Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorda Kompresyon Yok

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Şubat 2019
    Selamın Aleyküm

    Benim motorum Mondial Snappy 100 (Cup), sorunum motorumun çalışmaması,motora benzin gidiyor, buji ateşlemesinde herhangi bir sorun yok,ama buji yuvasına parmağımı dayadığım zaman hava geliyor ama elimi ittirmiyor. Motorda kompresyon olmadığını, piston segman gömleğin değişeceğini düşünüyorum. Değiştirmeden önce size sormak istedim. Sorun başka bir yerde olabilir mi? Çalışmamasının sebebi nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Birçok motorda dekompresyon düzeneği mevcut , sorun varsa kompresyon yapmaz , subap kapağını açınca kontrol edebilirsiniz..
    emenyasin bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    06 Şubat 2019
    Peki dekompresyon düzenegi mevcutsa bunu nasıl anlarız ve bu durumda sorun nerede olabilir.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Yazdığım gibi subap kapağını açarsanız egzantrik miline bağlı yaylı düzeneği göreceksiniz , marşa basarken ekstra bir kam egzoz subapını açık tutar kompresyon boşalır motor daha hızlı dönmeye başlar , hız belli bir seviyeye erişince ekstra kam devreden çıkar kompresyon normale döner..bu düzenekte sıkıntı varsa kompresyon sürekli boşalır motor hiç çalışmayabilir..
    emenyasin bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Kompresyon valfi veya mili egzantirik mili üzerinde veya ayrı olarak bulunur.Pistonun fazla tur atmasını sağlayarak kolay çalışmasını ve marşını daha rahat kullanabilmeni sağlar.Geri tepmesiz,hafif bir güç uygulamayla motoru çalıştırabilirsin.Parçanın arızalanması, aşınması durumunda marşa bastığın sırada egzoz valflerini açmayacağından ayak marşı sertleşecektir.Tamamen egzozları açık halde bırakması olası değil.Kompresyon testi yaptırabilirsin.Subaplarda sıkıntı olabilir ve piston ve silindiri kontrol edebilirsin.Motor kurcalandı mı?Yağ yakıyor muydu?
    emenyasin bunu beğendi.

  6. #6
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Aleyküm selam. İlk defa duydum bu anlatılanları. Bir şeyler öğrenmiş olduk, teşekkürler. Umarım konu sahibi de çözüm bulur.

  7. #7

    Üyelik
    06 Şubat 2019
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresyon valfi veya mili egzantirik mili üzerinde veya ayrı olarak bulunur.Pistonun fazla tur atmasını sağlayarak kolay çalışmasını ve marşını daha rahat kullanabilmeni sağlar.Geri tepmesiz,hafif bir güç uygulamayla motoru çalıştırabilirsin.Parçanın arızalanması, aşınması durumunda marşa bastığın sırada egzoz valflerini açmayacağından ayak marşı sertleşecektir.Tamamen egzozları açık halde bırakması olası değil.Kompresyon testi yaptırabilirsin.Subaplarda sıkıntı olabilir ve piston ve silindiri kontrol edebilirsin.Motor kurcalandı mı?Yağ yakıyor muydu?
    motor daha önce hiç kurcalanmadı yağ yakma gibi de bir problemi yok ama ayak marşı olması gerekenden çok daha yumuşak


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)