Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Scooter Kompresyon Sorunu ( Agility City 125 ve Honda Today )

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mayıs 2020
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Today 50 - Spacy Alpha
    Öncelikle herkeze merhabalar. Değişik bir sorunum var ve bu sorun psikolojimi bozdu. Öncelikle 2 tane motora sahibim. Bir tanesi full orijinal yağ yakmayan full periyodik bakımlı Sarı Honda Today 50 Diğeri ise Yağ yakan motor bloğu açılmamış Kymco Agility City 125. Bu motorların sorunları şu;
    1-) 1 Ay önce Agility City 125 ile giderken birden motor çekişten düştü ve boğularak stop etti. Sonra buji,ateşleme,benzin kontrolünü yaptım bir türlü çözemedim bir tane ustaya götürdüm. Motor yağ yakıyordu uzun zamandır.Götürdüğüm usta dediki bu motor çok yağ yakmaktan subablar kurum bağlamış birşeyler dedi. Sonra motorda kompresyon olmadığını bu yüzden çalışmadığını söyledi. Silindir Segman piston ve subabların değişmesi gerektiğini söyledi. Bende maddi durumum kötü olduğunu yaptıramayacağımı başka bir çözümü var mı diye sordum. Sonra bir tane hortumu çıkardı ve motor bloğunun üst kısmından yağ koydu. Sonra motor yoğun duman atarak çalıştı. Dediki bu seni idare etsin bir daha yolda kaldığında motor sökülcek haberin olsun dedi. Bende tamam dedim. Asıl şansızlığım şimdi başlıyor yazıyorum.
    2-) Full orijinal 2000 Km'de yağı değişen ( Castrol Power 1 10w40) ve kesilinlikle orijinal parçalar kullanılarak bakım yaptırdığımız bir honda today 50'miz var. Bu motorda asla 1 gr yağ yakma vs. yok. Bugün yine yolda giderken Agility City 125 Scooterımdaki gibi çekişten düşerek yolda boğularak durdu ve stop etti çalışmadı. Sonra yolun ortasında buji ateşleme benzin kontrolünü yaptım sorun yoktu. Sonra yaşadığım bölgedeki çok sevilen bir yetkili servise gittim. Durumu anlattım. Bana 5 dakika bekle dedi. Kayış veya marş motoru sıkışmış olabilir dedi. ( Kayış ve marş motoru 8-9 ay önce yine onların yerinde değişmişti :( ) Motoru içeri götürdü ve bir kaç dakika sonra geldi. Aynı birebir Agility City 125'deki gibi yoğun duman atarak çalıştı. Bana birebir şunu söyledi ' Motor bloğu zayıflamış. Motorda kompresyon yok silindir piston segman vs. değişmesi lazım birdaha yolda kaldığında motor bloğu sökülcek dedi'. Tahmini min. 1000 liradan başlar yükselebilir dedi. Sonra motoru teslim aldım duman ata ata eve getirdim. Tekrardan yağ çubuğuna baktım gram yağ eksiltme yok ve yağ 1300 km önce Castrol Power 1 ile değişmişti. Bu zamana kadarda hiç eksiltmiyordu.
    Bugün resmen motordan soğudum ve içime çok dert düştü. Japon motosiklettir diye çok güveniyordum Hondadır kolay kolay yolda bırakmaz diyordum. Bu sorun neden oluyor ? 2 tane motorum şuan evin önünde 2'sinede korka korka ne zaman yolda bırakır kuşkusuyla biniyorum ve her bindiğimde isyan ediyorum zevk alamıyorum. Uzun lafın kısası sizce neden böyle oldu ? Hadi Agilit anlarım tamam ama neden today böyle yaptı aklım çok takıldı. Bu zamana kadar zorlama vs.de olmadı kesinlikle. Görüşleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum
    Motorların km'si ;
    Today: Tahimini 1-2 sefer sıfırlanmıştır şuan 8900 km'de
    Agility City 125 : 44.750


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    kullanilan benzin kotu markaysa yada istasyon hile hurda yapiyorsa silindir duvarlarini cizmis kurum baglatmis olabilir

  3. #3

    Üyelik
    02 Mayıs 2020
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Today 50 - Spacy Alpha
    Shell ve P.o dışında benzin kesinlikle almayız. Birde benzin filtrelerini periyodik olarak değiştiriyoruz. Aklıma çok takılan şey today. Hadi Agility çok km'li yağ yakıyor ama gram yağ yakmayan periyodik bakımlı bir hondanın bunu yapması çok şaşırttı.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    eğer motorda kompresyon yoksa yoktur, bunun zaten 1-2 tane sebebi var. ustalar yanlış bir şey söylemiyor sana yani, kilometresi yüksekse ki tek silindir bir motor için 40-50 bin sınırdır zaten, düzgün bakım yapılması falan bir şey değiştirmez. kompresyon segmanları aşınmıştır, subaplarda sorun olabilir, silindir kapak contası hasar görüp kompresyon kaçırıyor olabilir. bunların tespiti için açılıp bakılması lazım.

  5. #5

    Üyelik
    02 Mayıs 2020
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Today 50 - Spacy Alpha
    Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Çok uzatmışım konuyu ve biraz saçmalamışım özür diliyorum. Çok yanlış zamanda ve bakımlarını aksatmama rağmen yolda bırakması benim canımı çok sıktı o yüzden bu konuya çok takıldım. Sonuçta elinde solunda bir gün bozulcaklar bunun farkındayım ve unutmam gerekiyor. Pazartesi tekrar yetkili servisteki ustalar ile detaylı bir şekilde konuşup bilgi alacağım tekrar. En kötü 2'sinide satıp sıfır bir motor almaya çalışacağım yada 1 tanesi ile gittiği yere kadar hayatıma devam ediceğim .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler