İyi günler arka lastiğim 160/60 17 ben bunu 180/55 17 taksam uyar mı acaba merak ediyorum motor cbr 500 2018 model
İyi günler arka lastiğim 160/60 17 ben bunu 180/55 17 taksam uyar mı acaba merak ediyorum motor cbr 500 2018 model
muhtemelen olmaz.zaten takma dengesi,virajı performansı,yakıtı,gidişi kötüleşir.160 zaten yeterli bir ebat o motor için.ben 150 lik sanıyordum ktm ler gibi.
Arka maşa (yada lastik nereye en yakın ise çamurluk vb..)ile lastiğin kesiştiği noktaya bak.180 lastik 2 cm daha kalın,lastiğin kesişim noktasına soldan sağdan 1 er santim yaklaşacak.
Uyarsa bile pek tavsiye etmem.Sürtünme artacağından dolayı hızlanma ve son hızı kötü etkiler.Lastik ölçüleri,motorun gücüne,genel dengesine
ve daha bir sürü faktör göz önüne alınarak hesaplanıyor.Fabrika ölçülerinden pek şaşmamak lazım.
Orijinal lastik boyutları gayet iyi ve uygun. Üstelik her markanın premium lastikleri orijinal boyutlarda bulunabiliyor.
Sizin örneğinizde çok gereksiz bir değişiklik olur; orijinal boyutlardan şaşmayın sakın...
Araçlar için lastik büyütme ve küçültme için oranı hesaplama siteleri var ama motosiklet için yok. Bileniniz varsa linkini eklesin amme hizmeti olur.
Arka lastiği büyültme...Dengesini yol tutması bozulur...varsa aksini söyleyen buyursun...
Bir cm genişleme sonucu maşaya ve etrafındaki komponentlere sürteceğini düşünmüyorum, jantla beraber ikisini birden genişleterek değişim yaparsan pek sorun olmaz , yok 160 lık janta 180 lastik takarsan ciddi sorunlar yaşarsın , küçük kalan jantta geniş lastikten yol tutuş performansı almak istiyorsan basıncı çok fazla tutman gerekecek , buda en başta konforu ve akselerasyonu berbat bir hale getirecektir..
Lastik 3 cm yukarı kalkacak motorda yükselecek.Orta taban kısmı yere değen tam yuvarlak değil ovalleşecek.Virajda yola değen yan yanağa yakın kısımlar sivrilecek ve virajda daha az kısım yere basacak.Sağa sola dönüşlerde orta TABAN DİKDÖRTGENİMSİ OVALLEŞECEĞİ İÇİN kasisten geçer gibi motor düz konuma elecek.Yani üreten ne gerekiyorsa o ölçüyü koymuştur.
160 cantla 180 cantın genişliği aynıysa sorun olmaz fakat motorun kilosu yüksekliği vesair şeylerle alakalı lastik konumlandırılıyor.
Geniş lastik fazla sürtünme yapar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------
Lastik tabanı:
Duz yolda daha stabil gidersin ancak viraj alamassin,50 beygir civari sanirim cbr500 ,160 lastik yeter de artar
Tutunma artar diye düşündüm de gerek yok o zaman aynı ebattan sipariş vereyim
Dostum tutunma sadece lastigin asfaltta kapladigi yuzey alani ile ilgili degil. O yuzey alanina ne kadar kuvvet uyguladigi da onemli.
Ornegin, hafif motorlarda ince lastik kullanilir cunku motorun agirliginin asfalta uygulayacagi kuvvet, lastigin lastigin asfalta temas ettigi alan kuculdukce artacaktir.
Yani ozetle lastigi buyutursen, yol tutusun azalacaktir.
Arkada kalın lastik göze daha hoş gelmektedir, zaten birçoğumuz da bu konuda hemfikiriz. Lakin işlev anlamında daha kötü olacağını arkadaşlar yukarıda çok güzel anlatmışlar.
180 çok olur rahatsız edebilir ama 170 olabilir bulabilirsen. Ama tabii ki en iyisi orjinal boyutları.
bendede cbr 500 var vede aldığım kişi arkaya 180 lik takmış 1 yıl kullanmış olmasına rağmen kullanıcısına bağlımıdır bilmem ama lastiğin göbek kısmında düzleşmeler başlamış
kendi kullanım tecrübelerimden yola çıkarak diyebilirimki pekte rahatsızlık veren bir kullanımı yok viraj performansıda gayet güzel tabikide birde 160 lık lastikle deneyip yazmak gerek aslında, tabikide 180lik takacagın lastiğin kalitesi güzel olsun bence
yakın bir yerde oturuyorsanız buyurun gelin deneyin isterseniz
Arkadaşlar yapmayın; 160 lastik oldukça kalın zaten. 180'lik taktığınızda boyutları da ağırlığı da artırıyorsunuz. Boyut artışı (a) geometriyi ve (b) zincir / dişliler / vites kutusu ve kranka binen yükü değiştiriyor. Ağırlık artışı da yandaki (b) sonucunu ek olarak doğuruyor.
Daha güzel falan da görünmüyor açıkçası, hani estetik kavramınız Nicki Minaj veya Kim Kardashian'sa bilemeyeceğim...
Çok mu meraklısınız lastik başına 150-200₺ fazla vermeye, zinciri / dişliyi daha erken değiştirmeye, vites kutusunu krank yataklarını daha erken yıpratmaya anlamadım ki?
Viraj kabiliyetin düşecek yazıcam şimdi.
Biri gelip ben taktım bişey olmadı diyecek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)