Selamlar,
Biraz uzun oldu ama belki böyle bir durumu yaşayan olursa okur diye detaylandırdım.
Geçtiğimiz yaz temmuz ayında İstanbul-Ankara gidiş dönüş uzun yol yaptım artçı ile.
İstanbul'a döndüğümde motor çalışma sesi şıkırtılı olmaya başlamıştı.
Bende Levent'te bir servise gittim, motorun sesini dinlediler ve subap ayarı yapılması gerek dediler.
Subap ayarı yaptılar ve şıkırtı sesi kesildi.
Ama sonra ağustos ve eylül aylarında (nispeten sıcak aylarda) motor sıcakken rölantisi dengesizce yükseliyordu.(Trafik ışıklarında bekliyorum 1500 devir olması gereken rölanti 2000 devire çıkıyordu)
Son 2 aydır (aralık, ocak) nispeten soğuk aylarda ise yine trafik ışıklarında beklerken (yani motor sıcakken) 1500 devir olması gereken rölanti 1000-1500 arası dalgalanıp motor stop ediyor.
Üstelik geçen sene ocak ayında bile jiklesiz çalışan motor, subap ayarı sonrası sonbaharda bile jikle açmadan çalışmadı(hala daha öyle).
Yani subapları olması gerekenden çok fazla sıkı ayarlamış...
Ben ustaya uzun yol sonrası oldu dememe rağmen direk subap ayarı dedi.
Üstelik; motor sıcakken ve sentil çakısı kullanmadan göz kararı yaptı....
Ve zaten subaplar normalmiş, ben gene de ayar çektim dedi...
Sadede geleyim; Belli bir km üstünde uzun yol yapan motosikletlerde (belki sadece hava soğutmalı tek silindir motorlarda) yağ inceliyor ve subaplar şıkırtılı çalışmaya başlıyormuş.
Yani sadece ama sadece yağ değişimi sonrası düzelebilecek bir şeyi, gereksiz subap ayarı yaparak; beni bu tip sıkıntılarla uğraşmak zorunda bıraktılar, işgüzarlık yapıyorlar.
Şimdi dostlar soruma geleyim bu subap ayarını kendim yapabilir miyim?
Sentil çakım, İngiliz anahtarım v.s var.
Bu videoda adam çok detaylı güzel anlatmış, yalnız motor masada ben bu işlemi motor şasede iken yapabilir miyim bilemedim
Kaş yapayım derken göz çıkarmak istemiyorum, sizlere bir sorayım dedim