Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

RKS Titanic 150-S Far, Yağ, Buji Ve Lastik Konusunda Destek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Merhaba iyi forumlar iyi ramazanlar herkese. Motosikletim 2018 model RKS Titanic 150-S. 10800KM'ye dayandı artık ve ağır bir bakıma sokmak istiyorum ancak araştırmalarıma rağmen doğru dürüst bilgilere ulaşamadım. Bir kaç sorum var bilginizi ve fikrinizi eksik etmezseniz sevinirim

    1- Gece sürüşüne havaların ısınmasıyla sık çıkmamla beraber aydınlatmanın çok yetersiz kaldığını hissettim. Aydınlatması güçlü, uzun ömürlü sorun çıkartmayacak ışık arayışına girdim. Uzunca zaman araştırdım ama motosikletime H serilerinden hangisinin uyduğunu bulamadım. Farı sökebilme imkanımda olmadığı için size danışmak istedim. Ne önerirsiniz? Ne almalıyım? Nasıl bir tercih yapmalıyım?

    2- Yağ değişimi zamanımda gelmek üzere. 2000KM'de bir öneriliyor ancak ben 7 bin deviri pek geçmememe rağmen 1500-1700KM'de bir değiştiriyorum. Daha öncesinde servise bırakıp bittiğinde gidip alıyordum işlerimden dolayı ancak artık kendim yapmaya karar verdim. Araştırmalarım sonucu Castrol 10w 40 tam sentetik yağlarında karar kıldım. Bazıları yazın daha kalın yağ kullan 10w 40 yazın olmaz vs gibi şeyler söyleyip kafamı karıştırıyor. Sizin görüşleriniz nelerdir acaba?

    3- Motosikletimin motor bloğu henüz hiç açılmadı. Aldığım kişi fabrikanın koyduğu ne varsa yağ filtresi hariç üzerinde demişti ki kaç tane servise gittim hepsine sordum hepside doğruladı. Bende henüz yağ filtresi hariç hiçbirşeyini değiştirmedim. Allah'a çok şükür herşeyde saat gibi çalışıyor. Ancak nadirde olsa bazen saniyelik gaz kesme yaşıyorum. Subab ayarı istediği çok belli motorun nadirde olsa egzoz patlatıyor yüksek devirde gazı bıraktığımda ama subab ayarının yanında bujiyide değiştirmek istiyorum. Sonuçta 10.000KM yol gitmiş buji ve bence artık bir sorunu olmasa bile değişmesi gerek. İnternette birçok tip buji çeşidine rastladım motosikletimle bağlantılı olan; DPR8EA, DP8EA, C7HSA vs vs. Bir siteye giriyorum motosiklete DPR8EA uyuyor, diğer sitede DP8EA, diğer sitede bir başkası. Kesin bir bilgiye rastlayamadım. Öneriniz ve tavsiyeleriniz nelerdir acaba?

    4- Yukarıda bahsettiğim gibi lastiklerde maalesef fabrika çıkış lastikler. Islağı geçtim kuru asfalt ve sıcak lastikle bile tutunamayan çöp ötesi lastikler kendileri. Ön lastik yine idare ediyor ısınınca ama arka lastik tam bir poşet. Jantın etrafına bim poşeti sarsam daha iyi yol tutar heralde. Arka lastik ebatı 120/80/17. 110/80/17, 120/70/17 çapında lastikler görüyorum. Marka model olarak iyi olmalarına rağmen Lastik ebatlarım tam tamına uymuyor diye almaktan çekindim açıkçası. Ebatlarla eser miktarda oynamam bir sorun yaratır mı? Ayrıca diş derinliği iyi çıkma lastikler düşüyor elime bazen. Onları alıp kullanmam konusundaki görüşleriniz nelerdir? Sizin kalitesinden ve performansından emin olduğunuz lastikler varsa ebatlarıyla birlikte söylerseniz çok sevinirim. Bütçem öğrenci olmam sebebiyle gayet düşük. Kredi kartına taksitle vs bi şekilde halledicem artık :D Uygun fiyatlı ama performanslı lastik önerilerinizide bekliyorum


    Bu kadar uzun uzasıya yazıp vaktinizi aldığım için kusura bakmayın. Verdiğiniz her cevap için teşekkürler, iyi forumlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    10w40 ince bir yağ değil ki.. yarı sentetik 10w40 ile devam. zaten ıslak debriyaj, tam sentetik 5w-40 veya 15w50 gibi yağ koyarsanız sorun olabilir.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Öneriniz için teşekkürler. Motul 5100 4T buldum önerinize istinaden. Önerirseniz test etmek isterim.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben de Titanic 150-S kullanırken Castrol 10-40 kullanmaktaydım. Uygun bir yağ. Alternatif olarak Liqui Moly Street 10-40 yarı sentetik yağ da kullanabilirsiniz. 10000 km.de motorun yağ filtresinin değişmemesi ilginç. Kayıtlarımdan bakıyorum da ben 4000 km.de bir yani her 2 bakımda bir yağ filtresini değiştirmişim. siz de bence bir sonraki yağ değişiminde yağ filtresi değişimine gidin. Ben kışın Winter Grip, yazın Anlaş Mb34 Tournée kullandım o dönem, 2 lastik de mevsimine göre iyi. Benim kullanmakta olduğum dönem lastik ebatları 90-90-17 ile 110-80-17 idi, takım olarak uygun fiyata alıp kullandım o dönem. Benden sonra sanırım arka lastik 120 oldu. Hava filtresi değişim zamanınız da gelmiş olabilir. Ben de buji yenilemiştim ama ne aldığımı hatırlamıyorum.

    Buarada benim orijinal akü çok tırttı, onu da Vlm ile değiştirmiştim. Orijinal zincirim de berbattı, onu da yan sanayi Cbf zinciriyle değiştirmiştim.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de Titanic 150-S kullanırken Castrol 10-40 kullanmaktaydım. Uygun bir yağ. Alternatif olarak Liqui Moly Street 10-40 yarı sentetik yağ da kullanabilirsiniz. 10000 km.de motorun yağ filtresinin değişmemesi ilginç. Kayıtlarımdan bakıyorum da ben 4000 km.de bir yani her 2 bakımda bir yağ filtresini değiştirmişim. siz de bence bir sonraki yağ değişiminde yağ filtresi değişimine gidin. Ben kışın Winter Grip, yazın Anlaş Mb34 Tournée kullandım o dönem, 2 lastik de mevsimine göre iyi. Benim kullanmakta olduğum dönem lastik ebatları 90-90-17 ile 110-80-17 idi, takım olarak uygun fiyata alıp kullandım o dönem. Benden sonra sanırım arka lastik 120 oldu. Hava filtresi değişim zamanınız da gelmiş olabilir. Ben de buji yenilemiştim ama ne aldığımı hatırlamıyorum.

    Buarada benim orijinal akü çok tırttı, onu da Vlm ile değiştirmiştim. Orijinal zincirim de berbattı, onu da yan sanayi Cbf zinciriyle değiştirmiştim.
    Yağ filtresi düzenli olarak değiştirmişler ve değiştirdim. Yağ filtresi hariç herşey fabrika çıkışi olduğu gibi. Ben eğer maddi durumum el verirse her yağ değişiminde yağ filtresinide değiştiriyorum. El vermezse 2. Bakımda mutlaka değiştiriyorum. Hava filtresini söylediğiniz üzere kontrol ettireceğim. Anlas MB34- Tournee'yi duymuştum. Listemde bulunuyordu. Sizinde söyleminizle büyük ihtimalle o lastiği seçeceğim. Evet dediğiniz doğru akü çok kötü. Yolda bırakmıyor ama sağlıklı şekilde çalıştırıyorda diyemem. Gösterge kapatıp açma, ışıklandırma ampüllerinin ufakça titremesi vs vs gibi sorunları var. Şu bakımı bi kucakladıktan sonra aküyede bakacağım. Değerli önerileriniz için teşekkürler
    tommygun bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Kodlar NGK'nın kodları.
    DPR8EA ile DP8EA arasındaki fark R(resistor), parazit önleyici direnç olması. Onun dışında aynılar.
    C7HSA ise ısı değeri 8 yerine 7, ayrıca yanma odasına geden buji vida uzunluğu da kısa. Buji ucunun kısa ya da uzun olması ateşlemede sorun yaratabilir. yani DPR8EA ve C7HSA birbirleriyle uzunluklarından vida diş aralığına kadar bayağı farklılar. Motorunuza uygun olanı alın başkasını değil.

    NGK 4929 DPR8EA-9 Nickel Spark Plug
    Thread Size: 12mm
    Reach: 19mm (3/4")
    Hex Size: 18mm
    Gap: 0.9mm (0.035")
    Heat Range: 8

    NGK C7HSA Spark Plug (NGK4629)
    Thread Size: 10mm.
    Reach: 12.7mm (1/2 inch)
    Hex Size: 16mm (5/8 inch)
    Gap: 0.7mm (.028 inch)
    Heat Range: 7.

  7. #7

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kodlar NGK'nın kodları.
    DPR8EA ile DP8EA arasındaki fark R(resistor), parazit önleyici direnç olması. Onun dışında aynılar.
    C7HSA ise ısı değeri 8 yerine 7, ayrıca yanma odasına geden buji vida uzunluğu da kısa. Buji ucunun kısa ya da uzun olması ateşlemede sorun yaratabilir. yani DPR8EA ve C7HSA birbirleriyle uzunluklarından vida diş aralığına kadar bayağı farklılar. Motorunuza uygun olanı alın başkasını değil.

    NGK 4929 DPR8EA-9 Nickel Spark Plug
    Thread Size: 12mm
    Reach: 19mm (3/4")
    Hex Size: 18mm
    Gap: 0.9mm (0.035")
    Heat Range: 8

    NGK C7HSA Spark Plug (NGK4629)
    Thread Size: 10mm.
    Reach: 12.7mm (1/2 inch)
    Hex Size: 16mm (5/8 inch)
    Gap: 0.7mm (.028 inch)
    Heat Range: 7.
    İşte sorun şu ki motoruma hangisi uyumlu onu bulamıyorum 😅 Öyle bi motor sahibiyim ki hakkında detay bilgiyi fabrikası bile bilmiyodur heralde Girmediğim site kalmadı fakat bulamadım ne far soketini nede buji tipini. Sökebilme imkanım olsa söküp bakıcam ikisinide ama oda yok. Bilgilendirme için teşekkürler en azından kodların ne anlama geldiğini öğrendim

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Kullanım kitapçığında "A7RTC buji kullanılabilir" yazıyor. Web.de küçük bir araştırma yaptığımda bunun karşılığı olarak Ngk Cr7hsa yazıyor.


  9. #9

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım kitapçığında "A7RTC buji kullanılabilir" yazıyor. Web.de küçük bir araştırma yaptığımda bunun karşılığı olarak Ngk Cr7hsa yazıyor.

    https://i.hizliresim.com/akqa9g6.JPG
    Teşekkürler. O kadar arayıp bulamadıktan sonra altın değerinde bilgi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)