Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sprey mi? Dişli yağı mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alfa erkek, sıcak motosikletini park etmeden önce çıkma yağ ya da dişli yağı kullanır. Sabaha kadar da yağ sıcak zincire iyice yapışır, temizlik derdi olmayan bir zinciri olur ve zaman kazanır.

    Beta erkek, tercihen Motul sprey yağ kullanır onu da boca edip israf eder. Hatta sıçrama yapmasına rağmen "dünyanın en iyi zincir yağı bu" diye ortalarda gezer.

    Gama erkek, bir onun dediğini kullanır bir bunun dediğini kullanır. Bu sebeple her dönem kafasındaki doğru değişir, hayatını sürekli form değiştire değiştire heba eder.

    Endurocu ihtiyar ve sexy ama kel/göbekli erkek ise, "yağ ne amk Wd40 sıkıp geçiyorum ben" der.

    Tarafını seç!
    Bu yağ tartışmalarını izleyip mantıklı olan da scooter kullanmak diyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağ tartışmalarını izleyip mantıklı olan da scooter kullanmak diyorum.
    eee şeey...



    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şu kayış olayını küçük cc vitesli motorlarada yapsalar ya. Anlamış değilim maliyetten dolayı mı? Yoksa yağ lobisi mi karşı çıkıyor

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu kayış olayını küçük cc vitesli motorlarada yapsalar ya. Anlamış değilim maliyetten dolayı mı? Yoksa yağ lobisi mi karşı çıkıyor
    Kayışlı aktarmada tekerleğe iletilen güçte bir miktar kayıp oluyor, zaten güçsüz olan bir motorda bu güç kaybı istenmez + zincir ucuz ama kayış pahalı.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayışlı aktarmada tekerleğe iletilen güçte bir miktar kayıp oluyor, zaten güçsüz olan bir motorda bu güç kaybı istenmez + zincir ucuz ama kayış pahalı.
    Değil. 1200 tl civarına zincir seti alınırken 1500 civarına kayış alınabiliyordu (fiyatlar güncel değil). Üzerine yağlama vs vs eklenince ve kayışın 40.000 km gittiği düşünülünce...

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil. 1200 tl civarına zincir seti alınırken 1500 civarına kayış alınabiliyordu (fiyatlar güncel değil). Üzerine yağlama vs vs eklenince ve kayışın 40.000 km gittiği düşünülünce...
    Olmadı ki şimdi? Küçük cc ucuz motosikletlerin kullandığı 428 o ring'siz zincirlerden bahsediyorduk biz, bağlam farklı.
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    2 hafta önce zincir dişli seti aldım. Henüz taktırmadım. Zincir sfr oringli 250TL, dişliler 150TL toplam 400TL. Kayış fiyatları ne durumda acaba, bilsem kıyaslama şansım olurdu.

  8. #28

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 hafta önce zincir dişli seti aldım. Henüz taktırmadım. Zincir sfr oringli 250TL, dişliler 150TL toplam 400TL. Kayış fiyatları ne durumda acaba, bilsem kıyaslama şansım olurdu.
    Sizin takım pahalıymış, başka marka modeller için 150-200₺ civar fiyatlar gördüm. Örnek olarak Honda Dio için kayış baktım, yan sanayi 500₺ gibi gördüm. Bu durumda kayış (ero'nun yazdığı gibi) gittiği km'ye göre daha ucuza malolabilir. Marka modele göre değişir gibi görünüyor.

    Ancak maliyetin bir de diğer tarafı var; kayış için motorun üzerinde durması gereken malzeme zincire göre daha büyük ve ağır. Yani "motorun kendisini" pahalı yapar. (+ güç konusuna da geri dönüyoruz; motoru daha ağır yapması da istenmez...)

  9. #29
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmadı ki şimdi? Küçük cc ucuz motosikletlerin kullandığı 428 o ring'siz zincirlerden bahsediyorduk biz, bağlam farklı.
    SİZ öyle bahsettiğinizi düşünebilirsiniz ama hem genel konuştunuz hem de konu genel.

    Özetle tercih kullananın tabi ama ben çok sık örneğini gördüğüm bir işlem olarak bir motosiklet değişimine gidecek olursam ki bu pahalılıkta zor ilk işim kayışa dönüştürmeye çalışmak olur. Yağ kir pas pislik hiç bir derdi yok. Tertemiz arka lastik var (bu arada ben bilerek almadım yalan yok, aldıktan sonra sistemi sevdim sadece)

    Sukuterlerin de bir çoğunda kayış var diye biliyorum. Onların fiyatları hakkında bilgisi olanlar yazar umarım.

  10. #30
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    ero'nun yüklediği Bmw deki zincir mantığıyla çalışan kayıştan arkadaşın Harley'in de var fiyatıda 5000 li bir rakkam demişti 2-3 sene evvel , o zaman bende xmax vardı kayışı 450 miydi neydi , vstromun zinciride RK 500 tl idi..
    espresso bunu beğendi.

  11. #31
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Parası çok olana ve 3-5 bin km kullanıp satacağım diyene sprey

    Uzun km ler ben bu motoru kullanacağım diyorsanız sıvı yağ.

    Sprey kullanınca temizlik için de yağ çözücü kullanmak zorundasınız.

  12. #32

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alfa erkek, sıcak motosikletini park etmeden önce çıkma yağ ya da dişli yağı kullanır. Sabaha kadar da yağ sıcak zincire iyice yapışır, temizlik derdi olmayan bir zinciri olur ve zaman kazanır.

    Beta erkek, tercihen Motul sprey yağ kullanır onu da boca edip israf eder. Hatta sıçrama yapmasına rağmen "dünyanın en iyi zincir yağı bu" diye ortalarda gezer.

    Gama erkek, bir onun dediğini kullanır bir bunun dediğini kullanır. Bu sebeple her dönem kafasındaki doğru değişir, hayatını sürekli form değiştire değiştire heba eder.

    Endurocu ihtiyar ve sexy ama kel/göbekli erkek ise, "yağ ne amk Wd40 sıkıp geçiyorum ben" der.

    Tarafını seç!
    Hiç yağ kullanmayan ne oluyor :D

  13. #33
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç yağ kullanmayan ne oluyor :D
    Kovboy oluyor :D

    kopan zincirle kement atar
    Motoseverrr bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SİZ öyle bahsettiğinizi düşünebilirsiniz ama hem genel konuştunuz hem de konu genel.

    Özetle tercih kullananın tabi ama ben çok sık örneğini gördüğüm bir işlem olarak bir motosiklet değişimine gidecek olursam ki bu pahalılıkta zor ilk işim kayışa dönüştürmeye çalışmak olur. Yağ kir pas pislik hiç bir derdi yok. Tertemiz arka lastik var (bu arada ben bilerek almadım yalan yok, aldıktan sonra sistemi sevdim sadece)

    Sukuterlerin de bir çoğunda kayış var diye biliyorum. Onların fiyatları hakkında bilgisi olanlar yazar umarım.
    Ben Vandamme'ın spesifik sorusuna cevap verdim, genel bir yorum yaptığım tamamen SİZİN algınız.

    Kayışı ben de zincire tercih ederim tabi. Dönüşümle uğraşacağımı zannetmem ama; astarı yüzünden pahalı gelir, vaktimi daha verimli şekilde kullanmayı tercih ederim. Verimli olaydı zaten ortalık zincirden kayışa dönüşüm kitlerinden geçilmezdi. Var mı? Yok. Mantıklı sebepleri de var...

    Bu arada işletme maliyeti konusunda istisnalar mevcut olsa da çoğunlukla kayış galip geliyormuş gerçekten de. (Küçük cc o ringsiz zincir kullanan cub vs commuter için zincir kazanıyor gibi...)

  15. #35
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç yağ kullanmayan ne oluyor :D
    İntihar Komandosu
    espresso ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  16. #36
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ero'nun yüklediği Bmw deki zincir mantığıyla çalışan kayıştan arkadaşın Harley'in de var fiyatıda 5000 li bir rakkam demişti 2-3 sene evvel , o zaman bende xmax vardı kayışı 450 miydi neydi , vstromun zinciride RK 500 tl idi..
    Benim kayış 120 Euro civarı. Gümrük ile falan kaba hesap gümrük vs 2500 civarı tutuyor. Bir üst versiyon GT var. Onun kayış da 150-160 Euro civarı ama fabrika o kayisa 80.000 km ömür biçiyor.

  17. #37
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kayış 120 Euro civarı. Gümrük ile falan kaba hesap gümrük vs 2500 civarı tutuyor. Bir üst versiyon GT var. Onun kayış da 150-160 Euro civarı ama fabrika o kayisa 80.000 km ömür biçiyor.
    Siz kendiniz yurtdışından sipariş verdiğiniz için fiyatı uyguna geliyor herhalde , Borusan da yada Tr de herhangi bir Bmw yedek parçacısında mesela Bempar'da benzer fiyatlarda olabilir..

  18. #38
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ben ne bulursam onu kullanıyorum. Bazen kamyondan çıkan karayağı bazen motordan çıkanı. Hiç temizlemiyorum direk fırçayla sürüyorum aklıma geldikçe. Motoru aldığımda zincir ölü gibiydi. 4 sene oldu hala aynı zincirle aynı şekilde yağlayarak biniyorum.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    90 numara yağ için soruyorum; yağdanlıkla değil de, büyük şırınga ile zincir yağlayabilir miyiz?

    Taşıması kolay olur diye düşündüm şırıngayı.

  20. #40
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numara yağ için soruyorum; yağdanlıkla değil de, büyük şırınga ile zincir yağlayabilir miyiz?

    Taşıması kolay olur diye düşündüm şırıngayı.
    Aslında şırıngaya da gerek yok, yağ kutusunun kapağına döküp diş fırçasıyla da zincire yedirebilirsin. Şırıngayı taşıma işi sıkıntılı olabilir, çantana topcase içine dökülebilir.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)