Katranlaşmış motor yağı nasıl çıkar?
Reklamlar
-
Elimde 2005 model honda wave 110 cub var çift debriyajlı. Eski sahibi o kadar hor kullanmış ki sanırım aldığından bu yana hiç yağ değiştirmemiş en son silindir piston kitlenip kalmış. İçindeki yağ kağıt veya kabuk gibi olmuş motorun iç kısmına resmen yapışmış bütün heryeri tıkamış.
Bu katran yüzey bazı yerlerde kabuk gibi soyuluyor ama bazı yerlerde kazısam fırçalasam bile çıkmıyor.
Mazot denedim, benzin denedim, aseton denedim hiçbiri fayda etmedi
Üst kapak sıkıntılı olduğu için denemek için yağ çözücü sıktım, İçeriğinde Sodyum hidroksit olduğu için alüminyumu aşındırıyor.
Bu katran tabakasından kurtulmak için var mıdır çözüm yolu? Kimyasal olarak ne kullanabilirim veya sıcak su deterjan fayda eder mi?
Reklamlar
-
Ben bu olayi youtube da izlemistim, 3 saat mazot ve mazotun solventligini seyrelten adini hatirlayamadigim bir maddenin karisiminda bekletmis ve cozmustu. Ben olsam direk mazot bekletirim içinde, umarim cozersiniz.
-
Youtube'da restorasyon yapan kanallar var izleyin derim. Özellikle Filipinli bir eleman var, bulursam yazayım adresini.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Youtube'da restorasyon yapan kanallar var izleyin derim. Özellikle Filipinli bir eleman var, bulursam yazayım adresini.
Benimde takip ettiğim "metal restoration" ve "restoration of everything" adlı kanallar var restorasyon yapan ama onlar genelde porçöz(mavi mora yakın sıvı) diye tabi edilen kireç sökücüleri bulaşık deterjanı ile karıştırarak temizliyorlar. porçöz nitrik asit içerir alüminyuma aşırı zararı var. çaydanlığı falan direk deliyor
En son çare gazyağı alıp deneyeceğim. ama nereden alacağımı bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
Umit1923 adlı üyeden alıntı
Ben bu olayi youtube da izlemistim, 3 saat mazot ve mazotun solventligini seyrelten adini hatirlayamadigim bir maddenin karisiminda bekletmis ve cozmustu. Ben olsam direk mazot bekletirim içinde, umarim cozersiniz.
tşkler iyi temmenniniz için. mazot işe yaramadı, 10 saat kadar beklettim bütün parçaları içinde.
-
Sadistic adlı üyeden alıntı
Benimde takip ettiğim "metal restoration" ve "restoration of everything" adlı kanallar var restorasyon yapan ama onlar genelde porçöz(mavi mora yakın sıvı) diye tabi edilen kireç sökücüleri bulaşık deterjanı ile karıştırarak temizliyorlar. porçöz nitrik asit içerir alüminyuma aşırı zararı var. çaydanlığı falan direk deliyor
En son çare gazyağı alıp deneyeceğim. ama nereden alacağımı bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
tşkler iyi temmenniniz için. mazot işe yaramadı, 10 saat kadar beklettim bütün parçaları içinde.
Gazyağı için nalburlara ve benzinliklere sorabilirsiniz. Ben sorduğum 5 nalburdan 3ünde buldum.
-
Bursa için söyliyeyim. Gaz yağı tekstil fabrikalarına yaķın nalburların hepsinde var. Özoellikle
Karlıdağ caddesinde. Ayrıca tekstil makina parçalari satan yerlerde de var.
-
denediğim hiçbir kimyasal ve petrol türevi çıkarmadı yanmış yağ kurumunu.
benzin, mazot, aseton, gaz yağı, tiner ve a101 de satılan mutfak için yağ sökücü denedim.
Maket bıçağı alıp kazımaya başladım ama bazı yerlere ulaşamadım. En son çare tüm motoru kumlamaya verdim. sıfır gibi oldu.
-
Konuyu geç görmüşüm ama yine de yazayım.
Bu tip ağır koşullar için motor temizleyici spreyleri kullanmanız gerekiyor.
Motorun dış yıkaması için (uygulama sonrası basınçlı su ile yıkanarak kullanılan tiplerinden) kullanılan kaliteli spreylerden iki kutu alıp bir şişenin içine dikkatliçe püskürtüp boşaltın ve bunu motorun içine koyun, 30 saniyeden fazla olmamak ve kesinlikle rölanti devri üzerine çıkartmamak şartı ile çalınştırın. Stop ettikten sonra içindeki kimyasalı tapadan boşaltın ve motor içine daha öncesinde hazırladığınız %50 motorin + %20 gaz yağı + %30 motor yağı(20W-50 motor yağı dahi olur) karışımını koyun (miktar, motorun motor yağı hacminin yarısından az, tam hacminden fazla olmamalı). Bu şekilde yine rölanti devrinden yukarı çıkmayacak ve 2-3 dakikayı aşmayacak şekilde çalıştırıp motoru stop ettikten sonra yarım saat kadar bekletin, işlem sonrası karışımı boşaltın.
Bütün bu işlemler size koca karı ilacı gibi gelebilir, ancak özellikle ilk işlem riskli de olsa doğru yapıldığında motor içindeki tüm katılaşmış tortuyu kumlaştırıp metalden kopararak iç yüzeyi temizleyecektir. Sonrasındaki işlem ise bu karışımı ve kalan kiri, viskozitesi daha yüksek bir çözücü ile motorun altına taşımaya yarar. Bunu birçok kez motosiklet ve bahsettiğiniz derecede bakımsız kalmış otomobil motorlarına uyguladım ve hemen hepsinde çok başarılı sonuçlar aldım.
İşlem sonrasında varsa mutlaka yağ süzgeci de temizlenmelidir (kumlaşarak gelen artıklar süzgeci tıkıyor), verdiğim süreler aşılmamalı ve işlemlerin tamamlanması ardından yağ filtresi de mutlaka değiştirilmelidir. İşlemlerin bitiminde kullanılacak motor yağını da normal ömründen daha kısa sürede değiştirmenizde yarar vardır, unutmayın ki atığı boşaltsanız da içindeki kimyasalların bir kısmı yeni motor yağı ile karışmakta.
Tekrar bu denli kötü durumda bir ikinci el söz konusu olursa not olarak bulunsun dedim. Belki konuyu aratıp okuyan olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)