2016 MT 25 Kompresyonda Net Duyulan Ses
Reklamlar
-
Merhaba 40 bin kmdeki 2016 model mt25'imde, özellikle 3-4-5-6. viteslerde 6 bin ile 8 bin devir aralığında çok kötü bir ses gelmekte. Motor kompresyondayken çok net duyuluyor bu ses. 4. viteste 7 bin devir civarındaki ses kaydını yüklüyorum. Sorunun neden kaynaklanabileceği konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
https://voca.ro/1dSLIU7G008d
Reklamlar
-
merhaba dostum, arkadan gelen uğultudan bahsediyorsan bende 2016 mt 25 min zincir dişlisini yeni değiştirdim ve o ses gelmeye başladı motorum 23.500 kilometrede.
-
Uğultu, eski kamyonlardaki diferansiyel sesi gibi birşey
-
@Öz_Musti hah çok yaşa, kamyon diferansiyel sesine benziyor evet.
@Eypcan ben motoru 27 binde satın aldığımda üzerinde did marka zincir olduğunu söylemişlerdi. Meğer zincir sahteymiş. 35 binden sonra inanılmaz ses yapmaya başlamıştı, tak tuk, tak tuk. Daha sonra bu kamyon diferansiyeli gibi ses de gelmeye başladı. Ben bu ses de zincirden sanmıştım.
bir hafta önce afam marka zincir dişli seti taktım. Tak tuk sesleri tamamen bitti ancak bu ses devam ediyor.
-
ben zincir dişliyi direk serviste değiştirdim dostum yani sahte olma olasılığı yok diye düşünüyorum ama bugün gidip bu konu hakkında görüşücem buraya tekrar yazarım.
-
motorunda difransiyel varmı
şaka bir yana bende zincirden geldiğini düşünüyordum ama değiştirmişsin.
benim tecrübe bu kadar,daha tecrübeli abilerim konuya bakarsa iyi olur
-
Eypcan adlı üyeden alıntı
ben zincir dişliyi direk serviste değiştirdim dostum yani sahte olma olasılığı yok diye düşünüyorum ama bugün gidip bu konu hakkında görüşücem buraya tekrar yazarım.
Eğer zincir ve dişliden değilse benim aklıma göbek bilyaları geliyor, onlarda bozulunca böyle sesler yapma başlar ama yük altında geliyor demişsiniz garip bir durum.
-
Krank ve şanzıman dişli gurubu sesi bu, sağlam masraf çıkaracak geçmiş olsun. 15bin km kullandım sattım, hiç servisten çıkamadım lanet motor yüzünden.
Cbf aldım şimdi kafam rahat.
-
yük altında olmadan da geliyor ama öyle daha belirgin, çünkü egsoz sesi de kısılmış oluyor o durumda. Gece çok sessiz ortamda sürüşteki testinde ikinci viteste bile 3-4 bin devirden itibaren yaptığını fark ettim. Umarım kolestroll'un dediği gibi büyük masraf açmaz. Teşekkürler ilgilendigiinizt için.
-
Ben ses kaydında öyle şanzıman grubundan şüphelenecek bir ses duymadım. Hatta duyabildiğim rüzgar harici tek uğultuya benzeyen seside çok yüksek olmadığı için rulman sesine ya da lastiğin yuvarlanma sesine bağlayabilirim. Zincirinizi yeni yağladığınızda seste bir azalma oluyor mu?
-
Zincir dişli seti değişmesine rağmen gitmedi.
-
Barbarouses adlı üyeden alıntı
yük altında olmadan da geliyor ama öyle daha belirgin, çünkü egsoz sesi de kısılmış oluyor o durumda. Gece çok sessiz ortamda sürüşteki testinde ikinci viteste bile 3-4 bin devirden itibaren yaptığını fark ettim. Umarım kolestroll'un dediği gibi büyük masraf açmaz. Teşekkürler ilgilendigiinizt için.
Diğer masrafsız bir alternatif ise kulak tıkacı hocam. Eski motorum 4. Viteste ötüyordu bi süre sonra çok sıkıcı olmaya başladı çözümü kulak tıkacında buldum.
Diğer türlü servise bir ton para dökecektim.
-
kolestroll adlı üyeden alıntı
Krank ve şanzıman dişli gurubu sesi bu, sağlam masraf çıkaracak geçmiş olsun. 15bin km kullandım sattım, hiç servisten çıkamadım lanet motor yüzünden.
Cbf aldım şimdi kafam rahat.
supermanin, uzaydan dunyadaki insanlarin seslerini dinleyip, yardima ihtiyaci olanlari tespit etmesi bile senin tespitinden daha gercekci geldi bana.
-
Barbarouses adlı üyeden alıntı
Zincir dişli seti değişmesine rağmen gitmedi.
Peki motor yağı değişti mi? Neden soruyorum çünkü emin olmamakla birlikte metal tozunun vites dişlilerinin arasına girmesiyle bu tarz bir uğultu yapabileceğinin duymuştum. Bilmiyorum doğru ya da yanlış.
-
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Peki motor yağı değişti mi? Neden soruyorum çünkü emin olmamakla birlikte metal tozunun vites dişlilerinin arasına girmesiyle bu tarz bir uğultu yapabileceğinin duymuştum. Bilmiyorum doğru ya da yanlış.
Son bakımda shell'in 10w 40 motor yağını kullandık, yağ filtresi ile birlikte değişti. Yağ değişiminden çok sonra bu ses olmaya başladı.
Acaba çok kötü durumda olan zincir dişli setini değiştirmekte geç kalıp, o şekilde yaklaşık 2 bin km kullandığım için zincirin motor aksamına bağlanan kısmında bir sorun mu oldu. Biraz yalpalama sesi gibi geliyor bu.
-
Ön arka göbek rulmanları kontrol edilse fena olmaz. Bu km’lerde değişim zamanı yaklaşmış oluyor zaten
-
Yaşadığınız yer İzmir galiba. İzmir de yaz baya sıcak geçtiği için 10-40 biraz ince kalabilir. yani aklıma bu sesi nedeni olarak;
1- Son yağ değişiminiz üzerinden bir yaz mevsimi geçtiyse yağ özelliği azalmış olabilir.
2- Bende 120-160 ebat lastik var. Geniş tabanlı lastikler yuvarlanma uğultusu yapabilir.
3- Göbek bilyaları kontrol edilebilir.
4- Zincir gerginliği fazla ise kasıyor olabilir.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bi servisten fikir alınabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)