Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yalama yuva nasıl düzeltilir?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Fotoğrafta işaretlediğim yer yağ filtresinin kapağı. Okla gösterdiğim vidayı daha önce hayvan gibi sıkıp yalama etmişler vida bir yere kadar sertleşiyor sonra boşa dönüyor. Haliyle oradan yağ kaçırıyor. Sanırım düzeltmek için kılavuz denen bir alet lazım ama tek seferlik kullanmak için 250 liraya set almak istemiyorum. Sanayide bu işi kim yapar?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Herhangi bir torna atölyesinin elinde gerekli alet edevat vardır, ancak uğraşmak istemeyebilirler.
    Basit işlemleri malum ustalarımız pek sevmiyor, Ankara'da iseniz yardımcı olabilirim
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    tornacıda yapılır fakat benim yağ tapam yalamaydı. Gezmediğim tornacı kalmadı. Küçük iş hoşlarına gitmiyor bakmak istemiyorlar. En son yaşlı bir amca buldum tornacı o nazlana nazlanada olsa halletti sorunu.
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    set almanıza gerek yok, sadece o yuva kaçsa bir ölçü yukarısını klavuz alırsınız bir de klavuz kolu bu kadar basit.

    mesela metrik 6 egzos saplama yalama olduysa metrik 7 klavuz ile diş açıyorum bir de sanayide helix (diş yuvasına yay atma durumu var) o konu hakkında bilgim yok ama sanırım yarım ölçü yukarısına klavuz ile diş açıp normal ölçüsünde yay ile telafi ediyorlar.

    tornacıya gitsen paranla iş yaptıramıyorsun öfleyip püflüyor
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    sanayiden metrik 6x15mm imbus civata al, ilave kılavuza gerek kalmaz cincik gibi olur. (orijinali metrik 6x10mm)
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Yalama olan diş metrik 6 ise metrik 7 diş açılır, metrik 6 yay atılır(ya da helecoil) civata da sıyrıksa yeni bir civata alınıp takılır. Sanayide bu işi tornacılar yapar ancak arkadaşların da dediği gibi nazlanırlar uğraşmak istemezler.
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Maalesef ustalarımız kılavuz çekmek gibi iki dakikalık işi kendilerine hakaret aşağılama olarak görüyorlar.

    Ulan ben kılavuz çekecek adam mıyım? biri görürse rezil olurum havalarındalar.

    İşi yaparken rahatsız olduklarını hissettiriyorlar.
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    ilaç sürücen takıcan
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  9. #9
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Yağ filtre kapağı her bakımda açılacağı için helicoil yay uygulaması olmaz, kapağı her söktüğünüzde başa dönersiniz, bu işe karga tulumba dalmayacak bir usta bulun, delik genişlemeye müsait mi bakılıp ona göre delik büyütülüp bir üst ölçü kılavuz çekip yeni civata bağlanır, motor bloğu parçaları hassastır kapağın yuvasını bu hale getiren tork anahtarı diye bir şeyden haberi olmayan ustayım diye dolaşan tiplerdir, blok üzerindeki civatalarda tork anahtarı olmadan güç denemesi yapılırsa ücüzü ve maddi boyutu yüksek sonuçlar ortaya çıkar, günümüzde bisikletler dahil çoğu hassas teknik cihaz tork anahtarı kullanılarak üreticinin uygun gördüğü tork değerlerine uyarak civataları sıkılır. Tork anahtarı olmayan kullanmayan ustaya motorunuzu emanet etmeyin.
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ filtre kapağı her bakımda açılacağı için helicoil yay uygulaması olmaz, kapağı her söktüğünüzde başa dönersiniz, bu işe karga tulumba dalmayacak bir usta bulun, delik genişlemeye müsait mi bakılıp ona göre delik büyütülüp bir üst ölçü kılavuz çekip yeni civata bağlanır, motor bloğu parçaları hassastır kapağın yuvasını bu hale getiren tork anahtarı diye bir şeyden haberi olmayan ustayım diye dolaşan tiplerdir, blok üzerindeki civatalarda tork anahtarı olmadan güç denemesi yapılırsa ücüzü ve maddi boyutu yüksek sonuçlar ortaya çıkar, günümüzde bisikletler dahil çoğu hassas teknik cihaz tork anahtarı kullanılarak üreticinin uygun gördüğü tork değerlerine uyarak civataları sıkılır. Tork anahtarı olmayan kullanmayan ustaya motorunuzu emanet etmeyin.
    Aslında tork anahtarına gerek bile yok. İlk önce usta diye geçinen şahsın biraz bilgili ve kendini eğitmiş olması gerekiyor. Bloktaki yuvanın alüminyum, civatanın da çelik veya daha sert bir malzeme olduğunu bilen kimse bu hataya düşmez. Altı üstü 8nm gibi komik bir kuvvette sıkılması gereken bir civata. 20cm uzunluğundaki cırcır kolunun en ucundan hafif baskıyla zaten 8nm değerini rahatlıkla yakalarsınız. Bijon sıkarcasına hayvan gibi abanınca böyle sonuçları oluyor.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2021
    İyi tavsiyeler verenler de olmuş ama bilmeyen birisi yukarıda ilaç sür falan demiş. Sakın loctite sürüp kapatmayın. Muhtemelen yağ sızıntısı geçecektir ancak tıpayı bir daha çok zor sökersiniz.Ya da dişleri kırarsınız.Silindir kapağı gibi bir yer olsaydı heilcoil tarzı tamir kitleri oluyor ancak yağ tıpası gibi sürekli açılacak bir yer için tornacıya gitmek en mantıklı çözüm olacaktır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)