MOTOR SICAKKEN MARŞ BASAMAMA SORUNU
Reklamlar
-
16 Ağustos 2020, 22:19
#1
Arkadaşlar virago 535 kullanıcısıyım. 1 hafta motoru kullanmayıp, çalıştırmaya kalktığımda tek seferde marş alıyor. motoru durdurana kadar sorunsuz olarak çok güzel seyahat ediliyor. akü çok iyi durumda, marş motoru canavar gibi işini iyi yapıyor.
Ancak bi 10 dk motor kullanıp ısındıktan sonra tekrar çalıştırmaya kalktığımda, sanki akü bitikmiş gibi yarım saniye arayla vın vın vın vın diye resmen krank dönmekte zorlanıyor. Adeta marş motoru krankı çeviremiyor. Aradan 1-2 dakika geçince tekrar zorlansa da bu sefer direk marş alıp hemen çalışıyor.
sizce bunun sebebi ne olabilir?
Reklamlar
-
16 Ağustos 2020, 23:10
#2
Öncelikle Başka bir akü ile aynı durumu tekrarlayın. Bazen akülerin içindeki emniyet regülesi arızalanabiliyor.
Eğer orada da aynısını yapıyorsa Marş motoru burç veya rulman sıkışması olabilir. (sıcakken malzeme şişip marşı zorluyordur)
-
16 Ağustos 2020, 23:45
#3
Seramik adlı üyeden alıntı
Öncelikle Başka bir akü ile aynı durumu tekrarlayın. Bazen akülerin içindeki emniyet regülesi arızalanabiliyor.
Eğer orada da aynısını yapıyorsa Marş motoru burç veya rulman sıkışması olabilir. (sıcakken malzeme şişip marşı zorluyordur)
teşekkür ederim. motorun yagı neredeyse7 aydır değişmedi. acaba yağın yağlama özelliği azalmış olup, zaten hava soğutmalı olan motor bloğu şişip, yeterince yağlanmamış olduğundan sürtünme fazla olabilir mi?
-
17 Ağustos 2020, 00:03
#4
macAs adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim. motorun yagı neredeyse7 aydır değişmedi. acaba yağın yağlama özelliği azalmış olup, zaten hava soğutmalı olan motor bloğu şişip, yeterince yağlanmamış olduğundan sürtünme fazla olabilir mi?
7 ayda 10 000 km yaptıysanız dediğiniz olabilir.
En önce bu kontrolleri sağlamanız daha önemli. Sonrası işiniz bittikten sonra.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
Bu arada bu kontrolleri ve gerekli bakımı kendiniz yapacaksınız değil mi? Nasıl yapıldığını ve inceliklerini ona göre anlatalım.
-
17 Ağustos 2020, 13:48
#5
Seramik adlı üyeden alıntı
7 ayda 10 000 km yaptıysanız dediğiniz olabilir.
En önce bu kontrolleri sağlamanız daha önemli. Sonrası işiniz bittikten sonra.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
Bu arada bu kontrolleri ve gerekli bakımı kendiniz yapacaksınız değil mi? Nasıl yapıldığını ve inceliklerini ona göre anlatalım.
evet kendim yapacağım. bu konulara kendi çapımda hakimim ancak ''bin bilsen de bir bilene sor'' hesabı, sizin bilgilerinizden de yararlanmak isterim.
-
17 Ağustos 2020, 14:02
#6
macAs adlı üyeden alıntı
evet kendim yapacağım. bu konulara kendi çapımda hakimim ancak ''bin bilsen de bir bilene sor'' hesabı, sizin bilgilerinizden de yararlanmak isterim.
Sakın yanlış anlamayın. Bazı arkadaşlar tavsiye istiyorlar sonra ustaya götüreceğim diyorlar.
Önce ustaya götürülüp ustanın görüşünün alınıp sonra buraya konu açılması taraftarıyım.
Neyse sizin işinize gelirsek.
Öncelikle dediğimiz gibi akü durumunu farklı bir akü ile deneyin.
Hala aynısını yapıyorsa Marş motoru bakımına geçin;
Marş motorunuzu açtığınızda içinde kömürleri değiştirmelisiniz bu fırsatta. Sonra ön tarafında bulunan rulmanı tornavida çekiç yardımıyla motor göbeğine ve yuvasına zarar vermeyecek şekilde çıkartın.
Rulman üerindeki yarzıları bir köşeye yazarak aynı numara rulmandan 2 tane sipariş verin. 2 tane dememin sebebi takarken sıkıntı çıkarsa yedeğiniz olur.
Rulmanı MUTLAKA JAPON rulman alın.
Rulmanı yerine oturturken yuvaya 90 derece gelmesine dikkat edin. 90 derecede rulman hafif bir zorlamayla yerine oturur. rulmanı oturtmadan önce yuvayı yağlayın ki metale sıkışmasın.
Kömür takımını değiştirin. Zaten takım olarak satılır Çok kolaydır. Contaları eskimiş ise değiştirin
Marş bobini arka göbeğinin oturduğu burcun içine taşmayacak şekilde az miktar gres sürün.
Önemli kısım ise şimdi; 2 ayrı parça olan göbeği oturturken üzerinde çizgi olduğunu göreceksiniz bu çizgiler karşı karşıya gelecek. Bu dikkat edin.
resim yüklüyorum buradan daha belli olur.
Bu arada aynısı bizim başımıza gelmişti. Hem akümüzü değiştirdik Hem de marş motorunun rulmanını değiştirdik ve bakımını yapmıştık bu sayede bu sıkıntıdan kurtulmuştuk.
Kafanıza takılan bir şey olursa yazın elimizden geldiğince cevaplayalım.
[IMG][/IMG]
-
17 Ağustos 2020, 14:03
#7
marş motoru zayıf. değişmesi gerek
-
17 Ağustos 2020, 14:10
#8
Ek olarak size bobin kontrol kartı ekliyorum bunları da yapmanızı tavsiye ederim. Bu şekilde Marş motorunuzun %100 Sağlıklı olduğunu belirlemiş olursunuz.
[IMG][/IMG]
velizrsln adlı üyeden alıntı
marş motoru zayıf. değişmesi gerek
Hocam ne yaptınız ufak bir şekilde tamir edilebilecek iken Yapmayın. Japon Marş motoru fiyatlarına bir bakmanızı tavsiye ederim.
Fiyatlar çok yüksektir.
-
17 Ağustos 2020, 14:29
#9
konjektör arızalı olabilir, konjektör kabloları oksitlenmiş olabilir, aküye başka direkt bağlı kablo varsa o akım çekiyor olabilir kısaca akü tam şarj edemiyor olabilir, motor sıcakken fan çalışıyor, o esnada marşa yeterli akımı veremiyor akü, bekleyip fan kendini kapatınca çalışıyordur muhtemelen.
-
17 Ağustos 2020, 18:09
#10
Seramik başta olmak üzere herkese çok teşekkür ederim. En başta da belirttiğim gibi motor soğukken marş motoru canavar gibi çalışıp motoru tek seferde çalıştırıyor. Motor ısınınca bu tekler gibi çalışmaya çalışmasının sebebi gerçekten de marş motoru olabilir mi? Çünkü soğukken kusursuz çalışıyor
-
17 Ağustos 2020, 18:46
#11
Seramik'in de yazdığı gibi sıcaktan genleşip sıkışan, düzgün çalışmayan bir durum olabilir.
Elektronik ve elektrikli aletlerin düşmanı sıcaklıktır.
Ben de bir şey yazayım, saçma gelebilir ama arkadaşımın başına gelmiş olaydır. Buji kabloları ve pipolarını kontrol edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
... Bazen akülerin içindeki emniyet regülesi arızalanabiliyor.
...
Aküdeki bu emniyet reg. ne kafam takıldı. Aradım bir şeyde bulamadım, ismi başka olabilir mi?
-
17 Ağustos 2020, 18:55
#12
emremm adlı üyeden alıntı
Seramik'in de yazdığı gibi sıcaktan genleşip sıkışan, düzgün çalışmayan bir durum olabilir.
Elektronik ve elektrikli aletlerin düşmanı sıcaklıktır.
Ben de bir şey yazayım, saçma gelebilir ama arkadaşımın başına gelmiş olaydır. Buji kabloları ve pipolarını kontrol edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Aküdeki bu emniyet reg. ne kafam takıldı. Aradım bir şeyde bulamadım, ismi başka olabilir mi?
Orjinali "Valve Regulated" Türkçeye biz böyle uyarladık. Orjinal uyarlaması farklı ise kusurumuza bakmayın
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
macAs adlı üyeden alıntı
Seramik başta olmak üzere herkese çok teşekkür ederim. En başta da belirttiğim gibi motor soğukken marş motoru canavar gibi çalışıp motoru tek seferde çalıştırıyor. Motor ısınınca bu tekler gibi çalışmaya çalışmasının sebebi gerçekten de marş motoru olabilir mi? Çünkü soğukken kusursuz çalışıyor
Aslında bu olaydan öğrendiğimiz bir şey varsa böyle bir durumda önce Marş rölesine bakılması gerektiği ve daha sonra Marş motorunun %100 sağlamlığından emin olunması gerektiğidir. Özellikle 2. el modellerde bakımı ve kontrolleri yapılması gereken en önemli parçalardan biri olduğu düşüncesindeyim. Çünkü en büyük akımı Marş motoru çekiyor. Öyle bir akım ki Siz marş motoruna 10sn basılı tuttuğunuzda alev çıkartacak kadar ısınıyor. (Biraz abartı olabilir ama anlatmak istediğimiz açık gibi)
Hocam önceki mesajımda bahsettiğim gibi. Bu bizim de başımıza geldi. Akü neredeyse bitiyormuş gibi sadece sıcak iken (Motorun kaç dk çalıştığı önemli değildi) marş can çekişiyordu.
Sonra Yabancı Forumlardan araştırmaya başladık. Sonra keşfettik ki Biraz eski model motorlarda sık görülen birşeymiş.
Öncesinde ise tüm kablolarımızın , Stator ve konjektörün ve Marş rölesinin sağlamlığından emin olduk.
Ondan sonra Marş motorunu söküp rulmanını çıkardık. Bir baktık soğukken bile kasark dönüyor. Tama dedik Çok Şükür arızayı bulduk.
Sonrası zaten bakım tamirat değişim kurtulduk.
Neler çektiğimizi Bir Allah Bilir bir biz biliriz.
-
17 Ağustos 2020, 19:25
#13
Seramik adlı üyeden alıntı
Orjinali "Valve Regulated" Türkçeye biz böyle uyarladık. ....
Üstad, "valve regulated" dediği ısınıp genleşen asidin gazını boşaltan kauçuk kapaklar diye biliyorum.
-
17 Ağustos 2020, 19:32
#14
emremm adlı üyeden alıntı
Hocam dediğiniz gibi olabilir tam hatırlayamadım ve önceki kaynağı bulamadım. Belki başka bir isimle karıştırıyorumdur.
Hata Ettiysek Affola!
-
18 Ağustos 2020, 00:31
#15
macAs adlı üyeden alıntı
Seramik başta olmak üzere herkese çok teşekkür ederim. En başta da belirttiğim gibi motor soğukken marş motoru canavar gibi çalışıp motoru tek seferde çalıştırıyor. Motor ısınınca bu tekler gibi çalışmaya çalışmasının sebebi gerçekten de marş motoru olabilir mi? Çünkü soğukken kusursuz çalışıyor
Peki @seramik ustam sıcaktan dolayı genleşen buji tırnakları bu sorunu neden olur mu?
-
18 Ağustos 2020, 01:06
#16
Karbüratör ayarı motor soğukken yapılıp sıcakta bu ayar tutmuyor olabilir. Fakat ne kadar doğru bir yaklaşım bilemiyorum. Başıma bir kez gelmişti. Motoru tamamen ısıtıp ayar yapınca ısındığında başlayan problemler gitmişti. Sizde de böyle çözülebilir
-
18 Ağustos 2020, 10:00
#17
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Peki @seramik ustam sıcaktan dolayı genleşen buji tırnakları bu sorunu neden olur mu?
Arkadaşlar genel olarak söyleyeyim. Başka arızalar da olabilir. Yazdıklarımdan illa ki arıza buradadır sonucuna lütfen varılmasın.
En önemli yapmamız gereken şey sırayla motorumuzdaki birimleri kontrol etmek.
Sizin sorduğunuza gelirsek bu bir ateşleme sorunu olur Buji ateşlemese de bu durum marş motorunu engellemez. Buji tırnakları ateşlemeyi yapar bir nevi ateşin içinde çalışır. en sıcak noktadadır diye düşünebiliriz. zaten buna göre üretilir. zamanla buji tırnak mesafesi ateşlemede düzensizliklere sebep olabilir bu durumda da sentil ile tırnak aralığı yapılır.
Diğer yandan motorda elektrik kaçağı var ise de benzer durum olabilir.
Ama buradaki durumun özelliği motorun sıkcakken marşın kasarak dönmesi, 15dk bekleyip motor biraz soğuduğunda motorun sıkıntısız marş alması.
Arkadaşlar aklımıza birçok fikir gelebilir. Önemli olan bir an önce harekete geçip olabilecek sorunları elemek.
Aküden mi olduğunu düşünüyorsunuz. hemen başka bir akü ile denersiniz. (illa ki akü almanıza gerek yok komşunuzdan bir takviye isteyebilirsiniz.)
kablolardan mı olduğunu düşünüyorsunuz. Hemen hemen her evde kablo vardır. Baypass veya kabloya paralel bağlama yapıp kontrolleri yaparsınız.
Konjektör veya statorda diye midüşünüyorsunuz. Multimetre 15 lira. Yotube da her türlü kontrol videoları mevcut.
Karbüratör de diye mi düşünüyorsunuz. Balata spreyini hava çekişine çalışmadan önce biraz sıkarsınız. Çalışırsa ona göre ayarları yapar bir daha denersiniz.
Böyle böyle ufak adımlarla işelerimiz yapalım. Çok düşünüp icrate geçmezsek düşüncelerimiz bir işe maalesef bir işe yaramaz.
-
18 Ağustos 2020, 17:16
#18
Subaplar ayarsız olabilir mi?
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Ek olarak size bobin kontrol kartı ekliyorum bunları da yapmanızı tavsiye ederim. Bu şekilde Marş motorunuzun %100 Sağlıklı olduğunu belirlemiş olursunuz.
http://<a href="https://hizliresim.c...uV.jpg</a></a>
Hocam ne yaptınız ufak bir şekilde tamir edilebilecek iken Yapmayın. Japon Marş motoru fiyatlarına bir bakmanızı tavsiye ederim.
Fiyatlar çok yüksektir.
valla bizim sanayide tamir işi pek olmadığından değişmesi dedim yoksa tamir edilebilirse tabi neden olmasın ama kömür değildir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)