Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

YAĞ VİSKOZİTESİ Mİ SICAK HAVA MI?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kasved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2017
    Şehir
    Eskişehir/Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Şimdi şöyle bir durum yaşıyorum. Motosikletim CBR250 ve kitapçıkta belirtildiği üzere 10w30 yağ kullanıyorum. Yazları 10w40 yaşadığım yer sıcak olduğu için fakat özeliikle öğlen saatlerinde havanın kavurucu olduğu vakitte motosikletim geceleri atik olduğu kadar atik olmuyor. Gaz tepkileri düşüyor. Bunun sebebi sizce yağın sıcaktan ötürü ince kalması mı yoksa motosiklete giren havanın sıcak olmasından dolayı hava almakta zorlanması mı? Kışın motosikletler daha iyi gidiyor fark etmişsinizdir. Bunun sebebi sıcak hava mı değil mi 10w50 yağ koyup deneyimlemek istiyorum aslında fakat motosiklete de kıyamıyorum. Siz ne düşünüyorsunuz beyler bayanlar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Aynı hava sıcaklığında; kullanılan ince yağ, kalın yağa göre daha iyi performans verir. Fakat yüksek ısıda özelliğini çabuk yitireceğinden motorunuz koruma yönünden olumsuz etkilenir.

    Hava konusunda ise soğuk havada daha fazla oksijen monekülü olduğu için yanma kalitesini artar. Bu da performans artı olarak yansır.

    Yani hava sıcaklığına uygun vizikoziteli yağ kullanırsanız. Serin havada daha iyi performans alırsınız.
    Kasved ve Acil112 bunu beğendiler.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Lemans 24 saat yarışlarında güneş batıp gece hava serinleyince yarışan otomobillerin "top speed" leri artış gösteriyor , bizim kullandığımız standart taşıtlarda fark çok belirgin olmayabilir ama uzun süredir kullandığınız motordaki küçük farkları hissedersiniz , kalın yağ konusunda ise Thesinner83 herşeyi söylemiş ;)
    Kasved ve Acil112 bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Hız azalmaya etkenler;

    1 ) asvalt balçık kıvamına geliyor yapışıyor lastik dönmesine etki ediyor
    2 ) Isınan hava genleşir içine daha az o2 molekülü barındırır.

    Hız artırmaya ;
    Hava yogunlugu düşer hava sürtünmesi azalır.

    Yağ bunlar içinde en zayıf etki edeni , Bir çok arabada yağında hararetini ölçüyor öyle aman aman bir değişim var mı ki viscozitesi değişsin ...

    Sıkıntı ;
    Kullandıgın motor o kadar güçsüz ki ama beklenti R6 600RR olunca en ufak bir etkiyi hisediyorsunuz , alın bir R6 ,R1 hisetmezsiniz bu dediklerinizi başka dertleriniz olur.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yerinizde olsam kesinlikle o motora 10w50 yağ koymazdım.
    Kasved bunu beğendi.

  6. #6
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ bunlar içinde en zayıf etki edeni , Bir çok arabada yağında hararetini ölçüyor öyle aman aman bir değişim var mı ki viscozitesi değişsin ...
    Evet motor ideal sıcaklığına ulaştığında yağ derecesi +5/-5 arasında gezer. Tabi bu makas araç yüke bindiğinde yada yükten düştüğünde(rampa inip çıkmak gibi) biraz daha açılır. Fakat şöyle bir durum var.
    Aynı hava sıcaklığında, aynı araç ve aynı motor sıcaklığında, ince yağ kullanan araç kalın yağ kullanan araca göre daha hızlı devirlenir. Tabi bunu hissetmek kişiden kişiye değişebilir.
    Kimi eline koyulan 1 gramı kimi 5 gramı hisseder.
    Kasved bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Tamamen hava sıcaklığıyla alakalı. Birde Antalya gibi nemli biryerde yaşıyorsanız öğle sıcağı 45 derecede benim turbo dizel arabanın çekişi düşüyor. 20 Bg makinede güç düşüşü daha da hissedilir belki.
    Kasved bunu beğendi.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Yağ ile alakası yok, sıcak havanin icerisinde oksijen azdır o yüzden tepkisi zayifliyor. Atmosferik motorlarda bu olağandır.
    Kasved bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    05 Şubat 2021
    Ayrica yukseklik de etkiler yukseklik arttikca oksijen azalir ve atmosferik motor gucsuzlesir. Turbo bu konuda cozum oluyor araclara. Sicaklik ve nem yeterli hava akisini saglayamamasinindan dolayi boyle bir durum olur.
    Kasved bunu beğendi.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı konfucyus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrica yukseklik de etkiler yukseklik arttikca oksijen azalir ve atmosferik motor gucsuzlesir. Turbo bu konuda cozum oluyor araclara. Sicaklik ve nem yeterli hava akisini saglayamamasinindan dolayi boyle bir durum olur.
    Rakım arttıkça oksijenden ziyade hava basıncının düşmesi etkiliyor.

    Havanın bir ağırlığının olduğu 1644 yılında Toricelli tarafından bulunmuş ve “Biz, havadan oluşan bir okyanusun en dibinde yaşıyoruz” demişti. Böylece havanın sıkıştırılabilir bir madde olduğu, havanın ağırlığının deniz sevisinde maksimum olduğu, yükseğe doğru çıkıldıkça da basıncının azaldığı anlaşılmıştır.
    Kasved bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    mevsime uygun yağ koymak kafa rahatlığı sağlar. yağın ömrünün uzunluğunu etkiler. ince yağ sıcakta çabuk 'suya keser' kaba tabirle. mondial vulture 150- pulsar 200- cbr500r. adana için konuşuyorum kışın 10w40 yazın 15w50. zonguldak-ankara da yaşarken yaz kış 10w40 devam. yazın 10w40 koyduğumda adanada yağ 1500kmde çöp oluyorduç defalarca denendi onaylandı
    Kasved bunu beğendi.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mevsime uygun yağ koymak kafa rahatlığı sağlar. yağın ömrünün uzunluğunu etkiler. ince yağ sıcakta çabuk 'suya keser' kaba tabirle. mondial vulture 150- pulsar 200- cbr500r. adana için konuşuyorum kışın 10w40 yazın 15w50. zonguldak-ankara da yaşarken yaz kış 10w40 devam. yazın 10w40 koyduğumda adanada yağ 1500kmde çöp oluyorduç defalarca denendi onaylandı
    doğru bende adanada yaşasam yazın ince yağ koymam, erzurumda yaşasaydımda kalın yağ koymazdım. ama ortalama sıcaklıkların olduğu yerlerde tek tip yağ yeterli oluyor.
    Kasved ve Barisozde bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)