Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü ölçümü hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Selamlar
    Tvs apache rtr 150 motorsikletim var

    Aküsünü mültimetre ile çalışmazken ölçtüğümde 12.8 gösteriyor ki bu normal değer sanırım

    Marşa bastığımda ise 10.7 yada 11 e düşüp 20 saniye kadar sonra 14.0 / 14.1 / 14.2 değerlerine yükseliyor. Buda sanırım olması gereken şekilde ancak 10.7 değerine kadar düşmesi normal mi 1. Sorum bu

    2. Sorum bazen devir düşüyor 1000 devire kadar geliyor ya stop ediyor yada etmiyor bu arada multimetre değeri 13.2 gösteriyor
    Yani rölanti zayıfladıkça akünün gösterdiği değer bu oluyor

    Rölantinin düşmesi akü ile mi alakalı

    3. Sorum

    AYDINLATMA PERFORMANSININ DOĞRULANMASI
     Multimetreyi AC voltajı 200 V'a ayarlayın.
     Sayaç terminallerini regülatörün beyaz ve sarı kablo (YW) çıkışı ile beyaz çizgili (BW) siyah kablo arasına bağlayın.
     Motoru çalıştırın. Takometreyi bağlayın ve motor devrini yaklaşık 4000'e ayarlayın. (Şekil 5.21)
     Işık anahtarını açın. Sayaç okuması 14 ± 0.3V olmalıdır.

    Klavuzda yazan bu adımı uyguladığımda

    Multimetre de 8 değeri gözüküyor kaç olması gerekir burada bir sorun var sanırım
    —-14 ± 0.3V olmalıdır. —— kısmını anlamadım kaç volt görmem gerekiyor

    Not : rölantide iken far zayıf ve titriyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    https://youtube.com/shorts/xikBAxiWe3E?feature=share

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------

    Sorunun cevabı

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Teşekkür ediyorum

    Videoya göre normal demek ki


    Yalnız şu aydınlatma performansı cevapsız kaldı

  4. #4
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ediyorum

    Videoya göre normal demek ki


    Yalnız şu aydınlatma performansı cevapsız kaldı
    Akü - Konjektör - Alternatör.

    Şu 3 eleman için aydınlatmaya çalışayım.

    Motosikletlerin fabrika tamir kitapçığı olanlar multimetre ile çok rahat ölçüm yapabilirler.

    1- Alternatör. AC voltaj üretir. Akım düşüktür nispeten. 3 uç çıkar. Uçlar arası 2'li ölçüm yapılır. AC modunda "ekseriyetle" 4000-5000 devir aralığında yine ekseriyetle 70-80 v. AC görülür. Motosiklettten motosiklete değişir!
    2- Konjektör yani doğrultgaç AC elektriği DC'ye dönüştürüp aküyü ve motosikleti motosiklet çalışırken besler. Ölçüm için devreden çıkarıldığında motosiklet çalışıyorken tüm yük boşta ve beslemesi olmayan bir aküde olacağı için aküden hem ateşleme, hem far ampulü hem de diğer elemanlar beslenir. Haliyle akü bu durumdan çok hoşnut olmaz. İstifa eder.
    3- Akü son elemanımız. Yukarıda yazdığım gibi sürekli beslenmeye ihtiyaç duyar. Sağlıklı bir akü 12.4-12.8 v. kontak kapalı iken verir. Motosiklet çalıştırıldığında ateşleme dahil diğer elemanları beslediği ve şarj ihtiyacı olduğu için 14.4 - 14.6 v. aralığına kadar DC ölçüm görülebilmektedir. Bu değerler de motosiklete göre değişkenlik gösterir ancak genel-geçer değerlerdir.

    Durum 1: Akü bozuk> çok akım çeker, boşta iken 11.6-11.8 v aşağısını gösterir ölçümde. Marşa basınca motosikleti çalıştırabilse dahi 7-8 v. gibi değerlere düşebilir. Bu durumda ya akü güzel bir bakıma alınmalı (ÇOK İYİ BİR ŞARJ ALETİ!) ya da yeni aküye yönelinmelidir.
    Durum 2: Konjektör bozuk> Akü kutup başından ölçümü yapılabilir. Motosiklet çalışırken voltaj düşüyorsa ya da 16-17 v. gibi bir değer okunuyorsa acilen değiştirilmelidir!
    Durum 3: Alternatör bozuk> 3 uç kendi aralarında omaj değer ölçülür. Kısa devre var ise sorun yoktur yani kablolar sağlamdır. Yine fabrika tamir kitapçığı ölçümde ışık tutacaktır. Yukarıda belirttiğim ölçüm değerlerinden az gösterirse yeniden sarım ya da değişime ihtiyaç duyulur. Bir de kavrulma hususu vardır ki bu da ruhunu teslim etmeye elverişli olduğunun göstergesidir. İyi soğutulamıyorsa (bknz: 2006-2008 BMW 800cc motorlar) yanar.
    Mr.wind bunu beğendi.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar
    Tvs apache rtr 150 motorsikletim var

    Aküsünü mültimetre ile çalışmazken ölçtüğümde 12.8 gösteriyor ki bu normal değer sanırım

    Marşa bastığımda ise 10.7 yada 11 e düşüp 20 saniye kadar sonra 14.0 / 14.1 / 14.2 değerlerine yükseliyor. Buda sanırım olması gereken şekilde ancak 10.7 değerine kadar düşmesi normal mi 1. Sorum bu

    2. Sorum bazen devir düşüyor 1000 devire kadar geliyor ya stop ediyor yada etmiyor bu arada multimetre değeri 13.2 gösteriyor
    Yani rölanti zayıfladıkça akünün gösterdiği değer bu oluyor

    Rölantinin düşmesi akü ile mi alakalı

    3. Sorum

    AYDINLATMA PERFORMANSININ DOĞRULANMASI
     Multimetreyi AC voltajı 200 V'a ayarlayın.
     Sayaç terminallerini regülatörün beyaz ve sarı kablo (YW) çıkışı ile beyaz çizgili (BW) siyah kablo arasına bağlayın.
     Motoru çalıştırın. Takometreyi bağlayın ve motor devrini yaklaşık 4000'e ayarlayın. (Şekil 5.21)
     Işık anahtarını açın. Sayaç okuması 14 ± 0.3V olmalıdır.

    Klavuzda yazan bu adımı uyguladığımda

    Multimetre de 8 değeri gözüküyor kaç olması gerekir burada bir sorun var sanırım
    —-14 ± 0.3V olmalıdır. —— kısmını anlamadım kaç volt görmem gerekiyor

    Not : rölantide iken far zayıf ve titriyor
    Cevap verilmiş fakat ben yinede kendimce cevap vermek istiyorum, çünkü teknik konular çok tatlı geliyor bana


    -Akü durgun halde iken 12.6-12.8 değer aralığında olmalıdır. (Motor çalışmaz iken ve yeni stop edilmiş ise bir süre beklenmiş hali)

    -Marş anında çekilen akıma göre voltajda düşüşler olur, bunun alt limiti kabaca 9 volt diyebiliriz. Daha alt voltajlarda marş motorunu çeviremez akü. 10.7 değeri gayet iyi bir değer.

    -Şarj voltajı devirle alakalıdır biraz, bu yüzden düşük rölantide 13.2 gibi bir değer okumanız normal ancak yine de 13.5 altına düşmeyecek şekilde rölantinin ayarlanması şarj sistemi için daha sağlıklı olur. Akünüzde problem yok devir düşmesinden kaynaklı şarj voltajı azalıyor.

    -Konjektör (Regülatör) ölçümü güzel açıklanmış ama her motorun konjektör çıkışları farklıdır, sizinkide farklı olduğundan doğru değeri okuyamadınız. Eğer varsa siyah veya yeşil renk ile kırmızı renk kabloları ölçün. Bana soracak olursanız konjektörde problem yok.
    14 ± 0.3V demek 13.7-14.3 değer aralığı demektir.

    -Rölantide far titremesimin sebebi rölantinin düşük olmasıdır. Eğer mümkünse rölantiyi bir miktar yükseltin mümkün değilse veya rölantiden memnunsanız çok önemli değil.

  6. #6

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Güzel anlatmışsınız teşekkür ederim
    Fakat takıldığım nokta şu bütün değerler normal tamam

    Bahsettiğim aydınlatma performansı kısmında tüm ışıkları açın 4000 rpm de Sayaç okuması 14 ± 0.3V olmalıdır. diyor ya
    Bende 8.0 oluyor multimetrenin gösterdiği dediğiniz gibi 13.7 14.3 aralığıysa düşük kalıyor demekki

    Anlayamadıysam kusura bakmayın xd

  7. #7
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Konjektör fiyatlarını araştırmaya başlamanızı öneririm. Eğer multimetrenizin pili eski falan değil ise doğru ölçümde 8 v. görmemelisiniz. Yüke binince konjektör oyundan çekiliyor anlaşılan...
    ogzcngdk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)