Şu kayış olayını küçük cc vitesli motorlarada yapsalar ya. Anlamış değilim maliyetten dolayı mı? Yoksa yağ lobisi mi karşı çıkıyor
2 hafta önce zincir dişli seti aldım. Henüz taktırmadım. Zincir sfr oringli 250TL, dişliler 150TL toplam 400TL. Kayış fiyatları ne durumda acaba, bilsem kıyaslama şansım olurdu.
Sizin takım pahalıymış, başka marka modeller için 150-200₺ civar fiyatlar gördüm. Örnek olarak Honda Dio için kayış baktım, yan sanayi 500₺ gibi gördüm. Bu durumda kayış (ero'nun yazdığı gibi) gittiği km'ye göre daha ucuza malolabilir. Marka modele göre değişir gibi görünüyor.
Ancak maliyetin bir de diğer tarafı var; kayış için motorun üzerinde durması gereken malzeme zincire göre daha büyük ve ağır. Yani "motorun kendisini" pahalı yapar. (+ güç konusuna da geri dönüyoruz; motoru daha ağır yapması da istenmez...)
SİZ öyle bahsettiğinizi düşünebilirsiniz ama hem genel konuştunuz hem de konu genel.
Özetle tercih kullananın tabi ama ben çok sık örneğini gördüğüm bir işlem olarak bir motosiklet değişimine gidecek olursam ki bu pahalılıkta zor ilk işim kayışa dönüştürmeye çalışmak olur. Yağ kir pas pislik hiç bir derdi yok. Tertemiz arka lastik var (bu arada ben bilerek almadım yalan yok, aldıktan sonra sistemi sevdim sadece)
Sukuterlerin de bir çoğunda kayış var diye biliyorum. Onların fiyatları hakkında bilgisi olanlar yazar umarım.
ero'nun yüklediği Bmw deki zincir mantığıyla çalışan kayıştan arkadaşın Harley'in de var fiyatıda 5000 li bir rakkam demişti 2-3 sene evvel , o zaman bende xmax vardı kayışı 450 miydi neydi , vstromun zinciride RK 500 tl idi..
Parası çok olana ve 3-5 bin km kullanıp satacağım diyene sprey
Uzun km ler ben bu motoru kullanacağım diyorsanız sıvı yağ.
Sprey kullanınca temizlik için de yağ çözücü kullanmak zorundasınız.
Ben Vandamme'ın spesifik sorusuna cevap verdim, genel bir yorum yaptığım tamamen SİZİN algınız.
Kayışı ben de zincire tercih ederim tabi. Dönüşümle uğraşacağımı zannetmem ama; astarı yüzünden pahalı gelir, vaktimi daha verimli şekilde kullanmayı tercih ederim. Verimli olaydı zaten ortalık zincirden kayışa dönüşüm kitlerinden geçilmezdi. Var mı? Yok. Mantıklı sebepleri de var...
Bu arada işletme maliyeti konusunda istisnalar mevcut olsa da çoğunlukla kayış galip geliyormuş gerçekten de. (Küçük cc o ringsiz zincir kullanan cub vs commuter için zincir kazanıyor gibi...)
Ben ne bulursam onu kullanıyorum. Bazen kamyondan çıkan karayağı bazen motordan çıkanı. Hiç temizlemiyorum direk fırçayla sürüyorum aklıma geldikçe. Motoru aldığımda zincir ölü gibiydi. 4 sene oldu hala aynı zincirle aynı şekilde yağlayarak biniyorum.
90 numara yağ için soruyorum; yağdanlıkla değil de, büyük şırınga ile zincir yağlayabilir miyiz?
Taşıması kolay olur diye düşündüm şırıngayı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)