Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka lastiği büyütme

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Şehir
    Spain
    Motosikleti
    DanielPaxTF
    İyi günler arka lastiğim 160/60 17 ben bunu 180/55 17 taksam uyar mı acaba merak ediyorum motor cbr 500 2018 model


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    muhtemelen olmaz.zaten takma dengesi,virajı performansı,yakıtı,gidişi kötüleşir.160 zaten yeterli bir ebat o motor için.ben 150 lik sanıyordum ktm ler gibi.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Arka maşa (yada lastik nereye en yakın ise çamurluk vb..)ile lastiğin kesiştiği noktaya bak.180 lastik 2 cm daha kalın,lastiğin kesişim noktasına soldan sağdan 1 er santim yaklaşacak.

    Uyarsa bile pek tavsiye etmem.Sürtünme artacağından dolayı hızlanma ve son hızı kötü etkiler.Lastik ölçüleri,motorun gücüne,genel dengesine
    ve daha bir sürü faktör göz önüne alınarak hesaplanıyor.Fabrika ölçülerinden pek şaşmamak lazım.
    M.balibey bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Orijinal lastik boyutları gayet iyi ve uygun. Üstelik her markanın premium lastikleri orijinal boyutlarda bulunabiliyor.

    Sizin örneğinizde çok gereksiz bir değişiklik olur; orijinal boyutlardan şaşmayın sakın...

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Araçlar için lastik büyütme ve küçültme için oranı hesaplama siteleri var ama motosiklet için yok. Bileniniz varsa linkini eklesin amme hizmeti olur.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Arka lastiği büyültme...Dengesini yol tutması bozulur...varsa aksini söyleyen buyursun...

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bir cm genişleme sonucu maşaya ve etrafındaki komponentlere sürteceğini düşünmüyorum, jantla beraber ikisini birden genişleterek değişim yaparsan pek sorun olmaz , yok 160 lık janta 180 lastik takarsan ciddi sorunlar yaşarsın , küçük kalan jantta geniş lastikten yol tutuş performansı almak istiyorsan basıncı çok fazla tutman gerekecek , buda en başta konforu ve akselerasyonu berbat bir hale getirecektir..

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Lastik 3 cm yukarı kalkacak motorda yükselecek.Orta taban kısmı yere değen tam yuvarlak değil ovalleşecek.Virajda yola değen yan yanağa yakın kısımlar sivrilecek ve virajda daha az kısım yere basacak.Sağa sola dönüşlerde orta TABAN DİKDÖRTGENİMSİ OVALLEŞECEĞİ İÇİN kasisten geçer gibi motor düz konuma elecek.Yani üreten ne gerekiyorsa o ölçüyü koymuştur.

    160 cantla 180 cantın genişliği aynıysa sorun olmaz fakat motorun kilosu yüksekliği vesair şeylerle alakalı lastik konumlandırılıyor.

    Geniş lastik fazla sürtünme yapar...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------

    Lastik tabanı:

    Thesinner83 bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Duz yolda daha stabil gidersin ancak viraj alamassin,50 beygir civari sanirim cbr500 ,160 lastik yeter de artar
    bassturbin bunu beğendi.

  10. #10
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı chopper125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler arka lastiğim 160/60 17 ben bunu 180/55 17 taksam uyar mı acaba merak ediyorum motor cbr 500 2018 model
    Cevabı başlıkta yazmışsın: "Büyütme"
    bassturbin bunu beğendi.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Şehir
    Spain
    Motosikleti
    DanielPaxTF
    Tutunma artar diye düşündüm de gerek yok o zaman aynı ebattan sipariş vereyim
    bassturbin bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı chopper125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tutunma artar diye düşündüm de gerek yok o zaman aynı ebattan sipariş vereyim
    Dostum tutunma sadece lastigin asfaltta kapladigi yuzey alani ile ilgili degil. O yuzey alanina ne kadar kuvvet uyguladigi da onemli.

    Ornegin, hafif motorlarda ince lastik kullanilir cunku motorun agirliginin asfalta uygulayacagi kuvvet, lastigin lastigin asfalta temas ettigi alan kuculdukce artacaktir.

    Yani ozetle lastigi buyutursen, yol tutusun azalacaktir.
    bassturbin bunu beğendi.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Arkada kalın lastik göze daha hoş gelmektedir, zaten birçoğumuz da bu konuda hemfikiriz. Lakin işlev anlamında daha kötü olacağını arkadaşlar yukarıda çok güzel anlatmışlar.
    bassturbin bunu beğendi.

  14. #14
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    180 çok olur rahatsız edebilir ama 170 olabilir bulabilirsen. Ama tabii ki en iyisi orjinal boyutları.

  15. #15
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı chopper125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler arka lastiğim 160/60 17 ben bunu 180/55 17 taksam uyar mı acaba merak ediyorum motor cbr 500 2018 model
    bendede cbr 500 var vede aldığım kişi arkaya 180 lik takmış 1 yıl kullanmış olmasına rağmen kullanıcısına bağlımıdır bilmem ama lastiğin göbek kısmında düzleşmeler başlamış
    kendi kullanım tecrübelerimden yola çıkarak diyebilirimki pekte rahatsızlık veren bir kullanımı yok viraj performansıda gayet güzel tabikide birde 160 lık lastikle deneyip yazmak gerek aslında, tabikide 180lik takacagın lastiğin kalitesi güzel olsun bence
    yakın bir yerde oturuyorsanız buyurun gelin deneyin isterseniz
    bassturbin bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Arkadaşlar yapmayın; 160 lastik oldukça kalın zaten. 180'lik taktığınızda boyutları da ağırlığı da artırıyorsunuz. Boyut artışı (a) geometriyi ve (b) zincir / dişliler / vites kutusu ve kranka binen yükü değiştiriyor. Ağırlık artışı da yandaki (b) sonucunu ek olarak doğuruyor.

    Daha güzel falan da görünmüyor açıkçası, hani estetik kavramınız Nicki Minaj veya Kim Kardashian'sa bilemeyeceğim...

    Çok mu meraklısınız lastik başına 150-200₺ fazla vermeye, zinciri / dişliyi daha erken değiştirmeye, vites kutusunu krank yataklarını daha erken yıpratmaya anlamadım ki?
    tommygun ve bassturbin bunu beğendiler.

  17. #17
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yapmayın; 160 lastik oldukça kalın zaten. 180'lik taktığınızda boyutları da ağırlığı da artırıyorsunuz. Boyut artışı (a) geometriyi ve (b) zincir / dişliler / vites kutusu ve kranka binen yükü değiştiriyor. Ağırlık artışı da yandaki (b) sonucunu ek olarak doğuruyor.

    Daha güzel falan da görünmüyor açıkçası, hani estetik kavramınız Nicki Minaj veya Kim Kardashian'sa bilemeyeceğim...

    Çok mu meraklısınız lastik başına 150-200₺ fazla vermeye, zinciri / dişliyi daha erken değiştirmeye, vites kutusunu krank yataklarını daha erken yıpratmaya anlamadım ki?
    Neydi ? "Modifiye suc degil, bir yasam bicimidir."
    tommygun ve bassturbin bunu beğendiler.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....160 lastik oldukça kalın zaten....
    120-130 beygir 250 kg motorlarda bile 150 mm lastik takılı , cbr500 e 160 mm hayli yeterli..
    bassturbin bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Viraj kabiliyetin düşecek yazıcam şimdi.
    Biri gelip ben taktım bişey olmadı diyecek.
    bassturbin bunu beğendi.

  20. #20
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendede cbr 500 var vede aldığım kişi arkaya 180 lik takmış 1 yıl kullanmış olmasına rağmen kullanıcısına bağlımıdır bilmem ama lastiğin göbek kısmında düzleşmeler başlamış
    kendi kullanım tecrübelerimden yola çıkarak diyebilirimki pekte rahatsızlık veren bir kullanımı yok viraj performansıda gayet güzel tabikide birde 160 lık lastikle deneyip yazmak gerek aslında, tabikide 180lik takacagın lastiğin kalitesi güzel olsun bence
    yakın bir yerde oturuyorsanız buyurun gelin deneyin isterseniz
    Çizimde bahsettiğim orta taban düzleşmesi aynen dediğiniz gibi.İlk takıldığındada yükselip yanaklar şişer fakat gözle tam görünmüyor.Kullandıkça sizin bahsettiğiniz iyice meydana çıkıyor...
    Aprilia RS 250 GP Nº1


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)