Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Ateşleme sorunu Hk

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Nisan 2021
    Cümleten Kolay gelsin
    Mondial znu125 2011 motorum var elektrik tesisatı yeni neredeyse herşeyi yeni 1 hafta kadar önce marş düğmesi ile marş veremiyodum kısa devre vs hepsini kontrol ettirdim, usta yeni beyin alman gerek dedi beyni aldıktan sonra yeni beyin 1 defa marş verdi ve beyin patladı sonrasında beyni aldığım yere gittim bana akü destekli beyin bulucaksın bende yok diyip gönderdi şimdi onla bunun farkı ne ve eski beyin biraz büyük yenisi yarısı gibi buna karşılık ben motorumu o yeni aldığım beyni desteklicek şekil yapabilir miyim ? Yardımlarınızı rica ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Ağustos 2011
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    Jawa 250+LEDOW 250
    cdi beyin dc ve ac olarak iki çeşittir. ac olan beyinler biraz daha küçüktür. AC 'de beyinin elektriğini sağlamak için sadece beyine ait statörde özel bir sargı vardır. DC de beyin direk aküden 12 v elektrikten beslenir. beyne giren kablo renklerini yazarsan yardımcı olabiliriz...

  3. #3

    Üyelik
    02 Nisan 2021
    4+2 olarak pinlerden
    2 li sokette 1 i boş 1 i siyah
    4 lüde sarı siyah,
    sarı beyaz,
    yeşil diğeride boş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------

    @murat682 bilgi için tekrardan teşekkürler ben araştırdım bulamadım benim renklere uygun ya denk gelemedim ya da doğru kaynağa bakmadığım için

  4. #4

    Üyelik
    15 Ağustos 2011
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    Jawa 250+LEDOW 250
    senin motorundaki cdi DC doğru akım 4 tane fiş olur. ac de 5 fiş olur 1 tane fazlası istop tur doğru akımda stop fişi yok. şimdi senin motorundaki cdi doğru akım aldığın biraz küçük olan beyin ac yanması doğal doğru akım beyin bulacaksın. önce motorunda ki beyin neden yandı arızayı bulmak lazım arızanın yanmasının sebebi çok büyük bir ihtimali yüksek voltaj, yüksek voltajın sebebi konjektörün yanmış elektrik sabitlenemiyor olabilir, şimdi konjektör arızasını bulmak için birkaç işlem yapman gerekiyor, ilk önce aküyü motordan çıkar ölçü aletin varsa akü kablosunun artısı ile şasesine ölçü aletini bağla bujiyi çıkar(motorun kolay dönmesi için) vitesi 1 e al motoru itekle bakalım kaç volt üretiyor 12-15 arasında olmalı fazla çıkıyor mu kontrol et. "Dikkkat!! bu işlemi yaparken ışıkların tamamını kapat konjektör yanıksa akü olmadığından fazla elektrik motordaki lambaları patlatabilir" ölçü aletin yoksa motorda feda edebileceğin sadece park lambasını yak aküsüz motoru 1. viteste itekle bakalım lambayı patlatıyor mu. lamba patlamıyorsa yada ölçü aleti 15 volttan fazla değer göstermiyorsa konjektör sağlamm bu işlemi yap konjekör sağlamsa diğer aşamaya geçelim

  5. #5

    Üyelik
    02 Nisan 2021
    Ben belirtmeyi unutmuşum vitesli değilde scooterım var onun içinde aynı yöntem denesem olurmu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)