Lütfen Yardım :( Rölantide arka teker vızır vızır dönüyor...
Reklamlar
-
29 Ağustos 2006, 10:48
#1
Merhaba Arkadaşlar;
Haftasonu motorumla Eşimle birlikteKerpeye gitmeye niyetliydim...yola ciktiktan 15-20 dk sonra başka bir sürücünün sıkıştırması nedeniyle ani bir fren yapmak durumunda kaldım...Motorum daha önce hiç yapmadığı şekilde stop etti (Daelim S2 250 FreeWing - Scooter). Moralim bozuldu çünkü doğru şekilde frenaj yapmıştım..(kademeli olarak her iki fren). Yeniden çalıştırmak istediğimde "ilk kez" birinci seferde gaz alıp çalışmadı...3-4 deneme sonra motor sorunsuz çalıştı ve yola çıktık...sesinde "özellikle yokuş çıkarken" bir gariplik sezdim..(~1700 km deyim...ilk 1000 bakımı yapıldı) yüksek devirlerde bir viyk sesi ve plaka çarpmasına benzeyen bir ses var...eve geldim, orta sehpaya aldım ve motoru çalıştırdım...Arka tekerlek inanılmaz devirli bir şekilde dönüyor ve hafifce arka lastigi yere değdirdiğimde o viyklama sesi gelmeye devam ediyor...
Bu arada bilmiyorum sorunun tespitine/çözümüne katkısı olur mu ilk bakımda; gaz telinin boşluğu alındı, Castrol 15/40 yag değişimi yapıldı, buji sökülüp kontrol edildi, "gaz telinde boşluk olduğu nedeniyle" gaz teli gerginleştirildi ve rölanti ayarı biraz kurcalandı...
İlk bakımdan sonra dikkatimi çeken en önemli husus ise hararet gecmise nazaran cok daha hizli yükselmeye başladı...
Beylikdüzünde oturuyorum ve pek çok servise uzağım....ilk servisten sonra bu sorunları yaşadğımı için yetkili servislere güvenim biraz da olsun azaldı...moralim çok ama çok bozuk...lütfen yardım...
Reklamlar
-
29 Ağustos 2006, 11:44
#2
yüksek rölanti var gibi aynı zamanda kayışda bir sorun olabilir genelde kayış kavrama sırasında ses çıkarıyorsa aktarma kayışında sorun olabiliyor. karbüratör manifoldunda veya benzin otomatiğinde sorun olursada bu şekilde düzensiz rölanti olabiliyor
-
29 Ağustos 2006, 11:46
#3
rolantıyı arttırmalarından dolayı donuyor olabılırmı?
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
29 Ağustos 2006, 11:59
#4
benim motorunda sehpaya kalktığında arka teker dönüyor ve öğrendiime göre bu normal bişemiiş
öle dediler
İyi kötü kazanırım para ama kaltptir asıl kumabara bi sevgilim yoksa kollarımda napiim Mondiali altımda :P
-
29 Ağustos 2006, 12:08
#5
Arkadaşım..Öncelikle geçmiş olsun..
Kanatimce senin sorunun motorun arka tekere hareket aktaran kısmında..Daha derinlemesine girecek olursak......Scutur motorlar hareketlerini aynı peugeot mobilleteki gibidir. Yani motor devri arttıkca motorun çıkış mili üzerinde dönme hareketine bağlı bir dengeli ağırlık ile berabar kavramayı sağlayan sistem vardır.. Bu sistem hareketli bir sistemdir..Sorun bu sistemde olabilir.. senin bir servise gitmen gerekebilir ......
Sorunun:
1==>Kavramada
2==>hareket aktarma kayışında.
3==>relanti devrin biraz yüksek olabilir.. Gaz elciğinde normalde 4-5mm direksiyonun saga-sola döndürme boşluğu olması gerekli..kolay gelsin..geçmiş olsun...
[B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]
-
29 Ağustos 2006, 12:16
#6
gaz telindeki boşluk menfaatinedir keşke boşlugu aldırmasaydın birde sıfır makınalara yapılacak pek fazla işlem yok tabiki servis iş yaptı olarak görünmek için sağı solu kurcalıyo tabi bu benim düşüncem.bence eli anahtar tutan her motorsiklet kullanıcısı motorunda gevşeyen her vidayı fark edebilir ve gereğini yapar.şu anda üretilen piyasada çin furyası denen motorların harıcındekı tüm motorsıkletler el deymeden 10.000 km gider hararet yaptırıp sıkıştırmamak kaydıyla.bence gaz telini tamamen gevşet bir iki günde boşluğa alışırsın makınan az yakar bi miktar seriliği azalır ama maximum hızda pek azalma olmaz.telin gerginliği sana bir debriyaja ve kayışa mal olmuş olabılır servise gidip göster variator kısmını açıp baksınlar kayışta debriyajda aşırı yıpranma varsa garantiden değiştir başüstü yeni bakım yaptırmışsın ilerde daha çok sorun yaşayabilirsin bir de mümkünse bakım esnasında motorunun başını bekle insan çocugunu doktora götürünce ayrılamazya bende aynen öyleyim sende motorunun yanından ayrılma saygılar.
belli bir miktar döner ama vızır vızır demişsin el ile ayakla durduramayacak kadar güçlü dönüyorsan beklemeden servise git derim otomatık olan tüm scooterlarda bi miktar döner otomobil dahi boştayken tekerler havada döndüğünü gördüm ama elle tutunca duruyor sen durduramıyosan servise göstermekte gecikme derim sonra neden getirmedin böyle kullandın demesinler
-
29 Ağustos 2006, 13:29
#7
yüksek rolantide kullanmanın (yani bu sekilde kullanmanın) zararı nedir...servise kadar en az 30-40 km yol yapacağım
-
29 Ağustos 2006, 15:36
#8
yüksek rolantide kullanmanın bi zararı olmaz benzini fazla yakman dışında sorunuda kendin çözmüşsün gazteli gergin gibi görünüyor ama rolanti ayar vidasından biraz düşürebilirsin
-
31 Ağustos 2006, 01:18
#9
Spatula adlı üyeden alıntı
benim motorunda sehpaya kalktığında arka teker dönüyor ve öğrendiime göre bu normal bişemiiş
öle dediler
normal değil...şanzuman sorunu yaşıyor olabilirsin...motor orta sehpada iken arka tekerleri elle cevirebiliyor musun?
-
31 Ağustos 2006, 14:28
#10
Bende benzer birşey fark ettim bugun: Motorum boşta (Hyosung GT250R) startere basınca, biraz ilerliyor! Sanki hafifçe starter motoru ittiriyor gibi?? Normal mi dersiniz?
Teşekkürler,
-turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
31 Ağustos 2006, 16:11
#11
arkadaşlar sonuçta ben çok da motor tecrübesi olmayan ve ilk motoru scooter olan biriyim...benim sorunum arka teklerleğim orta sehpada ve rolatide hiç dönmezken son zamanlarda oldukça devirli olarak dönmeye başlaması, ve 60-70 gibi hızlara çıktığımda kaynağı belli olmayan bir ses gelmesiydi...özellikle motor çalışmazken orta sehpadaarka tekerleği elimle çeviremediğimi farkettiğimde sorunun çok ciddi olabileceğini farkettim ve servise gittim...Artık rölanti devrim normal, tekerim orta sehbadayken vızır vızır dönmüyor ve motor çalışmazken orta sehpada elimle rahat çevirebiliyorum
Kimseyi yanlış yönlendirmek istemem...zira "bazı" motorlarda rölantide arka tekerleğin dönmesinin normal olduğu bilgisini yazanlar var...
bence "dönmemeli"
-
31 Ağustos 2006, 16:43
#12
FreeWing adlı üyeden alıntı
arkadaşlar sonuçta ben çok da motor tecrübesi olmayan ve ilk motoru scooter olan biriyim...benim sorunum arka teklerleğim orta sehpada ve rolatide hiç dönmezken son zamanlarda oldukça devirli olarak dönmeye başlaması, ve 60-70 gibi hızlara çıktığımda kaynağı belli olmayan bir ses gelmesiydi...özellikle motor çalışmazken orta sehpadaarka tekerleği elimle çeviremediğimi farkettiğimde sorunun çok ciddi olabileceğini farkettim ve servise gittim...Artık rölanti devrim normal, tekerim orta sehbadayken vızır vızır dönmüyor ve motor çalışmazken orta sehpada elimle rahat çevirebiliyorum
Kimseyi yanlış yönlendirmek istemem...zira "bazı" motorlarda rölantide arka tekerleğin dönmesinin normal olduğu bilgisini yazanlar var...
bence "dönmemeli"
sence dönmemeli ama scooterlar sonsuz dişli denilen otomatik vitese sahip oldukları için mutlaka bir kavrama olacaktır ve dönmesi bu koşullarda normaldir(tutunca duracak şekilde tabii)
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
31 Ağustos 2006, 17:05
#13
Valla benim motorda o kadar az dönüyorki bir hafta dönse belki 100 mt. felan olur. o kadar fazla dönmesi garip bir durum. bide fren yapınca neden durdu o motor ben pek anlamadım..pekde anlamıyom zati
[COLOR="Red"][B]vınnnnnnnnnn !!![/B][/COLOR]
-
31 Ağustos 2006, 19:06
#14
biraz önce benim başıma geldi rölantide motor kendi kendine gidiyordu gaz vermeden rölantiyi kıstım şimsi eski halinde ayarlamak zor birşey değil karbüratörün üzerinde gazt telinin yanında kelebeği gaz açık değil iken bir parça açık tutan bir vida var motoru çalıştır çalışır vaziyette vidayı sola döndürmeye başla anlarsın zaten nerede durman gerektiğini
-
aynı sorun bendede vardı. ilk başlardan senin dediğin gibi arka teker dönüyor. daha sonra motoru sehpadan indirdikten sonra gaz vermesen bile gitmeye başlıyor. düz yolda tutamaz olmuştum motoru. sonunda makine berbat oldu.
rolanti ayarı ile hiçbir sorunun yok arkadaşım. tamamen kavramada sorun. debriyajın çatlak veya kırılmış olabilir. bu da sürekli kavramaya neden olur. kayışta sorunun yok. kayış hariç debriyaj takımına kesinlikle baktır. sorun orada. ama asla çin malı debriyaj taktırma.
saygılar..! ;)
-
14 Temmuz 2009, 22:15
#16
Merhaba arkadaşlar,
Bende de Mondial 125 ZN var, birkaç gün önce motor sıcak olduğu halde düşük hızlarda (kavrama olmadığı hızlarda diyelim) stop etmeye başladı. Ben de elimin altında olduğu için gaz teli boşluk ayarından biraz gerdirip kendimce rolanti ayarı yaptım sanırım o problem geçti (ne olduğunu anlamadım ama ilk fırsatta servise gideceğim.) ama şimdi de yüksek rolanti var, arka teker sehpadayken dönüyor, arka tekeri motor çalışmıyorken rahatça çevirebiliyorum yani kavramada problem olmadığını düşünüyorum. İşin kötüsü motor çin malı olduğundan mıdır nedir, eski boşluğu bir türlü ayarlayamıyorum
-
14 Temmuz 2009, 22:39
#17
Lütfen Yardım :( Rölantide arka teker vızır vızır dönüyor... Konu Cevaplama Paneli
rolantide benim bildiğim teker dönmez motoru ilk çalırtırırken biraz gaz verip çalıştırmak daha iyi sanki bende öyle bir durum yok rolantide teker milim kıpırdamaz rolanti vidasından biraz kıs scouter larda ronlanti vidası bagajın altında olur
-
14 Temmuz 2009, 22:48
#18
maerhan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Bende de Mondial 125 ZN var, birkaç gün önce motor sıcak olduğu halde düşük hızlarda (kavrama olmadığı hızlarda diyelim) stop etmeye başladı. Ben de elimin altında olduğu için gaz teli boşluk ayarından biraz gerdirip kendimce rolanti ayarı yaptım
sanırım o problem geçti (ne olduğunu anlamadım ama ilk fırsatta servise gideceğim.) ama şimdi de yüksek rolanti var, arka teker sehpadayken dönüyor, arka tekeri motor çalışmıyorken rahatça çevirebiliyorum yani kavramada problem olmadığını düşünüyorum. İşin kötüsü motor çin malı olduğundan mıdır nedir, eski boşluğu bir türlü ayarlayamıyorum
hoş geldin aramıza.scootor denilen motorlar otomatik kayış kavrama oldugundan rolantiyi biraz yükselttiğinizde arka lastik döner doğal olarak.
çalışma şekli ön varyötör deki varyatör bilyaları gaz verdikçe kasnagı sıkmaya başlar ve arka varyötöre hareketi iletir kavrama gerçekleşir.ne kadar gaz verirsek kayış o kadar gerilir ve alt noktadaki kayış en üst noktaya çıkar yani bir nevi vites yükselmiş olur basitçe. bu arada arka varyötör balatalarının iyi olması yayların sert olması gerekir.kayış kullanırkende ucuz çin malı kullanmamaya özen göstermeli.çünkü ne zaman nerde kaç km de kopacagı belli olmaz.30-40 tl ye iyi marka kayışlar mevcut.
motorun stop etme nedenleri baya çok.ama en başta
1-karbüratör
2-karbüratör gaz pistonu delik veya özelliğini kaybetmiş olabilir
3-karbüratör manifoldunda çatlak ve ya gevşeme hava alma olabilir
4-buji ve buji kablosu,buji başı
5-indiksiyon bobini özelliğini yitirmiş olabilir
bunlardan birinde problem olunca motor dengesiz çalışır ve ya stop eder.kolay gelsin
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler