Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Honda Cbr 500r kaza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    öncelikle geçmiş olsun biraz konu dışı ama yazılanları okumadan fotoğraflara baktım ve ilk dikkatimi çeken lastiklerin (kötü) ve zincirin (bakımsız) durumu oldu. daha sonra kaza yorumunuzu okuduğumda daha da üzüldüm. bir kez daha geçmiş olsun diyorum ve bu konuya dikkat çekmek istiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    Motosikleti
    Ducati 848, Hero X-Pulse 200
    Geçmiş olsun. Hakikaten lastikte diş falan kalmamış. Bence toplanmayacak bir şey yok ortada. Her şey toplanır, sadece ne kadara patlayacağı ve doğru düzgün yapacak birinin bulunması önemli. Güvenilir bir yetkili servise götürüp toplam ne çıkar konuşmak lazım.

  3. #23
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Geçmiş olsun, beterinden korusun.

    Motosiklet toplanmaz diye bir şey söz konusu değil. Burada önemli olan nokta ne kadar'a toplanacağıdır. Bu kurtarır, değiştirmeyelim, düzeltelim diye yoruma acik kalan bazı parçalarda kararı doğru vermek gerek, motosiklet gönyesi kayık kalabilir. Bu sebeple doğru ve konusunda uzman bir kişi tarafından expertiz edilip fiyat belirlenmesi gerekir.

    Bu işi yapacak yer de kesinlikle yetkili bir servis değil (şahsi düşüncem) yine de bir fiyat alınabilir tabiki, fakat, orada her şeyin değişeceğini düşündüğümden, yeni motosiklet parasını geçen bir fiyat çıkması muhtemeldir kanısındayım.

  4. #24

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Bu motoru düzeltebilecek bir usta Türkiye'de bulmak çok zor. Yetkili servisler de dahil olmak üzere doğru düzgün subap ayarı bile yapılamayan bir ortamda denge unsurunun çok önemli olduğu böyle bir motosikleti toplatmak çok zor. Hem maddi olarak zor, hem de yamuk yumuk yapıp, burası şöyle burası böyle dediğinizde "abi motor pertti bu kadar olur. Kafana takma" cevabı alırsınız. Jant-lastik, gösterge vs gibi parçaları internetten satmanız daha iyi gibi şahsi kanaatim.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #25
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Motomania İzmir'e yakınsın. Ben olsam bir danışırdım. Belki işleri yoğun olduğu için yapılmaz diyip kabul etmeyebilirler ama yaparlarsa tertemiz yaparlar bence.

  6. #26

    Üyelik
    26 Ekim 2020
    Şehir
    Fethiye, Muğla
    Motosikleti
    Honda Cbr 500r
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motomania İzmir'e yakınsın. Ben olsam bir danışırdım. Belki işleri yoğun olduğu için yapılmaz diyip kabul etmeyebilirler ama yaparlarsa tertemiz yaparlar bence.
    Motorun pert olduğunu çok masraf çıkacağını bu şekilde satmamı söylediler. Çok üzgünüm şuanda[COLOR="Silver"]

  7. #27
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Devilzplectr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun pert olduğunu çok masraf çıkacağını bu şekilde satmamı söylediler. Çok üzgünüm şuanda[COLOR="Silver"]
    Toplanır toplanır da güven vermeyebilir toplanmış hali. Şasi yamulması boktan mevzu, sor soruştur sağa sola. Çıkma parça falan bak, toplayacak bir usta bulunur toplamak istedikten sonra. Neleri neleri topluyorlar. Ha için rahat eder mi orası ayrı. Parça parça satınca eline iyi para geçiyorsa dene derim şansını.

  8. #28

    Üyelik
    26 Ekim 2020
    Şehir
    Fethiye, Muğla
    Motosikleti
    Honda Cbr 500r
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Toplanır toplanır da güven vermeyebilir toplanmış hali. Şasi yamulması boktan mevzu, sor soruştur sağa sola. Çıkma parça falan bak, toplayacak bir usta bulunur toplamak istedikten sonra. Neleri neleri topluyorlar. Ha için rahat eder mi orası ayrı. Parça parça satınca eline iyi para geçiyorsa dene derim şansını.
    Motoru verdigim usta sasiyi düzeltme taraftarı değil suan çıkma şasi bakıyor. Motomania ise bu halde satarsam 25-30 bin edeceğini söyledi o yüzden hiç satmak istemiyorum parca parca satışında yukarda sorunuma cevap veren arkadaslar zor olacağını söylemiş zor bozulan ve piyasada az bulunduğu için. Tek yol yaptırmak olacak eğer cok tutarsada elden cikarağız belliki.

  9. #29
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Devilzplectr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru verdigim usta sasiyi düzeltme taraftarı değil suan çıkma şasi bakıyor. Motomania ise bu halde satarsam 25-30 bin edeceğini söyledi o yüzden hiç satmak istemiyorum parca parca satışında yukarda sorunuma cevap veren arkadaslar zor olacağını söylemiş zor bozulan ve piyasada az bulunduğu için. Tek yol yaptırmak olacak eğer cok tutarsada elden cikarağız belliki.
    Yeni bir motorun başına ne gelecek ki şasisi çıkmaya düşecek? Bence şaibeli bir iş olur.

    Senin şasi öldüyse şöyle bir şey de olabilir;

  10. #30
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Devilzplectr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun pert olduğunu çok masraf çıkacağını bu şekilde satmamı söylediler. Çok üzgünüm şuanda[COLOR="Silver"]
    "Motosiklet pert" denmiş sana ama neden? Burada belirttiğin ifadeyi eksik bulduğum için, hala "düzelebilir" umudu ile bir şeyler açıklamaya çalışacağım. Hani demiş olsan ki; "usta ana şase eğilmiş, motosikletin artık pert" dedi. Diyeceğim ki "ok, o zaman iş sıkıntılı." Bence sana ezbere bir şey söylenmiş olabilir. Şimdi, aşağıdaki görsele bir bakmanı istiyorum.



    Burada sarı ile işaretlediğim yerlere dikkat et! Bu ana şase falan değil. Burada IKEA tarzı diyebileceğimiz basit bir vidalı montaj durumu söz konusu. Hali ile bu kısım eğilir de, bükülür de, kırılır da .. Önemli olan, ana şaseye zarar verdi mi?

    Motosikleti tam soymadan ne olduğu zaten anlaşılmaz. Motosikletin soyuldu mu? Sana neye göre "pert" dendi.

    Yapılacak iş;

    Motosikleti soyacaksın, "sadece" gösterdiğim kısım hasar gördü ve ana şaseye zarar gelmediyse, servisten alacaksın yeni bir kuyruk şase, vidaları sık devam et. Honda'nın bu dandik montajı özellikle yaptığını düşünüyorum, hatta motosikletin "pert" olmaması için yaptığını düşünüyorum. Çünkü ben de düzelttirdim. Düşme esnasında bahsettiğim noktayı tutan vidalardan biri bile kırılsa kuyruğun bakışı değişir. Bu durumda motosiklet pert mi oluyor? Belki de bu durumlarda kolay kırılsın, bir nevi darbeyi karşılasın diye böyle üretildi?

    Ha bununla kim uğraşır? İnan en zor kısım orası. Ben bile arkadaşım usta olduğu halde rica-minnet yaptırmıştım. Çünkü ustalar hiç bu işe bulaşmak istemiyorlar. Bu sebeple durum tespitini SEN yapmadıkça, kimse sana yardımcı olamaz.

    Motosikleti soyarsın, bakarsın. Dersin ki "hmmm sadece kuyruk sorunlu". Alırsın yeni bir kuyruk şase ve diğer eksiklerini, çat-çat yaptırırsın istediğin yere.

    Benim görüşüm yukarıdaki gibi, ha dersin "şasem yamuldu çözümü var mı?" Ona bile çözüm var ... O da aşağıda, belki sizin oralarda da vardır böyle şeyler yapanlar.

    http://www.bilgemotor.com.tr/motosik...rselleri/honda
    espresso ve fazil bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  11. #31
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Resimleri göremiyorum. Arkadaşlar zaten yorumlamış ancak belki resimleri görebilsem yapılacaklar hakkında detaylı bilgi ve yönlendirme yapabilirim sanıyorum.

  12. #32
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resimleri göremiyorum. Arkadaşlar zaten yorumlamış ancak belki resimleri görebilsem yapılacaklar hakkında detaylı bilgi ve yönlendirme yapabilirim sanıyorum.
    Resim yükleme sitesine zaman kısıtlı yüklediği için görülemiyor sanırım.

  13. #33

    Üyelik
    26 Ekim 2020
    Şehir
    Fethiye, Muğla
    Motosikleti
    Honda Cbr 500r
    https://imgyukle.com/i/En1V3x
    https://imgyukle.com/i/En1Jk6
    https://imgyukle.com/i/En1QHp

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Motosiklet pert" denmiş sana ama neden? Burada belirttiğin ifadeyi eksik bulduğum için, hala "düzelebilir" umudu ile bir şeyler açıklamaya çalışacağım. Hani demiş olsan ki; "usta ana şase eğilmiş, motosikletin artık pert" dedi. Diyeceğim ki "ok, o zaman iş sıkıntılı." Bence sana ezbere bir şey söylenmiş olabilir. Şimdi, aşağıdaki görsele bir bakmanı istiyorum.

    https://i.hizliresim.com/jdqeqdr.JPG

    Burada sarı ile işaretlediğim yerlere dikkat et! Bu ana şase falan değil. Burada IKEA tarzı diyebileceğimiz basit bir vidalı montaj durumu söz konusu. Hali ile bu kısım eğilir de, bükülür de, kırılır da .. Önemli olan, ana şaseye zarar verdi mi?

    Motosikleti tam soymadan ne olduğu zaten anlaşılmaz. Motosikletin soyuldu mu? Sana neye göre "pert" dendi.

    Yapılacak iş;

    Motosikleti soyacaksın, "sadece" gösterdiğim kısım hasar gördü ve ana şaseye zarar gelmediyse, servisten alacaksın yeni bir kuyruk şase, vidaları sık devam et. Honda'nın bu dandik montajı özellikle yaptığını düşünüyorum, hatta motosikletin "pert" olmaması için yaptığını düşünüyorum. Çünkü ben de düzelttirdim. Düşme esnasında bahsettiğim noktayı tutan vidalardan biri bile kırılsa kuyruğun bakışı değişir. Bu durumda motosiklet pert mi oluyor? Belki de bu durumlarda kolay kırılsın, bir nevi darbeyi karşılasın diye böyle üretildi?

    Ha bununla kim uğraşır? İnan en zor kısım orası. Ben bile arkadaşım usta olduğu halde rica-minnet yaptırmıştım. Çünkü ustalar hiç bu işe bulaşmak istemiyorlar. Bu sebeple durum tespitini SEN yapmadıkça, kimse sana yardımcı olamaz.

    Motosikleti soyarsın, bakarsın. Dersin ki "hmmm sadece kuyruk sorunlu". Alırsın yeni bir kuyruk şase ve diğer eksiklerini, çat-çat yaptırırsın istediğin yere.

    Benim görüşüm yukarıdaki gibi, ha dersin "şasem yamuldu çözümü var mı?" Ona bile çözüm var ... O da aşağıda, belki sizin oralarda da vardır böyle şeyler yapanlar.

    http://www.bilgemotor.com.tr/motosik...rselleri/honda
    Hocam çok sağol ne kadar teşekkür etsem az verdigin bilgiler için şuradaki lanet ustalarin dilinden iki kelime koparmak o kadar zor ki sanki naz yapsınlar diye para veriyoruz sanki. Pazartesi günü motorun çıplak halinin fotoğraflarını ve hasarli yerleri paylaşacağim herkese teşekkürler tekrardan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------

    https://www.ebay.com/itm/174117057890

    Ebayde kuyruk şasisini buldum ama turkiyeden almak mi mantıklı yoksa yurt dışından getirtmek mi acaba
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Yeni duke ,390 lar iki ayre sase,on ve arka.maksat kazada arka sase kirilirsa degisimi kolay olsun.sizinki de oyleyse yeni bir arka kuyruk saseyle sorun cozulur.biz uzaktan konusuyoruz.siz motorun yanindasiniz daha iyi bilirsiniz

  15. #35
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni duke ,390 lar iki ayre sase,on ve arka.maksat kazada arka sase kirilirsa degisimi kolay olsun.sizinki de oyleyse yeni bir arka kuyruk saseyle sorun cozulur.biz uzaktan konusuyoruz.siz motorun yanindasiniz daha iyi bilirsiniz
    Aynen bu da iki farklı şasiymiş Gökhan Aygün'ün dediğine göre. Şemada da öyle gözüküyor. Arka maşa, asıl şasi, motor kulakları falan hasarsızsa çok yüksek tutmaz bence fiyat. Pahalı olabilecek şeyler arka amörtisör, kuyruk şasi, arkada elektronik bir şeyler varsa onlar. Sürücü selesinden ön taraf hasarsız gibi duruyor inşallah düzeltilebilir.

    Motosiklet anladığım kadarıyla yerde sürüklenip kuyrukla teker arasından bariyere saplanmış. Kötü denk gelmiş, geçmiş olsun tekrar.
    Gökhan_Aygün ve espresso bunu beğendiler.

  16. #36
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya


    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  17. #37
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Büyük geçmiş olsun. Böyle bir kaza ancak bu kadar ucuz atlatılırmış. Neyse ki bariyerlere vuran motosiklet olmuş siz değil, gerisini çok düşünmeyin. Tabi ki motosikletinizi tamamen kullanılmaz hale getirdiğinizi düşünebilirsiniz, lakin yapılması gereken bazı şeyler kesin, bazıları ise kontrol edilerek yapılması gerekenler olacak. Bazılarıysa sizin insiyatifinize kalacak.

    Resimlerden anlayabildiğim kadarı ile kısıtlı bilgimle de olsa yorumlamak isterim. Genel hasar şasede görünüyor, motor ve göstergenin hasarsız veya hasarsıza yakın kazayı atlatmış olması muhtemel görünüyor. O konudaki tek endişem Sağ koruma takozunun bağlantı noktası ve kaza esnasında darbe ile bloğa verebileceği hasar. Umarım bunlar gerçekleşmemiştir. Ancak gerçekleşmiş olsa da;

    Motor debriyaj kapağı zımpara ile temizlenerek boyanabilir, gerekirse aluminyum kaynağı ile tamamen yenilenebilir.

    Koruma takozu motora bir hasar vermiş ise hasar gören kısma göre yine aluminyum kaynağı ile tamir söz konusu olabilir veya kritik bir konumda ise parça değişimi gerekebilir. Her iki durumda da silindir kapak contasını da içeren motor takım contası almanız gerekir, motoru açmaya gerek yoksa buna da gerek kalmayacaktır.

    Şase sn. Gökhan_Aygün' in de belirttiği gibi iki parçalı bir şase. Kuyruk şase değişimi uygun olur ancak ön şasenin eğrilmemiş olması pek muhtemel görünmüyor ama bu canınızı sıkmasın. Doğru olanı; kuyruk şaseyi temin eder, şase düzeltilmesi için değişimden önce komple şasenin düzeltilmesi için bir firmaya gönderir, ön şasenin düzeltilmesini, arkanın değiştirilmesini isterdim. Gereken işlemi yapar gönderirlerdi. Şase toparlanamayacak gibi görünmüyor, en azından pahalı olanı. [Parça kodu: 50240-MGZ-J02 (877€)] Rakkam malum döviz kuru nedeniyle astronomik görünüyor, bu yüzden "abi bunu düzeltmemiz lazım, ellerinizden öper" de diyebilirsiniz. (bana kalsa o parayı vereceğime kendim sıfırdan imal ederdim)

    İhtiyacınız olabilir, motosikletinizin parçalarını tespit edip parça kodlarına ulaşabileceğiniz hatta arzu ederseniz sipariş verebileceğiniz, ülkemizdeki yetkili servis fiyatlarını öğrendiğinizde kıyaslama yapabileceğiniz (benim de sık kullandığım) güzel sitelerden birisinin linkini BURAYA ekliyorum. Siz yine de model numarasından v.s. emin olmadan siparişe geçmeyin. Mutlaka göz atın.

    Egzoz kullanılmaz halde ama orjinali duruyorsa bedavaya halledebilirsiniz. Ön teker miliniz kesinlikle eğri, değişmesi gerekecek. Arka teker mili de eğrilmiş olabilir. Bunları direk sipariş vermeden önce mutlaka bir tornacıya uğrayın ve düzelttirilmesini isteyin. Bir diğer ana sorun arka amortisör, malesef ki tahminim doğru ise tamamen kullanılmaz hale gelmiştir, yapabilirseniz ikinci el sağlam bir tane bulmaya çalışmalısınız. Bunun için dürüst olduğunu düşündüğünüz kişilerle iletişime geçimeye çalışın. Sigortadan ihaleyle motosiklet alıp bunları parçalayıp satanlar var, herkes hırsız değil. İkinci el parçalar yenisi kadar sağlam ve yarı fiyatından düşük temin edilebilir ki buna sizin yarım şase de dahil.

    Hasar alış şeklinden dolayı arka çatalda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak Arka sele altı çamurluk değişecek, çok pahalı olmayan boyasız plastik bir parça. Sağ ayaklık braketi değişecek, sağ ayaklık(peg) değişecek veya eskisi varsa parça parça da tamir edilebilir. Orjinal peg' ler komple alındığında anormal pahalı, bu nedenle yan sanayi tercih edebilir, emsali uyumlu modelleri kullanabilirsiniz(sağ sol ayaklık takımınız CBR250R ile uyumludur, yan sanayi sağ sol setini 130TL' ye TR' deki alışveriş sitelerinden sipariş verebilirsiniz).

    Ön tarafta amortisörler ve alt mesnet eğrilmiş olabilir, sizden güzel para isterler. Oysa yapacağınız şey tıpkı ön amortisör yağı değişiyormuş gibi ön amortisör borularını sökmek ve yağını da değiştirirken boruları bir tornacıya gönderip düzelttirmek olacak. Kovanlarda kırık çatlak varsa onlar da kaynakla tamir edilebilir, yeter ki kovan eğrilmemiş olsun. Kovanlar eğrilmiş ise (amortisörün alt gövdesi) değişmeniz gerekebilir. Yine de korkacak bir durum yok, kovanlar da ayrı satılıyor. alt mesnette eğrilik varsa değişmesi gerekebilir, düzeltilmesi genellikle pek mümkün olmuyor.

    Jant eğri ise düzelttirmeyi deneyin, ancak jantınız göbekten eğrilmiş ise (bunu motosiklet lastiğinizi değiştiren şahıs veya tecrübeli birisi size söyleyebilir) malesef ki değiştirmekten başka şansınız yok. 8000 TL' ye yenisini satarlar, bu durumda yine çıkmalara bakın. Göbekten eğri olmayan ancak yanaktan eğri bir jant alıp düzelttirerek kullanabilirsiniz, çok çok daha ucuza gelecektir.

    Sağ ve sol gidonda eğrilik varsa yine bir tornacı tarafından düzelttirilebilir, çıkmasına bakılabilir. Sağ artçı pegi bir ihtimal düzelttirilebilir, veya çıkmasına/yenisine bakılabilir. O da önemli bir parça, egzozunuzun son dayanak noktası ve arka çataldan uzaklığını ayarlayan sabit kısım.

    Grenajların doğru oturması için kafa demiri değişmesi gerekebilir. Ön camın "Biadil" marka olanlarını öneririm. Çok kaliteli ve fiyatı uygundur.

    Aslında görüntünün aksine toplanabilir bir motosiklet. Sadece emek ve sabır istiyor. Şanslıysanız 20.000TL gibi bir rakkama yeniden keyifle binilebilir hale getirilebilir. Şanssızsanız da unutmayın ki gerçek anlamda sadece şase hasarlı. Motoru bitmiş ve sadece şase (o durumda ön amortisörler v.s. birlikte satarlar) olarak satılan aynı model bir motorsiklet bulursanız sadece sağlam parçaları aktarmak ve ruhsat işlemleri ile de çözebilirsiniz. Yani moralinizi bozmayın

    Tekrar tekrar geçmiş olsun. Mala gelmiş, inanın ki önemli değil. Düşünün, motosiklet sizin yerinize hasarsız atlatsaydı da siz bariyerlere çarpsaydınız... Düşünmesi dahi yeterince korkunç. Daha önce yaralanmalı kaza geçiren arkadaşlar çok daha iyi anlayacaktır eminim. Motosikleti bir yerden sonra düşünmemek gerek, siz var oldukça daha çoğuna sahip olabilirsiniz, kendinizi o kadar üzmeyin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Tekrar baktım da, egzoz susturucusu da onarılabilir durumda. Sadece dilinden anlaycak birini istiyor. Belki Ferik Egzoz gibi sıfırdan egzoz imal eden firmalar uygun bir rakkama tamirini yapıp gönderebilirler.
    Gökhan_Aygün, tommygun, yec ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #38

    Üyelik
    26 Ekim 2020
    Şehir
    Fethiye, Muğla
    Motosikleti
    Honda Cbr 500r
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük geçmiş olsun. Böyle bir kaza ancak bu kadar ucuz atlatılırmış. Neyse ki bariyerlere vuran motosiklet olmuş siz değil, gerisini çok düşünmeyin. Tabi ki motosikletinizi tamamen kullanılmaz hale getirdiğinizi düşünebilirsiniz, lakin yapılması gereken bazı şeyler kesin, bazıları ise kontrol edilerek yapılması gerekenler olacak. Bazılarıysa sizin insiyatifinize kalacak.

    Resimlerden anlayabildiğim kadarı ile kısıtlı bilgimle de olsa yorumlamak isterim. Genel hasar şasede görünüyor, motor ve göstergenin hasarsız veya hasarsıza yakın kazayı atlatmış olması muhtemel görünüyor. O konudaki tek endişem Sağ koruma takozunun bağlantı noktası ve kaza esnasında darbe ile bloğa verebileceği hasar. Umarım bunlar gerçekleşmemiştir. Ancak gerçekleşmiş olsa da;

    Motor debriyaj kapağı zımpara ile temizlenerek boyanabilir, gerekirse aluminyum kaynağı ile tamamen yenilenebilir.

    Koruma takozu motora bir hasar vermiş ise hasar gören kısma göre yine aluminyum kaynağı ile tamir söz konusu olabilir veya kritik bir konumda ise parça değişimi gerekebilir. Her iki durumda da silindir kapak contasını da içeren motor takım contası almanız gerekir, motoru açmaya gerek yoksa buna da gerek kalmayacaktır.

    Şase sn. Gökhan_Aygün' in de belirttiği gibi iki parçalı bir şase. Kuyruk şase değişimi uygun olur ancak ön şasenin eğrilmemiş olması pek muhtemel görünmüyor ama bu canınızı sıkmasın. Doğru olanı; kuyruk şaseyi temin eder, şase düzeltilmesi için değişimden önce komple şasenin düzeltilmesi için bir firmaya gönderir, ön şasenin düzeltilmesini, arkanın değiştirilmesini isterdim. Gereken işlemi yapar gönderirlerdi. Şase toparlanamayacak gibi görünmüyor, en azından pahalı olanı. [Parça kodu: 50240-MGZ-J02 (877€)] Rakkam malum döviz kuru nedeniyle astronomik görünüyor, bu yüzden "abi bunu düzeltmemiz lazım, ellerinizden öper" de diyebilirsiniz. (bana kalsa o parayı vereceğime kendim sıfırdan imal ederdim)

    İhtiyacınız olabilir, motosikletinizin parçalarını tespit edip parça kodlarına ulaşabileceğiniz hatta arzu ederseniz sipariş verebileceğiniz, ülkemizdeki yetkili servis fiyatlarını öğrendiğinizde kıyaslama yapabileceğiniz (benim de sık kullandığım) güzel sitelerden birisinin linkini BURAYA ekliyorum. Siz yine de model numarasından v.s. emin olmadan siparişe geçmeyin. Mutlaka göz atın.

    Egzoz kullanılmaz halde ama orjinali duruyorsa bedavaya halledebilirsiniz. Ön teker miliniz kesinlikle eğri, değişmesi gerekecek. Arka teker mili de eğrilmiş olabilir. Bunları direk sipariş vermeden önce mutlaka bir tornacıya uğrayın ve düzelttirilmesini isteyin. Bir diğer ana sorun arka amortisör, malesef ki tahminim doğru ise tamamen kullanılmaz hale gelmiştir, yapabilirseniz ikinci el sağlam bir tane bulmaya çalışmalısınız. Bunun için dürüst olduğunu düşündüğünüz kişilerle iletişime geçimeye çalışın. Sigortadan ihaleyle motosiklet alıp bunları parçalayıp satanlar var, herkes hırsız değil. İkinci el parçalar yenisi kadar sağlam ve yarı fiyatından düşük temin edilebilir ki buna sizin yarım şase de dahil.

    Hasar alış şeklinden dolayı arka çatalda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak Arka sele altı çamurluk değişecek, çok pahalı olmayan boyasız plastik bir parça. Sağ ayaklık braketi değişecek, sağ ayaklık(peg) değişecek veya eskisi varsa parça parça da tamir edilebilir. Orjinal peg' ler komple alındığında anormal pahalı, bu nedenle yan sanayi tercih edebilir, emsali uyumlu modelleri kullanabilirsiniz(sağ sol ayaklık takımınız CBR250R ile uyumludur, yan sanayi sağ sol setini 130TL' ye TR' deki alışveriş sitelerinden sipariş verebilirsiniz).

    Ön tarafta amortisörler ve alt mesnet eğrilmiş olabilir, sizden güzel para isterler. Oysa yapacağınız şey tıpkı ön amortisör yağı değişiyormuş gibi ön amortisör borularını sökmek ve yağını da değiştirirken boruları bir tornacıya gönderip düzelttirmek olacak. Kovanlarda kırık çatlak varsa onlar da kaynakla tamir edilebilir, yeter ki kovan eğrilmemiş olsun. Kovanlar eğrilmiş ise (amortisörün alt gövdesi) değişmeniz gerekebilir. Yine de korkacak bir durum yok, kovanlar da ayrı satılıyor. alt mesnette eğrilik varsa değişmesi gerekebilir, düzeltilmesi genellikle pek mümkün olmuyor.

    Jant eğri ise düzelttirmeyi deneyin, ancak jantınız göbekten eğrilmiş ise (bunu motosiklet lastiğinizi değiştiren şahıs veya tecrübeli birisi size söyleyebilir) malesef ki değiştirmekten başka şansınız yok. 8000 TL' ye yenisini satarlar, bu durumda yine çıkmalara bakın. Göbekten eğri olmayan ancak yanaktan eğri bir jant alıp düzelttirerek kullanabilirsiniz, çok çok daha ucuza gelecektir.

    Sağ ve sol gidonda eğrilik varsa yine bir tornacı tarafından düzelttirilebilir, çıkmasına bakılabilir. Sağ artçı pegi bir ihtimal düzelttirilebilir, veya çıkmasına/yenisine bakılabilir. O da önemli bir parça, egzozunuzun son dayanak noktası ve arka çataldan uzaklığını ayarlayan sabit kısım.

    Grenajların doğru oturması için kafa demiri değişmesi gerekebilir. Ön camın "Biadil" marka olanlarını öneririm. Çok kaliteli ve fiyatı uygundur.

    Aslında görüntünün aksine toplanabilir bir motosiklet. Sadece emek ve sabır istiyor. Şanslıysanız 20.000TL gibi bir rakkama yeniden keyifle binilebilir hale getirilebilir. Şanssızsanız da unutmayın ki gerçek anlamda sadece şase hasarlı. Motoru bitmiş ve sadece şase (o durumda ön amortisörler v.s. birlikte satarlar) olarak satılan aynı model bir motorsiklet bulursanız sadece sağlam parçaları aktarmak ve ruhsat işlemleri ile de çözebilirsiniz. Yani moralinizi bozmayın

    Tekrar tekrar geçmiş olsun. Mala gelmiş, inanın ki önemli değil. Düşünün, motosiklet sizin yerinize hasarsız atlatsaydı da siz bariyerlere çarpsaydınız... Düşünmesi dahi yeterince korkunç. Daha önce yaralanmalı kaza geçiren arkadaşlar çok daha iyi anlayacaktır eminim. Motosikleti bir yerden sonra düşünmemek gerek, siz var oldukça daha çoğuna sahip olabilirsiniz, kendinizi o kadar üzmeyin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Tekrar baktım da, egzoz susturucusu da onarılabilir durumda. Sadece dilinden anlaycak birini istiyor. Belki Ferik Egzoz gibi sıfırdan egzoz imal eden firmalar uygun bir rakkama tamirini yapıp gönderebilirler.
    hocam bu kadar yazmışsınız uğraşmışsınız çok güzel bir yazıydı elinize sağlık okurken aslında ağlayasım geldi üzüntüden hele 20 bin lira kısmını görünce ama bilgi sahibi olmuş oldum belliki motoru tek seferde toplayamayacağız yavaş yavaş toparlamak en nasibi olacak.

  19. #39
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    KURAL Z güzel bir şekilde durumu açıklamış bu motor toplanmaz halde değil millet ne motosikletler topluyor ne arabalar topluyor hatasızın oğlu oluyor buda öyle olur
    sakarya da olsan sana bi esnaf söylerdim git oraya bırak bu motosikleti toplasınlar sana hatasız diye geri itelerler derdim
    millete ne motorlar itelemişler pertten motosiklet toplamakta bi sektör bu işler sadece araba sanayinde olmuyor motosiklette aynı

  20. #40

    Üyelik
    26 Ekim 2020
    Şehir
    Fethiye, Muğla
    Motosikleti
    Honda Cbr 500r
    Son durum

    Çıkma sapasağlam kuyruk şasi buldum 3200 tl verdim arka amortisör ve bağlantı parçası 2000 tl, konjektör 800 tl. şuan o kadar mutluyum ki önemli tüm parçaları toparladım
    ozanturk, Thesinner83, espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler