Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lütfen Yardım :( Rölantide arka teker vızır vızır dönüyor...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Merhaba Arkadaşlar;

    Haftasonu motorumla Eşimle birlikteKerpeye gitmeye niyetliydim...yola ciktiktan 15-20 dk sonra başka bir sürücünün sıkıştırması nedeniyle ani bir fren yapmak durumunda kaldım...Motorum daha önce hiç yapmadığı şekilde stop etti (Daelim S2 250 FreeWing - Scooter). Moralim bozuldu çünkü doğru şekilde frenaj yapmıştım..(kademeli olarak her iki fren). Yeniden çalıştırmak istediğimde "ilk kez" birinci seferde gaz alıp çalışmadı...3-4 deneme sonra motor sorunsuz çalıştı ve yola çıktık...sesinde "özellikle yokuş çıkarken" bir gariplik sezdim..(~1700 km deyim...ilk 1000 bakımı yapıldı) yüksek devirlerde bir viyk sesi ve plaka çarpmasına benzeyen bir ses var...eve geldim, orta sehpaya aldım ve motoru çalıştırdım...Arka tekerlek inanılmaz devirli bir şekilde dönüyor ve hafifce arka lastigi yere değdirdiğimde o viyklama sesi gelmeye devam ediyor...

    Bu arada bilmiyorum sorunun tespitine/çözümüne katkısı olur mu ilk bakımda; gaz telinin boşluğu alındı, Castrol 15/40 yag değişimi yapıldı, buji sökülüp kontrol edildi, "gaz telinde boşluk olduğu nedeniyle" gaz teli gerginleştirildi ve rölanti ayarı biraz kurcalandı...

    İlk bakımdan sonra dikkatimi çeken en önemli husus ise hararet gecmise nazaran cok daha hizli yükselmeye başladı...


    Beylikdüzünde oturuyorum ve pek çok servise uzağım....ilk servisten sonra bu sorunları yaşadğımı için yetkili servislere güvenim biraz da olsun azaldı...moralim çok ama çok bozuk...lütfen yardım...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    yüksek rölanti var gibi aynı zamanda kayışda bir sorun olabilir genelde kayış kavrama sırasında ses çıkarıyorsa aktarma kayışında sorun olabiliyor. karbüratör manifoldunda veya benzin otomatiğinde sorun olursada bu şekilde düzensiz rölanti olabiliyor

  3. #3
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    rolantıyı arttırmalarından dolayı donuyor olabılırmı?
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  4. #4
    Spatula - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2006
    Şehir
    Edremit/Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 100KM siyah
    benim motorunda sehpaya kalktığında arka teker dönüyor ve öğrendiime göre bu normal bişemiiş
    öle dediler
    İyi kötü kazanırım para ama kaltptir asıl kumabara bi sevgilim yoksa kollarımda napiim Mondiali altımda :P

  5. #5
    hakpek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBF150 2006.11
    Arkadaşım..Öncelikle geçmiş olsun..

    Kanatimce senin sorunun motorun arka tekere hareket aktaran kısmında..Daha derinlemesine girecek olursak......Scutur motorlar hareketlerini aynı peugeot mobilleteki gibidir. Yani motor devri arttıkca motorun çıkış mili üzerinde dönme hareketine bağlı bir dengeli ağırlık ile berabar kavramayı sağlayan sistem vardır.. Bu sistem hareketli bir sistemdir..Sorun bu sistemde olabilir.. senin bir servise gitmen gerekebilir ......
    Sorunun:

    1==>Kavramada
    2==>hareket aktarma kayışında.
    3==>relanti devrin biraz yüksek olabilir.. Gaz elciğinde normalde 4-5mm direksiyonun saga-sola döndürme boşluğu olması gerekli..kolay gelsin..geçmiş olsun...
    [B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]

  6. #6
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    gaz telindeki boşluk menfaatinedir keşke boşlugu aldırmasaydın birde sıfır makınalara yapılacak pek fazla işlem yok tabiki servis iş yaptı olarak görünmek için sağı solu kurcalıyo tabi bu benim düşüncem.bence eli anahtar tutan her motorsiklet kullanıcısı motorunda gevşeyen her vidayı fark edebilir ve gereğini yapar.şu anda üretilen piyasada çin furyası denen motorların harıcındekı tüm motorsıkletler el deymeden 10.000 km gider hararet yaptırıp sıkıştırmamak kaydıyla.bence gaz telini tamamen gevşet bir iki günde boşluğa alışırsın makınan az yakar bi miktar seriliği azalır ama maximum hızda pek azalma olmaz.telin gerginliği sana bir debriyaja ve kayışa mal olmuş olabılır servise gidip göster variator kısmını açıp baksınlar kayışta debriyajda aşırı yıpranma varsa garantiden değiştir başüstü yeni bakım yaptırmışsın ilerde daha çok sorun yaşayabilirsin bir de mümkünse bakım esnasında motorunun başını bekle insan çocugunu doktora götürünce ayrılamazya bende aynen öyleyim sende motorunun yanından ayrılma saygılar.

    belli bir miktar döner ama vızır vızır demişsin el ile ayakla durduramayacak kadar güçlü dönüyorsan beklemeden servise git derim otomatık olan tüm scooterlarda bi miktar döner otomobil dahi boştayken tekerler havada döndüğünü gördüm ama elle tutunca duruyor sen durduramıyosan servise göstermekte gecikme derim sonra neden getirmedin böyle kullandın demesinler

  7. #7

    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    yüksek rolantide kullanmanın (yani bu sekilde kullanmanın) zararı nedir...servise kadar en az 30-40 km yol yapacağım

  8. #8
    MASTER OF THE ROAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2006
    yüksek rolantide kullanmanın bi zararı olmaz benzini fazla yakman dışında sorunuda kendin çözmüşsün gazteli gergin gibi görünüyor ama rolanti ayar vidasından biraz düşürebilirsin

  9. #9

    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Alıntı Spatula adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorunda sehpaya kalktığında arka teker dönüyor ve öğrendiime göre bu normal bişemiiş
    öle dediler
    normal değil...şanzuman sorunu yaşıyor olabilirsin...motor orta sehpada iken arka tekerleri elle cevirebiliyor musun?

  10. #10
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Bende benzer birşey fark ettim bugun: Motorum boşta (Hyosung GT250R) startere basınca, biraz ilerliyor! Sanki hafifçe starter motoru ittiriyor gibi?? Normal mi dersiniz?

    Teşekkürler,
    -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  11. #11

    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    arkadaşlar sonuçta ben çok da motor tecrübesi olmayan ve ilk motoru scooter olan biriyim...benim sorunum arka teklerleğim orta sehpada ve rolatide hiç dönmezken son zamanlarda oldukça devirli olarak dönmeye başlaması, ve 60-70 gibi hızlara çıktığımda kaynağı belli olmayan bir ses gelmesiydi...özellikle motor çalışmazken orta sehpadaarka tekerleği elimle çeviremediğimi farkettiğimde sorunun çok ciddi olabileceğini farkettim ve servise gittim...Artık rölanti devrim normal, tekerim orta sehbadayken vızır vızır dönmüyor ve motor çalışmazken orta sehpada elimle rahat çevirebiliyorum

    Kimseyi yanlış yönlendirmek istemem...zira "bazı" motorlarda rölantide arka tekerleğin dönmesinin normal olduğu bilgisini yazanlar var...
    bence "dönmemeli"

  12. #12
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı FreeWing adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sonuçta ben çok da motor tecrübesi olmayan ve ilk motoru scooter olan biriyim...benim sorunum arka teklerleğim orta sehpada ve rolatide hiç dönmezken son zamanlarda oldukça devirli olarak dönmeye başlaması, ve 60-70 gibi hızlara çıktığımda kaynağı belli olmayan bir ses gelmesiydi...özellikle motor çalışmazken orta sehpadaarka tekerleği elimle çeviremediğimi farkettiğimde sorunun çok ciddi olabileceğini farkettim ve servise gittim...Artık rölanti devrim normal, tekerim orta sehbadayken vızır vızır dönmüyor ve motor çalışmazken orta sehpada elimle rahat çevirebiliyorum

    Kimseyi yanlış yönlendirmek istemem...zira "bazı" motorlarda rölantide arka tekerleğin dönmesinin normal olduğu bilgisini yazanlar var...
    bence "dönmemeli"
    sence dönmemeli ama scooterlar sonsuz dişli denilen otomatik vitese sahip oldukları için mutlaka bir kavrama olacaktır ve dönmesi bu koşullarda normaldir(tutunca duracak şekilde tabii)
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  13. #13
    Xmaxman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    Haznedar
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    Valla benim motorda o kadar az dönüyorki bir hafta dönse belki 100 mt. felan olur. o kadar fazla dönmesi garip bir durum. bide fren yapınca neden durdu o motor ben pek anlamadım..pekde anlamıyom zati
    [COLOR="Red"][B]vınnnnnnnnnn !!![/B][/COLOR]

  14. #14
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    biraz önce benim başıma geldi rölantide motor kendi kendine gidiyordu gaz vermeden rölantiyi kıstım şimsi eski halinde ayarlamak zor birşey değil karbüratörün üzerinde gazt telinin yanında kelebeği gaz açık değil iken bir parça açık tutan bir vida var motoru çalıştır çalışır vaziyette vidayı sola döndürmeye başla anlarsın zaten nerede durman gerektiğini

  15. #15

    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    senator 150T & BMW 1200RT
    aynı sorun bendede vardı. ilk başlardan senin dediğin gibi arka teker dönüyor. daha sonra motoru sehpadan indirdikten sonra gaz vermesen bile gitmeye başlıyor. düz yolda tutamaz olmuştum motoru. sonunda makine berbat oldu.

    rolanti ayarı ile hiçbir sorunun yok arkadaşım. tamamen kavramada sorun. debriyajın çatlak veya kırılmış olabilir. bu da sürekli kavramaya neden olur. kayışta sorunun yok. kayış hariç debriyaj takımına kesinlikle baktır. sorun orada. ama asla çin malı debriyaj taktırma.
    saygılar..! ;)

  16. #16
    maerhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-03
    Merhaba arkadaşlar,
    Bende de Mondial 125 ZN var, birkaç gün önce motor sıcak olduğu halde düşük hızlarda (kavrama olmadığı hızlarda diyelim) stop etmeye başladı. Ben de elimin altında olduğu için gaz teli boşluk ayarından biraz gerdirip kendimce rolanti ayarı yaptım sanırım o problem geçti (ne olduğunu anlamadım ama ilk fırsatta servise gideceğim.) ama şimdi de yüksek rolanti var, arka teker sehpadayken dönüyor, arka tekeri motor çalışmıyorken rahatça çevirebiliyorum yani kavramada problem olmadığını düşünüyorum. İşin kötüsü motor çin malı olduğundan mıdır nedir, eski boşluğu bir türlü ayarlayamıyorum

  17. #17

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mondial 150 rf

    Lütfen Yardım :( Rölantide arka teker vızır vızır dönüyor... Konu Cevaplama Paneli

    rolantide benim bildiğim teker dönmez motoru ilk çalırtırırken biraz gaz verip çalıştırmak daha iyi sanki bende öyle bir durum yok rolantide teker milim kıpırdamaz rolanti vidasından biraz kıs scouter larda ronlanti vidası bagajın altında olur
    ALBirDeBurDanYak

  18. #18
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı maerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Bende de Mondial 125 ZN var, birkaç gün önce motor sıcak olduğu halde düşük hızlarda (kavrama olmadığı hızlarda diyelim) stop etmeye başladı. Ben de elimin altında olduğu için gaz teli boşluk ayarından biraz gerdirip kendimce rolanti ayarı yaptım sanırım o problem geçti (ne olduğunu anlamadım ama ilk fırsatta servise gideceğim.) ama şimdi de yüksek rolanti var, arka teker sehpadayken dönüyor, arka tekeri motor çalışmıyorken rahatça çevirebiliyorum yani kavramada problem olmadığını düşünüyorum. İşin kötüsü motor çin malı olduğundan mıdır nedir, eski boşluğu bir türlü ayarlayamıyorum
    hoş geldin aramıza.scootor denilen motorlar otomatik kayış kavrama oldugundan rolantiyi biraz yükselttiğinizde arka lastik döner doğal olarak.
    çalışma şekli ön varyötör deki varyatör bilyaları gaz verdikçe kasnagı sıkmaya başlar ve arka varyötöre hareketi iletir kavrama gerçekleşir.ne kadar gaz verirsek kayış o kadar gerilir ve alt noktadaki kayış en üst noktaya çıkar yani bir nevi vites yükselmiş olur basitçe. bu arada arka varyötör balatalarının iyi olması yayların sert olması gerekir.kayış kullanırkende ucuz çin malı kullanmamaya özen göstermeli.çünkü ne zaman nerde kaç km de kopacagı belli olmaz.30-40 tl ye iyi marka kayışlar mevcut.
    motorun stop etme nedenleri baya çok.ama en başta
    1-karbüratör
    2-karbüratör gaz pistonu delik veya özelliğini kaybetmiş olabilir
    3-karbüratör manifoldunda çatlak ve ya gevşeme hava alma olabilir
    4-buji ve buji kablosu,buji başı
    5-indiksiyon bobini özelliğini yitirmiş olabilir
    bunlardan birinde problem olunca motor dengesiz çalışır ve ya stop eder.kolay gelsin
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler