Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

YAMAHA VİRAGO 1100 1993 MODEL BAKIM VE GENEL YARDIM

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2016
    Merhabalar cümleten. 1993 model Yamaha Virago 1100 almış bulunmaktayım. 81000 km de kondisyonu iyi durumda, birkaç eksiği var ancak tamamladıktan sonra daha iyi hale gelecektir. Burada sormak istediğim şeyler var, eğer kullanmış olan yada kullanıcısı olan birileri yardımcı olursa çok sevinirim.
    *NOT: Motor yapılmış 12000km önce, ancak nelerin değiştiğini bilmiyoruz. Silindir alt conta vs değişmiş dışardan belli olan tek şey bu.
    Öncelikle yağ olarak tavsiyeniz nedir?
    Kaç binde bir değiştirmeliyim?
    Şaft yağı ne kullanmalıyım?
    Şaft yağını kaç km de bir değiştirmeliyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Öncelikle hayırlı olsun.
    81 Binde bu makineler motor istemez. Muhtemelen 99 bin km'den sonra sıfırlanma olayını en az 2 kez yaşamıştır.

    Yağ olarak kullanım kitapçığında 20W40 veya 10W30 önerilmiş. Eski motor olduğu için tam sentetik yağ koyunca saçmalama ihtimali var. Motul 5100 10W30 tavsiye ederim ben. Değişim aralığı 6 binde bir. Yağ filtresiyle beraber 3.1L yağ alıyor.
    Şaft yağı 80W90. Değişim aralığı ise 25 bin km'de bir ama ben olsam 2 yağ bakımında bir (12 bin km) değiştirirdim. Yine Motul'un litrelik yağı var onu tavsiye ederim. Şaft yağı 0.2L alıyor.

    Eski makine olduğu için yerinizde olsam yağ, yağ filtresi, hava filtresi, fren hidrolikleri, süspansiyon yağlarını değiştirir ön fren kaliperine detaylı bir bakım yapardım. Muhtemelen şu zamana kadar belki fren hidroliği bile değişmemiş, hiç kaliper bakımı görmemiştir. Aynı şey süspansiyon yağları için de geçerli. Ülkemizde fren hidroliği, kaliper bakımı, süspansiyon yağı gibi konular çok bilinen ve dikkat edilen konular değil.
    Süspansiyonların yağ kapasitesi 372ML, viskozite 10W. Bu arada muhtemelen ön süspansiyon yayları servis limitinin altında çıkacak. Bulabileceğinizi pek sanmıyorum ama bulabilirseniz ve durumunuz müsaitse değiştirin derim. Sürüşe iyi yönde ciddi etki eder.

    Bu servis manual: https://docs.google.com/uc?id=0B6nYhJupTJZVVkxpeWdadm5FVlU&export=download
    Kullanım kitapçığı: https://www.yamahamotorsports.com/assets/service/manuals/1998/LIT-11626-10-86_312.pdf
    tommygun bunu beğendi.

  3. #3
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Tam sentetik yagin ne zarari olur, biraz detaylandirabilir misiniz?
    Ben 1992 model Virago 250'de 10 senedir tam sentetik yag kullaniyorum. (Motul 7100 10-40) Bir sorun olmadi.
    Ne sorun cikartabilir?

  4. #4

    Üyelik
    07 Temmuz 2016
    Çok teşekkür ederim. Verdiğin bilgileri kaydettim. Muhtemelen dediğin gibi olma ihtimali yüksek. Manifoldu yırtık durumda idi. Bunun için manifold sipariş etmiştim gelmiş. Şimdi geriye en büyük problem olarak karbüratörden benzin akması sorunum var. Birde ufak yağ kaçakları. Eğer ağır bir sorun yoksa gerçekten çekişi ile performansı le çok güzel bir makine. Aldığım için şimdilik mutluyum. Umarım başımı ağrıtmaz.

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam sentetik yagin ne zarari olur, biraz detaylandirabilir misiniz?
    Ben 1992 model Virago 250'de 10 senedir tam sentetik yag kullaniyorum. (Motul 7100 10-40) Bir sorun olmadi.
    Ne sorun cikartabilir?
    Zararı olmaz hocam.
    Motorun model yılı zamanlarında motor yağları bugünkü gibi gelişmiş olmadığı için motorlar o zamanın motor yağı sertifikalandırma düzeyleri ve yeterliliklerine göre tasarlanıyordu.
    Mesela kullanım kitapçığında yağ sınıfı olarak API SE, SF veya dengi önerilmiş. Tablodan baktığınız zaman 1993 öncesi araçlar için önerilen yağ sınıfı olduğunu görebilirsiniz. Motul 7100 Koyduğunuz zaman son teknoloji API SN sınıf bir yağ koymuş oluyorsunuz. Böyle bir durumda çok eski motosikletlerde debriyaj kavramasında, vites geçişlerinde ve motorun çalışmasında randımansızlıkla karşılaşılma ihtimali var. Ben kullanıcısı olmadığım için yanlış bir öneri yapmamak adına yarı sentetik önerdim. Tam tersi full sentetik ile zamanının mineral yağlarına göre çok daha iyi performans bile verebilir. Birebir kullanıcısına sormak lazım.
    fazil bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    07 Temmuz 2016
    Bu arada, karbüratör bağlantılarına ihtiyacım var. Servis manuelde yok ne yazık ki. Mototun karbüratöründen kaynaklı nir sorun var, açıp temizlendi, iğneler kontrol edildi ancak gaz yememe gibi bir sorunum var.

  7. #7
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    karburator diaframini kontrol ettiniz mi, yirtik olabilir.

  8. #8

    Üyelik
    07 Temmuz 2016
    Karbüratör içi tamamen temiz durumda. her parçası gayet normaldi...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)