Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

( PROJE MOTORU ) MT-07 Marş Dönüyor Ama Çalışmıyor

    REKLAM ALANI
  1. #21
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O pegaso denilen berbat ötesi motorun eski heveslilerinden ve maalesef ki sahiplerinden biriydim.
    Orjinal tesisatla dahi çalışmayan, statörü ayrı sorun, marş rublesi ayrı sorun, akü amperi ve yatağı ayrı sorun vs vs yaşatmadığı dert kalmadı. 7500 e alıp 4000'e zor satmıştım.
    Alan kişi de, yurtdışı bağlantıları olan ve sürekli İtalya'ya giden biriydi. Canından bezdirdi o elektrik tesisatı.
    Güya gs650 ile aynı fabrika ve parça uyumlu derler. Alakası yok.
    Tek güzel yanı şu olmuştu. Adana'dan gelirken vites pedalı bozulup yalama oldu. Petrolde durup, mecburen motor parçası satan bir yere girip gösterdim. Çinli kuba vs motorların pegi ile aynı çıktı. 3-5 tl ye halletmiştim.
    Allah yardımcınız olsun..
    Başınıza gelenler için üzüldüm, lakin benim Pegaso da kendi tesisatı yok, Yamaha MT-07 tesisatı var 😊


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Merhabalar.

    Benim projede de aynı sorunu yaşamıştım. Yaklaşık bir aya yakın git gelli kurcamalarımdan sonra sorun canımı iyice sıkmış ve proje durma noktasına gelmişti ki kapsamlı bir adım adım test sonrası problemi saçmalık derecesinde basit bir noktadan bulmuştuk.

    Sizin sorununuz da benzer olabilir.

    İlk olarak bütün detaylı test ve ölçümleri bir kenara bırakın ve makinenin başına bir tabure koyup izleyerek kendi kendinize konuşup sorun için adım adım fikirler, zıt fikirler ve çözümler üreterek devam edin.

    Benim sorun, sıfır alınmış sağ kütükteki killswitch' in üretim hatası ile ters çalışır olarak bağlanması idi. Diğer bir deyişle ateşleme kesmesi gereken durumda izin verip, tersi durumda ateşleme kesiyor ve haliyle normal şartlarda motoru çalıştırmam mümkün olmuyordu.

    İnanın ki iş artık osiloskop ile sinyal ölçümlerinde sensör ters kutup ölçümleri ve dahasına kadar gitmişti. Sorunu bulunca da bol küfür ile ilk marşla çalışan bir motorun verdiği gülümseme birlikte gelmişti. Umarım sizinki de böyle olur.

    Size önerim, ateşlemeyi veya yakıtı kesmeye neden olan donanımın ve bunlardan sinyal ileten kablo grubunun kontrol edilmesi. Buna killswitch de dahil. Adım adım, tek tek marş durumunda olması gereken akımı veya sinyali gördüğünüzde emin olmalısınız. Ben sorunu, kendisine sinyal geldiği halde bobine akım göndermeyen ancak sağlamlığını defalarca teyit ettiğim ateşleme modülü üzerinden tespit etmiştim.

    Siz de gaz kelebek gövdesi üzerindeki konum müşirinin kablo bağlantıları ile ateşleme modülü ve sinyal-voltaj iletiminde kullandığı kablolar ile bunların bağlantılarından başlayın. Örnek olarak daha önce de belirttiğim gibi killswitch, stator üzerinden krank konum müşiri, gaz kelebek gövdesinden rölanti devresinin açıklığı, yakıt pompasının çalışma kontrollerinden başlamanız yerinde olur.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  3. #23
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.

    Benim projede de aynı sorunu yaşamıştım. Yaklaşık bir aya yakın git gelli kurcamalarımdan sonra sorun canımı iyice sıkmış ve proje durma noktasına gelmişti ki kapsamlı bir adım adım test sonrası problemi saçmalık derecesinde basit bir noktadan bulmuştuk.

    Sizin sorununuz da benzer olabilir.

    İlk olarak bütün detaylı test ve ölçümleri bir kenara bırakın ve makinenin başına bir tabure koyup izleyerek kendi kendinize konuşup sorun için adım adım fikirler, zıt fikirler ve çözümler üreterek devam edin.

    Benim sorun, sıfır alınmış sağ kütükteki killswitch' in üretim hatası ile ters çalışır olarak bağlanması idi. Diğer bir deyişle ateşleme kesmesi gereken durumda izin verip, tersi durumda ateşleme kesiyor ve haliyle normal şartlarda motoru çalıştırmam mümkün olmuyordu.

    İnanın ki iş artık osiloskop ile sinyal ölçümlerinde sensör ters kutup ölçümleri ve dahasına kadar gitmişti. Sorunu bulunca da bol küfür ile ilk marşla çalışan bir motorun verdiği gülümseme birlikte gelmişti. Umarım sizinki de böyle olur.

    Size önerim, ateşlemeyi veya yakıtı kesmeye neden olan donanımın ve bunlardan sinyal ileten kablo grubunun kontrol edilmesi. Buna killswitch de dahil. Adım adım, tek tek marş durumunda olması gereken akımı veya sinyali gördüğünüzde emin olmalısınız. Ben sorunu, kendisine sinyal geldiği halde bobine akım göndermeyen ancak sağlamlığını defalarca teyit ettiğim ateşleme modülü üzerinden tespit etmiştim.

    Siz de gaz kelebek gövdesi üzerindeki konum müşirinin kablo bağlantıları ile ateşleme modülü ve sinyal-voltaj iletiminde kullandığı kablolar ile bunların bağlantılarından başlayın. Örnek olarak daha önce de belirttiğim gibi killswitch, stator üzerinden krank konum müşiri, gaz kelebek gövdesinden rölanti devresinin açıklığı, yakıt pompasının çalışma kontrollerinden başlamanız yerinde olur.
    Uzun uzun yazıp ilgilendiğiniz için teşekkür ederim, söylediğiniz şeyler aynen başıma geliyor, tabureyi motorun yanına koyup bir sigara yakıp motora bakarak uzun uzun düşünüyorum acaba nerede ne olabilir diye. Tam söylediğiniz gibi kumanda panellerini Ben de değiştirdim ve ilk fark ettiğim şey killswitch in ters çalıştığıydı ve onu normal çalışacak konuma getirdim, yani kendime doğru çekince benzin pompası sesi geliyor ve motor aktif oluyor. Krank sensörü, indüksiyon bobini, stator, regülatör, vs. bilimum birçok parçanın kablolarını soketleri de dahil ölçü aleti ile kontrol ettim sağlam gözüküyor. Tavsiyeniz üzerine bu sefer enjeksiyon sistemi üzerinde yoğunlaşacagim ve tekrar Detaylı bir incelemeye alacağım. Teşekkürler 👍

  4. #24
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Arkadaşlar motor çalıştı çok şükür 😊sorun neymiş diye soracak olursanız, Ben de tam olarak anlamadım bugün bütün tesisatı indirdim kontrol ettim ölçtüm ve yeniden taktım. Ne gariptir ki çalıştı, galiba gevşek bir soket vardı çözemedim, neyse ki çalıştı çok şükür, yardım ve desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim 😊

  5. #25
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı MANKU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motor çalıştı çok şükür ��sorun neymiş diye soracak olursanız, Ben de tam olarak anlamadım bugün bütün tesisatı indirdim kontrol ettim ölçtüm ve yeniden taktım. Ne gariptir ki çalıştı, galiba gevşek bir soket vardı çözemedim, neyse ki çalıştı çok şükür, yardım ve desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim ��
    Sevindim

    Projenin devamını bekliyoruz, arada resimlerle videolarla şenlendirin konuyu
    ...

  6. #26
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Yakında YouTube da paylaşacağım videoları, linkini atacağım buraya 😊👍


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)