RKS Titanic 150-S Kaza Sonrası Yamulan Gidon
Reklamlar
-
Merhabalar herkese iyi forumlar. Yaklaşık 2 saat önce ufak çaplı bir kaza geçirdim ve motosiklet yerde sürüklendi. Şans eseri grenajlarda çizik dahi yok ancak gidon belirgin şekilde yamuk. Düz gidebilmek için 1-2cm sağa doğru tutmak gerekiyor gidonu. Amartisörden midir, gidon milinden midir neyden dolayı yamuldu nasıl anlayabilirim veya tamiratını nasıl yapabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim. Aşağı yukarı maliyet tahminininiz varsa söylerseniz çok makbule geçer. Şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
Motosikleti giderken ellerinizi saldığınızda sağa veya yola çekme varsa yürüyen kısımdan yamukluk olabilir, eğer bıraktığınızda düz gidiyorsa gidonda yamuk demektir.
Ön frene basıp ileri ittiğinizde gidonun ortasında boşluk varsa furş yataklarına bakmanızı tavsiye ederim gevşemişte olabilir.
Amortisör yamulduğu zaman yağ kaçakları görülür eğer bu yağ kaçakları yoksa ve sağa sola çekme yoksa amortisörlerde sorun yoktur ve yamukluğu gözlemleyin.
Gidon işini uyguna halletmek isterseniz bir ihtimal Cg gidonları uyum sağlayabilir ama orjinali ile yarı yarıya fiyat farkı var (orjinali 210-220 Cg 80 tl civarı) düzeltme işlemi bir işkenceye bağlanıp düzeltilebilir ama esneyen metal ne kadar güvenilir olur orasını bilemem.
Eğer orjinal parçalar ile yaparsanız tamirat işini (diğer konuda fren manetini ve gidon topuzunu erittiğini belirtmişssiniz) bahsettiğiniz şeylerle parça fiyatı 400-500tl civarı olucaktır, eğer size sorun teşkil etmiyorsa ve güvenli sürüşü engellemiyorsa topuzu ve maneti daha sonrasında değişebilirsiniz.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motosikleti giderken ellerinizi saldığınızda sağa veya yola çekme varsa yürüyen kısımdan yamukluk olabilir, eğer bıraktığınızda düz gidiyorsa gidonda yamuk demektir.
Ön frene basıp ileri ittiğinizde gidonun ortasında boşluk varsa furş yataklarına bakmanızı tavsiye ederim gevşemişte olabilir.
Amortisör yamulduğu zaman yağ kaçakları görülür eğer bu yağ kaçakları yoksa ve sağa sola çekme yoksa amortisörlerde sorun yoktur ve yamukluğu gözlemleyin.
Gidon işini uyguna halletmek isterseniz bir ihtimal Cg gidonları uyum sağlayabilir ama orjinali ile yarı yarıya fiyat farkı var (orjinali 210-220 Cg 80 tl civarı) düzeltme işlemi bir işkenceye bağlanıp düzeltilebilir ama esneyen metal ne kadar güvenilir olur orasını bilemem.
Eğer orjinal parçalar ile yaparsanız tamirat işini (diğer konuda fren manetini ve gidon topuzunu erittiğini belirtmişssiniz) bahsettiğiniz şeylerle parça fiyatı 400-500tl civarı olucaktır, eğer size sorun teşkil etmiyorsa ve güvenli sürüşü engellemiyorsa topuzu ve maneti daha sonrasında değişebilirsiniz.
Elleri serbest bıraktığımdaki sağa veya sola çekme hep vardı. Amartisörlerde yağ kaçağı gözlemlemedim. Motorsiklet sertte düşmedi zaten, 30-40 gibi hızla yağmurlu havada ıslak zemine düştü ve yerde sürüklendi. Yağmur yeni yağdığı için yerler çok kaygandı sanırım o yüzden grenajlar bile çizilmedi. Topuz ve manet kesinlikle sonraya kalcak şuan onları karşılayacak gücüm yok. Motorsikletime kesinlikle orjinal dışı parça taktırmak istemiyorum, şuanki önceliğim gidonu düzeltmek ve kırılan sağ aynayı takmak. Düşen civataymış eriyen manetmiş onlar sürüşe engel değil şuan.
-
Gidonu boruyla çekecek ustanız, 50 TL bile tutmaz, çok basit bir işlem.
Ayna için de yan sanayi Ybr aynası ya da Tvs Apache aynası öneririm. Önerdiğim 2 ayna da orijinalinden iyidir. Çünkü motorunuz üst devirlerde titremekte ve bu da görüşünüzü bozmaktadır, size önerdiğim aynalar çok çok az daha iyidir titreşim konusunda.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Gidonu boruyla çekecek ustanız, 50 TL bile tutmaz, çok basit bir işlem.
Ayna için de yan sanayi Ybr aynası ya da Tvs Apache aynası öneririm. Önerdiğim 2 ayna da orijinalinden iyidir. Çünkü motorunuz üst devirlerde titremekte ve bu da görüşünüzü bozmaktadır, size önerdiğim aynalar çok çok az daha iyidir titreşim konusunda.
Birkaç ustaya sordum ancak öpmek istediklerinden midir nedir gidonda tamir olmaz değişecek dedi hepsi. Araştırmaya devam ediyorum bakalım.
-
Geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız.
Bu kaza Allah'tan değil.
Kötü lastikle yeni çiseleyen yağmurda yola çıkmanızdan.
Lastikleriniz iyi, motosikletinizi tanıyorsanız ve hakimiyetiniz tamsa yağmurda motor kullanılır.
Hele hele temmuz ağustos sıcağında bardaktan boşanıcasına yağan yaz yağmurunda, Şile-Ağva arasında motor kullanmanın keyfi müthiştir...
-
fedheden adlı üyeden alıntı
Birkaç ustaya sordum ancak öpmek istediklerinden midir nedir gidonda tamir olmaz değişecek dedi hepsi. Araştırmaya devam ediyorum bakalım.
Gidonu sökebiliyorsanız sökün yakındaki bisiklet tamircisine götürün o halledebilir böyle şeyleri veya motosiklet ustasına götürün halledirler büyük ihtimal uğraşmak istemiyorlar.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)