Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

subap zamanlaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    arkadaşlar bildiğim kadarıyla emme subabı açılıp kapandığında egzoz subabı açılıp kapanıyor

    subaplara ayar için senteye getirirken emme subabından sonra egzoz subabına horoz ufak inmeye çalışıp eski konumuna dönüyor sonrasında tam basıyor

    demek istediğim emme subabına horoz basıp bıraktıktan sonra egzoz subabına horoz basacak gibi yapıp 1, 2 milim inip eski konumuna gelip sonradan basıyor

    şimdi şöyle bir hayal ediyorum kam milindeki damlada nasıl bir şekil bozukluğu olabilir ki böyle bir hareket oluyor anlamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Emme subapından sonra diye yazarsan olmaz , pistonun o an nerede olduğunuda yazmalısın ki yardımcı olalım , birde motoru ters çevirmediğinden emin ol , anlattığına göre ters çeviriyorsun gibime geldi..doğru yöne çevirdiğini varsayarsak emme subabı açıp tam kapadığında piston en altta olmalı sonra piston yukarı harekete başlayıp tekrar aşağı inmeli ve tekrar yukarı çıkarken egzoz açmalı , piston tam tepeye geldiğinde egzoz ve emme ikiside milimetrik açık kalır , bu sıralama doğru değilse ters çeviriyorsun demektir , vitesli motorsa son vitese tak lastiği öne çevir , dönüş yönünden emin ol , sukuterse ön varyatör civatasından yine öne çevir , sonra yine yaz ;)
    omrozzn bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emme subapından sonra diye yazarsan olmaz , pistonun o an nerede olduğunuda yazmalısın ki yardımcı olalım , birde motoru ters çevirmediğinden emin ol , anlattığına göre ters çeviriyorsun gibime geldi..doğru yöne çevirdiğini varsayarsak emme subabı açıp tam kapadığında piston en altta olmalı sonra piston yukarı harekete başlayıp tekrar aşağı inmeli ve tekrar yukarı çıkarken egzoz açmalı , piston tam tepeye geldiğinde egzoz ve emme ikiside milimetrik açık kalır , bu sıralama doğru değilse ters çeviriyorsun demektir , vitesli motorsa son vitese tak lastiği öne çevir , dönüş yönünden emin ol , sukuterse ön varyatör civatasından yine öne çevir , sonra yine yaz ;)
    bir ürperti sardı beni şuan ben hiç düşünmedim ters çevirme olayını

    ama şöyle anlatayım ters çevirirsem (bana göre ters) gırrr diye ses çıkıyor. yani arka tekere doğru çevirirsem
    ben ön tekere doğru çeviriyorum. Sola doğru yani ozaman gırrr diye ses çıkmıyor

    ama ters çevirsem bile sonuçta senteye gelmiş olmuyormu ki?

    sizin anlattığınız sıralamada son cümledeki gibi " ve tekrar yukarı çıkarken egzoz açılmalı kısmında " evet açılıyor ama onun hemen öncesinde egzoza basan horoz inmeye çalışıyor 1, 2 milim. İnip çıkıyor ondan sonra tur tamamlanıyor yani tam olarak egoz açıyor.

    Ama bu egzoz açmasından önceki dediğim 1, 2 milimlik horuzun aşağı inmeye çalışması sırasında buji deliğinden bakıp görebildiğim kadarıyla subap haraket etmiyor milim ediyorsada ben görmüyorum.

    yani hocam emme subabına ve egzoz subabına sırasıyla horozlar basıyor ya
    emme açılıyor kapanıyor
    egzoz açılıyor kapanıyor

    benim anlatmaya çalıştığım şey işte egzoz açılıp kapanmadan önce ufak bir şekilde egzoza basan horoz basmaya çalışıp basmıyor sonrasında tam olarak basıyor

    fazladan bir hareket var yani

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Horozların mil yatakları boşluk yapmışsa motoru çevirirken bir iki milimetre oynayabilir , bu subapa basıp açıyor demek değildir seni yanıltmasın , o boşluk subap ayarında sıkıntı yaratır , sentille ayar tutturamazsın , bu konuda daha önce yazmıştım sana yanlış hatırlamıyorsam..
    omrozzn bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Horozların mil yatakları boşluk yapmışsa motoru çevirirken bir iki milimetre oynayabilir , bu subapa basıp açıyor demek değildir seni yanıltmasın , o boşluk subap ayarında sıkıntı yaratır , sentille ayar tutturamazsın , bu konuda daha önce yazmıştım sana yanlış hatırlamıyorsam..
    evet yazmıştınız

    bu horoz boşluğunu kapağı açmadan delikten elimle güç uygulasam boşluk olup olmadığını algılayabilirmiyim acaba bi denerim yarın

    yanlış anlamayın dediklerinizi canladırıyorum kafamda boşluk olayını idrak edemedim çünkü dönerken kam milindeki damlanın şekli belli bu damlalarda bildiğim kadarıyla sürekli temas halinde horozlarla

    yani o bahsettiğim inme ve yukarı çıkma hareketinde bariz dayanak alıyor bir yerden

    yani aklıma gelen şey damla üzerinde bu hareketi sağalayacak bir bozulma oluyor ama bu derece bir bozukluk sanırım imkansız bildiğin tümsek olmalı

    belkide ben çok yanlış düşünüyorum

    teşekkür ederim hocam ama sökmeden bulamayacağım bu sorunu belli ki
    sökmek istemiyorum açıkcası buna baktıracak usta bulmada çok sıkıntı olanlarda öyle böyle para kaptırmak istemiyorum açıkcası sonuçta motor yürüyor bir sıkıntı yok .

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bahsettiğim boşluk horozu yukarı aşağı yani subapın sapına doğru değilde , bağlı olduğu mil üzerinde sağa sola esnetilince fark edilir , horozun subapa basan ucu tek taraftan aşınmışsa boşluk giderek artar , bu aşınmaya sebep yetersiz yağlama , rölantide uzun süre çalıştırmak ve yüksek devirlerde zorlamaktır..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)