2017 KTM 390duke tekleme/silkeleme sorunu
-
15 Haziran 2021, 20:32
#1
Merhaba arkadaşlar, 2017 390 duke sahibiyim, motoru kısa bir süre önce edindim, geçen hafta motorda sürüş esnasında hafif silkeme tekleme fark ettim. Önceki sahibinden bujinin değişmediğini bildiğim için bujiden diye düşünerek NGK Buji satın aldım hafta sonu değiştiririm diye düşünürken sürüş sırasında kırmızı ışıkta rolantideyken stop etmeye başladı motor ve hafta sonu bujiyi değiştirmeye karar verdim ve değiştirdim. Üzerinden araç bujisi çıktı memleketimizin saygı değer ustalarından biri öyle uygun görmüş takmış. Velhasıl Buji değişti fakat sürüş sırasındaki hafif silkeleme geçmedi.. silkeleme yi şöyle tarif edeyim; mevcut vitesin istediği devirde değilde daha düşük devirde sürüyormuş sunuz gibi, yani yüksek vites çok düşük devir gibi.. sele üstünde ileri geri ufak git geller yaşıyorum yani. Ve yine arada her zaman olmasada ışıklarda vs durdugumda rolantide stop ediyor. Durum böyle olunca birde hava filtresini değiştireyim dedim ama durum aynı. Bu silkeleme sağlam gaz açtığınızda ve yüksek devirde pek fark edilmiyor. Özetle Buji hava filtresi değişti zincir gerginliği güzel, bezine bişey diyemiyorum keza mevcut depodaki benzin iki farklı yerden alındı. Bu durum hakkında bilgisi olan böyle birşey yaşamış ve çözmüş biri varsa fikirlerinizi rica ediyorum.
Reklamlar
-
16 Haziran 2021, 21:35
#2
Müthiş bilgiler ve çözümler geldi önce hangisinden başlayacağımı bilemedim..
Sağolun varolun.
-
16 Haziran 2021, 22:05
#3
0 bilgi ile yorum yapıyorum,
supaplardan olabilir mi?
-
16 Haziran 2021, 22:10
#4
sakin ol dostum, alo motor tamir hattı değil burası.
enjeksiyon manifoldunda tek vida ile sabitlenmiş map sensörü var. balata spreyi ile temizle.
düzelmezse yakıt pompasına giden kabloyu multimetre ile ölç 2ohm civarı çıkması lazım. fazla yada düşük çıkarsa yakıt pompası değişecek. pulsar 200'ün iç motoru uyuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
f0cus adlı üyeden alıntı
0 bilgi ile yorum yapıyorum,
supaplardan olabilir mi?
şimli supap var hocam. ayarları kolay kolay bozulmaz.
-
18 Haziran 2021, 12:14
#5
f0cus adlı üyeden alıntı
0 bilgi ile yorum yapıyorum,
supaplardan olabilir mi?
Subap ayarı yapıldı hocam, iyide çıktı subap ayarları. Pek değişen birşey yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
sakin ol dostum, alo motor tamir hattı değil burası.
enjeksiyon manifoldunda tek vida ile sabitlenmiş map sensörü var. balata spreyi ile temizle.
düzelmezse yakıt pompasına giden kabloyu multimetre ile ölç 2ohm civarı çıkması lazım. fazla yada düşük çıkarsa yakıt pompası değişecek. pulsar 200'ün iç motoru uyuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
şimli supap var hocam. ayarları kolay kolay bozulmaz.
Sakinim hocam merak etmeyin. Serzenişimin nedeni form ahalimizin boş beleş konularda hayli aktif olup bilgi paylaşımı ihtiyaç durumlarında pek ortalıkta olmayışından aslında.
Öneriniz için teşekkürleontrol edelim değişen birşey olacak mı.
Birde konuyu şöyle guncelleyeyim.
Konuyu açmadan önce motora supap ayarı yapılmamıştı, konu açıldıktan iki gün sonra yapıldı ve iyi subap ayarları iyi çıktı. Ayardan sonraki test sürüşünde çok çok az bir fark oldu düzelme adına ( ki bazı KTM servisleri 390 larda bir miktar silkelemenin normal olduğunu motorun düşük devir sevmediğini söylüyorlar. Tamam biz bu motoru torku ve deliliği için sürüyoruz ve üst devirlerde zaten bir sorun yok ama şehir içinde bazan 5/6 bin devirlerde biraz daha sakin sürmek gerekiyor ve devirlerde de olan silkeleme az da olsa keyif kaçırıyor)
Fakat motoun rölanti de, stop etme sorunu duzelmedi. Haydi silkelemeyi geçtim ama yeri geliyor sürüş sırasında gaz kapiyoruz veya ışıklarda duruyoruz ve motor stop ediyor bu durumda hayli can sıkıyor.
-
18 Haziran 2021, 14:45
#6
Silkelemenin birçok sebebi olabilir ama durduğunda stop etmesinin daha az sebebi olacağını düşünüyorum.
• Rölantide sorun yaşıyor musun ?
• Her durduğunda stop ediyor mu araç ?
• Vitesteyken (debriyaj çekili olsa bile) durduğunda mı stop ediyor ?
• Gaz verdiğindeki hissiyat hep aynı mı ?
Bunları cevapladıktan sonra aşağı yukarı ihtimalleri daha da düşürmüş olursun. Sana önerim spormoto ile de görüşmen. Senden önceki sahibi belli ki özen göstermemiş motora ama sen kendin veya bir sonraki sahibi için aynısını yapma. İki teker, gereksiz ekonomiye değmez.
-
18 Haziran 2021, 14:59
#7
SS40 adlı üyeden alıntı
Silkelemenin birçok sebebi olabilir ama durduğunda stop etmesinin daha az sebebi olacağını düşünüyorum.
• Rölantide sorun yaşıyor musun ?
• Her durduğunda stop ediyor mu araç ?
• Vitesteyken (debriyaj çekili olsa bile) durduğunda mı stop ediyor ?
• Gaz verdiğindeki hissiyat hep aynı mı ?
Bunları cevapladıktan sonra aşağı yukarı ihtimalleri daha da düşürmüş olursun. Sana önerim spormoto ile de görüşmen. Senden önceki sahibi belli ki özen göstermemiş motora ama sen kendin veya bir sonraki sahibi için aynısını yapma. İki teker, gereksiz ekonomiye değmez.
Selamlar hocam sorularınızın üçününde cevabı evet stop ediyor..sadec sürüşte gaz açıksa devirli gidiyorsam stop etmiyor
-
18 Haziran 2021, 21:18
#8
4 yil 660 tenere kullandim buji degistigim zaman ilk zamanlarda gazi kesince stop ederdi sonra sonra bu soeun kendiliginden duzeliyordu
-
18 Haziran 2021, 21:26
#9
Sorunun kaynağı bulundu arkadaşlar.atesleme bobini imiş, konuya destek gösteren arkadaşlara teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)