Araç ile takviye denemem lazım görüşü olan
-
Merhabalar
Motosikletimin aküsü 12v15ah ama 10 altı çalışmıyor beyin algılıyor şimdi takviye denemem lazım daha önce ne arabaya ne de motora hiç ben takviye yapmadım
Arkadaşın arabası var 12V 60amper imiş aküsü benim akümde 12v 15amper kabloda bulduk yarın deneyeceğiz acaba nasıl yapmamız lazım
Araba çalışacak mı stop olup kontak mı açık olacak tam bilmiyorum hiç yapmadık çünkü anlata bilir misiniz acaba
Reklamlar
-
Artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlayın, aracı çalıştırsın arkadaşınız, sizde araç çalisir vaziyette iken marşa basın.
Eğer olmazsa biraz bekleyin 10-15 sn kadar, arkadaşinizda hafif gaza bassin 2000 devire getirse yeterli, bu şekilde tekrar deneyin.
Aman sakın ters bağlamayın, artıyı artıya eksiyi eksiye, akü üzerinde işaretler var.
-
motohazar adlı üyeden alıntı
Merhabalar
Motosikletimin aküsü 12v15ah ama 10 altı çalışmıyor beyin algılıyor şimdi takviye denemem lazım daha önce ne arabaya ne de motora hiç ben takviye yapmadım
Arkadaşın arabası var 12V 60amper imiş aküsü benim akümde 12v 15amper kabloda bulduk yarın deneyeceğiz acaba nasıl yapmamız lazım
Araba çalışacak mı stop olup kontak mı açık olacak tam bilmiyorum hiç yapmadık çünkü anlata bilir misiniz acaba
Arabanın çalışması daha sağlıklı olur, motosikletinizi çalıştırdıkdan sonra kabloları çekin. Kabloların birbirine deymesin yangın veya akü patlamasına kadar giden sonuçlar olabilir ve +,- kutuplarına dikkat edin onun haricinde birşey kalmıyor.
-
Moderatör
Hatta araba %100 çalışıyor olsun..
Benim başıma geldi bir kez.
Fiat Fiorino veya Ford Connect gibi bir araçtan takviye yapmam gerekti. (Marka modeli tam hatırlamıyorum, akü değerlerini de hiç bilmiyorum, araç panelvandı sadece)
Motosiklet 1200 Gs Adv. - Araç çalışmıyorken takviye denedim, ama maalesef olmadı. Aracı çalıştırıp denediğimde ise, hiç sorun olmadan motosiklet çalıştı.
Tecrübem bu.
-
Değerli hocalarım, akü takviyesi sırasındaki herkesin düştüğü yanlış olan kutupları direkt birbirine bağlama hatasına düşerseniz, çalıştırmak istediğiniz araç akü doldurmakla uğraştığı için gerekli marş gücünü elde edemezsiniz. Olması gereken ise +(artı) kutupların direkt birbirine bağlanması( motosiklette akünüz sıkıntılı bir yerdeyse marş otomatiğinin üzerindeki kırmızı kablo da olur.) -(eksi) kutbun ise takviye yapan aracın aküsünden takviye yapılacak aracın şasesinde boyasız, iletkenlik sağlayan herhangi bir yere bağlamanız gerekli. Bu şekilde yaparsanız takviyeyi hemen yapabilirsiniz. Ama zaten petrollerde falan satılan idelinin neredeyse yarısı kalınlıkta bir takviye kablosu alırsanız bir de aküyü aküye bağlarsanız o takviyeyi yapamazsınız. İllaki o şekilde yapmak istiyorsanız aküyü aküye bağlayın, takviye yapan aracı çalıştırın 5dk civarı aküyü şarj etsin öyle marşa basın.
-
Otomobil çalışır halde iken takviye yapın. Artı artıya eksi eksiye bağlanacak. Önce artı kutbunu bağlayın... önce eksiyi bağlarsanız , artı yi bağlarken kıvılcım atabilir. Önce artı daha sonra eksiyi direk aküden aküye bağladıktan sonra marşa basın. Motorda başka sorun yoksa çalışacaktır. 12v olmak şartıyla kaç amper aküden takviye aldığınızın hiç bir önemi yok. Ben CG motorlu Çin malı motorumu Çöpten bulduğum 3 lü priz kablosu ile takviye ederek çalıştırmıştım. 5-6 saniye marşta kablo ateş gibi ısındı... çok zorda kalırsanız işe yarar belki diye paylaştım.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Çok teşekkürler peki söyle yapsam olur mu?
Akümün 2 + 2 tane - girişi var
1-1 +|- motora versem diğer kalan slotları da takviye bağlantısını oralara bağlasam olur mu yoksa motora bağlandı yaptığım yerden mi yapmam gerek
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlayın, aracı çalıştırsın arkadaşınız, sizde araç çalisir vaziyette iken marşa basın.
Eğer olmazsa biraz bekleyin 10-15 sn kadar, arkadaşinizda hafif gaza bassin 2000 devire getirse yeterli, bu şekilde tekrar deneyin.
Aman sakın ters bağlamayın, artıyı artıya eksiyi eksiye, akü üzerinde işaretler var.
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Arabanın çalışması daha sağlıklı olur, motosikletinizi çalıştırdıkdan sonra kabloları çekin. Kabloların birbirine deymesin yangın veya akü patlamasına kadar giden sonuçlar olabilir ve +,- kutuplarına dikkat edin onun haricinde birşey kalmıyor.
Levent adlı üyeden alıntı
Hatta araba %100 çalışıyor olsun..
Benim başıma geldi bir kez.
Fiat Fiorino veya Ford Connect gibi bir araçtan takviye yapmam gerekti. (Marka modeli tam hatırlamıyorum, akü değerlerini de hiç bilmiyorum, araç panelvandı sadece)
Motosiklet 1200 Gs Adv. - Araç çalışmıyorken takviye denedim, ama maalesef olmadı. Aracı çalıştırıp denediğimde ise, hiç sorun olmadan motosiklet çalıştı.
Tecrübem bu.
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Değerli hocalarım, akü takviyesi sırasındaki herkesin düştüğü yanlış olan kutupları direkt birbirine bağlama hatasına düşerseniz, çalıştırmak istediğiniz araç akü doldurmakla uğraştığı için gerekli marş gücünü elde edemezsiniz. Olması gereken ise +(artı) kutupların direkt birbirine bağlanması( motosiklette akünüz sıkıntılı bir yerdeyse marş otomatiğinin üzerindeki kırmızı kablo da olur.) -(eksi) kutbun ise takviye yapan aracın aküsünden takviye yapılacak aracın şasesinde boyasız, iletkenlik sağlayan herhangi bir yere bağlamanız gerekli. Bu şekilde yaparsanız takviyeyi hemen yapabilirsiniz. Ama zaten petrollerde falan satılan idelinin neredeyse yarısı kalınlıkta bir takviye kablosu alırsanız bir de aküyü aküye bağlarsanız o takviyeyi yapamazsınız. İllaki o şekilde yapmak istiyorsanız aküyü aküye bağlayın, takviye yapan aracı çalıştırın 5dk civarı aküyü şarj etsin öyle marşa basın.
tarikcapar adlı üyeden alıntı
Otomobil çalışır halde iken takviye yapın. Artı artıya eksi eksiye bağlanacak. Önce artı kutbunu bağlayın... önce eksiyi bağlarsanız , artı yi bağlarken kıvılcım atabilir. Önce artı daha sonra eksiyi direk aküden aküye bağladıktan sonra marşa basın. Motorda başka sorun yoksa çalışacaktır. 12v olmak şartıyla kaç amper aküden takviye aldığınızın hiç bir önemi yok. Ben CG motorlu Çin malı motorumu Çöpten bulduğum 3 lü priz kablosu ile takviye ederek çalıştırmıştım. 5-6 saniye marşta kablo ateş gibi ısındı... çok zorda kalırsanız işe yarar belki diye paylaştım.
-
Moderatör
motohazar adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler peki söyle yapsam olur mu?
Akümün 2 + 2 tane - girişi var
1-1 +|- motora versem diğer kalan slotları da takviye bağlantısını oralara bağlasam olur mu yoksa motora bağlandı yaptığım yerden mi yapmam gerek
https://i.hizliresim.com/bhirwe1.jpeg
Sorun olacagini sanmiyorum, cunku paralel baglidir, iki farkli baglanti noktasi olmasinin sebebi, birden cok motosiklete uysun, kablolar yetissin diyedir. Net bir bilgi degil, sadece fikir yurutuyorum.
-
motohazar adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler peki söyle yapsam olur mu?
Akümün 2 + 2 tane - girişi var
1-1 +|- motora versem diğer kalan slotları da takviye bağlantısını oralara bağlasam olur mu yoksa motora bağlandı yaptığım yerden mi yapmam gerek
https://i.hizliresim.com/bhirwe1.jpeg
Sorun olmaz diğer girişlere bağlayabilirsiniz.
-
Tamamdır çok teşekkür ediyorum ben o zaman açık yerlerden motoruma bağlıyorum diğer yerleride açıp vida takacağım orayada aradan gelen kabloyu takacağım sağ olun
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Sorun olmaz diğer girişlere bağlayabilirsiniz.
Levent adlı üyeden alıntı
Sorun olacagini sanmiyorum, cunku paralel baglidir, iki farkli baglanti noktasi olmasinin sebebi, birden cok motosiklete uysun, kablolar yetissin diyedir. Net bir bilgi degil, sadece fikir yurutuyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)