Scooterinde kışın 5w(x) motor yağı kullanan var mı?
-
Gençler selam,
İç anadoluda kışın scooter kullanan ve çok soğuk geçen bu kış için motorunda viskozite değeri 5w(x) yağ deneyen oldu mu?
Kapalı garajı olmayan scooterlerde Sabah soğukluğuna 10w(x) yağlara göre ilk çalıştırmalarda extra bir rahatlık gözlemlenir mi?
En azından bahara kadar böyle bir şey denemeye değer mi?
Not: Kullanma kılavuzunda 4 mevsim 10x30 öneriyor. Aletin doğum yeri Hindistan. Halen motorda 10w30 yağ var ve sabah motorun çalışmaya alışma süresi yaza göre neredeyse en az 10 kattan daha geç. Ama sabah ilk marşı almasında ve ısındıktan sonraki performansında sorun yok. İlk 15 dk ise motor adete ben çok mutsuzum, yola gidesim yok diyor.
Reklamlar
-
Activa S 125cc motosikletim var ve 5W-30 tercih ediyorum.
-
Motosiklette değil ama otomobilde kullandım. Soğuk havada ilk çalıştırma sarsıntısız ve kolay oluyor..
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Activa S 125cc motosikletim var ve 5W-30 tercih ediyorum.
Evet, bendeki scooter de honda activa 110 cc baz alınarak geliştirilmiş bir model. Hava durumunda havaların daha epey soğuk gideceği söyleniyor. Ben de deneyeceğim bu viskoziteyi.
Ancak her yerde kolaylıkla bulunmuyor motosikletler için üretilen 5w30 motor yağı. İnternetten getirtmek gerek.
Teşekkürler cevaplar için.
-
ymg adlı üyeden alıntı
Evet, bendeki scooter de honda activa 110 cc baz alınarak geliştirilmiş bir model. Hava durumunda havaların daha epey soğuk gideceği söyleniyor. Ben de deneyeceğim bu viskoziteyi.
Ancak her yerde kolaylıkla bulunmuyor motosikletler için üretilen 5w30 motor yağı. İnternetten getirtmek gerek.
Teşekkürler cevaplar için.
Scooter olduğu halde motosiklete özel yağ kullanımı gerekir mi yine de? Bunlarda kuru kavrama var; debriyaj vs. motor yağına temas etmiyor.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Scooter olduğu halde motosiklete özel yağ kullanımı gerekir mi yine de? Bunlarda kuru kavrama var; debriyaj vs. motor yağına temas etmiyor.
mb olması öneriliyor
castrol scooter mb
motul scooter expert mb
gibi
-
IRau adlı üyeden alıntı
mb olması öneriliyor
castrol scooter mb
motul scooter expert mb
gibi
MB ile diğer araba yağlarının çok farklı olduğunu zannetmiyorum.
Buyrun:
https://www.castrol.com/tr_tr/turkey...l#tab_5w-30-c3
Bunda MB onayı varmış.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
evet doğru hatta mercedes in kendi yağı varmış mb özellikli facebook xmax gurubumuzda kullanan olmştu
bu ma ve ma2 sizin motorlar içinmiş herhalde
ben castrol scooter mb kullanıyorum uzun süredir
-
araba yağının onayı ile motosiklet yağının onayının aynı olması sizi yanıltmasın, araba yağının en kötüsünde bile SN onayı varken yalnızca en iyi motosiklet yağlarında SN onayı vardır. (gerçi SN ile SL'nin farkı lpg uyumu ayrı konu)
yağın onayının sonraki harf olması o yağı asla iyi bir yağ yapmaz. ÖZellikle araba yağlarında Türkiye dolumlu olanlarda kafalarına göre harf basıyor bile olabilirler. Motosiklet özellikle scooter yağının içersindeki katkı, varyatör ve şanzımana tam uyumlu çalışması açısından özeldir. Ve emin olunki scooter yağı en karmaşık en komplike yağlardan biridir, değil rastgele bir araba yağı, motosiklet yağından bile farklıdır.
-
5wx30 yağ sparişini verdim gelmesini bekliyorum.
10w30 yağ yerine 5w30 motosiklet motor yağı kullanımının 110 cc lik karbüratörlü ve el jikle li bir scooterde -10 ve daha altı soğuklarda ilk çalıştırmada (cold-start) ve daha önemlisi motor soğukken katedilen ilk 10-15 dk lık sürüşte ne gibi değişiklikler oluşturduğunu sizlerle dahasonra buradan paylaşacağım.
katkısı, yorumu olan herkese ayrı ayrı çok çok teşekkürler.
-
ryangt adlı üyeden alıntı
araba yağının onayı ile motosiklet yağının onayının aynı olması sizi yanıltmasın, araba yağının en kötüsünde bile SN onayı varken yalnızca en iyi motosiklet yağlarında SN onayı vardır. (gerçi SN ile SL'nin farkı lpg uyumu ayrı konu)
yağın onayının sonraki harf olması o yağı asla iyi bir yağ yapmaz. ÖZellikle araba yağlarında Türkiye dolumlu olanlarda kafalarına göre harf basıyor bile olabilirler. Motosiklet özellikle scooter yağının içersindeki katkı, varyatör ve şanzımana tam uyumlu çalışması açısından özeldir. Ve emin olunki scooter yağı en karmaşık en komplike yağlardan biridir, değil rastgele bir araba yağı, motosiklet yağından bile farklıdır.
İfadeler biraz muğlak kalmış, ben anlayamadım doğrusu; benim de anlayabileceğim şekilde "varyatörlü / kuru debriyajlı bir scooter için *doğru viskozite değerlerine ve JASO MB sertifikasına sahip herhangi bir motor yağını* neden kullanMAmamız gerektiğini açıklayabilir misiniz? (Aslında scooter yağlarının neden en karmaşık ve komplike yağlar olduklarını da merak ediyorum da o sonraya kalsın...)
-
2013 model Suzuki Vstrom orj yağı 10/40 dı ben tam 100.000 km boyunca 5/40 kullandım hiçbir anormal durum hissetmedim , yakıt tüketimi çevremde aynı motoru kullanan arkadaşlarla mukayese ettiğimde bir tık daha düşüktü , şimdi kullandığım motorun orj yağı 15/50 , buna da 10/50 koydum sorunum yok , sukuturda orj yağ zaten 0/30 aynısını tercih ettim , çok soğuk iklimlerde 10/30 yerine 5/30 hatta eksi 10 derecelerde 0/30 kullanmak iyidir..
-
Kuru debriyajdan kastınız nedir tam olarak ? Benim bildiğim kuru debriyajli Ducati bimota ve agustanin bir kaç modeli var sadece . Nette su şekilde bir ifade var benim dediklerimi doğrulayan ;
Automotive engine oils contain friction modifiers, which will cause wet clutches to slip and eventually fail. They also don’t contain high enough levels of moly, zinc and other metals, which help lubricate high-shear components like gear trains.
Yani kısaca araba yagindaki katkılar scootera yaramıyor denmiş .
-
ryangt adlı üyeden alıntı
Kuru debriyajdan kastınız nedir tam olarak ? Benim bildiğim kuru debriyajli Ducati bimota ve agustanin bir kaç modeli var sadece . Nette su şekilde bir ifade var benim dediklerimi doğrulayan ;
Automotive engine oils contain friction modifiers, which will cause wet clutches to slip and eventually fail. They also don’t contain high enough levels of moly, zinc and other metals, which help lubricate high-shear components like gear trains.
Yani kısaca araba yagindaki katkılar scootera yaramıyor denmiş .
Siz önce scooter'ların varyatör ve debriyaj sistemini ve "wet clutch" nedir bir öğrenin sonra tekrar konuşalım.
-
Bu yağ viskozitelerini yazın şunu kısın şunu kullanıyorum diye değil yaz kış aynı marka ve viskoziteyi kullanacak şekilde seçim yapın ama motorunuzun önerilen viskozitede olmasınada seçiminizde dikkat edin.
-
Sizde önünüze gelen en ucuz araba yağina devam edin . Allah sizin gibi kullanıcılarin motoruna 2.el olarak denk getirmesin kimseyi
-
ryangt adlı üyeden alıntı
Sizde önünüze gelen en ucuz araba yağina devam edin . Allah sizin gibi kullanıcılarin motoruna 2.el olarak denk getirmesin kimseyi
Saçma sapan şeyler yazıp insanları yanlış bilgilendirmeyin. Scooter'larda wet clutch yoktur, debriyaj ve şanzıman motorun dışındadır. Dolayısıyla yukarıda alıntıladığınız argümanlar varyatörlü kayışlı aktarma ve vites sistemine sahip scooter'lar için geçerli değildir. Araştırın bakın Vespa forumlarında uygun viskozite ve Jaso sertifikasyonuna sahip araba yağlarıyla 500k yapmış kullanıcılar var. (Scooter'ların ihtiyaç duyduğu o çok özel yağ formülasyonlarını da öğrenemedik bu arada, neyse... Bazı naif safdil insanlardan daha fazla koparma yöntemi olmasın bu çok özel scooter yağları?)
Son olarak: Motorum piyasada en iyi bakılmış motorlardan biridir emin olun; senede bir fren sıvıları, 6000'de veya senede bir tam sentetik yağı filtresi, iki senede bir mutlaka amortisör yağı ve tam takım keçeleri değişir. Motor bakımı serviste yapılır. Hava filtresi yarı periyotta 12k km'de bir değişir. Fren kaliperleri her sıvı değişiminde detaylı temizlenir, yüksek ısı dayanımlı gresle yağlanır, vs. vs. aklınıza gelebilecek her türlü kontrol ve bakımı uzman kişilerce yapılır. (Amortisörüne amortisörcü, frenine frenci vb. özel uzmanı bakar.) Zincir dişli takımı birlikte ve 20k km civarlarında değiştirilir, lastikleri premium lastiklerdir ve 15-20k civarında mutlaka değiştirilir. Kullanılmadığında aküsü şarj cihazıyla şarjlı tutulur... Kendisini en az 100k km kullanmayı planlıyorum çünkü. şu anda 41k km'de, 48k km'de süpap ayarları da kontrol ettireceğim. Yani bilinçli ve ilgili bir kullanıcıyım.
-
ryangt adlı üyeden alıntı
araba yağının onayı ile motosiklet yağının onayının aynı olması sizi yanıltmasın, araba yağının en kötüsünde bile SN onayı varken yalnızca en iyi motosiklet yağlarında SN onayı vardır. (gerçi SN ile SL'nin farkı lpg uyumu ayrı konu)
yağın onayının sonraki harf olması o yağı asla iyi bir yağ yapmaz. ÖZellikle araba yağlarında Türkiye dolumlu olanlarda kafalarına göre harf basıyor bile olabilirler. Motosiklet özellikle scooter yağının içersindeki katkı, varyatör ve şanzımana tam uyumlu çalışması açısından özeldir. Ve emin olunki scooter yağı en karmaşık en komplike yağlardan biridir, değil rastgele bir araba yağı, motosiklet yağından bile farklıdır.
Motor yağları hakkında bilgi sahibi olduğumu söyleyebileceğimi düşünüyorum. Buna rağmen scooter' larda kullanılması önerilecek motor yağlarında mevzubahis "en karmaşık ve komplike yağlardan biri" olması gerekliliğini anlayamadım.
Sistemde rulmanlı çalışan düzenekler haricinde birçok otomobil motorundan daha basit bir içerik yeterli olacaktır. Sadece viskozite indeksini stabil tutması ve rulmanlı çalışmaya (rulmanların kayarak çalışmasının engellenip dönme direnci mantığının korunarak çalışmasına destek olacak içeriğe) uygun bir motor yağı yeterli olacaktır. Kaliteli ve yarı sentetik, benzinli, partikül filtresi bulundurmayan, otomobil motorları için üretilmiş yağların hemen hepsi bu şartları karşılıyor. Scooter motorunun otomobil motorundan yüksek devir çevirmesi aklınızı karıştırmış olabilir ama unutmayın ki scooter motorundaki yük değerleri, kullanılan aktarma organı niteliklerinden dolayı çok düşüktür... yani o iş öyle düşündüğünüz gibi gerçekleşmiyor.
Scooter yağının varyatöre ve şanzıman uyumlu çalışmasından kastınız bu ise, olabilecek en düşük kalitedeki motor yağı dahi destekliyor anlamı çıkıyor. Her ne kadar durum "o kadar" değilse de, scooter motorunun ve aktarma organının yapısı nedeniyle motor yağı seçiminde otomobil motor yağları da kullanılabilir diyorum. Özellikle standart, düşük güç üreten, günlük kullanım için tasarlanmış düşük hacimli scooter' larda sorun olmayacaktır. Yine de piyasa değerlendirmesi yapılarak imkanlar dahilindeyse scooter veya motosiklet için uyumlu motor yağlarını kullanılması uygundur, ama kesinlikle abarttığınız gibi bir durum göremiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:25 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
İfadeler biraz muğlak kalmış, ben anlayamadım doğrusu; benim de anlayabileceğim şekilde "varyatörlü / kuru debriyajlı bir scooter için *doğru viskozite değerlerine ve JASO MB sertifikasına sahip herhangi bir motor yağını* neden kullanMAmamız gerektiğini açıklayabilir misiniz? (Aslında scooter yağlarının neden en karmaşık ve komplike yağlar olduklarını da merak ediyorum da o sonraya kalsın...)
Siz zaten yazmışsınız, neyse ben de yazmış oldum, yoruma aynen katılıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:26 ----------
ryangt adlı üyeden alıntı
Sizde önünüze gelen en ucuz araba yağina devam edin . Allah sizin gibi kullanıcılarin motoruna 2.el olarak denk getirmesin kimseyi
İnsanları bilginiz olmadan fikrinizi beyan ederek yanlış yönlendirmeyin. Yoksa insanlar Mitomani olduğunuzu düşünebilir.
-
Değişen teknolojiler, değişen kullanım tarzları ve değişen iklimsel faktörler motor yağı konusunda tartışmaların bitmesine engel olacaktır. Gönül kırmadan yapılan tartışmalar herkesin işine çok yarayacaktır. Yarıyor da. Tüm yorumlar için ayrı ayrı teşekkür ederim.
Bir motosiklete kullanılacak yağın kutusunda motosiklet resmi görmek her halükarda güven verici bir şey itiraf edeyim. Belki de psikolojiktir bilemiyorum.
İlgisi, imkanı ve bilgisi olan motosikleti için daha iyi daha teknik şeyler yapmak isteyebilir. Bunun da karşılığını performans olarak, uzun ömür olarak alır o motordan. Çünkü şimdiye kadarki ömrümde tecrübe ettiğim kadarıyla metal sistemler organik sistemler kadar nankör olmuyor genelde. Motor tekniğine ilgisi olmayan da kullanma klavuzundaki genel-geçer ortalama servis hizmetlerini yerine getirir ve bunun karşılığında ise sadece ortalama bir ömür ve ortalama bir performans değerlerinde kullanır motorunu ve geçer gider.
Üretici firma motorun maruz kalacağı extrem koşulları arge olarak test etmiyorsa yada motorun sorumluluğunu yüzde yüz üstlenmek istemiyorsa kullanma klavuzunda motor yağı seçimi konusunda elini taşın altına koymak yerine bir grafik koyup buna göre sen nasıl biliyorsan öyle yap deyiveriyor.
İşte sizlerin burada yaptığı şey bir üreticinin yapmaktan imtina ettiği arge çalışması. Dolayısıyla ben de sizin Cesaretinize, gayretinize, kapasitenize ve ifade yeteneğinize teşekkür ederim.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Son olarak: Motorum piyasada en iyi bakılmış motorlardan biridir emin olun; senede bir fren sıvıları, 6000'de veya senede bir tam sentetik yağı filtresi, iki senede bir mutlaka amortisör yağı ve tam takım keçeleri değişir. Motor bakımı serviste yapılır. Hava filtresi yarı periyotta 12k km'de bir değişir. Fren kaliperleri her sıvı değişiminde detaylı temizlenir, yüksek ısı dayanımlı gresle yağlanır, vs. vs. aklınıza gelebilecek her türlü kontrol ve bakımı uzman kişilerce yapılır. (Amortisörüne amortisörcü, frenine frenci vb. özel uzmanı bakar.) Zincir dişli takımı birlikte ve 20k km civarlarında değiştirilir, lastikleri premium lastiklerdir ve 15-20k civarında mutlaka değiştirilir. Kullanılmadığında aküsü şarj cihazıyla şarjlı tutulur... Kendisini en az 100k km kullanmayı planlıyorum çünkü. şu anda 41k km'de, 48k km'de süpap ayarları da kontrol ettireceğim. Yani bilinçli ve ilgili bir kullanıcıyım.
işte bu açıklama,aynı açıklama ve boş laflar 3 günüme mal oldu. Benim emektar 160bine dayanınca elden çıkardım,gönderdim gitti. Pekte üzülmedim açıkçası romantizme gerek yok, Japon denemek istediğim için km'si aşırı yüksek olmayan (160 bin gibi!) bir burgman arayışına girdim, aynı sizin gibi satır satır yaptığı şeyleri yazıp telefonda da kendi motorunu ve yaptığı bakımları saatlerce anlatan bir denyo ile alışveriş teşebbüsüm oldu, yaptığım yola mı yanayım giden zamana mı bilmiyorum.
Motor geldi;
resimdekilerden soluk- cilasını ben atarım neyse dedim
motor çok gürültülü çalışıyor - bunlar hep böyle dedi, sanki hayatımızda ilk defa burgman görüyoruz
bagajı bi açtık içinden opet araba yağı çıktı- arada bir ekisilirse diye taşıyormuş haspam- kutunun yarısı boş.
Zaten araba yağını görünce tümden vazgeçtim, ilan açıklamasında uzun uzun kafa ütüleyenlerin motoru alınmazmış dedim, bir adam istediği kadar konuşsun gidip araba yağını yağ diye motoruna koyuyorsa hiç uzatmasın bence, motula bakıyorum adam scootera ayrı yağ yapmış maxi scootera ayrı yağ yapmış ama gel görki bizim 'süper zeka' dediğimiz pinti tayfa 'aynı yağ yaa' diyip araba yağını basıyor,en merdiven altı servis bile kebapçı pizzacı motorlarına varilden araba yağı basmak yerine üzerinde motosiklet resmi olan hatta scooter resmi olan castrol koyuyorsa kimse gelip 'aynı yağ yaww' demesin burda da çok matah bir şey yapıyormuş gibi anlatmasın.
Ben kendimi motosiklet konusunda cins olarak kabul ederim ancak görüyorumki ar-ge'ye muhalefet eden at gözlüklü ayrı bir cins var, bu tayfaya göre motosiklet ürünleri üreten firmalar hep yalancı, hep düzenbaz hep kandırıyorlar bunları.
Internet ortamında yazılan bir yazı 10 sene sonra bile birilerinin işine yarayacak durumda iken saçma sapan pintiliklerinizi millete tavsiye edip bunlarla övünmeyin, satır satır araba yağını motosiklete koymak ile övüneceğine gidin 5tl fazla verip scooter yağı koyun, yok illa ucuz araba yağı koymak istiyorsanız paşa gönlünüz bilir ama milletin motorunu mundar etmeyin, kendi turşuya çevirdğiniz motora istediğiniz kadar binin.
Antin kuntin kelimeler deyimler kullanan adamların kendi heder ettiği motoruna koyduğu yağı, ilk okul mezunu kebap salonu işletmecisi, elemanının altına verdiği motora koymuyor. Sorsan kebapçıya cahil derler.
2.el motosiklet alacak arkadaşlara da buradan tavsiye veriyorum, ilan açıklaması ne kadar uzunsa, telefonda motorunun bakımını ne kadar övüyorsa o motora gitmeyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)