir kelime kullanmış oluyorum. ;)
    espresso ve DickName bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Teşekkür ederim.
    muhahha306 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)