Arıza ışığından, arıza kodunu anlama
-
Herkese selamlar arkadaşlar. MT03-660 sahibiyim. Makinenin ekranda verdiği arızayı, ışığı yakma sıklığına göre, okuma yöntemi olduğunu öğrendim araştırmalarıma göre. Işığı yakma hızını videoda görebilirsiniz. 1 defa uzun, 2 defa arka arkaya yakıyor. Bu doğru mudur? Cihaza bağlamadan bu şekilde arıza kodunu tespit edebilir miyim? Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Herkese iyi günler dilerim.
İlgili video linki:
https://streamable.com/o7ru7x
Reklamlar
-
Benim 2008 Er6F'te de aynı mantıkla arıza kodunun ne olduğunu bulabiliyoruz. Örneğin 6 kısa ve 7 uzun yandı, 67 kodlu hata demek, bizdeki anlamı Oksijen sensörü arızası. Kitapçığınızda hangi sayının hangi arıza anlamına geldiği yazmaktadır.
-
motor marşa bastığınızda çalışıyor mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------
https://www.manualslib.com/manual/11....html?page=306
https://www.manualslib.com/manual/11...age=307#manual
faultcode no 12
https://www.manualslib.com/manual/11....html?page=315
Ancak bir de şunu izleyin, her zaman crankshaft position sensör sorunu olmayabiliyor diyor
https://www.youtube.com/watch?v=vgvebpSEmSY
-
maktama adlı üyeden alıntı
Marşa basınca motor çalışmıyor hocam. Arıza ışığı flaş şeklinde sürekli yanıp sönüyor marş butonuna bastığımda. Bıraktığımda yine 12 hatasını verir şekilde yanıyor.
Ara sıra bu arızayı verip çalışmamazlık yapıyordu. Tabi o zamanlar ışığın yanma zamanlamasıyla belirli arıza kodunu verdiğini bilmiyordum. Ayaklık sensöründen olduğunu düşünerek, sensörün bakımını yaptım. Motor çalıştı fakat bu sadece bir tesadüfmüş.
İşin ilginç yanı arıza ışığını yaktığında ben hala ayaklık sensörü zannederek, ayaklığı sert kapattığımda motor marş alıyordu. Daha sonraları aklıma acaba marş motoru kömürleri mi bitti, ayaklığı çarpınca kömürler temas mı ediyor diye düşünmüştüm. Ama 12 koduyla marş motorunun alakası yok.
Galiba şu durumda yapacağım şey önce position sensörünü söküp kontrol etmek olacak.
-
ben olsam bi obd cihazı ile kontrol edip daha bi emin hareket ederdim.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
ben olsam bi obd cihazı ile kontrol edip daha bi emin hareket ederdim.
Makine çalışsa zaten direk Tekirdağ'a yetkili servise götürücem ama malesef. Yakınlarda Diagnostic Tool olan da kimse yok.
-
12 numaralı hata kodunu alıyrsanız kitapçığınız buna "Crankshaft position sensor" arızası demiş (Krank mili konum sensörü ,krank mili devir sensörü vs)
Buarada farklı farklı hata kodları da almakta olabilirsiniz, arıza ışık lambası en küçük sayıdan başlayarak uyarı veriyordur muhtemelen. Sallıyorum 12, 25, 47 gibi.
Edit: @maktama zaten gerekli olan açıklamayı yapmış, ben görmemişim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
12 numaralı hata kodunu alıyrsanız kitapçığınız buna "Crankshaft position sensor" arızası demiş (Krank mili konum sensörü ,krank mili devir sensörü vs)
https://i.hizliresim.com/ii12zi8.JPG
Buarada farklı farklı hata kodları da almakta olabilirsiniz, arıza ışık lambası en küçük sayıdan başlayarak uyarı veriyordur muhtemelen. Sallıyorum 12, 25, 47 gibi.
Edit: @maktama zaten gerekli olan açıklamayı yapmış, ben görmemişim.
12 numaralı hata kodu aldığıma tamamen eminim. Videosunu da ekledim ilk mesajıma. O halde diagnostik tool adı verilen hata okuma cihazına gerek yok diye düşünüyorum. Herhalde pozisyon sensörüne emin olabilirim.
-
FeJohn adlı üyeden alıntı
12 numaralı hata kodu aldığıma tamamen eminim. Videosunu da ekledim ilk mesajıma. O halde diagnostik tool adı verilen hata okuma cihazına gerek yok diye düşünüyorum. Herhalde pozisyon sensörüne emin olabilirim.
Evet, dediğiniz gibi 1 uzun 2 kısa yani 12 hata kodu. Başka bir hata kodu gözükmüyor. Krank konum sensörü problemini giderdiğinizde sorun düzelecektir muhtemelen, düzelmiyorsa hata kodlarını silmek için ayrı bir işlem gerekebilir. Onu da yaptığınızda sıkıntınızın kalmayacağını umuyorum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Evet, dediğiniz gibi 1 uzun 2 kısa yani 12 hata kodu. Başka bir hata kodu gözükmüyor. Krank konum sensörü problemini giderdiğinizde sorun düzelecektir muhtemelen, düzelmiyorsa hata kodlarını silmek için ayrı bir işlem gerekebilir. Onu da yaptığınızda sıkıntınızın kalmayacağını umuyorum.
Ben de öyle düşünüyorum hocam. Fakat aklıma takılmaya devam eden bir durum var. Paylaştığım PDF'e baktığımızda 8 numara ile belirtilen Crankshaft Position Sensor'u görebiliyoruz. Stator ile bu sensörün kablo çıkışları beraber gösteriliyor. Motosiklette de bu kabloyu görebiliyorum. Ama göründüğü kadarıyla sadece statör çıkışı belirtilmiş PDF'te. Ve motorda baktığımda da kablolar direk konjektöre gidiyor. ECU'ya gitmesi gereken sensör kablolarını göremiyorum. Kafam tamamen karıştı
https://docdro.id/QO5iq9e
-
FeJohn adlı üyeden alıntı
Ben de öyle düşünüyorum hocam. Fakat aklıma takılmaya devam eden bir durum var. Paylaştığım PDF'e baktığımızda 8 numara ile belirtilen Crankshaft Position Sensor'u görebiliyoruz. Stator ile bu sensörün kablo çıkışları beraber gösteriliyor. Motosiklette de bu kabloyu görebiliyorum. Ama göründüğü kadarıyla sadece statör çıkışı belirtilmiş PDF'te. Ve motorda baktığımda da kablolar direk konjektöre gidiyor. ECU'ya gitmesi gereken sensör kablolarını göremiyorum. Kafam tamamen karıştı
https://docdro.id/QO5iq9e
Bilemeyeceğim hocam, sizi yanıltmayayım.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bilemeyeceğim hocam, sizi yanıltmayayım.
Tamamdır hocam destek ve yardımların için teşekkür ettim.
-
FeJohn adlı üyeden alıntı
12 numaralı hata kodu aldığıma tamamen eminim.....
Herhalde pozisyon sensörüne emin olabilirim.
Önceki mesajımdaki vidyoyu izleyin. Her zaman crankshaft position sensör sorunu olmayabiliyor.
-
Arabalara takılan ODBII cihazları motorada bağlanabiliyormu. Araba için Torqe programınla hata kodlarına bakıp silebiliyoruz. Motor içinde ayrı bir program varmı.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Arabalara takılan ODBII cihazları motorada bağlanabiliyormu. Araba için Torqe programınla hata kodlarına bakıp silebiliyoruz. Motor içinde ayrı bir program varmı.
Takılıyor. Motor obd'lerinde genelde 4 bacak var sadece, gerekli çevirici aparatı bulmanız/almanız ya da OBD cihazındaki bacakları motordan çıkan kablodaki gerekli bacaklara takmanız lazım.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Takılıyor. Motor obd'lerinde genelde 4 bacak var sadece, gerekli çevirici aparatı bulmanız/almanız ya da OBD cihazındaki bacakları motordan çıkan kablodaki gerekli bacaklara takmanız lazım.
Evet varmış öyle 6 pinden 16 pine çeviriciler.Peki standart otomobil için olan ODB2 cihazını böyle bir çevirici ile bağlasak hangi programı kullanmak gerek.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Evet varmış öyle 6 pinden 16 pine çeviriciler.Peki standart otomobil için olan ODB2 cihazını böyle bir çevirici ile bağlasak hangi programı kullanmak gerek.
Torque ve benzeri otomobil için olan diagnostik uygulamaları motosikletlerde de arıza gösterimlerinde/silimlerinde genelde iş görüyor.
-
Tekrardan herkese selamlar. Sorunu çözdüm. Sorun @maktama nickli arkadaşın attığı videoda da belirtildiği gibi marş rölesiymiş. Röle takılı kalmış. Yerinden çıkarıp elime sertçe vurunca düzeldi. Tekrardan yerine taktım ve motor arıza ışığı da sönmüş oldu. Olur da bir gün bu tarz Kod 12 arızası alan arkadaşlara rehber olmuş olduk. Yardımcı olan bütün herkese teşekkür ediyorum. Tekeriniz düz bassın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)