KTM Duke 200 fazla yakıt yakma sorunu
Reklamlar
-
merhabalar. motorum normal kullanım ve yüksek devirli kullanımlarda ortalama 100 kmde 4.2 litre yakıt yakıyor. fabrika veri(2.75-3.55). duke 200 sahibi bir kaç kişiye sorduğumda onlarda zorlamayla 3.5 civarı yaktıklarını söylediler. Ben fazla yüksek devirli kullanmıyorum. normalde yakması gerekenden çok daha fazla yakıyor. motor 27.000kmde. lastik ebatı 120/70-160-60 lastik ebatı bir boy büyük o kadar fark etmez diye düşünüyorum. motorumun eski sahibi daha önce egzoz olarak replica akrapoviç egzoz takmış bir süre kullanıp orjinalini geri takmış. eğer egzoz değişimi ile bir alakası var ise ayarları bozulmuş olabilir mi diye yazayım dedim. buradaki ustalar pek birşey söyleyemiyor, hiç bir şekilde çözümle gelemiyorlar. Muğla/Fethiye'de ikhamet ediyorum. sebebi neler olabilir? yardımcı olursanız sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
ayrıca tüm bakımları 1 ay önce yapıldı, henüz bakıma 4000 km civarı var
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Buji ne durumda, Hiç yenilendi mi? Lastik hava basınçlarınız doğru mu? Orijinal lastik ebatlarında ve orijinal egzoza geçiş yapıp denemek gerekebilir. Hava filtresi ne zaman değişti? Deneme amaçlı 200-300 km boyunca sakin kullanıp ne kadar yaktığını hesapladınız mı?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Buji ve hava filtresini yeni değiştirdim 1 ay oldu. Lastik hava basınçları 29 psi. Suan orjinal egzoz takılı olmasına rağmen durum bu şekilde. Ölçüm yaptim Sakin kullanimda şehir ici 3.8-3.9 litre civari. Uzun yolda 3.5 litrelere duşürebildim.agresif kullanimda 4.2'nin altina inmiyor zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Ayrıca agresif kullanimdan kastım ara ara yüksek devirlere çıkmak ani hızlanmalar vs. Motor ile tek teker yapmak gibi motoru zorlayacak seyler yapmıyorum
-
lastik basıncı doğru,buji,hava filtresi yeni,ecu hava akışına göre otomatik ayarlar benzini havayı.egoz değişimi farketmemiştir eskisini takmışsın.bir büyük boy lastik etkilemiştir muhtemelen.daha on taba daha çok srütünme,daha ağır lastik.orjinali 110 ön 150 arka olması lazım.başka bir neden gelmiyor aklıma
-
en son götürdüğüm bir usta motor yutkunuyor enjeksiyonun temizlenmesi lazım dedi. bu etkili olabilir mi acaba yakıt tüketimi konusunda?
-
Devilzplectr adlı üyeden alıntı
en son götürdüğüm bir usta motor yutkunuyor enjeksiyonun temizlenmesi lazım dedi. bu etkili olabilir mi acaba yakıt tüketimi konusunda?
Ustanızı değiştirin. Motor yutkunuyor diye bir tabir yok.
Enjektör temizliği için bu ürünü öneririm. Ürün yaklaşık 60 lt depoya koyulacak miktardadır, kendi deponuzdaki yakıt miktarına göre bir depoluk kullanım enjektör ve yakıt sisteminizi temizleyecektir.
Sorun çok çeşitli olabilir, sorun motordan da kaynaklanmayabilir bunu da düşünmek gerekiyor.
* Ön ve arka frenlerde kendiliğinden sıkışma olmadığını ve frenlerin doğru çalıştığını kontrol edin.
* Bujinin doğru tip buji olduğundan emin olmalısınız. Bunun için teknik bilginiz varsa kullanım klavuzundan kontrol edebilir veya yetkili servisten temin edebilirsiniz. Yanlış buji kullanımı çekişi ve yakıtı ciddi şekilde etkiyecektir.
* Buji piposunun tam oturduğundan emin olun.
* Hava filtresinin orjinal olduğundan emin olun.
* Motosikletinizi kullandığınız ortalama devir yakıt tüketimini çok etkiler. Bunu özetlemek gerekirse birebir aynı marka-model-model yılına sahip iki motosikletle yan yana aynı hızlarda gittiğimiz uzun sayılabilecek bir yolculukta(MT-07 ile) yanımdaki diğer arkadaşın ortalama yakıt tüketimi 8,2 lt iken benim tüketimim 4,2 lt idi. Benzinlikte durumu fark ettiğimde motosikleti yanlış devir aralıkları ile kullandığını fark ettiğimi ve kullanması gereken karakteristiği kendisi ile konuştum. Geri dönüş yolunda tüketim neredeyse aynı idi. Bu, önceki motosikletinizin kullanım devir aralığına alışkanlığından da kaynaklanabilir.
* Ara gaz vermeyin, gereksiz ara gaz vermeyi tamamen bırakın.
* Bir büyük viteste kullanmaya gayret edin, ara hızlanmaları daha yumuşak hale getirin.
* Gaz kolu kullanımınızı yumuşatın, kolu daha yavaşça çevirerek istediğiniz kol açısına daha yavaş gelmesini sağlayın. Bunu abartmanıza gerek yok, ama ne denli yapabilirseniz o kadar etkisi artacaktır.
* Kullanılan motor yağı yanlış viskozitede ise yakıt tüketiminiz ve ara devirlenmeler bundan oldukça etkilenecektir.
* Debriyajınız bitikse veya sizden önceki sahibi debriyajı orjinal olmayan set kalitesiz bir set ile değiştirmiş ise, değişimde baskı yaylarını değiştirmedi ise kaçıran debriyaj performansa ve tüketime anormal miktarda etki edecektir.
Bunları bir deneyin. Dediğim gibi, belki sorun sizin kullanım karakteristiğinizdendir. Yine de düzelme olmuyor ise aklıma gelen tek şey, sizden önceki kullanıcının ECU' ya yazılım ile müdahale et(tir)miş olması. Aksi halde bu şekilde problemin çözülmüş olması gerekir diyorum.
-
- Her iki lastik ebatınız orijinalden büyük.
- Kışın yakıt bir miktar artar.
- Aşağıdaki site verilerine göre 2014 model duke200 450 kez depo dolumu sonrası ortalama 3.6 lt yakıyor.
- Oriinal dışı durumlarınız da olduğuna göre motoru hiç elletmeyin bence. Siz istedikten sonra "usta" lar daha neler bulurlar Allah bilir.
https://www.fuelly.com/motorcycle/ktm/200_duke
- Yapacağınız tek şey lastikler eskiyince orijinal ebat taktırmak.
- Küçük motora büyük lastik taktırmış birinden motor almazdım.
-
yanıtlarınız ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim önerilerinizi kesinlikle dikkate alacağım
-
Merhaba, mesajları okuyunca kafamda bikaç soru belirdi.
İlk sorum Kural Z'ye:
Hocam Würth enjektör temizleyici önermişsiniz ama bildiğim kadarıyla benzin bi çeşit solvent olduğu için diesel gibi tortu oluşturmuyor. Bu durumda 4 zamanlı benzinli motorlarda enjektör temizleyicileri ben kendimce gereksiz buluyorum. Gerçekten bir etkisi var mıdır yoksa plasebo etkisi mi mekanik hakkında tecrübe sahibi biri olarak cevap verirseniz sevinirim.
Diğer sorum AzÇok'a:
Hocam kış aylarında yakıt artar demişsiniz. Kış ayları daha soğuk olduğu için hava filtresinden motora giren hava daha fazla oksijen içerir ve daha verimli yanma sağlar diye düşünüyorum. Intercoolerlı motorların daha verimli olması da buna örnek bence. Tabii yakıt tüketimini etkileyen başka faktörler de var ama kışın yakıt tüketiminin artmasının temel sebebi nedir?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
-
20 Aralık 2020, 08:49
#10
Kisin tuketimin artmasi 2 tane soyleyebilirim.yagmura bagli trafikte daha cok dur kalklar.kaygan yol yagmur vs daha yavas surus,havanin soguk olmasindan dolayi motorun optimum sicakliga gec ulasmasi bu yuzden tuketimin artmasi...kisacasi siz ve diger araclar tenkinli davranir daha yavas surer trafik daha yavas akar.baska nedenlerde vardir ben bilmiyorum )
-
20 Aralık 2020, 09:07
#11
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Ustanızı değiştirin. Motor yutkunuyor diye bir tabir yok.
Ona öyle demeyelim de...
Tabir, anlatma şekli insandan insana değişiklik gösterebilir. Biri yutkunuyor der, öbürü öksürüyor beriki tıksırıyor der...
Dani Pedrosa'nın da tabirlerinin literatürde yer aldığını sanmıyorum
-
20 Aralık 2020, 09:34
#12
HappyPuppy adlı üyeden alıntı
Merhaba, mesajları okuyunca kafamda bikaç soru belirdi.
İlk sorum Kural Z'ye:
Hocam Würth enjektör temizleyici önermişsiniz ama bildiğim kadarıyla benzin bi çeşit solvent olduğu için diesel gibi tortu oluşturmuyor. Bu durumda 4 zamanlı benzinli motorlarda enjektör temizleyicileri ben kendimce gereksiz buluyorum. Gerçekten bir etkisi var mıdır yoksa plasebo etkisi mi mekanik hakkında tecrübe sahibi biri olarak cevap verirseniz sevinirim.
Diğer sorum AzÇok'a:
Hocam kış aylarında yakıt artar demişsiniz. Kış ayları daha soğuk olduğu için hava filtresinden motora giren hava daha fazla oksijen içerir ve daha verimli yanma sağlar diye düşünüyorum. Intercoolerlı motorların daha verimli olması da buna örnek bence. Tabii yakıt tüketimini etkileyen başka faktörler de var ama kışın yakıt tüketiminin artmasının temel sebebi nedir?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Benzinli araçların yakıt sistemlerinde belirli bir kullanım süresi sonrasında GUM oluşumu gözlenir. Karbüratörlü araçlarda bu madde karbüratör şamandra iğnesinin çalışmasını engeller, yakıt jetlerini(memelerini) daraltır, kapış pompasının çalışmasını zorlaştırır, rölanti devresinin verimini düşürür... Enjeksiyonlu araçlarda ise enjektörde damlatma ve yanlış miktarda yakıt püskürtmeye, püskürtülen yakıtın yanlış dağılımla pürkürtülmesi gibi sonuçlar doğurur ki bu da yanmayı zorlaştırır, performansı düşürür, tüketimi arttırır, emisyonu arttırır...
Diğer soruya da bana sormamış olsanız da basitçe cevap veremek isterim. Basit mantıkla gidersek daha fazla oksijen = daha fazla yakıt demektir. Isıya dayalı olarak yakıtın atomizasyonundaki gecikme ve azalmanın da dengelenebilmesi adına yakıt miktarının yukarıdaki basit formüle ek olarak daha da arttırılması gerekir. Bunları olabildiğince basit yazıyorum, lütfen mühendis arkadaşlar bana 27/1 oran değişiklikleri ile gelmesin, ortalık karışır, yazılanları hedef kitle anlamaz. Konuyu anlaşılır tutmaya çalışalım isterim.
İntercooler kullanan motorların hemen hepsinde Turbo ünitesinin de kullanıldığını görürsünüz. Turbo ünitesi çalışma şekli gereği emiş havasının ısısını yükselir, bu da birim orandaki oksijeni düşürür, yanma randımanını yüksetirken istenmeyen bu düşüşü önleyebilmek için bu havanın soğutulması gerekir. İntercooler ünitesinin görevi, turbo ünitesinin basınç yükseltimi esnasında egzoz gazının sıcaklığı(en basit anlatım) nedeniyle ısısı yükselen havanın soğutulmasını sağlamaktır. Böylelikle turbo ünitesi gerçek randımanını gösterebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:31 ----------
ero__ adlı üyeden alıntı
Ona öyle demeyelim de...
Tabir, anlatma şekli insandan insana değişiklik gösterebilir. Biri yutkunuyor der, öbürü öksürüyor beriki tıksırıyor der...
Dani Pedrosa'nın da tabirlerinin literatürde yer aldığını sanmıyorum
https://www.youtube.com/watch?v=S5WEKnRsMqo
Ustanın teknik bilgisinin bu kadar olduğunun kanıtıdır ki, dediğim yere geliyor. Usta değişimi mübahtır
-
20 Aralık 2020, 10:47
#13
Hocam bu ürünün hepsini tek seferde mi depoya koyuyoruz? Depo 14 lt
-
20 Aralık 2020, 11:40
#14
E.Yzr adlı üyeden alıntı
Hocam bu ürünün hepsini tek seferde mi depoya koyuyoruz? Depo 14 lt
Ürün 60 lt' lik yakıt deposu için uygun miktarda diyebiliriz. Kaba hesapla siz en fazla ürünün 4/1' ini tam dolu depoya koymalısınız. Ciltle dahi temasından kaçının, gözünüze temas ettirmeyin, kapağını sıkıca kapattığınızda uzun süreler sonrasında dahi tekrar sorunsuz kullanabilirsiniz.
Anlık performans artışı da sağlayacaktır, bunu seveceğinize emin olabilirsiniz. Lakin bu nedenle sürekli kullanmayın, çok sık kullanımda motora zarar verebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler