Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Xmax 250 ABS 2015 Bakım Hakkında Yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Arkadaşlar merhaba,
    Yamaha Xmax 250 ABS 2015 model motorum var. Şuan 28 bin bakımı vakti geldi. Yağ değişimi ve balataların değişmesi gerekiyor. Bulunduğum yerdeki Yamaha servisi kapandı. Artık yetkili servis değil. Ve bu zamana kadar 2 servis hariç gittiğim her yetkili/yetkisiz serviste yağ değişimi yapacakları bakım için dahi motoru en az 3 gün bırakman lazım yapıyorlar. Yamaha ise servis süresi olarak 1 saat belirtiyor maksimum. Bu zamana kadar tek bir sefer hariç motorumu hiç bırakmadım servise. Ama bir defasında bir servis elemanı ali cengiz oyunu yaparak motoru mecburen bıraktırdı bana. Motoru söktü dağıttı. Sonra vida sıkışmış yarına kadar bekleyip gevşemesi lazım dedi. Buraya kadar şüphelenmedim. Ama yıllardır yetkili servis olarak çalışan elemanın motorun kadranında yazan "Oil Service" uyarısını yağı değiştirdikten sonra kapatmak için motorun iç kısmında bir düğme olduğunu ve onu bir türlü bulamadığını iddia etmesi ve daha sonradan gidonun sağındaki tuşlardan kapatıldığını öğrenmemle servislere güvenim sıfır hale geldi. O gün adam bir şekilde motoru bıraktırdı bana ve ne amaçlıyordu ne yaptı Allah bilir.

    Bugün bulunduğum bölgedeki az önce bahsettiğim adamın çalıştığı Yamaha servisinin tamamen kapanması sebebiyle yetkili servis olmayan bir yere götürdüm motoru bakım için. Adam salı gününe alabileceğimi söyledi. Yapılacak işlem yağ değişimi ve balata değişimi. Bende yağ değiştirmek 4 gün mü sürüyor dedim adam elimde iş var dedi. Bende tamam ne zaman müsaitsiniz o zaman getireyim dedim. Pazartesi bırakabilir misin dedi. Ben yine dedim motoru bırakmam ne zaman getireyim müsait zamanında hallet yolla beni dedim. Ama daha önce yaşadığım olaylardan dolayı servislere güvenim kalmadı. Ağır bakımlar hariç yağ ve balata değişimini kendim yapabilir miyim? Balata ve yağ internette satılıyor. Ama değişim yapmak için gerekli ekipmanları bulabilir miyim? Tornavida hariç elime alet almışlığım yok ama bu servislerin sürekli motoru bırakman lazım durumunu 3 bin km de bir çekemeyeceğim artık. Çok can sıkıcı olmaya başladı.

    Tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    -Yağ boşaltma civatanız M12 ve uygulanması gereken kuvvet 20 NM,

    -Plastik yağ kapağı M35 ve uygulanması gereken kuvvet 32 NM,

    -Arka Fren pinleri civatanız M10 ve uygulanması gereken kuvvet 27 NM,

    -Ön Fren pinleri civatanız M8 ve uygulanması gereken kuvvet 23 ve 13 NM,

    -Yağ filtre kapak civatanız M6 ve uygulanması gereken kuvvet 10 NM

    Bunlar Değişimde sökülecek civataların ölçüleri ve uygulanması gereken kuvvetler. Katalogda bunlar geçiyor. Yine de motor üzerinde kontrol etmenizde yarar var.

    İhtiyacınız için "1/4 lokma takımı" yeterli olur. veya yıldız Kombine anahtar takımı kullanabilirsiniz.

    Dikkat etmeniz gereken tek şey el ayarınız. Uygulamanız gereken kuvvetler düşük, hafif sıkıp yerine oturduktan sonra yine "hafif zorlayıp" sıkıştığını hissettiğinizde bırakacaksınız.
    Ve civatalarda Locktite orta mukavemet ilaç kullanın. (2 saat kuruma süresi vardır)

    Sıkmadan emin değilseniz motoru kullandıktan sonra tekrar kontrol edersiniz. Eğer gevşemişlik hissi varsa hafif biraz daha sıkabilirsiniz.

    DİKKAT: Tüm işlemler Motorunuz Soğukken yapılmalıdır.

    Yoksa civata yuvalarını çok rahat yalama yaparsınız.

  3. #3

    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    İhtiyacınız için "1/4 lokma takımı" yeterli olur. veya yıldız Kombine anahtar takımı kullanabilirsiniz.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Okuduğum şeylerde bu işlemlerin tork anahtarı denilen bir anahtar ile yapılması gerektiği söyleniyor. Uygulanması gereken kuvvetleri doğru uygulayabileceğimi sanmıyorum. Bu yüzden tork anahtarı ile yapmayı tercih ederim. Tork anahtarı ve gereken uçları içeren fiyat-performans orta kalite bir ürünün satış linkini paylaşmanız mümkün mü?

  4. #4
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    bende xmax kullanuyorum

    elimden geldiğince her şeyini ben yapıyorum elimden gelmiyosa burdan birine sorup yine kendim yapıyorum
    motoru bozsam bile kendim bozdum derim yinede çakal çukal ustalara elletmem

    sizin sorunuza gelicek olursak

    yağ değişimi için alt tarafta bulunan tapa 19 lokma anahtarıyla açılıyor
    balata içinde n11 den ebc yada galfer alabilirsiniz. balata saplamaları benimki abs siz model 14 lokma anahtarı ile açılıyor sizinki farklı olabilir.
    aarslan419 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Bende artık tamamen o kafadayım. Bir kerelik bir şey değil 3 bin de bir bakımı geliyor ve gerçekten sabrım ve güvenim kalmadı ustalara. 2 bozar 1 düzeltir sonunda öğrenirim inşallah.
    IRau bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Usta için yağ ve balata değişimi 30 dakikalık bir iş. Hadi motoru soğusun diye 45 dakika bekledin diyelim 1 saat 15 dakika da hazır olması lazım. Güvenilir biri yoksa kendin yapman daha mantıklı.
    aarslan419 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Bugün yetkili olmayan serviste dikkat ettim usta tork anahtarı kullanmıyor. Yani kendimiz yaptığımızda ustadan daha fazla zarar verebileceğimizi sanmıyorum. Bir de balata olarak braking marka sinter balata taktı. Ebc en iyisi değil mi dedim değil dedi. Braking nasıl bir markadır bilen var mı dostlar?
    Yapılan işlemler ve ödenen para konusunda da yorum yapabilirseniz sevinirim.
    Motul 5100 10w 40 1,3 litre yağ değişimi
    Braking Sinter Balata Ön teker için
    Ve ben birşey demediğim halde usta kendiliğinden ön frenin hidrolik yağını değiştirdi.
    Bunlar için toplam 474 tl ödedim.

  8. #8
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Şöyle yüzeysel arama ile fiyatları ortalama alarak şu şekilde oluyor. Kararını siz verin.
    5100 10-40 60 tl (2 litre alıp kalan 700 ml yağı size vermeli ya da bir dahaki sefer kullanmak üzere orda bekletmeli) 120 tl
    Bosch dot 4 500 ml hidrolik 25 tl
    Braking sinterli 200-250 arası tamirciler anlaşmalı olduğu için ucuz alır genelde 200 diyelim.
    120+25+200=345 düz olsun 350 diyelim. 124 tl işçilik bence bu işlere çok ama il,ilçe ustanın doluluğu boşluğu fiyatı değiştirebilir. Ben olsam kendim uğraşırdım. Ki öyle yapıyorum.
    Öte yanda bu usta da bi ev geçindiriyor. Dükkan kirası veriyor... gibi gibi liste uzar.
    aarslan419 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle yüzeysel arama ile fiyatları ortalama alarak şu şekilde oluyor. Kararını siz verin.
    5100 10-40 60 tl (2 litre alıp kalan 700 ml yağı size vermeli ya da bir dahaki sefer kullanmak üzere orda bekletmeli) 120 tl
    Bosch dot 4 500 ml hidrolik 25 tl
    Braking sinterli 200-250 arası tamirciler anlaşmalı olduğu için ucuz alır genelde 200 diyelim.
    120+25+200=345 düz olsun 350 diyelim. 124 tl işçilik bence bu işlere çok ama il,ilçe ustanın doluluğu boşluğu fiyatı değiştirebilir. Ben olsam kendim uğraşırdım. Ki öyle yapıyorum.
    Öte yanda bu usta da bi ev geçindiriyor. Dükkan kirası veriyor... gibi gibi liste uzar.
    Bir dahaki sefere kesinlikle kendim yapacağım zaten inşallah. Buna karar verdikten sonra birazda gözlem yapmak için son kez ustaya götürdüm. Buraya yazmamın sebebi de aslında kendisi yapmak isteyenlere şu manada cesaret vermek için. Ustanın motora yaklaşımı ve kullandığı ekipmanlara baktığım zaman kimse kendi motoruna özenerek daha kötüsünü yapamaz diye düşünüyorum. Yani daha karmaşık işler için tabi ki birşey diyemem ama yağ değişimi ve balata değiştirmek için en kötü yapan usta kadar yapabilir bu işleri. Güvenip emanet ettiğimiz ustada tork anahtarı kullanmadan kafasına göre sıktı herşeyi. Yağı çok özenli ölçmedi. Fren yağını koyarken koyduğu yağ önceden açılmış bir yağ idi. Hiç bir yerde locktite kullanmadı, yağ filtresini balata spreyi ile temizlemedi vs. Biz kendimiz yapacağımız zaman dert ediyoruz yapabilir miyiz diye. Çoğu yetkili serviste yapılan işlemi görme şansı bile olmuyor. Kendi motorunuza göstereceğiniz özeni gösterecek usta sayısı çok azdır diye düşünüyorum.

  10. #10
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    El yatkınlığınız varsa ve böyle işlerle uğraşmayı seviyorsanız ufak bakımları kişi kesinlikle kendi yapmalı(bence). Eğer alet edevatınız yoksa bile kendi yaptığınız ilk bakımda edeceğiniz kâr ile takım taklavatınızı da tek sefer de olmasa zamanla bedavaya getirirsiniz. 4 yaşında bir oğlum var Allah bağışlasın. Onu da alıyorum yanıma her şeyi sorar. Hem anlatıyorum hemde öğretiyorum. Ve bundan çok zevk alıyoruz ikimizde
    Ayrıca ufak bir tavsiye vereyim. Alacağınız alet edevatı kaliteli alın. Hem ömürlük olur hemde vida ve somunlarınız zamanla tahrip olmaz ;)
    espresso ve aarslan419 bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)