enjeksiyonlu motosiklete ön far ilk çalıştırmada far kararsızlığı ve Sönme
Reklamlar
-
Slm arkadaşlar, motosikletim 2016 model crf 250l. SORUN:
1-motosikletin kontağı çeviriyorum önfar ve park lambası genelde yanıyor(nadiren de yanmaya da biliyor)
2-sonra enjeksiyonu açıyorum ön far yanık hala çalıştırınca bir anda ön far sönüyor.
3-sönen ön far bazen 3 saniye sonra bazen 5 dakika sonra vs. bir süre sonra yanıyor.
motosikleti yıkayınca ön far yanıp sönme oluyordu bu kısa süre sürüyor ve ertesi günlerde olmuyordu ben de başlarda umursamadım fakat son günlerde ertesi günlerde de devamlı yapar oldu ve yukarıda yazdığım madde madde yazdığım durum oluştu.
a)tamirci abimiz kabloları fişleri elden geçirdi 3 kısa devre var dedi hallettim dedi motor sorun aynı düzelmedi. Sigorta kutusu da kontrol edildi.
b)Antalya da motosiklet beyni yapan kişi ile görüştü bu çalıştırınca far yanmama sorununu ve bu far kararsızlığını beyinden yapmayacağını söylemiş. tamirci beyinden şüpheleniyordu. Tamircim antalya da honda servis ve bazı danışmalar yapmış bunun sonucu motoru tekrar istedi 3-4 gün yine tamircide kaldı ve tamirci: sorun beyinde değilmiş, tekrar dene bakalım dedi, ama motosikletteki sorun yine aynı devam ediyor. Bir ara tamirci kendisinden Sıfır akü taktı bir de bÖyle dene dediydi yine hiçbir fark olmamıştı. Tamirci ile bu süreçte çok sayıda durumu gösteren video da paylaştım fakat siteye video yüklemeyi beceremedim. (Sitede daha önce resim paylaşımlarım olmuştu ama video olmadı).
Süreç beni de yormaya başladı, şu anda 40-50 bin nüfuslu bir ilçedeyim Antalya Honda Servise motoru teslim etsem düzelir mi? tamirci yüksek fatura çıkarırlar dedi, biraz da vakit bulamadıydım işyeri ile ilgili. Bu süreçte Tamircim gayet ilgili ve para konusunda tokgözlü fakat sorun çözülmedi ve tamirci bu bölgede büyük cc motorlar yapan tecrübeli biri ama hala sonuca da ulaşamadık.
sorunun neden kaynaklandı konusunda bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
Reklamlar
-
Dostum Motorunda elektriksel olarak ne kontrolleri yapıldı.
Yani multimetre kullanılarak ne kontrolleri yapıldı.
-
ana kablo hattına ellemedim dedi, bazı kabloları dağıtmış toplamış cihazla ölçüm yapıp duruyordu, hangi kabloları incelemiş bilmiyorum; en son artık sorun beyinden(CDI) değil kanısı oluşmuş tamircide ve uzunkısa far ayar düğmesi kablolarının gittiği kısmı va bağlantıları kontrol etmeyi düşündüğünü söyledi ve en kısa zamanda tekrar kendisine bırakacağım motoru kendisiyle haberleşme halindeyim, sorunu çözcez inşallah diyo.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
bir de aşağıdaki linkteki crf tesisat arızası 2018 yılı haberini de paylaşmak istiyorum: benimki 2016 model ama bu da olabilir mi diye düşük ihtimal olsa da aklıma geliyor.
https://www.motorcuengin.com/honda-crf250l-kablo-tesisati-arizasi-nedeniyle-geri-cagiriliyor/
-
Sorunu tamircim çözdü bu hafta pazartesi verdim 1 saat sonra getirdiler dene diye, salıdan düzeldiği belliydi ama perşembeye kadar denedim bu arada motoru bir kaç seferde yıkadım şasi yapmayı tetikleyecekmi diye;(son zamanlarda sorununun beyinden olmadığı fikri oluşmuştu zaten tamircide tekrar kablo bağlantılarını incelemeye başlamıştı)
Sorun: ''Marş motoru kısmından gelen kablo bağlantılarındanmış'' burdan şasi yapıyormış heralde. başta bir para almıştı tamirci işin arkasında durdu bir süre denemeler ve araştırmalar yaptı sorunu bulmak içim ,sorun çözülünce borcumuz ne kadar dedim, borcun yok dedi. ben de yağ zamanı gelmişti motorun yağını değiştirttim onu ödedim, teşekür ettim ayrıldım.
Esnaflığı iyi, yaptığı işin arkasında duran, alçakgönüllü, işini severek çalışan ustalara iş yaptırmak güzel.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
başta ilk gittiğimde kablo bağlantıları incelendi sorun çözülmüş olması lağzım dene demişti tamirci 150TL vermiştim, sorun 150TL ye çözüldü.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)