Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
alalı 2 ay oluyor.
balatayı değiştirmeden önce böyle bir ses gelmiyordu önde abs sonuçta ondan hiç böyle bir ses gelmiyor. sizde de bu motor var sanırım sizde de böyle mi oluyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
nasıl bir abs çalışma şeklidir daha önce sürdüğüm hiç bir motorda böyle birşey olmadı. sanki diske birşey takılıyor zaten o sırada arka lastik kayıyor biraz
fren pedalına vuruntu yapmasıda mı normal diyorsunuz içim hiç rahat değil. burada 2014 modeline sahip bir arkadaşım daha var bende olmuyor öyle birşey dedi iyice içim karardı.
Normal, ABS devreye girdiğinde böyle olur. Eğer çok sık oluyorsa;
(a) lastiklerinizin değişim zamanı gelmiş olabilir, hamuru sertleşip tutuş azalmış olabilir,
(b) motoru / balataları yeni aldığınız için dozajı tutturamayıp frene fazla basıyor olabilirsiniz; özellikle ön freni de çok kuvvetli kullanıp ağırlık dengesini öne yığdığınızda arka frene çok kuvvetli basmasanız bile anlık tutuş azalması nedeniyle arkada ABS devreye girebilir, frenleri birbirleri ile daha uyumlu ve dengeli kullanmaya alışmanız gerekiyor olabilir.
(a) olma ihtimali oldukça yüksek; lastikler kaç senelik ve kaç km'de? Ne marka / model?
Cbr 500R modeli için arkaya organik balata almak ve SERT ISIRMAMASINI sağlayacak malzemede bir balata almak gerekiyor (2014 kasa için konuşuyorum). Ben de paraya kıyıp kaliteli ön-arka balata alırdım, sonra fark ettim ki her motosikletin kendine göre bazı YAZILMAMIŞ kuralları var.
Özet ; Arkaya çok fazla diski ısırmayan, yumuşak malzemeden üretilmiş bir balata alman gerekir, işin teknik kısmını konuşursak da zaten olması gereken budur, neden ? Çünkü ön fren durmak, arka fren yavaşlamak içindir ..
Fren yaparken de ikisini aynı anda sıktığını düşünürsek, yukarıdaki önerim ile sorun yaşamazsın, ön frenden çok arka frene basıyorsan da ... daha çok arka frene yüklenmeden dolayı bunları yaşıyorsan .. bu zaten yanlış bir frenleme tekniği, bundan da vazgeçmen gerekir ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım
Lastiklerdir o zaman. Lastiklerin kenarında üretim tarihi HHYY olarak yazar (HH yılın hangi haftasında üretildiği, YY yılın son iki hanesi), buna bakın. Orijinal Dunlop Sportmax D222 lastiker 2 seneyi geçtiyse tamamen çöp. (Bence sıfırken de çöp de neyse; kuru ve sıcak havada idare eder.) Öyle ise yeni lastik alın...
Aynı problemi İnazuma'da yaşadım.
Motorların ağırlıkları neredeyse aynı.
Aldığımda üzerinde 1000-1500km kullanılmış yeni tarihli Anlas Tournee vardı.
Arka fren kitlemesi yaşıyordum.
Fren balatasıda 1000 km kadar kullanılmıştı.
Lastikleri Anlas Winter Grip Plus
Arka fren balatasınıysa EBC organic balatayla değiştirince arka fren kilitlenmesi sorunu bitti.
Balata milinde yerine oturuyor.Orjinal olmayanlarda milim mikron farklar olabiliyor balata üzerindeki demir deliklerde...
kesinlikle önerinizi dikkate alacağım :D
milim fark olsa razıyız, 250nin uzunluk 8.6, takılması gereken balatanın 10.2 .O balatalar yuvasına oturmamıştır,adamdaki cesarete bak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)