Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

statör nasıl ölçülür

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    tvs apache rtr 150 model motorun statörünü nasıl ölçebilirim

    portekizce olan klavuzdan çeviri yaptığım zaman çok anlaşılmıyor, hangi değerleri almam gerektiğinide bilmiyorum, youtube da ise anlayabildiğim bir video bulamadım

    statörden gelen 2 kablo cdı ya gidiyor 4 kablo bobine gidiyor yada tam tersiydi sanırım şu an hatırlayamadım
    multimetreyi hangi kablolara değidireceğim

    4 lü kabloda renk olarak siyah - mavi - sarı - kırmzılıbeyazlı var

    2 li kabloda kahverengi ve beyaz kablo var

    ve motoru çalıştırmam mı gerekiyor o esnada


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul, Avcılar
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Ne ölçmek istiyorsun

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Çalışıp çalışmadığını
    Yani motor çalışırken multimetre ile bir değer alınıyorya ona bakmak istiyorum ama kılavuzumda bu değer ne bulamadım portrkizce çünkü
    Çeviri yapınca da çok anlamlı olmuyor

    Bazı videolarda statörden gelen kabloları söküp ölçüyorlar ben söktüğüm zaman marş basmıyor bu sefer

  4. #4

    Üyelik
    28 Mart 2020
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Cfmoto 250NK - Hyosung ST7
    Statör doğru şekilde nasıl ölçülüyor bilmiyorum ama statörden konjektöre giden kablolara paralel olarak multimetre bağlarsanız 14 volttan yüksek bir voltaj görmeniz lazım mantıken (Motor çalışırken tabii). Statörü açmadan oradan kontrol edebilirsiniz diye düşünüyorum. Soketlerin kablo giren yerlerine voltmetrenin uçlarını sokabilirseniz oradan kolay ölçülebilir.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    2 li kahverengi beyaz pick up ateşleme okuyucu sensörün kablosu.

    4 lü olanın 3 tanesi siyah sarı kırmızılı beyaz statör (mavi şase).

    3 tane olanı bu şekilde ölçmelisiniz ölçü aletinin ohm kısmında aynı değerleri vermeli:


    Ohm ölçemem derseniz:

    Ölçemem derseniz aynı şekilde ölçü aletinin alternatif cereyan kısmına alın(20-50 veya 200 volt volt ac)

    Bu 4 lü soketi yerinden çıkartın.

    Motoru çalıştırın yukarıdaki ölçümün aynısı dc volt kademesinde mavi olmayan kablo harici 3 kabloyu ölçün.

    Her ölçmede motora tam gaza yakın gaz verin.Yani ölçü aleti proplarını resimdeki gibi değdirin takın tam gaz verin.0rtalama 27-30 volta kadar çıkmalı tam gazda.3 ölçümün biri 27-30 volta kadar voltaj göstermiyor yükselmiyorsa statorun bir fazı (bir çıkışı) arızalıdır veya hangisi yükselmiyorsa.
    maktama, ogzcngdk, Ugurgndzz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Teşekkür ederim deneyeceğim ama o 4 lü soketi çıkarınca motor çalışmıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Ac ve dc demişsiniz sanırım ac

    Denedim

    Rölantide beyaz siyah 14 gazda 23

    Beyaz sarı 2.8 gazda 19

    Sarı siyah 11.7 gazda 8 e düşüyor

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim deneyeceğim ama o 4 lü soketi çıkarınca motor çalışmıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Ac ve dc demişsiniz sanırım ac

    Denedim

    Rölantide beyaz siyah 14 gazda 23

    Beyaz sarı 2.8 gazda 19

    Sarı siyah 11.7 gazda 8 e düşüyor
    Tamam iyi etmişsiniz.2 göz yani sargı arızalı.Aslında 23 volt olanda arızalı ortalama 27 30 volta kadar çıkmalı AC alternetifcereyan-elektrik ölçümünde.Tahminim sargıyı sökünce göreceksiniz üzeri yanmış kavrulmuş veya çok kavrulmuş görünebilir.

    örnek:

    https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/gallery/image/31613-vfr400r-burned-out-statorjpg/
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Geçen yap değişiminde ilkdefa bloğun altındaki süzgecide sökmüştüm tırnak uzunluğunda bakır tel çıkmıştı statörden kopup oraya gelebilir mi

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hayır gelmez.Ğarça çapağıdır o.Statörün pek kopacak incelikte bobin teli sargıları yok.Çürür kısa devre olur kömür gibi olur fakat kesinlikle kopup yerinden çıkmaz fırlamaz.

  10. #10

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Bayağı bakır teldi parlak

    Ğarça nedir hocam

    Cevap veren herkese teşekkür ederim tekrardan

  11. #11

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...

    Ğarça nedir hocam

    ...
    Klavyede Ğ'nin soluna bakınız : )
    tommygun, bassturbin ve fatih.met bunu beğendiler.

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klavyede Ğ'nin soluna bakınız : )
    Güldürdünüz beni güzel espiriydi evet Parça yerine Ğarça yazmışım hızlıca.

    Yani conta parçası balata parçası yağ tortusu keçe parçası vites dişlileri çapağı vs vs motor çalışırken ısı devir sürtünme zorlama vs vs gibi durumlarda metal çapak kopup oluşmuş olabilir o yağ filtresi süzgeçleri onları tutsun geri motorun hareketli aksamına zarar vermesin diye konuluyor.
    Aprilia RS 250 GP Nº1


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)