Motosiklet çalışmama sorunu
Reklamlar
-
Arkadaşlar hepinize selamlar 100cc lik motorum uzun süredir yağ yakıp sık sık stop ediyor piston gömleğini çıkardım yenisini alıp değiştiricem fakat çıkardığım bölgede yağda aşırı demir tozu var piston ve silindiri çizermi yağı tamamen değiştirmem gerekirmi? Bide yeni parçayı ilk defa takacağım parçanın uzun ömürlü olması için tavsiyeleriniz ve motorun genel anlamda uzun ömürlü olması için önerileriniz varmı?
Reklamlar
-
Yeni piston gömlek almışsın ama eski yağımı kullanmak istiyorsun ne sorduğunu tam anlayamadık , gördüğün tozlar piston kolu krank yataklarından olabilir , açmışken oraları da kontrol etmen iyi olur , eski yağı kesinlikle kullanma yahu zaten bir lt yağ alır 100 cc makine sormana gerek bile yok
-
Öncelikle sorumu cevapladığın için Teşekkürler yağ önemli değil yenisini alır geçerim de sadece sormak istediğim eski yağdaki demir tozları başka bi sorunun habercisimi? tamamen eski yağı temizleyip yeni yağ eklemem gerekirmi? Yeni piston ve silindir eski parçanın haline gelmesin diye biraz ince düşünüyorum bu konuda
-
Yeni rodajdan çıkmış motosikletin de yağında simli gibi duran meyal parçaları olur. Silindir ve segmanların rodaj sırasında belli bir miktar aşınması normaldir. Eğer yağ yakma, yağ kaçağı gibi sorunlar olursa rodaj iyi yapılmamış demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
+++Eğer motorun silindir, pistonunu söktükten sonra çizik göremezseniz şanzımana ve yatak bölgesine bakın derim. Eski contayı iyice kazımazsanız yağ kaçağı yapacaktır.
-
Eski parçaları söktüm yeni parçaları ilerleyen günlerde taktıktan sonra rodaj işlemine başlayacağım. Eski parçaları sökerken piston,silindir ve subablar yağlıydı yağ pompası çalışıyormudur sence?
-
Yeni piston, segman, silindir ve yenilenmis yag ile rodajdan sonra sıkıntı olmaz bnce. Ama kesinlikle demir tozlarinin hangi bölgeden meydana geldigini tam tespit etmek gerek. Yoksa yeni sistem icerisinde demir tozlarinin sorun cikarma olasiligi kacinilmaz.
-
Gezici12 adlı üyeden alıntı
Eski parçaları söktüm yeni parçaları ilerleyen günlerde taktıktan sonra rodaj işlemine başlayacağım. Eski parçaları sökerken piston,silindir ve subablar yağlıydı yağ pompası çalışıyormudur sence?
Kırmızı yağ ikaz lambası yanmıyorsa pompa basıyor demektir ama fiyatı ulaşılabilir ise motorun kilometresi de yüksekse değiştirmeni tavsiye ederim , özellikle rölantideki basıncı bir hayli düşmüş olur genellikle..
-
Panel olarak bozulduğu için gösterge çalışmıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
Motorun geriye kalan bütün parçalarını söküp bakmalımıyım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
İkaz lambası bozuk başka türlü anlama yöntemi varmı?
-
Gezici12 adlı üyeden alıntı
Panel olarak bozulduğu için gösterge çalışmıyor
Yağ müşürüne mutlaka bir adet ampul bağla motor çalışırken özellikle rölantide ampulun kesinlikle yanmaması hatta soğukta düşük devirde yanıp söner gibi bile olmaması gerekli , aksi takdirde yeni taktığın piston gömlek yatak yorgan ne varsa çok kısa sürede bozulur , bahsettiğin demir tozları 1 mm ye yakınsa nedeni büyük ihtimal yetersiz yaglamadır ve sen panel olmadığı için bunun farkında değilsin..
-
Yağ müşürü derken? Tam olarak nereye bağlamam gerekiyor bu arada motorsiklet scooter vitello rover 100cc
-
Gezici12 adlı üyeden alıntı
Yağ müşürü derken? Tam olarak nereye bağlamam gerekiyor bu arada motorsiklet scooter vitello rover 100cc
Yağ pompası tam basıyormu görmen lazım , yağ müşürü basıncı ölçer zayıfsa devreyi tamamlar paneldeki kırmızı ikaz lambasını yakar , bloğun üzerinde biryerlerde olur senin motorunda tam nerede bilemiyorum küçük büyük her motorda vardır..
-
Metal tozlarına mıknatıs tutun. Eğer tozlar mıknatısa geliyorsa genellikle şanzımanla ilgili parçalarda aşıntı var demektir, kimtarına göre önemsiz veya ciddi olabilir. Eğer parçaları mıknatıs tutmuyor ise yatak malzemesidir, yataklarda aşınma var demektir. Genellikle yağda bulunan yatak parçaları daha ciddi problem olarak kabul edilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yağ pompası tam basıyormu görmen lazım , yağ müşürü basıncı ölçer zayıfsa devreyi tamamlar paneldeki kırmızı ikaz lambasını yakar , bloğun üzerinde biryerlerde olur senin motorunda tam nerede bilemiyorum küçük büyük her motorda vardır..
Her motorda yağ müşiri ve yağ basınç ikaz lambası bulunmaz.
-
'Kural [ Z adlı üyeden alıntı
Her motorda yağ müşiri ve yağ basınç ikaz lambası bulunmaz.
nasıl bir tasarruf mantığıdır anlayamadım en ucuz çin motoruda olsa yağ müşürü benzin şamandırasından bile önemlidir , ayrıca hangi motorda yada markada yok merak ettim..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
nasıl bir tasarruf mantığıdır anlayamadım
en ucuz çin motoruda olsa yağ müşürü benzin şamandırasından bile önemlidir , ayrıca hangi motorda yada markada yok merak ettim..
Çinlilerin çoğu karadüzen motorunda yok diye biliyorum. Driftte var mı bilmiyorum ama eski cup motorumda yoktu.
-
Krank bölgesinde gözle görülür metal parçaları varsa krankın içine bir bez sok krankı ileri geri çevir metal tozlarını mutlaka temizle torna vida yardımı ile de bezle bloğun en alt kısmını iyce temizle, birde onlarda bloğun altında 2 tane tıpa vardır yağ tahliye vidası ve yağ devirdayim süzgeçi vidası yağ devirdayim vidası tıpasını sök içindeki süzgeçi güzelce temizle 1 2 hafta sonra motorun yağını bidaha değiştir
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
nasıl bir tasarruf mantığıdır anlayamadım
en ucuz çin motoruda olsa yağ müşürü benzin şamandırasından bile önemlidir , ayrıca hangi motorda yada markada yok merak ettim..
Honda, Yamaha, Mondial, Kuba ve daha bir çoğunda. Model olarak da öyle ille çok düşük segmentlere bakmanıza gerek yok, CBR, CBF, YBR, MT modellerinin bir çoğunda da yoktur. Yani durum sadece çinlilere özel değil.
-
Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar konunun daha iyi anlaşılması için toplamadan eski parçaları ve motoru ve diğer aksamların resmini atmak istedim
Piston gomlegi subab piston resim linkleri:
https://i.ibb.co/52Pz071/IMG-20210404-203022.jpg
https://i.ibb.co/z8MFcGs/IMG-20210404-203011.jpg
https://i.ibb.co/B6DpXgq/IMG-20210404-203002.jpg
https://i.ibb.co/0mQynTV/IMG-20210404-202954.jpg
https://i.ibb.co/4grbrcX/IMG-20210404-202758.jpg
https://i.ibb.co/SsHqJhk/IMG-20210404-202747.jpg
https://i.ibb.co/p6HdjKC/IMG-20210404-202741.jpg
https://i.ibb.co/GsVDS9D/IMG-20210404-202739.jpg
https://i.ibb.co/2YCNCwk/IMG-20210404-202436.jpg
https://i.ibb.co/0q9Lhcd/IMG-20210404-202423.jpg
https://i.ibb.co/bLmv2xC/IMG-20210404-202351.jpg
https://i.ibb.co/82nqKk4/IMG-20210404-202344.jpg
https://i.ibb.co/NWQvjBr/IMG-20210404-202314.jpg
https://i.ibb.co/Pt04rTB/IMG-20210329-235423.jpg
https://i.ibb.co/mzDPb8G/IMG-20210329-235412.jpg
https://i.ibb.co/0ZQ7zpn/IMG-20210329-235347.jpg
https://i.ibb.co/5nSbLGV/IMG-20210329-174618.jpg
Bunun yanında bu sorunu 3 yıldır yaşıyordum onu belirteyim. Sökmeden önce 3 yıl boyunca yağ yakarak ve sık sık stop edipdüşük performanslı çalışsada kullanılabilir şekilde çalışıyordu stop ettikten sonra 5-10 dakika çalışmayıp sonra yavaş yavaş yada bazen hızlı şekilde çalışıyordu ve buji yağlanıyordu ama artık bu stop etmelerinden bıkıp usandığımdan böyle bir işe giriştim
Motorun yağlama konusunda sıkıntısı olduğunu zannetmiyorum niye derseniz 3 yıldır yağsız kullansaydım şimdiye kadar 4-5 kez piston silindir değiştirirdim motor kitlenirdi piston yanardı diye düşünüyorum ama yinede sizlerin bu konuda fikrini almak isterim motor şuan resimde gördüğünüz halde yarın ilk işim 10-40 lık scooter yağı alıp yeni piston ve silindiri film tabakası şeklinde el ile yağlayıp motor toplama işine girişmek olacak ama daha önceden arkadaşın yazdığı yağ pompası olayı biraz endişelendirdi sizce motorun yeni parçalarını takmadan önce içini iyice mazotla temizleyip yağ pompasını değiştireymimmi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)