Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2017 KTM 390duke tekleme/silkeleme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Merhaba arkadaşlar, 2017 390 duke sahibiyim, motoru kısa bir süre önce edindim, geçen hafta motorda sürüş esnasında hafif silkeme tekleme fark ettim. Önceki sahibinden bujinin değişmediğini bildiğim için bujiden diye düşünerek NGK Buji satın aldım hafta sonu değiştiririm diye düşünürken sürüş sırasında kırmızı ışıkta rolantideyken stop etmeye başladı motor ve hafta sonu bujiyi değiştirmeye karar verdim ve değiştirdim. Üzerinden araç bujisi çıktı memleketimizin saygı değer ustalarından biri öyle uygun görmüş takmış. Velhasıl Buji değişti fakat sürüş sırasındaki hafif silkeleme geçmedi.. silkeleme yi şöyle tarif edeyim; mevcut vitesin istediği devirde değilde daha düşük devirde sürüyormuş sunuz gibi, yani yüksek vites çok düşük devir gibi.. sele üstünde ileri geri ufak git geller yaşıyorum yani. Ve yine arada her zaman olmasada ışıklarda vs durdugumda rolantide stop ediyor. Durum böyle olunca birde hava filtresini değiştireyim dedim ama durum aynı. Bu silkeleme sağlam gaz açtığınızda ve yüksek devirde pek fark edilmiyor. Özetle Buji hava filtresi değişti zincir gerginliği güzel, bezine bişey diyemiyorum keza mevcut depodaki benzin iki farklı yerden alındı. Bu durum hakkında bilgisi olan böyle birşey yaşamış ve çözmüş biri varsa fikirlerinizi rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Müthiş bilgiler ve çözümler geldi önce hangisinden başlayacağımı bilemedim..
    Sağolun varolun.

  3. #3
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    0 bilgi ile yorum yapıyorum,
    supaplardan olabilir mi?

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    sakin ol dostum, alo motor tamir hattı değil burası.

    enjeksiyon manifoldunda tek vida ile sabitlenmiş map sensörü var. balata spreyi ile temizle.
    düzelmezse yakıt pompasına giden kabloyu multimetre ile ölç 2ohm civarı çıkması lazım. fazla yada düşük çıkarsa yakıt pompası değişecek. pulsar 200'ün iç motoru uyuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0 bilgi ile yorum yapıyorum,
    supaplardan olabilir mi?
    şimli supap var hocam. ayarları kolay kolay bozulmaz.
    maktama bunu beğendi.

  5. #5
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0 bilgi ile yorum yapıyorum,
    supaplardan olabilir mi?
    Subap ayarı yapıldı hocam, iyide çıktı subap ayarları. Pek değişen birşey yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sakin ol dostum, alo motor tamir hattı değil burası.

    enjeksiyon manifoldunda tek vida ile sabitlenmiş map sensörü var. balata spreyi ile temizle.
    düzelmezse yakıt pompasına giden kabloyu multimetre ile ölç 2ohm civarı çıkması lazım. fazla yada düşük çıkarsa yakıt pompası değişecek. pulsar 200'ün iç motoru uyuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------



    şimli supap var hocam. ayarları kolay kolay bozulmaz.
    Sakinim hocam merak etmeyin. Serzenişimin nedeni form ahalimizin boş beleş konularda hayli aktif olup bilgi paylaşımı ihtiyaç durumlarında pek ortalıkta olmayışından aslında.
    Öneriniz için teşekkürleontrol edelim değişen birşey olacak mı.
    Birde konuyu şöyle guncelleyeyim.
    Konuyu açmadan önce motora supap ayarı yapılmamıştı, konu açıldıktan iki gün sonra yapıldı ve iyi subap ayarları iyi çıktı. Ayardan sonraki test sürüşünde çok çok az bir fark oldu düzelme adına ( ki bazı KTM servisleri 390 larda bir miktar silkelemenin normal olduğunu motorun düşük devir sevmediğini söylüyorlar. Tamam biz bu motoru torku ve deliliği için sürüyoruz ve üst devirlerde zaten bir sorun yok ama şehir içinde bazan 5/6 bin devirlerde biraz daha sakin sürmek gerekiyor ve devirlerde de olan silkeleme az da olsa keyif kaçırıyor)
    Fakat motoun rölanti de, stop etme sorunu duzelmedi. Haydi silkelemeyi geçtim ama yeri geliyor sürüş sırasında gaz kapiyoruz veya ışıklarda duruyoruz ve motor stop ediyor bu durumda hayli can sıkıyor.

  6. #6

    Üyelik
    19 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Silkelemenin birçok sebebi olabilir ama durduğunda stop etmesinin daha az sebebi olacağını düşünüyorum.
    • Rölantide sorun yaşıyor musun ?
    • Her durduğunda stop ediyor mu araç ?
    • Vitesteyken (debriyaj çekili olsa bile) durduğunda mı stop ediyor ?
    • Gaz verdiğindeki hissiyat hep aynı mı ?

    Bunları cevapladıktan sonra aşağı yukarı ihtimalleri daha da düşürmüş olursun. Sana önerim spormoto ile de görüşmen. Senden önceki sahibi belli ki özen göstermemiş motora ama sen kendin veya bir sonraki sahibi için aynısını yapma. İki teker, gereksiz ekonomiye değmez.
    iskampavya bunu beğendi.

  7. #7
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı SS40 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silkelemenin birçok sebebi olabilir ama durduğunda stop etmesinin daha az sebebi olacağını düşünüyorum.
    • Rölantide sorun yaşıyor musun ?
    • Her durduğunda stop ediyor mu araç ?
    • Vitesteyken (debriyaj çekili olsa bile) durduğunda mı stop ediyor ?
    • Gaz verdiğindeki hissiyat hep aynı mı ?

    Bunları cevapladıktan sonra aşağı yukarı ihtimalleri daha da düşürmüş olursun. Sana önerim spormoto ile de görüşmen. Senden önceki sahibi belli ki özen göstermemiş motora ama sen kendin veya bir sonraki sahibi için aynısını yapma. İki teker, gereksiz ekonomiye değmez.
    Selamlar hocam sorularınızın üçününde cevabı evet stop ediyor..sadec sürüşte gaz açıksa devirli gidiyorsam stop etmiyor

  8. #8
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    4 yil 660 tenere kullandim buji degistigim zaman ilk zamanlarda gazi kesince stop ederdi sonra sonra bu soeun kendiliginden duzeliyordu
    iskampavya bunu beğendi.

  9. #9
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Sorunun kaynağı bulundu arkadaşlar.atesleme bobini imiş, konuya destek gösteren arkadaşlara teşekkürler.
    mattiadestro bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)