Büyük geçmiş olsun. Böyle bir kaza ancak bu kadar ucuz atlatılırmış. Neyse ki bariyerlere vuran motosiklet olmuş siz değil, gerisini çok düşünmeyin. Tabi ki motosikletinizi tamamen kullanılmaz hale getirdiğinizi düşünebilirsiniz, lakin yapılması gereken bazı şeyler kesin, bazıları ise kontrol edilerek yapılması gerekenler olacak. Bazılarıysa sizin insiyatifinize kalacak.
Resimlerden anlayabildiğim kadarı ile kısıtlı bilgimle de olsa yorumlamak isterim. Genel hasar şasede görünüyor, motor ve göstergenin hasarsız veya hasarsıza yakın kazayı atlatmış olması muhtemel görünüyor. O konudaki tek endişem Sağ koruma takozunun bağlantı noktası ve kaza esnasında darbe ile bloğa verebileceği hasar. Umarım bunlar gerçekleşmemiştir. Ancak gerçekleşmiş olsa da;
Motor debriyaj kapağı zımpara ile temizlenerek boyanabilir, gerekirse aluminyum kaynağı ile tamamen yenilenebilir.
Koruma takozu motora bir hasar vermiş ise hasar gören kısma göre yine aluminyum kaynağı ile tamir söz konusu olabilir veya kritik bir konumda ise parça değişimi gerekebilir. Her iki durumda da silindir kapak contasını da içeren motor takım contası almanız gerekir, motoru açmaya gerek yoksa buna da gerek kalmayacaktır.
Şase sn. Gökhan_Aygün' in de belirttiği gibi iki parçalı bir şase. Kuyruk şase değişimi uygun olur ancak ön şasenin eğrilmemiş olması pek muhtemel görünmüyor ama bu canınızı sıkmasın. Doğru olanı; kuyruk şaseyi temin eder, şase düzeltilmesi için değişimden önce komple şasenin düzeltilmesi için bir firmaya gönderir, ön şasenin düzeltilmesini, arkanın değiştirilmesini isterdim. Gereken işlemi yapar gönderirlerdi. Şase toparlanamayacak gibi görünmüyor, en azından pahalı olanı. [Parça kodu: 50240-MGZ-J02 (877€)] Rakkam malum döviz kuru nedeniyle astronomik görünüyor, bu yüzden "abi bunu düzeltmemiz lazım, ellerinizden öper" de diyebilirsiniz. (bana kalsa o parayı vereceğime kendim sıfırdan imal ederdim)
İhtiyacınız olabilir, motosikletinizin parçalarını tespit edip parça kodlarına ulaşabileceğiniz hatta arzu ederseniz sipariş verebileceğiniz, ülkemizdeki yetkili servis fiyatlarını öğrendiğinizde kıyaslama yapabileceğiniz (benim de sık kullandığım) güzel sitelerden birisinin linkini
BURAYA ekliyorum. Siz yine de model numarasından v.s. emin olmadan siparişe geçmeyin. Mutlaka göz atın.
Egzoz kullanılmaz halde ama orjinali duruyorsa bedavaya halledebilirsiniz. Ön teker miliniz kesinlikle eğri, değişmesi gerekecek. Arka teker mili de eğrilmiş olabilir. Bunları direk sipariş vermeden önce mutlaka bir tornacıya uğrayın ve düzelttirilmesini isteyin. Bir diğer ana sorun arka amortisör, malesef ki tahminim doğru ise tamamen kullanılmaz hale gelmiştir, yapabilirseniz ikinci el sağlam bir tane bulmaya çalışmalısınız. Bunun için dürüst olduğunu düşündüğünüz kişilerle iletişime geçimeye çalışın. Sigortadan ihaleyle motosiklet alıp bunları parçalayıp satanlar var, herkes hırsız değil. İkinci el parçalar yenisi kadar sağlam ve yarı fiyatından düşük temin edilebilir ki buna sizin yarım şase de dahil.
Hasar alış şeklinden dolayı arka çatalda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak Arka sele altı çamurluk değişecek, çok pahalı olmayan boyasız plastik bir parça. Sağ ayaklık braketi değişecek, sağ ayaklık(peg) değişecek veya eskisi varsa parça parça da tamir edilebilir. Orjinal peg' ler komple alındığında anormal pahalı, bu nedenle yan sanayi tercih edebilir, emsali uyumlu modelleri kullanabilirsiniz(sağ sol ayaklık takımınız CBR250R ile uyumludur, yan sanayi sağ sol setini 130TL' ye TR' deki alışveriş sitelerinden sipariş verebilirsiniz).
Ön tarafta amortisörler ve alt mesnet eğrilmiş olabilir, sizden güzel para isterler. Oysa yapacağınız şey tıpkı ön amortisör yağı değişiyormuş gibi ön amortisör borularını sökmek ve yağını da değiştirirken boruları bir tornacıya gönderip düzelttirmek olacak. Kovanlarda kırık çatlak varsa onlar da kaynakla tamir edilebilir, yeter ki kovan eğrilmemiş olsun. Kovanlar eğrilmiş ise (amortisörün alt gövdesi) değişmeniz gerekebilir. Yine de korkacak bir durum yok, kovanlar da ayrı satılıyor. alt mesnette eğrilik varsa değişmesi gerekebilir, düzeltilmesi genellikle pek mümkün olmuyor.
Jant eğri ise düzelttirmeyi deneyin, ancak jantınız göbekten eğrilmiş ise (bunu motosiklet lastiğinizi değiştiren şahıs veya tecrübeli birisi size söyleyebilir) malesef ki değiştirmekten başka şansınız yok. 8000 TL' ye yenisini satarlar, bu durumda yine çıkmalara bakın. Göbekten eğri olmayan ancak yanaktan eğri bir jant alıp düzelttirerek kullanabilirsiniz, çok çok daha ucuza gelecektir.
Sağ ve sol gidonda eğrilik varsa yine bir tornacı tarafından düzelttirilebilir, çıkmasına bakılabilir. Sağ artçı pegi bir ihtimal düzelttirilebilir, veya çıkmasına/yenisine bakılabilir. O da önemli bir parça, egzozunuzun son dayanak noktası ve arka çataldan uzaklığını ayarlayan sabit kısım.
Grenajların doğru oturması için kafa demiri değişmesi gerekebilir. Ön camın "Biadil" marka olanlarını öneririm. Çok kaliteli ve fiyatı uygundur.
Aslında görüntünün aksine toplanabilir bir motosiklet. Sadece emek ve sabır istiyor. Şanslıysanız 20.000TL gibi bir rakkama yeniden keyifle binilebilir hale getirilebilir. Şanssızsanız da unutmayın ki gerçek anlamda sadece şase hasarlı. Motoru bitmiş ve sadece şase (o durumda ön amortisörler v.s. birlikte satarlar) olarak satılan aynı model bir motorsiklet bulursanız sadece sağlam parçaları aktarmak ve ruhsat işlemleri ile de çözebilirsiniz. Yani moralinizi bozmayın
Tekrar tekrar geçmiş olsun. Mala gelmiş, inanın ki önemli değil. Düşünün, motosiklet sizin yerinize hasarsız atlatsaydı da siz bariyerlere çarpsaydınız... Düşünmesi dahi yeterince korkunç. Daha önce yaralanmalı kaza geçiren arkadaşlar çok daha iyi anlayacaktır eminim. Motosikleti bir yerden sonra düşünmemek gerek, siz var oldukça daha çoğuna sahip olabilirsiniz, kendinizi o kadar üzmeyin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Tekrar baktım da, egzoz susturucusu da onarılabilir durumda. Sadece dilinden anlaycak birini istiyor. Belki Ferik Egzoz gibi sıfırdan egzoz imal eden firmalar uygun bir rakkama tamirini yapıp gönderebilirler.