Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.

    REKLAM ALANI
  1. #141
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Bende buaralar tam bu konu üzerinde kafa yoruyodum. Okadar güzel bir bilgilendirme olmuşki, sanki bişeyimi kaybetmiişimde tekrar bulmuşum gibi sevindim:D Elleriniz dert görmesin, klavyenize zeval gelmesin...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Gerçekten çok güzel bir döküman olmuş.Konu pörtledi ama olsun

  3. #143
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    geçen ilk kez bizim burdaki benzinciden benzin aldım, ne koydu görmedim bile ama motorun performansı düştü ve vuruntulu çalışmaya başladı. bu konuyla alakalı olabilir
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #144
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    oktan bezin içindeki madde gibi söylemişsin oktan bir benzin türüdür zor elde edilen ve saf benzindir. Oktana benzer benzin geliştirelerek %95 oktana bezer %98 yada %100 gibi oktanlık birimi oluşmuştur.

    Yani %120 oktan diye bir şey olamaz o zanet yeni bir tür olur. Benim bildiğim budur. Dizel içinde setan vardır.
    Oktana benzerlik benzinin içindeki karbonhidratların yapısı yanıcılığı uculuğunu belirleyen bir şeydir. Firmadan firmaya hatta kuyudan kuyuya değişecek bir şeydir kanımca.

    Sonuç olarak demek istediğim oktan benzindeki bir madde değildir. benzin türüdür mühendis bir arkadaşımdan öğrendiğim bir şeydir. Bildiklerimi eklemek istedim.

    not: MotoGPde oktan kullanılır. (100 oktan)

  5. #145
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı daparadoks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oktan bezin içindeki madde gibi söylemişsin oktan bir benzin türüdür zor elde edilen ve saf benzindir. Oktana benzer benzin geliştirelerek %95 oktana bezer %98 yada %100 gibi oktanlık birimi oluşmuştur.

    Yani %120 oktan diye bir şey olamaz o zanet yeni bir tür olur. Benim bildiğim budur. Dizel içinde setan vardır.
    Oktana benzerlik benzinin içindeki karbonhidratların yapısı yanıcılığı uculuğunu belirleyen bir şeydir. Firmadan firmaya hatta kuyudan kuyuya değişecek bir şeydir kanımca.

    Sonuç olarak demek istediğim oktan benzindeki bir madde değildir. benzin türüdür mühendis bir arkadaşımdan öğrendiğim bir şeydir. Bildiklerimi eklemek istedim.

    not: MotoGPde oktan kullanılır. (100 oktan)
    Arkadaşınız yanlış biliyormuş o zaman.
    1. Oktan bir benzin türü değildir.
    2. Oktan saf benzin de değildir.
    3. Oktan benzinin patlamaya karşı direncini belirten bir ölçü birimdir sadece.
    4. Uçak yakıtlarının oktan sayısı 100'ün üzerindedir.
    5. Benzinin Oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak ayarlanır. (nerde kaldı saflık?)
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  6. #146
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    oktan benzinin yüzde oranı diye öğrenmiştim değerli bir kimya öğretmenimden 100 oktan içerik olarak 100 de 100 benzin anlamına geliyor
    altındaki ayar gibi düşünebilirsiniz.

    100 oktan dedikleri belki gerçekte 95 oktandır Türkiyede


    wikiden alıntı

    Oktan bir alkandır. Kimyasal formülü CH3(CH2)6CH3dür. 18 adet izomeri bulunur.

    Oktan oranları yakıtın (benzin) kalitesini belirtmede de kullanılır. Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir. Konu hakkında ayrıntılı bilgi için: oktan (yakıtlar) adlı makaleye bakınız.

    İzomerleri [değiştir]

    Oktanın 18 izomeri vardır :

    * Oktan
    * 2-Metilheptan
    * 3-Metilheptan
    * 4-Metilheptan
    * 3-Etilheksan
    * 2,2-Dimetilheksan
    * 2,3-Dimetilheksan
    * 2,4-Dimetilheksan
    * 2,5-Dimetilheksan
    * 3,3-Dimetilheksan
    * 3,4-Dimetilheksan
    * 2-Metil, 3-Etilpentan
    * 3-Metil, 3-Etilpentan
    * 2,2,3-Trimetilpentan
    * 2,2,4-Trimetilpentan
    * 2,3,3-Trimetilpentan
    * 2,3,4-Trimetilpentan
    * 2,2,3,3-Tetrametilbütan
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250

  7. #147
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Öğretmenim tuvalete gidebilirmiyim? ))

    Sonuçta benzincide ne benzin varsa onu alıp gidiyoruz...

  8. #148
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşınız yanlış biliyormuş o zaman.
    1. Oktan bir benzin türü değildir.
    2. Oktan saf benzin de değildir.
    3. Oktan benzinin patlamaya karşı direncini belirten bir ölçü birimdir sadece.
    4. Uçak yakıtlarının oktan sayısı 100'ün üzerindedir.
    5. Benzinin Oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak ayarlanır. (nerde kaldı saflık?)
    oktan zor bulunan ve pahalı bir benzindir sonuçta labarotuar ortamında formüller geliştirilerek oktana en yakın bezin formülü elde edilmeye çalışılır. oktan için benzin türü derken biraz yanlış olmuş. arkadaşımın söylediklerini aktarırken hata yapmış olabilirim sonuçta gemi mekaniği üzerine okuyan ve ders olarak yakıtlar hakkında bilgi alan bi insana profesörler kafadan birşeyler uydurmaz
    -bu arada patlamaya karşı benzin niye direnç göstersin ne kadar yanıcı olursa benzin o kadar eneji açığa çıkartır.

    depomu bitirince yüksek oktanlı benzin koyayım ne olcak bakalım

  9. #149
    cardoso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kanuni caracal 200
    tşkler arkadasım
    Her Ne Kadar Sosyetik Olmasakta Her Genc Kizda Resmimiz Her Yerde Izimiz Vardir Cunku Biz DENİZLİLİYİZ (DENİZLİ MT)

  10. #150
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı daparadoks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oktan zor bulunan ve pahalı bir benzindir sonuçta labarotuar ortamında formüller geliştirilerek oktana en yakın bezin formülü elde edilmeye çalışılır. oktan için benzin türü derken biraz yanlış olmuş. arkadaşımın söylediklerini aktarırken hata yapmış olabilirim sonuçta gemi mekaniği üzerine okuyan ve ders olarak yakıtlar hakkında bilgi alan bi insana profesörler kafadan birşeyler uydurmaz
    -bu arada patlamaya karşı benzin niye direnç göstersin ne kadar yanıcı olursa benzin o kadar eneji açığa çıkartır.

    depomu bitirince yüksek oktanlı benzin koyayım ne olcak bakalım


    Elindeki bir çekiçle bir çiviye 2cm.'den vuruncamı daha güçlü olur yoksa, 50cm.'den vuruncamı daha kuvvetli olur.

    Piston dibe nekadar yakın girip çıkarsa,girip çıktığı açı okadar çok olur ve buna paralel daha güçlü olur.Piston eğerki yatağa girdiği anda benzin sıkışmadan yanıcılık gösterdiği vakit ne,o piston bir işe yarar nede yatak.Yani burdaki oktan pistonun sonan yaklaştığında ki mesafe nekadar kısa olursa ''yani sıkıştırma oranı''nekadar dayana bilirse okadar iyidir.

    Sen oktanı düşürdüğün vakit piston vuruntu yapar,işte bunu engellemek için oktanı yükseltirsin.

    Oktan sadece bu işe yarar
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  11. #151
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    şanveren, şu meseleyi en iyi sen açıkladın desem kesinlikle doğru olacaktır. Helal olsun yahu

  12. #152
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şanveren, şu meseleyi en iyi sen açıkladın desem kesinlikle doğru olacaktır. Helal olsun yahu

    Levent abi utandırıyorsun beni
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  13. #153
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Onca açıklamaya rağmen millet hala oktanı yüksek benzini süper yanıcı, uçucu sanıyor.
    Sor bakalım uçak benzinini nasıl bilirler? Zippo çakmaklarda da kullanılır derler ya, aşırı yanıcı olduğu düşünülür, çünkü oktan yüksektir. Bu benzin çakmakla bile zor tutuşturulur. Uçağa 95 oktan benzin koy bakalım ne oluyor, muhtemelen infilak edecektir (benim tahminimce, bilimsel veri değildir). Çünkü çok daha yanıcı.

  14. #154
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı daparadoks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oktan zor bulunan ve pahalı bir benzindir sonuçta labarotuar ortamında formüller geliştirilerek oktana en yakın bezin formülü elde edilmeye çalışılır. oktan için benzin türü derken biraz yanlış olmuş. arkadaşımın söylediklerini aktarırken hata yapmış olabilirim sonuçta gemi mekaniği üzerine okuyan ve ders olarak yakıtlar hakkında bilgi alan bi insana profesörler kafadan birşeyler uydurmaz
    -bu arada patlamaya karşı benzin niye direnç göstersin ne kadar yanıcı olursa benzin o kadar eneji açığa çıkartır.

    depomu bitirince yüksek oktanlı benzin koyayım ne olcak bakalım
    Şimdi konuya yabancı olunca tabi wiki'den, şuradan, buradan bilgileri yorumlamakta pek doğru olmuyor. Profesörler genelde kafadan bir şey uydurmazlar ama söyledikleri her şeyi de doğru kabuletmek ancak saflık olur. Daha doğrusu söylenen her şeyin bilimsel şüphecilik süzgecinizden geçirilmeden kabul edilmesi. Profesör doğrusunu söylemiştir belki ama arkadaşınız onu tam olarak dinleyememiş olabilir.

    Öncelikle biraz kimya bilgisi:

    HidroKarbon bileşikleri karbon ve Hidrojen ile yaptıkları bağlar (tek-çift) itibariyle 4 gruba ayrılırlar. Alkan, Alken, Alkin, Alkil. Ve bu bileşikler isimlendirilirken kabaca Karbon sayısı+ an/en/in/il ekleriyle isimlendirilirler.

    Karbon sayısı da Yunanca rakamlarla ifade edilir. Buna göre
    Mono=1 Di=2 Tri=3 Tetra=4 Penta=5 Hexa=6 Hepta=7 Octa=8 Nona=9 Deca=10
    Oktan işte buradan gelmekte olup bize 8 karbonlu bir Alkan olduğunu söyler. Genel gösterimi C8H18 dir.

    Şimdi gelelim karıştırılan noktaya:
    Oktan: Yukarıda söylediğim C8H18 bileşiğinin genel adı.
    Oktan Sayısı: Benzinin (ki genel bir förmülü yoktur bir karışımdır) patlamaya karşı olan direncini gösteren bir katsayıdır

    Yani benzinin içindeki oktan ile benzinin oktan sayısı farklı şeylerdir. Daha açıkcası benzinin oktan sayısı atıyorum 90 olabilir ama içinde hiç oktan olmayabilir. Kaldıki zaten benzinin oktan sayısını arttırmak için kurşun bileşikleri kullanılırdı eskiden.

    Kolay gelsin.

    ek:
    Eğer oktan sayısı benzin içindeki oktan'ı gösterseydi 110 oktan benzini nasıl açıklayacaktık? Maksiumum 100 oktan benzin olabilirdi o zaman.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  15. #155
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Ana sayfada ne zaman oktan vs bir yazı görsem memin1857 arkadaşın açtığı bu başlık aklıma geliyor ve dayanamayıp hortlatıyorum, kusura bakmayın artık.

  16. #156
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana sayfada ne zaman oktan vs bir yazı görsem memin1857 arkadaşın açtığı bu başlık aklıma geliyor ve dayanamayıp hortlatıyorum, kusura bakmayın artık.
    Ihtiyar ne is?
    Uzun zaman oldu.
    Gelir teknik teknik yazardin.
    Keyifle okurduk.
    Arayi fazla açiyorsun.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #157
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ihtiyar ne is?
    Uzun zaman oldu.
    Gelir teknik teknik yazardin.
    Keyifle okurduk.
    Arayi fazla açiyorsun.
    Haklısınız, uzun zamandır başka ortamlarda kapitalizmin teknoloji ile makyajlanmış hali olan globalizmin, sosyal politikaların düşmanı olduğu, yeni pazarlara ulaşabilmek adına daha da yamyaylaşacağı gibi konularla uğraşırken bunalıp kaçtım buraya.
    İyi akşamlar dilerim.

  18. #158
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız, uzun zamandır başka ortamlarda kapitalizmin teknoloji ile makyajlanmış hali olan globalizmin, sosyal politikaların düşmanı olduğu, yeni pazarlara ulaşabilmek adına daha da yamyaylaşacağı gibi konularla uğraşırken bunalıp kaçtım buraya.
    İyi akşamlar dilerim.

    Ulem bir kere de adam gibi adam konusunda yanilayim!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #159
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Oktan'ın ne anlama geldiği, arkadaşlar tarafından çok güzel açıklanmış.
    İşin özeti olarak kısaca;
    Silindir sıkıştırma oranı 9-10 arasında olan araçlarda 95 oktan,
    Sıkıştırma oranı, 10 ve üstü olan araçlarda daha yüksek oktanlı benzin kullanılır.

    Bu oranlar, kullanmakta olduğumuz araçlarımızın teknik el kitaplarında mevcutdur.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  20. #160

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Sizlere bir bilgi daha. Oktan yükseldikçe yanma derecesi yükselecektir. Bu ne demek derseniz silindir içine giren yakıtın buharlaşması düşecektir. Böylece daha verimli şekilde bir patlama olacaktır. Düşük oktanlı benzinler özellikle sahte diye tabir ettiğimiz yakıtların oktanı düşük olduğu için aracın kontağını kapattığınız halde araç çalışmaya devam eder ))) Bilmeden kurbanı oldum ))) Aşırı beslemeli araçlarda yakıt hava karışımının en iyi şekilde basıldığı silindir içinde ki sıcaklık günlük kullanımdaki araçlardan çok fazla olduğu için mesela 120 oktan yakıt kullanırlar. Böylece silindir içine gien yakıt buharlaşmaya fırsat kalmadan hava ile karışım halinde silindir içinde normal zamanın da ateşlenerek patlar. Eğer düşük oktan kullanacak olursa aşırı ısınma nedeniyle silindir içine giren yakıt buharlaşarak ateşleme zamanında gelmeden patlama olacaktır


8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler