Harika bir araştırma olmuş çok ama çok teşekkür ederim.İnşallah yenileri de gelir.
Harika bir araştırma olmuş çok ama çok teşekkür ederim.İnşallah yenileri de gelir.
Evet düşük oktanlı benzinler daha hızlı yanar hatta patlar ve o yüzden yüksek kompresyon oranına sahip yüksek devirli motorlarda dengesiz,kararsız ve vuruntulu çalışmaya sebep olurlar.
Bunu önlemek için oktan arttırıcılar eklenir.
Lütfen 1. sayfa başındaki yazıyı okuyunuz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan
http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_%28yak%C4%B1tlar%29
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
İyi Bilgi
Teşekkürler
memın1857 nerdeysen çık ortaya hacım...lazımsın bize...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Çok güzel açıklamışsın gerçekten.
Teşekkürler..
[B]İstedim vermediler,Sen Çin Malı Kullanıyorsun Dediler..:salut:[/B]
valla ben 82 model motora 100 oktan benzin attım 50cc lik motorla 150cc lik motora kafa tuttum sonra motor sekmanları attı seninde bilgilerinden cok teşekkür ederim
Bilgiler için teşekkürler..
Çok güzel ve anlaşılır bir şekilde üşenmeden yazmışsınız.
Üzerine eklenecek pek birşey yok.
Böyle güzel içerikli mesajlarınızın devamını bekliyoruz
Bu konuyu gerçekten çoğu insan hala yanlış biliyor ve hala yanlış bildiklerinde israr ediyorlar.
Bundan dolayı bu konunun sabit olarak işaretlenmesi gerekir.
2006 FZ6 Fazer
fakat yüksek oktanlı benzinin daha çabuk yandığı ve bu sebepten dolayı performansı etkilediği söyleniyor hatta motoru bile ferahlattığı söyleniyor ben ayda bir sefer 97 koyuyorum ne değişiklik hissediyorum derseniz biraz daha hızlı kalkıyor yokuşlarda daha hevesli virajdan çıkarken daha hevesli hızlanıyor .. 95 üstü benzinler 100 oktana doğru daha incelmesi lazım burada bir yanlışın var ? benzin kolay yandıkça daha ii performans verir benim bildiğim kadarıyla buradaki pek çok motosiklet ustası ile konuştuğumda 97 oktan benzinin motorun sıcaklığını arttırdığı sebebiyle her zaman iyi olmadığını söylüyorlar yani çabuk ısınması silindire zarar ... ayrıca 95 oktan senin teorine göre 100 oktandan daha iyi yada farkı yok bu biraz farklı bir yorum olmuş o kitapçıklara fazla güvenmek doğrumudur bilemem ama 97 98 100 oktan benzinler incedir hızlı yanar ,motoru çok ısıtır ,performansı etkiler benim bildiğim içindeki kimyasal katkılarla benzinin inceltildiği ve yanıcı hale getirildiği .. neyse herkesin yorumu ve bilgisi kendine ama yanlış anlaşılmasını istemem bu oktan meselesi biraz hayal ürünü ...açıp içinde ne olduğunu görmeden inanmam ...:D
Dream On Dream On Dream On
Dream until your dream comes true
benim motor 95 ile 98 i anında ayırıyor abi 95 alıyorum 10 km süratten düşüyor oyüzden hep 98 kullanıyorum servisimde 98 i öneriyor problemyok
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Yakıt oktanının arttırılmasında ki amacın,yakıtın yanma hızını düşürüp daha kontrol edilebilir bir yanma sağlamak amacıyla yapıldığını daha kaç defa yazmak gerekiyor bilemiyorum.
Bu işlemin performans arttırabilmesi için,yüksek teknolojili,ECU lu,Katalitik konvertörlü,VVTİ gibi sistemlerle donatılmış yüksek devirli makinalar olması gerekiyor.Hiç kimse sıradan motorundan daha yüksek performans aldığını söylemesin.
Söyleyenlerin ateşleme ve valf zamanları fazla avanslı olabilir bu dengesizliği nispeten düzelten yüksek oktanlı yakıtın kullanılması ancak Nasrettin hocanın önce eşşeğini kaybedip sonra bulmasına benzer bir şeydir.
Lütfen yazıyı tekrar okuyunuz.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Şu oktan meselesi bayağı bir ilginç değil mi?
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Hocam ben de bir defa daha belirteyim....
"Oktan oranı yüksek benzinler sıkıştırma oranı yüksek motorlarda erken patlamayı önlerler. Biliyorsunuz akaryakıtlar sıkıştırıldıklarında ısınırlar ve belli ısıdan sonra da kendi kendilerine patlarlar. Dizel motorlar yüksek sıkıştırma oranına sahiptirler ve yakıt kendisi alev alır, bunlarda buji bulunmaz. Benzin de yeterince sıkıştırılırsa kendisi patlar. Yüksek sıskştırma oranına sahip motorlarda benzinin yüksek basınçla kendiliğinden patlamasını önlemek için yüksek oktanlı benzin kullanırlar, böylece motordaki vuruntuları en aza indirirler. Yüksek oktanlı benzinin tek özelliği daha yavaş yanmasıdır. Yoksa verimi ve temizliği vs 95 oktanla hemen hemen aynıdır. Motorunuz 12/1 den daha fazla bir sıkıştırma oranına sahipse 97, daha azsa 95 kullanmalısınız."
Üç boyoz bir kola
Anlaşıldı......
Memlekette bu kadar oktan ve yüz numara meraklısı varken bir yatırım ile 200 oktan benzin üretip satarsam köşe olacağım demektir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
ne yapmak lazimmis kaziklanmamak lazimmis bilgiler icin tesekkurler
Ellerinize, emeğinize sağlık.
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
bilgi içerikli bir topic gayet güzel devamı olur umarım...
Fırtınayı Bekleyen Ben,Yetinmeye Çalışıyorum Rüzgarlarla...
3 günlük şu zamanda ne kin duy ne kırıl ne de darıl,sana yapılan iyilik yada kötülük yapanın etiketidir senin değil...:cat:
600cc de olsa 1000de olsa genelde 95oktan şehiriçi diyorum bende.
Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma
yaw bu oktan meseleside amma oktan meseleymiş..
Şaka bir yana teşekkür ederim sana arkadaşım ben bilgilendim ve bu bilgiden faydalanacağım
çok çok çok teşekkür ederim arkadaşım bu engin bilgilerin için...bizi hakikaten aydınlattın...
As The Years Go Passing By...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)