Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.

    REKLAM ALANI
  1. #61
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    İHTİYAR Teşekkürler.
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)...
    ...Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir...
    İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanla ilgili olarak önemli not:
    Yalnız İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda Regular, Premium benzinler için yazılan Oktan numaraları AMERİKA için geçerli. Avrupa ve Türkiye için bu rakamlara 3-5 eklemeniz gerekir. İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda 87 denilen 91, 92 denilen 95 oktandır (Yaklaşık). Başlığın ilk mesajında belirttiğim RON ve MON ölçüm farklarından kaynaklanıyor. Avrupa ve Türkiyede sadece RON kullanılmakta, Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınmaktadır. Bu sebeple Amerikadaki eşdeğer benzinler burada daha yüksek oktan değerine sahip olarak lanse edilir. Türkiyede 87 oktan benzin almanız (bulabilirseniz tabi) çok kötü sonuçlar doğurur.


    Birde derlemedeki BP ile Shell'in sitelerinden gelen bölümler yeterince tarafsız değil, dikkat.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur

    Oktan olayi kandirmaca dogrudur

    Motorlari bilmem ama ben su anda kullandigim arabami aldigim zaman
    ilk aldigim yere sormustum ( arac vw polo 2004) , bu 97 oktanlar 100 oktanlar falan (100 ozaman varmiydi hatirlamiyorum ama 97 vardi)

    Servis aynen soyle cevap ver
    aracin tum ayarlari 95 oktan benzine gore yapilmistir , yuksek oktan ile performans veya yapilan kilometre artmaz demisti usta .

    Test ettim ve ustanin dediginin dogru oldgunu gordum . Ayda bir de 97 oktan al
    diye soylemisti ( 50 milyonluk yeter) bunuda eger 95 oktan kotu bir benzin aldiysan 97 oktan ve ustu biraz daha kalieli uretiliyor motoru temizler demştir.


    benim tespitlerim ki bu konuyu hep aynı yolda ve aynı performansta kattetiğim ortamda

    BP nin benzini en hızlı biten ve performans saglamayan
    Shell in benzini normal hatta dusuk performans ama kilometre olarak orta ustu
    PO benzini en uzun menzil ve daha az titresim ( ozellikle shellde titresimni hissedebiliyorum)
    Opet , gayet performanslı ama bir okadar cabuk biten
    Total ( bunu sadece uzun yolda test ettim ) 45 litre + yede kdepo ile 780 kilometre gittim ortalama 100 km ile ve halen ısık yanmamıstı .

    Oktani bilmem ama esa performans sanirim benzin kalitesi ile alakalı .
    Orda ne yazarsa yazsın onemli olan kalitesi , ve malesef bunu deneyerek ogreniyoruz .
    Gerci hic motor icin bir tespit yapamdım ama konuda zaten benzin

    Saygilar sevgiler

  3. #63
    beto_977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1 ( Yiğidim Aslanım, Façası bozulsada eski günlerine geri döndü )
    Tabiki dinlenmiş gerçekten kaliteli benzin gayet iyi performans verir, star blazer nereden hangi totalden aldın benzini bende arabaya alıp bi deniyim benim araba çok yakıyor gibi oldu son zamanlarda.

  4. #64
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    abi opet ve po nun benzinleri 10 numaradır... test edildi ve onaylandı...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  5. #65
    Starwars-14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2006
    Motosikleti
    KEEWAY Superlight 150
    memin 1857 ; usta yeni okudum benzin oktan konusunu bayağı bir şey öğrendik teşekkürler..

  6. #66
    nizamo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX250 IRONMAX
    Gayet güzel bilgiler girilmiş foruma. Katkısı olan herkese gönülden teşekkürler.

  7. #67
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    memin1857 arkadaşım ellerine sağlık güzel bilgiler vermişsin. Benim de bir sorum olacak cevaplarsan memnun olurum. Biliyorsun ki kurşunsuz benzin katalitik konvertörleri olan araçlar için olmazsa olmaz türden bir yakıt. Ancak bizim kullandığımız (çin malı) motorların çoğunda kurşunsuz filanca oktan benzin kullanınız diyor. Bu motorlarda katalitik konvertörler olmadığına göre (arabadaki konvertör eksozun bir parçası motosiklette ise buna benzer bir parça yok) neden üretici kurşunsuz kullanılmalı diyor? Bunun yerine örneğin PO'nun "süper extra"sı olabilirmi? bilgilendirisen sevinirim. Selamlar.

  8. #68
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    memin1857 arkadaşım ellerine sağlık güzel bilgiler vermişsin. Benim de bir sorum olacak cevaplarsan memnun olurum. Biliyorsun ki kurşunsuz benzin katalitik konvertörleri olan araçlar için olmazsa olmaz türden bir yakıt. Ancak bizim kullandığımız (çin malı) motorların çoğunda kurşunsuz filanca oktan benzin kullanınız diyor. Bu motorlarda katalitik konvertörler olmadığına göre (arabadaki konvertör eksozun bir parçası motosiklette ise buna benzer bir parça yok) neden üretici kurşunsuz kullanılmalı diyor? Bunun yerine örneğin PO'nun "süper extra"sı olabilirmi? bilgilendirisen sevinirim. Selamlar.
    Memin arkadaşımız bir dargınlık neticesi 3 aydır sitemizde aktif değil.

    Sorunuza gelince,motorunuz karbüratörlü ise bunun tek anlamı AB vb ülkelerin emisyon standartlarını karşılamak üzere yazılmış uyarı bilgileridir(kitabına uydurma).
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #69
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Yani bir önemi yok. Teşekkürler İhtiyar.

  10. #70

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    valla normal benzin olsaydı kurşunsuz yerine ucuz diye onu alırdık sonuçta.oktan dediğimiz patlamayı yanmayı felan artırmıyor... petrol şirketlerinin göz aldatması işte...

  11. #71
    ozzy73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    beylikdüzü/ist.
    Motosikleti
    Honda deuville
    onu bunu bilmem arkadaş benzin de alsan mazot da alsan sabah erken saatte alıcan dinlenmiş yakıt en iyisi.15 yıllık şoförüm 2 yıllık motorcuyum benim gözlemim bu yönde herkeze selamlar.....

  12. #72
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    iyide peki küçük uçaklar neden 110 oktan benzinden aşağı benzin alamıyolar.bilemiyorum senin dediğinde mantıklı zaten tüketiciyi kandırmayanmı varrr.güzel paylaşım(yeni gördüm)
    Mustafa Kemal Atatürk

  13. #73

    Üyelik
    16 Eylül 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    mondial 150 HS
    evet çok teşekkürler 95 oktan yeter diyosunuz yani peki önerdiğiniz bir benzin firması varmı ?
    [B]Yolların Çift Teker Lordu ![/B]

  14. #74

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha hızlı yanar, dolayısıyla düşük devirli ve düşük oktan kullanan bir motorda yüksek oktan kullanmak benzinin olması gerekenden hızlı yanıp vuruntuya sebep olacağı yönündedir (pistonun üst ölü noktaya ulaşması için verilen standart avanstan daha da önce benzinin tutuşması nedeniyle pistonu dönüş yönüne karşı geri itmesi ve vuruntu oluşması durumu) Buna bağlı olarak düşük oktana göre ayarlı olan bir motorun ateşleme ayarını avansa almadan olması gerekenden yüksek oktanlı benzin kullanmak fayda yerine zarar verecektir.

  15. #75

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    Olacak İnşaalaah Hayallerimde ki MOTOR HONDA VTX 1300S
    Topikk Hortlatmış Ama bilgi İçin iyi olduu bilmiyorduk Öğrendikk
    Ben SADECE Motorlara AŞIĞIMMM
    ::tutkuy::

  16. #76
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    eline saglık arkadaşım bilgiler için sagol

    okun mamış haber yenidir
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  17. #77
    yalniz_prens_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YAMAHA YBR-125
    kardeş yararlı bilgiler için saol. Zaten motoru alıdğım yerde bana 95 kurşunsuz dedi. 98 alırsan belli bir zaman sonra motoru aşındırır filan demişti. Ama Türk milleti değil mi aldanıyor herşeye. Aslında anlamıyorum neden amerikayı kazıklamıyoruz da kendi kendimizi kazıklıyoruz ki?

  18. #78
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha hızlı yanar, dolayısıyla düşük devirli ve düşük oktan kullanan bir motorda yüksek oktan kullanmak benzinin olması gerekenden hızlı yanıp vuruntuya sebep olacağı yönündedir (pistonun üst ölü noktaya ulaşması için verilen standart avanstan daha da önce benzinin tutuşması nedeniyle pistonu dönüş yönüne karşı geri itmesi ve vuruntu oluşması durumu) Buna bağlı olarak düşük oktana göre ayarlı olan bir motorun ateşleme ayarını avansa almadan olması gerekenden yüksek oktanlı benzin kullanmak fayda yerine zarar verecektir.
    Benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha hızlı yanar, dolayısıyla düşük devirli ve düşük oktan kullanan bir motorda yüksek oktan kullanmak benzinin olması gerekenden daha yaşaş yanmasına neden olur.

    Yazıyı dikkatlice okuyun lütfen.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #79

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    İhtiyar Arkadaşım düşük oktanlı benzin mi hızlı yanar diyorsunuz ? Tam anlamadım...

    Benim bildiğim yüksek oktanlı benzinin daha hızlı yandığı ve ağır devirli olan ve dolayısıyla düşük oktan kullanmaya müsait bir motorda yüksek oktan kullanıldığında motorun silindiri yine düşük oktana göre ayarlı olan noktada ateşleyecek ama buna mukabil yüksek oktanlı benzin hızlı yandığı için geri tepme oluşacak bu tepmeyi gidermek için motorun ateşleme zamanını erkene almak gerekecek şeklinde bir bilgiye sahibim yanlışsam düzeltiniz lütfen

  20. #80
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    emeğine sağlık...iyi zaman harcamışsın .
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler