Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

RKS Titanic 150-S Kaza Sonrası Yamulan Gidon

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Merhabalar herkese iyi forumlar. Yaklaşık 2 saat önce ufak çaplı bir kaza geçirdim ve motosiklet yerde sürüklendi. Şans eseri grenajlarda çizik dahi yok ancak gidon belirgin şekilde yamuk. Düz gidebilmek için 1-2cm sağa doğru tutmak gerekiyor gidonu. Amartisörden midir, gidon milinden midir neyden dolayı yamuldu nasıl anlayabilirim veya tamiratını nasıl yapabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim. Aşağı yukarı maliyet tahminininiz varsa söylerseniz çok makbule geçer. Şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Motosikleti giderken ellerinizi saldığınızda sağa veya yola çekme varsa yürüyen kısımdan yamukluk olabilir, eğer bıraktığınızda düz gidiyorsa gidonda yamuk demektir.
    Ön frene basıp ileri ittiğinizde gidonun ortasında boşluk varsa furş yataklarına bakmanızı tavsiye ederim gevşemişte olabilir.
    Amortisör yamulduğu zaman yağ kaçakları görülür eğer bu yağ kaçakları yoksa ve sağa sola çekme yoksa amortisörlerde sorun yoktur ve yamukluğu gözlemleyin.
    Gidon işini uyguna halletmek isterseniz bir ihtimal Cg gidonları uyum sağlayabilir ama orjinali ile yarı yarıya fiyat farkı var (orjinali 210-220 Cg 80 tl civarı) düzeltme işlemi bir işkenceye bağlanıp düzeltilebilir ama esneyen metal ne kadar güvenilir olur orasını bilemem.
    Eğer orjinal parçalar ile yaparsanız tamirat işini (diğer konuda fren manetini ve gidon topuzunu erittiğini belirtmişssiniz) bahsettiğiniz şeylerle parça fiyatı 400-500tl civarı olucaktır, eğer size sorun teşkil etmiyorsa ve güvenli sürüşü engellemiyorsa topuzu ve maneti daha sonrasında değişebilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti giderken ellerinizi saldığınızda sağa veya yola çekme varsa yürüyen kısımdan yamukluk olabilir, eğer bıraktığınızda düz gidiyorsa gidonda yamuk demektir.
    Ön frene basıp ileri ittiğinizde gidonun ortasında boşluk varsa furş yataklarına bakmanızı tavsiye ederim gevşemişte olabilir.
    Amortisör yamulduğu zaman yağ kaçakları görülür eğer bu yağ kaçakları yoksa ve sağa sola çekme yoksa amortisörlerde sorun yoktur ve yamukluğu gözlemleyin.
    Gidon işini uyguna halletmek isterseniz bir ihtimal Cg gidonları uyum sağlayabilir ama orjinali ile yarı yarıya fiyat farkı var (orjinali 210-220 Cg 80 tl civarı) düzeltme işlemi bir işkenceye bağlanıp düzeltilebilir ama esneyen metal ne kadar güvenilir olur orasını bilemem.
    Eğer orjinal parçalar ile yaparsanız tamirat işini (diğer konuda fren manetini ve gidon topuzunu erittiğini belirtmişssiniz) bahsettiğiniz şeylerle parça fiyatı 400-500tl civarı olucaktır, eğer size sorun teşkil etmiyorsa ve güvenli sürüşü engellemiyorsa topuzu ve maneti daha sonrasında değişebilirsiniz.
    Elleri serbest bıraktığımdaki sağa veya sola çekme hep vardı. Amartisörlerde yağ kaçağı gözlemlemedim. Motorsiklet sertte düşmedi zaten, 30-40 gibi hızla yağmurlu havada ıslak zemine düştü ve yerde sürüklendi. Yağmur yeni yağdığı için yerler çok kaygandı sanırım o yüzden grenajlar bile çizilmedi. Topuz ve manet kesinlikle sonraya kalcak şuan onları karşılayacak gücüm yok. Motorsikletime kesinlikle orjinal dışı parça taktırmak istemiyorum, şuanki önceliğim gidonu düzeltmek ve kırılan sağ aynayı takmak. Düşen civataymış eriyen manetmiş onlar sürüşe engel değil şuan.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Gidonu boruyla çekecek ustanız, 50 TL bile tutmaz, çok basit bir işlem.

    Ayna için de yan sanayi Ybr aynası ya da Tvs Apache aynası öneririm. Önerdiğim 2 ayna da orijinalinden iyidir. Çünkü motorunuz üst devirlerde titremekte ve bu da görüşünüzü bozmaktadır, size önerdiğim aynalar çok çok az daha iyidir titreşim konusunda.
    levend84 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu boruyla çekecek ustanız, 50 TL bile tutmaz, çok basit bir işlem.

    Ayna için de yan sanayi Ybr aynası ya da Tvs Apache aynası öneririm. Önerdiğim 2 ayna da orijinalinden iyidir. Çünkü motorunuz üst devirlerde titremekte ve bu da görüşünüzü bozmaktadır, size önerdiğim aynalar çok çok az daha iyidir titreşim konusunda.
    Birkaç ustaya sordum ancak öpmek istediklerinden midir nedir gidonda tamir olmaz değişecek dedi hepsi. Araştırmaya devam ediyorum bakalım.

  6. #6
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız.
    Bu kaza Allah'tan değil.
    Kötü lastikle yeni çiseleyen yağmurda yola çıkmanızdan.

    Lastikleriniz iyi, motosikletinizi tanıyorsanız ve hakimiyetiniz tamsa yağmurda motor kullanılır.

    Hele hele temmuz ağustos sıcağında bardaktan boşanıcasına yağan yaz yağmurunda, Şile-Ağva arasında motor kullanmanın keyfi müthiştir...

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı fedheden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birkaç ustaya sordum ancak öpmek istediklerinden midir nedir gidonda tamir olmaz değişecek dedi hepsi. Araştırmaya devam ediyorum bakalım.
    Gidonu sökebiliyorsanız sökün yakındaki bisiklet tamircisine götürün o halledebilir böyle şeyleri veya motosiklet ustasına götürün halledirler büyük ihtimal uğraşmak istemiyorlar.

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Motosikletin yanına daha yeni inip brandasını kaldırabiliyorum. Kendimce önemli yerlerin fotoğrafını çektim ve sizinle paylaşmak istiyorum. İlla ki aramızda fotoğraflardan sorunun ne olduğunu anlayacak abilerim kardeşlerim çıkacaktır.

    -> Motosikletin karşıdan genel görüntüsü. Gidon düz duruyor ama lastik göründüğü üzere sola doğru bakıyor;
    [IMG][/IMG]

    -> Gidonu tam sol veya sağ yapınca amartisörün grenaja aşağı açıdan yakınlığı. (Sağ ve Sol taraftaki açıklık gözümce eşit veya milimetrik fark var. Kamera açısından dolayı sol taraf çok daha yakınmış gibi duruyor ama değil)
    Sol
    Sağ

    -> Gidonu tam sol veya sağ yapınca amartisörlerin grenaja yukarı açıdan yakınlığı;
    Sağ:
    Sol:

    -> Amartisörlerin genel görüntüsü (Herhangibir yağ kaçağı vs yok. Gözüme çarpan bir hasar, yamukluk vsde olmadı)



Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)