Honda CB500F motor kapağı boya rötuş
Reklamlar
-
20 Ağustos 2020, 15:48
#1
Merhabalar,
CB500F'imin motor kapağında ilk sahibinden kalan başparmak boğumu kadar bir boya atması vardı. (Herhalde kapağın üzerine değiştirirken fren sıvısı dökmüşler...) Son bir ayda üç kere Zeytinburnu MotoWash'a götürdüm (güzel hizmet temiz iş) ve sanırım(?) kullandıkları kimyasallardan kaynaklı olarak bu boya atmasının büyüdüğünü gördüm. (Kıssadan hisse, yıkamacılardaki kimyasallar sakat olabiliyor...)
Görsel aşağıdaki gibi:
Sanırım bunun düzgün bir şekilde yapılması için;
Kapak sökülmeli,
Kumlama ile komple temizlenmeli, (Bunu yapan var mı?)
Astarı ve boyası yapılmalı.
Sonra (kapak söküldüğü için), yeni conta ile ve tork anahtarı kullanarak loctitelanmış vidalar ile takılmalı.
(Doğru mudur?)
1. Bu işi düzgün bir şekilde İstanbul'da kimler yapar? (Düz bakımlar için Esengül'e götürüyorum motoru, oraya da soracağım... Bununla birlikte, prensip olarak, Honda servis mi yoksa uzmanlığı motosiklet boyası olan özel bir servis mi kullanmalı acep?)
2. Bütün bu yukarıdaki tantanaya sökmeye vs. gerek kalmadan makul bir kalitede rötuş yapılabilir mi?
(Motosikletin bakım zamanına daha 1.250km var, benim şu sıralar kullanım şeklimle iki ay eder... Kapak alüminyum olduğu için bir sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum - doğru mudur?)
Teşekkürler,
Reklamlar
-
20 Ağustos 2020, 16:56
#2
Bence o kadar küçük bir alan için söylediklerinizi yapmaya değmez. Mutlaka lokal çözümler mevcuttur. En kötü ısıya-suya dayanıklı vernik vs gibi bir maddeyi bölgeye (ve 1 cm ötesine, boyanın üzerine) uygulayın en azından alan büyümesin. Söylediğiniz şekilde yapılacak masrafa değmez bence.
Ekleme:
Çok rahatsız etmedikçe kozmetik kusurları hemen gidermek doğru gelmiyor bana. Motosiklet bu, düşer-kalkar, aynı masrafı 2 gün sonra tekrar yapmak var.
-
20 Ağustos 2020, 17:46
#3
Cb650F'i geçen sene arkadaşım Drd Ataşehir'e götürmüştü, yerde sürüklenmekten kaynaklı sol kapakta derin çizikler vardı. Adamlar çok güzel rötuşlatmışlar. 100 TL mi ne öyle komik bir para vermişti.
-
20 Ağustos 2020, 18:40
#4
Bu iş aslında yine kolay orta zor olarak üçe ayrılıyor.
Bundan önce de zaten biliyorsunuz eğer o açık kısmı kapatmazsanız alüminyumdaki korozyon artıp diğer boyaları da sökmeye başlar.
Bu durumdaki en iyi yöntem dediğiniz gibi güzelce kumlanıp boyanması. Boya kısmı önemli.
Gerçek Profesyonel iş istiyorsanız "Endüstriyel epoksi boya ve astarı" ile parçayı boya pompası ile boyatmalısınız. (Hava kompresörlü tabancalar değil)
Bunun dışında var mıdır ama orjinal araç boyası ile yine boya pompası ile boyatabilirsiniz (Bizim ülkemizde böyle birşey var mı bilmiyorum yine de yazalım)
Bu 1. dediğimiz yöntem ile boya yapan yerleri bulmalısınız. Şöyle bir ipucu verilebilir bu kişiler büyük fabrikalara hizmet sağlıyorlar. Bunlarla tanıdığı olan birilerini bulabilseniz şirkete de ulaşabilirsiniz. (Kusura bakmayın bu kısım karışık oldu. Kısaca aramanız gerekli)
Yine bu yöntem ile boyanan malzeme pürüzsüz olur yani ayna gibi olur püskürtücü havalı olmadığı için püskürtme izi bulunmaz.
Not olarak. Bu boyamayı gördük, tecrübe ettik. Eski işyerimizde (ağırsanayii) boyama işini alan şirket tankları, boruları, malzemeleri bu şekilde boyuyorlardı. Hem uzun ömürlü hemde pürüzsüz görünümü oluyordu.
Umarım böyle bir yer bulabilirsiniz.
-
20 Ağustos 2020, 19:15
#5
yokon adlı üyeden alıntı
Bence o kadar küçük bir alan için söylediklerinizi yapmaya değmez. Mutlaka lokal çözümler mevcuttur. En kötü ısıya-suya dayanıklı vernik vs gibi bir maddeyi bölgeye (ve 1 cm ötesine, boyanın üzerine) uygulayın en azından alan büyümesin. Söylediğiniz şekilde yapılacak masrafa değmez bence.
Ekleme:
Çok rahatsız etmedikçe kozmetik kusurları hemen gidermek doğru gelmiyor bana. Motosiklet bu, düşer-kalkar, aynı masrafı 2 gün sonra tekrar yapmak var.
Aslında iki senelik mevzu, ufak haliyle çok durdu, şimdi büyümeye başladığı için artık müdahale edeyim diyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Cb650F'i geçen sene arkadaşım Drd Ataşehir'e götürmüştü, yerde sürüklenmekten kaynaklı sol kapakta derin çizikler vardı. Adamlar çok güzel rötuşlatmışlar. 100 TL mi ne öyle komik bir para vermişti.
Eyvallah, mutlaka bir Esengül'e uğrayayıp görüşlerini alayım o zaman...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
Bu iş aslında yine kolay orta zor olarak üçe ayrılıyor.
Bundan önce de zaten biliyorsunuz eğer o açık kısmı kapatmazsanız alüminyumdaki korozyon artıp diğer boyaları da sökmeye başlar.
Bu durumdaki en iyi yöntem dediğiniz gibi güzelce kumlanıp boyanması. Boya kısmı önemli.
Gerçek Profesyonel iş istiyorsanız "Endüstriyel epoksi boya ve astarı" ile parçayı boya pompası ile boyatmalısınız. (Hava kompresörlü tabancalar değil)
Bunun dışında var mıdır ama orjinal araç boyası ile yine boya pompası ile boyatabilirsiniz (Bizim ülkemizde böyle birşey var mı bilmiyorum yine de yazalım)
Bu 1. dediğimiz yöntem ile boya yapan yerleri bulmalısınız. Şöyle bir ipucu verilebilir bu kişiler büyük fabrikalara hizmet sağlıyorlar. Bunlarla tanıdığı olan birilerini bulabilseniz şirkete de ulaşabilirsiniz. (Kusura bakmayın bu kısım karışık oldu. Kısaca aramanız gerekli)
Yine bu yöntem ile boyanan malzeme pürüzsüz olur yani ayna gibi olur püskürtücü havalı olmadığı için püskürtme izi bulunmaz.
Not olarak. Bu boyamayı gördük, tecrübe ettik. Eski işyerimizde (ağırsanayii) boyama işini alan şirket tankları, boruları, malzemeleri bu şekilde boyuyorlardı. Hem uzun ömürlü hemde pürüzsüz görünümü oluyordu.
Umarım böyle bir yer bulabilirsiniz.
Bunlara elektrostatik boya yapılıyor sanırım, pürüzsüz istemem aslında orijinal boyası öyle değil. Otosanayide mutlaka yapan birileri vardır, buradan bir dükkan adres bilgisi alırım diye konu açtım.
-
20 Ağustos 2020, 19:23
#6
Böyle başlangıçta ufak döküntüleri oje veya rötuş boyası bir şeyle hava ile irtibatını keserseniz genişleme olmaz.
Alüminyum oksitlenip boya altına doğru ilerliyor, su ve oksijen oksitlenmeyi artırır.
-
20 Ağustos 2020, 20:39
#7
emremm adlı üyeden alıntı
Böyle başlangıçta ufak döküntüleri oje veya rötuş boyası bir şeyle hava ile irtibatını keserseniz genişleme olmaz.
Alüminyum oksitlenip boya altına doğru ilerliyor, su ve oksijen oksitlenmeyi artırır.
Cumartesi ilk iş servise. (Buradan başka bir öneri almazsam...)
-
20 Ağustos 2020, 22:26
#8
Fotoğraftan pek anlayamadım,Kapaklar magnezyum mu?Magnezyum ise Bildiğim kadarıyla kullanılan boya değil,kaplama seramik katkılı toz boya.Boyayı elinizle ,tırnakla sökebiliyor musuz? öyleyse normal boyadır.
-
20 Ağustos 2020, 23:42
#9
videodaki amcam kolayca rötuşluyor. belki fikir verebilir
-
21 Ağustos 2020, 08:16
#10
gerçekten kalıcı orijinali gibi olsun diyorsan burayla iletişime geç pişman olmazsın zaten işlerinede bakarsan görürsün çok güzel işçiliği vs
https://www.instagram.com/masek686/
-
21 Ağustos 2020, 09:28
#11
greyhorse adlı üyeden alıntı
Fotoğraftan pek anlayamadım,Kapaklar magnezyum mu?Magnezyum ise Bildiğim kadarıyla kullanılan boya değil,kaplama seramik katkılı toz boya.Boyayı elinizle ,tırnakla sökebiliyor musuz? öyleyse normal boyadır.
Kapakların Magnezyum olduğunu zannetmiyorum, Alüminyum olmalı...
Boya tırnakla sökülmüyor. (Hayvan gibi girişmedim tabi... Metal - astar - boya bağı sağlam duruyor...)
zuluman adlı üyeden alıntı
Güzel video, bilgimiz olsun ama şimdilik böyle atraksiyonlara girmeye niyetim yok, emekliliğimde belki...
berk_cglr adlı üyeden alıntı
gerçekten kalıcı orijinali gibi olsun diyorsan burayla iletişime geç pişman olmazsın zaten işlerinede bakarsan görürsün çok güzel işçiliği vs
https://www.instagram.com/masek686/
Ahanda beklediğim gibi bir cevap, teşekkürler. Yarın uğrar sorarım...
-
21 Ağustos 2020, 10:04
#12
Cyan adlı üyeden alıntı
Ahanda beklediğim gibi bir cevap, teşekkürler. Yarın uğrar sorarım...
rica ederim bende de aynı sorunlar var sanayiden bir arkadaşım yönlendirdi henüz gidip yaptıramadım bende
-
21 Ağustos 2020, 16:38
#13
ben yan kapaklarıma kumlama + statik boya yaptırdım siyah canavar gibi oldu statik fırınlı oldugu ıcın zaten ısıyada dayanıklı oluyor tavsiye ederim. kumlama max 30 40 tl boya içinde bi okadar ödersiniz komple boyatmış olursunuz tertemiz. hiçbir şekilde ilaçtanda etkilenmiyor
-
21 Ağustos 2020, 17:39
#14
mavrelo adlı üyeden alıntı
ben yan kapaklarıma kumlama + statik boya yaptırdım siyah canavar gibi oldu statik fırınlı oldugu ıcın zaten ısıyada dayanıklı oluyor tavsiye ederim. kumlama max 30 40 tl boya içinde bi okadar ödersiniz komple boyatmış olursunuz tertemiz. hiçbir şekilde ilaçtanda etkilenmiyor
Nerede yaptırdınız acaba bilgilendirebilir misiniz? Bu arkadaşlara uğrayayım...
-
21 Ağustos 2020, 17:43
#15
imes sanayi sitesinde istanbul yan kapakları söktüm 2 tarafıda anlattım makinede kumladılar kucuk parca olmadıgı ıcın sonra boyaya bıraktım sordum ısı esnasında yamulma olurmu sonucta aleminyum diye herhangi birşey olmaz dedi orhan usta bende tamam dedim aldım bı baktım eskı halınden eser yok hanı motor blogunu felanda sokup goturesım var boyayı kalın attıgı ıcın vernıgede gerek kalmadı
-
24 Ağustos 2020, 16:37
#16
Selamlar,
Cumartesi Esengül'e gittim, çalıştıkları boyacının iletişim bilgilerini verdiler (Dolapdere Hasan Usta), oraya gittim sağ olsun elindeki bir işi bitirmek için beni bir yarım saat beklettikten diğer bir yarım saatte işimi halletti:
Renk bire-bir aynı, ancak orijinal boyalı ile rötuşlanan yüzey pürüzsüzlüğü arasında hafif bir fark var; bilerek baktığın zaman görüyorsun. (Görselde - sayısal görüntü işleme yan etkisi olarak - çıplak gözle olduğundan çok çok daha belirgin görünüyor, çıplak gözle ancak bildiğin ve özellikle görmek için baktığında farkediliyor...)
Netice itibarıyla tatmin ve mutlu oldum.
-
24 Ağustos 2020, 16:45
#17
Ne kadar ücret verdiniz ? bilmiyorum ama sanırım servisde o kapak 270 TRY gibi bir fiyattı.
Mesela sol alternatör kapağının geçen sene 223 TRY olduğunu hatırlıyorum.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
24 Ağustos 2020, 17:16
#18
O kadar ucuz olamaz; biraz Google'layınca parçanın yurtdışı fiyatı EUR 90 gibi gördüm, conta monta işçilik falan en az EUR 120 gibi tutardı tahminim... (Saçma sapan fren debriyaj manet takımına EUR 80-90 fiyat isteniyor, koca motor kapağı EUR 25 olabilir mi!?)
200TL verdim. Öncesinde 400TL isteyen oldu, o yüzden 200TL fiyatı bulunca hiç daha ucuzunu vs. aramaya uğraşmadım azdır çoktur düşünmeden yaptırdım. Parçayı sökmeden detaylı maskeleyerek uğraştı ve işimi hızlıca halletti - o yüzden helal-i hoştur. (Benim için anlamlı bir tutar değil zaten; motosikletim senede kaç kere böyle bir masraf çıkartıyor ki? Bir bakımında yağa bundan fazla veriyorum...)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler