Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

R25 Subap Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Temmuz 2019
    Arkadaşlar selamın aleyküm. Ben Yamaha R25 kullanıcısıyım. Motorumu 2. el olarak 15 bin km'de aldım. Şuanda 24 bin km'de. Bir gün önce yaklaşık 300 km yol yaparak evime geldim. Bazen bastım, ama ortalamam 120, 130 km/h arasıydı.

    Benim sorunum şu. Motorum bugün yokuş çekmemeye, gaz yememeye başladı. Daha sonra ışıklarda durduğumda motor stop etti ve tekrar çalıştırmayı denesem de çalışmadı. Biraz gaz vererek çalıştırmayı başardım bu seferde koku geldi ve sesi değişti. Motorda eğer gaz vermeyi bırakırsanız motor stop ediyor. Bir ustaya götürdüm ve ufak bir bakıp subap sorunu olabilir, silindirlerden biri çalışmıyor dedi. Ben kendi ustamı aradım. Buradaki ustanın söylediklerini söyledim ve bana, "önce detaylı bakmamız gerek ancak bahsettiğin gibi ise motorun inmesi gerek. 2000 TL tutar" dedi. Bu da sadece tahmin.

    Sorum şu ki. Daha önce böyle bir sorun yaşamış arkadaşımız var mı ? Var ise bu sorunu nasıl çözdü, ne kadara çözdü ve bu sorun sizce nasıl oluşmuş olabilir.

    Kabul ediyorum çok sakin kullanan bir kullanıcı değilim ancak sabah akşam da motorla basmıyorum. Ayrıca bakımlarını hiç ihmal etmedim. Sürekli garajımda muhafaza ettim. Bana bu konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ediyorum.

    Not: Motorum, 2017 - Yamaha yzf-r25


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    ne güzel memleket ver 2000 tl motor inecek. çık o dükkandan hemen.

    bu tip arızalarda basitten zora doğru gidilir. buji kablolarını sıra ile çıkar bakalım. 1. silindirden başla çıkarınca stop ediyor hiç çalımıyorsa 2. silindire yoğunlaşmak lazım.
    lafonten bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Yaklaşık 16000km 2017 MT-25 kullandım ve böyle bir sorunla karşılaşmadım. Fakat 2017 model bir motoru da kalkıp mahalledeki ustaya götürmem. Ulkerhan gibi pek bilgili olmadığımdan böyle bir durumda hemen keşif için Yamaha yetkili servisine götürüp, gerekirse orada motoru açtırırdım. Senede ortalama 7000km yapan bir motosiklet öyle kolay kolay su koyuvermez verse bile kronik yağ pompası arızasından olabilir mi? Bir fikrim yok. O yüzden ben Yamaha'ya götürürdüm motosikleti. Hem de çekiciye koyarak!..
    lafonten bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    05 Temmuz 2019
    Yorumunu dikkate alıcam. Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 16000km 2017 MT-25 kullandım ve böyle bir sorunla karşılaşmadım. Fakat 2017 model bir motoru da kalkıp mahalledeki ustaya götürmem. Ulkerhan gibi pek bilgili olmadığımdan böyle bir durumda hemen keşif için Yamaha yetkili servisine götürüp, gerekirse orada motoru açtırırdım. Senede ortalama 7000km yapan bir motosiklet öyle kolay kolay su koyuvermez verse bile kronik yağ pompası arızasından olabilir mi? Bir fikrim yok. O yüzden ben Yamaha'ya götürürdüm motosikleti. Hem de çekiciye koyarak!..
    Bence de servise götürmek gerek. Şuanda zaten kapalı servis. Pazartesi bir götürüp oraya sormak lazım. Yorumun için teşekkürler.

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    R25’in motoru çok dayanıklı ve sağlam. Yağsız kalmadığı sürece sıkıntı çıkarması baya zor. Çok hor kullanılmasına, apaçilerin altında inim inim inletilmesine rağmen benden bu kadar deyip bloğu patlatmıyor. Tabi motorun geçmişi de önemli. Geçmiş zamanda ciddi bir arıza sonucu sökülüp yapılmışsa sonradan sıkıntı çıkartabilir.
    Silindirlerden birisi çalışmıyorsa ilk olarak buji ve bobin kontrol edilmeli. Bu ikisinde sıkıntı yoksa silindirlerin kompresyon ölçümü yapılır. Kompresyon belirli değerin altında çıkarsa muhtemelen motor geçmişinde sökülmüştür. Kurcalanmış bir bloktur. İşte o zaman supap, segman veya daha kötü senaryolar düşünülebilir. Hemen motor inecek demek için çok erken.
    Yanlış hatırlamıyorsam 20 Bin bakımında bujiler değişiyordu. Değişmediyse veya yaptırdığın yer bujilerin tırnak aralığına dikkat etmeden taktıysa bu şekilde soruna yol açabilir.

  6. #6
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    fazil bunu beğendi.

  7. #7
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Geçmiş olsun, 250 lik motordan 600 Luk performansı istemek bu tür sorunlara yol açabiliyor.

  8. #8

    Üyelik
    05 Temmuz 2019
    Arkadaşlar hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim. Motoruma her zaman iyi bakmaya çalıştım. Bakımlarını zamanında yaptım, apaçilikten uzak durdum. Motorun geçmişini bilmiyorum açıkçası daha önce böyle bir işlem belki dediğiniz gibi yapılmıştır.

    Olan oldu artık motor ile ilgili neler olduğunu buraya yazıcam. Aynı sorunu yaşayabilecek arkadaşlara belki yardımı olur.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Geçmiş olsun


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)