Oringi kopan zincir çöp mü
Reklamlar
-
Zincire WD40 sıktım. O Sıkılı WD40 ile 3-4 ay yattı motor. Sonradan öğrendim ki, daha doğrusu motopixelin bir videosunda gördüm balona WD40 sıkıyor ve anında patlıyordu. Biraz araştırınca da WD40'ın oringleri erittiğinden bahsedilen yazılar okudum. Acaba bu oring WD40 yüzünden mi koptu? Başka bir sitede oringi kopan zincir için doğru çöpe yazmışlar. zincir daha 9 bin km yaptı.
Reklamlar
-
WD-40 o-ring'e hiçbir şey yapmaz. Başka bir sebepten kopmuştur. (Basınçlı su ile yıkama ve/veya tel fırça ile temizlik vs.) Zincir çöp değil ama kısa sürede çöpe döner, o arada dişlileri de çöp eder, o yüzden çok fazla km yapmadan (mesela 1.000km içinde falan) değiştirin, bu süre zarfında da zinciri daha sık yağlayın.
-
Daha 10 bin yapmadan 1600 liralık olduk o zaman. Motor mt-09. Ben en azından bi 16-17 bin km gider diyordum zincire çünkü devirli kullansamda tek teker zorlama vs huyum değildir
-
5 bin km daha kullanırsın
ama başına gelecek olayı yazayım
zincir kendini zımparalamaya başlayacak
zincirin kendisi ve etrafı demir tozu olmaya başlayacak.
nereden mi biliyorum
çünkü başıma geldi
zincire iyi bakmadığım için oringleri parçalandı. ve o şekilde 5 bin km kullandım
artık zincir sürtünmeden dolayı kızarmaya başladı ve her taraf demir tozlarıyla doldu.
ama tavsiye etmem. en kısa sürede değiştir.
oringin parçalanma sebebinide şuna bağlıyorum.
wd40 ın yağlama özelliği olduğu gibi temizleme özelliğide var.
dolayısıyla içinde gazyağı etkisi de varsa yada ona benzer özelliği varsa
üzerinde wd40 ile beklediğinden oringler şişmiştir.
şişen oring ile hareket edince parçalanmıştır.
-
Bu arada ne basınçlı suyla yıkadım ne de tel fırça sürdüm. Doğru düzgün temizlemedim bile sadece düzenli yağladım.
-
wd40 zincire en ufak zarar vermez. Temizlenmediginden ufak tefek toz girip oringi parçalamıştır, oringsiz zincir kullanılir ama aşırı dikkat etmeniz lazım, sürekli yağlayıp kontrol edin yoksa yolda giderken kopup yolda kalmak belki de yaşanabilecek en ufak olay olur.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
...
üzerinde wd40 ile beklediğinden oringler şişmiştir.
şişen oring ile hareket edince parçalanmıştır.
Yok yok WD-40 kesinlikle değil:
https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0
-
Aslında oringsiz zincirler kullanılıyor benim motorumda kullanıldığu gibi. Ama motor mt 09muş o torka çok uzun dayanmaz gibi.
-
İzine çıktığım zaman gittiğim yerde uzun süre yatıyor motor en az 1 ay kadar ve bulunduğum yer öyle nemli ki 3 gün sonra zincirler ve disk hemen pas yapmaya başlıyor. Durum böyle olunca bende zincire biraz gres yağı sürüp güzelce zincire yedirip siliyorum hiç bir sorun olmuyor.
-
Zincir omru zaten 10-15 bin km.size zincir disli takimi gozuktu
-
Daha geçen hafta zincir dişli fiyatlarına bakmıştım olacağı varmış anlaşılan 🥴
-
Elimde kullanilmamis rk xso 112 bakla zincir var.sadece on arka disliye gecirdim kisa kaldi cikardim.kendime 114 bakla aldim.
İlgilenen mesaj atabilir.750 ccye kadar destekliyor xring tipi
-
Bugün zinciri temizleyip iyice inceledim. En az 5-6 oringin bu şekilde koptuğunu ve birkaçının da kopmaya yakın olduğunu gözlemledim. Garip olan zincirde en ufak bollaşma, dişlilerde vs en ufak aşınma yok. Gittiği yere kadar kullanmayı düşünüyorum
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Bugün zinciri temizleyip iyice inceledim. En az 5-6 oringin bu şekilde koptuğunu ve birkaçının da kopmaya yakın olduğunu gözlemledim. Garip olan zincirde en ufak bollaşma, dişlilerde vs en ufak aşınma yok. Gittiği yere kadar kullanmayı düşünüyorum
sahte zincir olma olasılığı var mı
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Zincire WD40 sıktım. O Sıkılı WD40 ile 3-4 ay yattı motor. Sonradan öğrendim ki, daha doğrusu motopixelin bir videosunda gördüm balona WD40 sıkıyor ve anında patlıyordu. Biraz araştırınca da WD40'ın oringleri erittiğinden bahsedilen yazılar okudum. Acaba bu oring WD40 yüzünden mi koptu? Başka bir sitede oringi kopan zincir için doğru çöpe yazmışlar. zincir daha 9 bin km yaptı.
Vay beee ne yaratıcı video yapmış derken yine çaldığı aklıma geldi...
https://youtu.be/UrEpAUi_QKA?t=331
Bu videoyu baştan sona izlerseniz sorularınıza cevap bulacaksınız...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------
Ya da sabredip şu videoyu izlerseniz her soruya cevap var sanki...
https://www.youtube.com/watch?v=5wo2...l=D.I.DChannel
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
sahte zincir olma olasılığı var mı
Motoru 3 yıl önce sıfır aldım. Üstünde fabrikanın taktığı zincir var. Mümkün olamaz. Zinciri bakımsızlık yıpratmış olabilir çünkü hiç dönüp de zincire ne olmuş diye bakmadım. yağlayıp geçtim. ama yine de daha 9 bin kmde böyle olması garibime gidiyor. Daha önce de sıfır yüksek cc motorlar alıp 15 bin km kullanıp sattım. İlk defa böyle birşey başıma geliyor
-
1 motopixel denen kanalda motosikletinizle ilgili herhangi bir bilgi edinebileceğinizi sanmıyorum
adam para karşılığı reklam alıp bir markayı överken rakibini gömüyor.
ki tecrübelerim genelde o herifin yerin dibine batırdığı ürünün övdüğünden daha iyi olduğu yönünde.
2 zincir wd40 ile yağlanmaz
-
Wd40 ayri zincir bakim spreyi ayri kac kez yazdik piyasadaki aklliniza yatan herhangi bir zincir bakim spreyi ile yaglayin.once temizleyin ama
-
Zinciri yağlamak amacıyla WD40 kullanmamıştım. Corona ve iş yoğunluğu sebepli motosiklet 1.5 yıl garajda yattı. Bu süreçte belirli aralıklarla kontrol ettiğimde zincirin aşırı paslandığını farkettim ve zincirin üzerinden wd40 ile paslanmasın diye geçtim, işe yaradı da wd40 sıktıktan sonra paslanma durdu ama uzun vadede oringlere zararı oldu mu yada olmuş mudur ikna olabilmiş değilim
-
O zaman bir kez daha yazalim.wd 40 ile hee turlu metal yuzeyde kire ve pasa karsi temizlik yada kire ve pasa karsi koruma amacli kullanabilirsiniz.
Simdi diger konu zincir yaglama.bu is icin ozel spreyler gelistirilmistir.hizli donen isinan parcalar arasina nufuz eder ve gorevini yapar.
Wd 40 nedir asagida yaziyor...
KORUR: Ürün, aşınmaya dayanıklı malzemeler sayesinde metal yüzeyleri koruyarak nem ve diğer aşındırıcı unsurlara karşı koruma sağlar.
ORTADAN KALDIRIR: WD-40 Çok Amaçlı Ürün kir, pasak ve yağın altına nüfuz eder. Ürün, alet, ekipman ve araçlardaki yapışkan maddelerin giderilmesinde kullanılır. Sıvı haldeki (örn. galon) WD-40 Çok Amaçlı Ürün, yapıştırıcıları çözerek yüzeye tutunan fazla yapıştırıcının kolayca uzaklaştırılmasına olanak sağlar.
NEMİ UZAKLAŞTIRIR: WD-40 Çok Amaçlı Ürün nemi uzaklaştırarak elektrik sistemlerini hızla kurutur, böylece nemden kaynaklanan kısa devreleri ortadan kaldırır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)