Hava filtresine pencere açılır mı?
Reklamlar
-
Herkese Selam,
resimde 110 cc karbüratörlü bir scooter hava filtre elamanının içi görülmekte.
5-6 yıldır kullandığım bu motorda Mavi A harfinin olduğu yerden giren hava filtre elemanının mavi B harfiyle işaretli yerini aşırı kirletiyor. Filtrenin diğer tarafları hep temiz kalıyor.
Yeşil C harfiyle işaretli yere komple pencere açsam hava filtresi daha homojen (eşit dağılımlı) bir şekilde kullanılmış olur mu yoksa filtre kutusunun ve karbüratörün hava dinamiklerini mi bozmuş olurum?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
C ile işaretlediğiniz kısım, motorun çalışırken oluşturduğu rahatsız edici hava emiş sesini azaltmak için yapılmış bir uygulamadır. Diğer değişle o kısımdaki oynamanız motorda belli belirsiz fazladan bir gürültüye neden olur, nispeten hava emişini rahatlatır ama yakıt ekonomisini de belli belirsiz etkileyebilir... Bunlar çok küçük oranlı değişimler.
O kısmı kesmenize gerek yok. Hava filtresi doğrudan hava ile ilk temas noktasından her zaman daha çabuk ve hızlıca tıkanır. Bu bir sorun teşkil etmez. Tıkanan kısım artık hava geçirgenliğini yitirmeye başladığında bu görevi tıkanmamış olan, tıkanık kısmın çevresindeki filtre elemanı alanı devralacaktır.
Kısaca; yerinizde olsam öylece bırakır, filtrenin orjinalini kullanmaya özen gösterir, zamanında değiştirip devam ederdim
-
Motoru kömür ocağındamı kullanıyorsun filtrenin o kısmı nasıl öyle simsiyah olmuş ? orayı genişletirsen yüksek devirlerde iyileşme sağlarsınız ama düşük devirlerde hem çekiş düşer hemde biraz fazla tüketir , tüp şekli vakum oluşturur motora giren havayı alt devirlerde hafif engeller..
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
C ile işaretlediğiniz kısım, motorun çalışırken oluşturduğu rahatsız edici hava emiş sesini azaltmak için yapılmış bir uygulamadır. Diğer değişle o kısımdaki oynamanız motorda belli belirsiz fazladan bir gürültüye neden olur, nispeten hava emişini rahatlatır ama yakıt ekonomisini de belli belirsiz etkileyebilir... Bunlar çok küçük oranlı değişimler.
O kısmı kesmenize gerek yok. Hava filtresi doğrudan hava ile ilk temas noktasından her zaman daha çabuk ve hızlıca tıkanır. Bu bir sorun teşkil etmez. Tıkanan kısım artık hava geçirgenliğini yitirmeye başladığında bu görevi tıkanmamış olan, tıkanık kısmın çevresindeki filtre elemanı alanı devralacaktır.
Kısaca; yerinizde olsam öylece bırakır, filtrenin orjinalini kullanmaya özen gösterir, zamanında değiştirip devam ederdim
Hızlı gelen, aydınlatıcı ve teknik olarak ikna eden cevabınız için teşekkürler. Tavsiyenize uyacağım. Mutlu günler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motoru kömür ocağındamı kullanıyorsun filtrenin o kısmı nasıl öyle simsiyah olmuş ? orayı genişletirsen yüksek devirlerde iyileşme sağlarsınız ama düşük devirlerde hem çekiş düşer hemde biraz fazla tüketir , tüp şekli vakum oluşturur motora giren havayı alt devirlerde hafif engeller..
Hayır. O görselde kir efektini daha da vurgulayabilmek için photoshop kullandım. (Etkili de olmuş yorumunuzdan okuduğum kadarı ile ).
Açıklamalarınız için çok çok teşekkürler.
En iyi motor: en çok işini görendir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)