Zincir yağlama için sprey mi önerirsiniz yoksa 90 veya 140 numara olan yağlardan mı kullansam? Forumda aradım ama çok farklı fikirler var karar veremedim.. Elimde Wd-40 var şimdilik onu kullanıyorum.
Zincir yağlama için sprey mi önerirsiniz yoksa 90 veya 140 numara olan yağlardan mı kullansam? Forumda aradım ama çok farklı fikirler var karar veremedim.. Elimde Wd-40 var şimdilik onu kullanıyorum.
Wd40'ın zincir yağlamakla hiçbir alakası yok o hariç hepsini kullanabilirsin.
Forumda çok fazla fikir var, birazdan burada da çok fazla fikir olacak ve zincir yağı savaşı yapılan bir başlık daha olacak.
Ahmet Turan Peker ağabey gelmeden söyleyeyim, gazyağı kullanma, 90 numara sıvı yağ kullan diyecek.
Forumda babası çok zengin olan, kendi para kazanmayan arkadaşlar gazyağı neymiş, motul c1'den başka temizleyici zincire sürülmez, en pahalı sprey hangisiyse onla yağlanır diyecek. Bu gruptan da baya var forumda ve motosiklet aleminde.
En doğrusunu da ben söyleyeyim. Zincir pislendikçe, 1000-1500'den önce çamurda off-road yapmıyorsan asla pislenmez , gaz yağı-diş fırçası ile temizle. Sprey kullanacaksan 300 400km'de bir. Sıvı yağ kullanacaksan attıkça, ortalama 100 150 km'de bir yağla, zinciri kuru bırakma yeter.
Olum, niye trollüm demedin lan önce, uzun uzun yazdıydım ben ne güzel.
@Kerem34_ sıvı yağ 100-150km çok az değilmi hocam. 2 günde bir yaglama yapmam gerekecek.
Bende 90 numara yağa geçeceğim sanırım, spreylerin fiyatları zincirimin fiyatının yarısı
Zaten zincir muhafa var, sıçratma derdi yok.
Şehir içi gün aşırı yağlama ile kışın 90 yazın 140 , uzun yolda ise 250 km de bir sprey..
Eğer 2 adet zincir yağı dişli setinizden pahalıysa 90 veya 140 numara yağ kullanın eğer onunla uğraşmak istemiyorum dersenizde zincir yağı kullanmanız iyi olur.
Esasen sıvı yağlar spreye göre çok daha iyi bir yağlama yapar zincirin ömrünü uzatır , bir artısıda zinciri temizlemek zorunda kalmazsınız , sıvı yağın eksi tarafı günlük yada max 100 km de bir yenileme ister ama sıvı yağ kullanacaksınız spreydeki gibi motoru orta ayağa alıp tekeri çevirerek zincirin heryerine yağ sıkmananıza gerek yok , motor yan sehpada bile dururken arka dişlinin üzerine 4-5 damla yeterli , sonra motor hareket edip zincir döndükçe o yağ ön dişliyi bile taşınır , sıvı yağın diğer bir artısı zincir sıcak soğuk farketmez istediğin an yeniden yağ damlatabilirsin , bunun için yağ dolu ufak pet şişe taşıman yeterli , motordan çıkan eski yağ bile gayet iş görür ama fazla damlatırsan sıçrama yapabilir..
Üstad sana yağlar nasıl iş görürmü? Birde önerebilceğiniz marka varmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Benim kendi görüşüm arka tekere ciddi güç bindiren motosikletlerde zincir yağı kullanmak çok daha güzel olur diye düşünüyorum, ben kullandığım motosiklette bir abimin verdiği Mercedes otomatik şanzıman yağı kullanıyorum ne kadar beklese beklesin jantı kirletiyor ama işde görüyor birde kullandığım motosikletin bu tarz malzemeleri ucuz o yüzden pek önemsemiyorum, uzun yollara giden insanlarda eğerki ATP gibi sistemler yoksa normal yağlar çok zorlar kendi görüşümce, bence bu konu amaca göre değişken gösterebilir, önemli olan zincirin sürtünmesini azaltıp korozyon gibi etkenlerden korumak olur.
çok uzun bir zincir yağlama konusu vardı forumda orada da yazmıştım yıllar evvel , motorun üzerindeki orijinal oringli ön dişli ikinci zincirle beraber değişiyordum , orjinal olmayan oringsiz dişliler 75.000 de sesli çalışmaya başlıyordu , arka dişlilerde ise hiç aşınma belirtisi dahi görmedim ama ikinci zincirle değişiyordum kafam rahat olsun diyerek..
Bunun birinci sebebi kalitesiz zincirdir , arkadaşımın motorda 5000 km de ki zincir koptu üstelik daha 30 la falan giderken , ikinci sebep oringlere zarar veren solüsyonlarla temizlik yapmak , işte burda sıvı yağın faydası ortaya çıkıyor çünkü çok çok ağır şartlar hariç ( arazide çamura yada kumsalda kuma girmek gibi) zincirin üzerinde kesinlikle kir birikmiyor , yağmurda sürdükten sonra bile sadece kuru bezle silip tekrar yağlamak yeterli geliyor..
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. 90 numara yağ ve yağdanlık alacağım. Ortalama 200km de bir yağlarım.
Alfa erkek, sıcak motosikletini park etmeden önce çıkma yağ ya da dişli yağı kullanır. Sabaha kadar da yağ sıcak zincire iyice yapışır, temizlik derdi olmayan bir zinciri olur ve zaman kazanır.
Beta erkek, tercihen Motul sprey yağ kullanır onu da boca edip israf eder. Hatta sıçrama yapmasına rağmen "dünyanın en iyi zincir yağı bu" diye ortalarda gezer.
Gama erkek, bir onun dediğini kullanır bir bunun dediğini kullanır. Bu sebeple her dönem kafasındaki doğru değişir, hayatını sürekli form değiştire değiştire heba eder.
Endurocu ihtiyar ve sexy ama kel/göbekli erkek ise, "yağ ne amk Wd40 sıkıp geçiyorum ben" der.
Tarafını seç!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)